چرا به لیوان میگویند ماگ ؟ تفاوت آن ها در چیست؟

از زمانی که انسان ها شروع به ساخت و استفاده از وسایل ظریف برای سرو نوشیدنی ها کردند، ماگ و لیوان به عنوان دو وسیله پرکاربرد در زندگی روزمره شناخته می شوند. این دو وسیله برای مصارف مختلفی استفاده می شوند؛ اما اغلب مردم آنها را به عنوان مفاهیمی مشابه در نظر می گیرند. در این مقاله، به بررسی تفاوت ماگ و لیوان تبلیغاتی می پردازیم.

 

تفاوت ماگ و لیوان در چیست؟

از نظر ویژگی ها، ماگ و لیوان هر دو از جنس های متفاوتی ساخته شده اند. در ماگ ها، شاهد یک لایه به نام سرامیک هستیم، در حالی که در لیوان ها جنس شیشه ای و غیره به کار رفته است. برخی ویژگی های مشترک آنها باعث قیاس این دو محصول شده است؛ اما در صورت می نوشیدن نوشیدنی های گرم، می توان به تفاوت اصلی در نحوه ظاهر شدن آنها فکر کرد. لیوان شیشه ای عمدتاً شفاف و با طراحی ساده و مینیمالیستی است.

از طرف دیگر، ماگ ها سرامیکی هستند و در رنگ ها و طرح های متنوعی قابل دسترسی هستند که در چاپ های مختلف ارائه می شوند. این می تواند از بزرگ ترین تفاوت ها ماگ و لیوان ها باشد. با بررسی خصوصیات بدنی، لیوان ها به نسبت ماگ ها از وزن کمتری برخوردار هستند. با این حال، باید بدانید که ماگ ها در مقایسه با انواع لیوان ها ضخیم تر هستند و این بدان معناست که ماگ می تواند گرمای نوشیدنی را برای مدت زمان بسیار طولانی تری از لیوان های معمولی حفظ کند. سایر تفاوت های ماگ و لیوان به شرح زیر است:

 

  • تفاوت در حجم و ظرفیت

لیوان ها معمولاً اندازه ای کوچکتر از ماگ ها دارند. به دلیل داشتن حجم بیشتر نسبت به لیوان ها، ماگ ها طرفداران بیشتری دارند و شما می توانید حجم بیشتری از نوشیدنی مورد علاقه تان را در آنها مصرف کنید.

  • تفاوت در نگهداری گرما

همانطور که گفتیم، ماگ ها از جنس متفاوتی با لیوان ها ساخته می شوند و توانایی حفظ دمای محتویات را دارند. البته این ویژگی بسته به نوع ماگ متفاوت است. اولین نوع که باید به آن اشاره کنیم، ماگ های سفری هستند که در بحث نگهداری گرما عملکرد عالی دارند. بعد از آن، ماگ هایی که دارای درب هستند و سپس سایر ماگ ها. اما لیوان ها قابلیت نگهداری دما را ندارند و نوشیدنی شما را به سرعت سرد می کنند.

  • طرح بندی زیاد و متفاوت

ماگ ها در طرح های مختلف وجود دارند، در حالی که لیوان ها صرفا از جنس بلوری یا شیشه ای هستند. تنوع در طرح های ماگ ها به قدری بالاست که شما می توانید انواع ماگ با طرح حیوانات مختلف مانند گربه، پاندا، خرگوش، زرافه و… را داشته باشید. علاوه بر این، بسیاری از افراد به متن های انگیزشی علاقه مند هستند و دوست دارند که بر روی ماگ هایشان این چنین نوشته هایی باشد.

  • قابلیت چاپ

شما نمی توانید روی لیوان هایتان هر طرحی را چاپ کنید، اما ماگ ها این امکان را فراهم می کنند که هر طرحی که دوست دارید، بر روی آن چاپ شود. به علاوه، حتی می توانید عکس خودتان را هم روی ماگ چاپ کنید.

ادامه مطلب
آشنایی با خودکار تبلیغاتی + انواع و مزایا

 

 

تعریف ماگ و لیوان

قبل از بررسی تفاوت های این دو محصول، به تعریف هر یک بپردازیم.

  • ماگ

ماگ نوعی ظرف است که معمولا برای نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه و شکلات گرم استفاده می شود. این وسیله دارای دیواره های بلند و دایره ای است و در بالای آن دسته ای راحت وجود دارد که برای نگهداری آن در دست استفاده می شود و کاربر را در حفظ تعادل ظرف و جلوگیری از سوزش دست به واسطه دمای بالای نوشیدنی یاری می کند. معمولا ماگ ها از موادی مانند شیشه، سرامیک، پلاستیک و فلز ساخته می شوند و در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند.

  • لیوان

لیوان معمولا برای سرو نوشیدنی هایی مانند آب، نوشابه، شراب و سایر نوشیدنی های خنک استفاده می شود. این وسیله دارای دیواره های بلند و استوانه ای است و بدون دسته است. لیوان ها نیز مانند ماگ ها از موادی مانند شیشه، سرامیک، پلاستیک و فلز ساخته می شوند و در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند.

 

تجربه نوشیدن چای یا قهوه با ماگ و لیوان

ماگ و لیوان می توانند به طعم نوشیدنی شما تاثیر بگذارند. از نظر ویژگی ها، این دو محصول از جنس های متفاوتی ساخته شده اند؛ این یکی از اصلی ترین تفاوت ماگ و لیوان است. ماگ ها معمولا دارای لایه ی سرامیکی هستند، در حالی که لیوان ها از جنس شیشه ای هستند. اگرچه برخی ویژگی های مشترکی دارند، اما تفاوت های قابل توجهی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، لیوان ها به طور عمده شفاف و با طراحی ساده و مینیمالیستی هستند، در حالی که ماگ ها از جنس سرامیکی و با طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته می شوند که در چاپ های مختلف ارائه می شوند.

ادامه مطلب
آشنایی با روش های مختلف چاپ در صنعت بسته بندی

 

سخن پایانی

در این مقاله متوجه تفاوت ماگ و لیوان شدید. ماگ و لیوان در جنس، نگهداری دما، طرح بندی و قابلیت چاپ با یکدیگر تفاوت دارند. با این تفاوت ها شما می توانید انتخاب کنید که ماگ برای شما مناسب تر است یا لیوان. برای خرید ماگ دقت کنید که بهترین ماگ را خریداری کنید.

 

سوالات متداول

  1. چه تفاوتی بین ماگ و لیوان وجود دارد؟

تفاوت ماگ و لیوان در جنس، قابلیت چاپ، طرح بندی و نگهداری دما است.

  1. ماگ بهتر است یا لیوان؟

لیوان سرامیکی به دلیل داشتن دیواره ضخیم تر، گرما را بیشتر از لیوان شیشه ای حفظ می کند. با فنجان شیشه ای، می توانید چای خود را تماشا کنید. در لیوان سرامیکی احتمال شکستن آن کمتر است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *