انواع چاپ لباس تبلیغاتی

با انواع چاپ لباس تبلیغاتی آشنا شوید + کاربرد لباس تبلیغاتی در تبلیغات یک برند

انواع چاپ لباس تبلیغاتی در صنعت تبلیغات به کار گرفته می شود. روش هایی که ماندگاری بالایی دارند و باعث می شوند تا مدت ها طرح های تبلیغاتی شما در معرض دید افراد قرار گیرد. اگر قصد چاپ بر روی پارچه را دارید، بهتر است با انواع روش های آن آشنا شوید. در ادامه این مقاله از سررسید مجریان به انواع روش های چاپ و مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با انواع چاپ لباس تبلیغاتی

چاپ تبلیغات روی لباس به کسب و کارها این امکان را می دهد تا برند خود را معرفی و تبلیغ کنند. چاپ روی لباس باعث افزایش دیده شدن برند شما می شود. هنگامی که افراد لباس هایی با طراحی لوگو یا شعار یک شرکت را می پوشند، به گسترش تبلیغات برند کمک می کنند. چاپ تبلیغات روی لباس و پارچه با استفاده از روش های صحیح، می تواند یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات مانند بیلبوردها یا تبلیغات تلویزیونی باشد. در نتیجه، پیشنهاد می کنیم با انواع چاپ لباس تبلیغاتی آشنا شوید تا بهترین روش را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

انواع چاپ تیشرت تبلیغاتی

 

چاپ سیلک

اگر به دنبال چاپی هستید که کیفیت بالایی داشته باشه، چاپ سیلک را انتخاب کنید. یکی از انواع چاپ لباس تبلیغاتی که برای معرفی طرح های جدید و برندهای برتر مفید خواهد بود. این روش با اینکه یکی از قدیمی ترین روش های چاپ در جهان است، اما بهترین کیفیت را ارائه می دهد. برای انجام این نوع چاپ، یک نگاتیو از طرح مد نظر ایجاد شده و سپس، با جوهری مخصوص، طرح روی تیشرت تبلیغاتی قرار داده می شود. اگر قصد دارید تا برند خود را تبلیغ کنید، این روش بهترین گزینه خواهد بود چرا که ماندگاری بالایی دارد، علاوه بر آن برای تولید انبوه روشی مقرون به صرفه خواهد بود.

 

چاپ سابلیمیشن بر لباس تبلیغاتی

اگر قصد دارید روی پارچه های پلی استری تبلیغات خود را چاپ کنید، چاپ سابلیمیشن را انتخاب کنید. این روش برای پارچه هایی که از پنبه یا الیاف طبیعی ساخته شده اند، مناسب نیست. در این روش طرح با کیفیت بالا چاپ خواهد شد و ماندگاری بالایی دارد. در روش سابلیمیشن، به کمک گرما رنگ به پارچه می چسبد. این روش هزینه بالایی دارد و به تجهیزاتی خاصی برای چاپ نیاز خواهید داشت. این روش را به کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد می کنیم.

ادامه مطلب
بهترین هدایای تبلیغاتی مدیریتی

 

چاپ دی تی جی

چاپ دی تی جی (Direct to Garment) یکی از روش های متداول برای چاپ روی انواع پوشاک است. روش DTG یا چاپ مستقیم به کمک یک چاپگر ویژه طرح را به طور مستقیم روی پارچه قرار می دهد. این روش کمک می کند تا هر طرحی را روی هر نوع پارچه چاپ کنید. به وسیله چاپگر مخصوص این امکان فراهم می شود تا رنگ های متنوع و زیادی در اختیار داشته باشید. با این حال این روش هزینه بالایی دارد.

 

چاپ روی لباس تبلیغاتی

 

چاپ دی اف تی بر لباس تبلیغاتی

چاپ DFT (Direct to Film) روشی جدید است که از روش های دی تی جی و سابلیمیشن الهام گرفته شده است. در این روش، ابتدا مانند سابلیمیشن، طرح روی یک کاغذ یا نگاتیو چاپ می شود و سپس، به وسیله حرارت روی پارچه چاپ خواهد شد. این روش نسبت به DTG هزینه کمتری دارد و این امکان را نیز فراهم می کند تا رنگ های متعددی را برای طرح خود استفاده کنید. با این حال، مواد اولیه آن هنوز به صورت گسترده در بازار وجود ندارد و همین تا حدود قیمت آن را افزایش می دهد.

 

چاپ ژلاتین بر لباس تبلیغاتی

اگر قصد دارید تا لباس های تبلیغاتی را با سرعت بالا چاپ و توزیع کنید، چاپ ژلاتین گزینه خوبی خواهد بود. چاپ ژلاتین یکی از انواع چاپ لباس تبلیغاتی است که هزینه ای متناسب دارد و با سرعت بالایی می تواند طرح های مختلف را به چاپ رساند. در این روش قدیمی، ابتدا طرح دلخواه شما بر روی یک قالب فلزی اجرا می شود. سپس، مواد پلاستیکی با فشار و حرارت داخل این قالب فلزی ریخته و شکل می گیرند. به این ترتیب، طرح شما روی پارچه به صورت حجم دار و سه بعدی ایجاد خواهد شد. در این حالت تعداد رنگ ها محدود است و برای طرح های بزرگ گزینه مناسبی نیست.

ادامه مطلب
چاپ لترپرس چیست؟ +مزایا و معایب

 

انواع چاپ رول حرارتی بر لباس تبلیغاتی

چاپ رول حرارتی یا چاپ کاتری به وسیله رول وینیل (Vinyl) انجام می شود. این رول از سه لایه وینیل پلاستیکی، چسب هاتملت و پوسته ای پلاستیکی تشکیل شده است. طرح شما روی رول وینیل بریده می شود و سپس با پرس حرارتی روی لباس آن را می چسبانند. برای طرح ها با تعداد کم و کسب و کارهای خانگی این بهترین گزینه است. با این حال، مواد آن هزینه نسبتا بالایی دارد و چاپ تنها به صورت تک رنگ است.

 

چاپ مدیا

اشاره کردیم که چاپ رول حرارتی تک رنگ است، برای رفع این مشکل روشی به نام چاپ مدیا ایجاد شد. در این حالت طرح برش خورده روی رول وینیل یک بار به طور جداگانه چاپ می شود و رنگ های متنوعی به وسیله جوهر اکوسالونت می توان به آن اضافه کرد. برای تعداد پایین این نوع چاپ گزینه مناسبی خواهد بود، اما اگر کسب و کار بزرگی دارید و قصد دارید در تیتراژ بالا تبلیغات خود را چاپ کنید این روش مناسب نخواهد بود.

 

سخن پایانی

پوشیدن لباس با تبلیغات چاپی به افراد این امکان را می دهد تا حمایت یا وابستگی خود را به یک برند یا هدف خاص ابراز کنند. با چاپ تبلیغات و طرح های خود بر روی لباس، شما این ارتباط شخصی بین افراد و برند خودتان را فراهم می کنید. در این مقاله سعی کردیم تا به انواع روش های چاپ بر روی لباس بپردازیم. اگر قصد دارید برای مشتریان وفادار خود طرح خاصی را چاپ کنید، یکی از روش هایی که در این مقاله مجریان معرفی کرده ایم را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول

۱. چند روش رایج برای چاپ تبلیغات بر روی لباس کدام هستند؟

چاپ سیلک، چاپ سابلیمیشن، دی جی تی، دی اف تی، چاپ ژلاتین، چاپ رول حرارتی و چاپ مدیا، از روش های رایج برای چاپ روی لباس هستند.

۲. بهترین روش برای چاپ تبلیغات روی تی شرت کدام است؟

چاپ سیلک یکی از قدیمی ترین و بهترین روشها برای چاپ روی لباس است.

 

از جدیدترین کالکشن تقویم ۱۴۰۳ مجموعه مجریان دیدن نمایید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *