معرفی بهترین نرم افزار های ساخت کاتالوگ دیجیتال

از کاتالوگ برای نمایش محصولات یک تجارت یا ارائه نمونه کار فردی، تصاویر، محصول، متن و توضیحات دیگر در قالب یک فایل دیجیتالی یا پلتفرمی مانند وب سایت نمایش داده می‌شود. بیشترین اشخاصی که از این ویژگی ‌ها و امکانات کاتالوگ دیجیتال استفاده می‌کنند تجارت های فروش آنلاین هستند، زیرا این کاتالوگ باعث می‌شود که محصولات آنها به شکل آنلاین قابل مشاهده باشد و مستقیماً بتوانید سفارش دهید و نمایش نمونه کارهای هنری و اطلاعات برای شما آسان باشد.

هر شرکتی برای اهداف خود برنامه ‌ای دارد، اما طبیعتاً برنامه مشترک همه افراد و شرکت‌ها تبلیغات است. امروزه تبلیغات یک صنعت است که سازمان ‌ها و شرکت‌ها را برای رسیدن به اهدافشان یاری می‌کند. ساخت کاتالوگ دیجیتال انلاین یکی از هزاران شیوه تبلیغاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاتالوگ دیجیتال از به روزترین امکانات تکنولوژی برای پیشرفت و ارتقا خود بهره برده است.

چاپ کاتالوگ دیجیتال

انواع کاتالوگ دیجیتال

۱ . کاتالوگ ساده : pdf یا همان فایل طراحی شده برای چاپ می‌باشد که در گذشته نیز استفاده میشد. امروز صاحبان کسب و کار می‌توانند کاتالوگ های قدیمی خود را در قالب فایل pdf و بدون نیاز به چاپ برای این مشتریان ارسال کنند.  مزیت این کاتالوگ پی‌دی‌اف نسبت به چاپ کاتالوگ این است که می‌تواند شامل لینک اینترنتی نیز باشد.

۲ . کاتالوگ چند رسانه ای : مالتی مدیا یکی از کامل ترین نوع کاتالوگ دیجیتال است و به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می‌شود.  این کاتالوگ ترکیبی از انواع فایل ‌های صوتی، ویدیو، تصاویر انیمیشنی و … می‌باشد.

۳ . کاتالوگ انیمیشنی : مجموعه‌ای از فایل ‌ها و تصاویر متحرک مانند انیمیشن‌ های کوتاه، گیف فیلم و … می‌باشد. این کاتالوگ بسیار حرفه‌ای است و باید توسط افراد متخصص طراحی شود.

 ۴ . اسمارت کاتالوگ : کاتالوگ هوشمند بهترین و مدرن‌ترین کاتالوگ دیجیتال است که علاوه بر طراحی گرافیکی به برنامه‌ نویسی هم نیاز دارد. تمام روال فروش شما از جذب مشتری تا ثبت خرید را به صورت خودکار و آنلاین انجام می‌دهد. این کاتالوگ انواع مختلفی دارد و بر اساس میزان فروش و تعداد محصولات شما می‌تواند ساده یا پیچیده باشد.

ساخت کاتالوگ دیجیتال

چگونه کاتالوگ دیجیتال بسازیم؟

ابتدا باید درک کنید که کاتالوگ شما چه نوع مشتریان را هدف قرار داده است؟ با دانستن اینکه مخاطب خاص شما چه کسانی هستند میتوانید بهترین سبک کاتالوگ را تنظیم کنید. برای پروفایل خود می‌توانید از نرم ‌افزار تجزیه و تحلیل وب سایت استفاده کنید که نشان می‌دهد کاربران شما بیشترین زمان را در وب سایت شما در کدام قسمت می‌گذرانند. یک نرم‌ افزار کاتالوگ دیجیتال خوب انتخاب کنید که محتوای محصول شما را سازماندهی کند و از ابزارهای طراحی کاتالوگ آنلاین استفاده کنید. سپس طبق سبک کاتالوگ خود محصولات خود را به بهترین نحو ارائه دهید.

 

ادامه مطلب
چاپ روی آفتابگیر تبلیغاتی ماشین

نرم ‌افزار های ساخت کاتالوگ

 Adobe indesign 

با این برنامه یک ابزار طراحی و چیدمان صفحه دریافت می‌کنید که به شما این امکان را می‌دهد پوسترها، بروشورها، آگهی ‌ها، مجلات و کاتالوگ های خیره کننده محصول را ایجاد کنید. از بهترین نرم افزار ساخت کاتالوگ دیجیتال می توانیم به این برنامه اشاره کنیم.

 

Adobe spark

این نرم‌ افزار به افراد با دانش طراحی محدود اجازه می‌دهد تا از ابزارهای آن استفاده کرده و از فرایند مدیریت کاتالوگ نهایت استفاده را ببرند. همچنین این برنامه به شما در ایجاد تصاویر گرافیکی و ویدیویی برای گنجاندن در کاتالوگ دیجیتال خود کمک می‌کند.

 

Akeneo

با این نرم ‌افزار میتوانیم تمام اطلاعات محصول و توضیحات آن را در یک مکان جمع آوری کرد و آن را مدیریت کنید. با نرم افزار akeneo که شاید بهترین نرم افزار ساخت کاتالوگ دیجیتال است می توانید کاتالوگی خیره کننده ایجاد کنید و  به راحتی آن را در تمام کانال ‌های فروش خود توزیع نمایید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

نکته‌ی پایانی

امروز استفاده از کاتالوگ دیجیتال یکی از روش‌ های تبلیغات برای برخی شرکت‌ها است. کاتالوگ دیجیتالی ترکیبی از تصاویر گرافیکی، تصاویر، محصول، متن و توضیحات دیگر در قالب یک فایل دیجیتالی می‌باشد. با استفاده از کاتالوگ دیجیتالی نمایش نمونه کارهای هنری و یا اطلاعات آسان می‌گردد.
دسترسی تولید کنندگان به محتوای به روز و دقیق درباره محصولات با این ابزار به راحتی میسر می‌شود. از انواع کاتالوگ دیجیتالی میتوانیم به کاتالوگ ساده، چند رسانه‌ ای، انیمیشن و اسمارت کاتالوگ اشاره کنیم. می‌توانید کاتالوگی را تهیه کنید که با اهداف اساسی هر شرکت و مشتری تطابق داشته باشد.

برای این کار اول باید هدف خود را از طراحی و ساخت کاتالوگ مشخص کنید. با دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند می‌توانید انتخاب کنید. سپس از نرم ‌افزار تجزیه و تحلیل برای دانستن اینکه کاربران شما بیشتر زمان خود را صرف انجام چه کاری می‌کنند استفاده کنید. در نهایت یک نرم‌ افزار عالی برای کار خود و سازماندهی محصولات انتخاب کنید. هم اکنونبهترین نرم ‌افزار ساخت کاتالوگ دیجیتال Adobe indesign  است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *