سرد شدن چای در فلاسک

۴ دلیل سرد شدن چای در فلاسک استیل + راه حل

فلاسک ها معمولا برای نگهداری سردی یا گرمی نوشیدنی ها به مدت مشخصی طراحی می شوند؛ اما اثربخشی آنها ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا فلاسک ممکن است نتواند چای و سایر نوشیدنی ها را گرم نگه دارد. فلاسک های خلاء و استیل به عنوان روشی مناسب برای نگهداری گرم یا سرد نوشیدنی ها در مدت زمان طولانی شناخته می شوند. با این حال، گاهی اوقات آنها به درستی عمل نمی کنند. در این مقاله، برخی از دلایلی که ممکن است به سرد شدن چای در فلاسک تبلیغاتی منجر شود را بررسی می کنیم.

علت سرد شدن چای در فلاسک استیل

ممکن است بارها بخواهید از فلاسک استیل استفاده کنید اما با مشکل سرد شدن چای در آن مواجه شوید. علت سرد شدن چای در فلاسک چهار مورد است که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • آسیب دیدن محفظه و بدنه ظرف

یکی از مهم ترین دلایل سرد شدن چای در فلاسک، آسیب وارد شدن به محفظه و بدنه ظرف است که بیشتر در فلاسک های استیل رخ می دهد. با توجه به اینکه از موادهای اولیه و ضد زنگ برای محفظه و بدنه فلاسک استیل استفاده می شود، دوام و استحکام محصول در برابر ضربه و فشار افزایش می یابد. در صورتی که فلاسک با ضربه و یا سقوط به زمین برخورد کند، ممکن است گاز مخصوصی که بین جداره های بیرونی و داخلی قرار دارد تخلیه شود؛ در نتیجه خاصیت عایق حرارتی بودن خود را از دست می دهد.

ادامه مطلب
فلاسک تبلیغاتی به معرفی بیشتر برند کمک میکند

 

  • خراب شدن درب

درب های فلاسک ها به طور کلی به چند نوع سوپاپ دار، پمپی، فشاری و پیچی تقسیم می شوند؛ اما درب های پیچی به عنوان گزینه ای بهتر شناخته می شوند. زیرا می توانند حرارت درون فلاسک را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنند. یکی دیگر از علل سرد شدن چای در فلاسک های پلاستیکی و استیل، خراب شدن درب فلاسک است. اگر درب فلاسک آسیب ببیند، انرژی گرمایی و حرارت موجود در محفظه داخلی به تدریج از بین می رود.

  • خراب شدن واشر و اتصالات

خراب شدن واشر و اتصالات نیز می تواند باعث سرد شدن چای در فلاسک شود. در تمامی فلاسک ها واشری قرار دارد که در صورت خراب شدن، حرارت و گرمای موجود داخل فلاسک از بین می رود. به طور مشابه، در فلاسک های شیشه ای هنگامی که سطح شیشه ترک می خورد، خلأهایی در اطراف فلاسک ایجاد می شود که باعث از بین رفتن حرارت و گرما از نوشیدنی می شود.

  • کیفیت فلاسک

هنگام خرید، از کیفیت کالا اطمینان حاصل کنید. فلاسکی که کیفیت متوسط یا ضعیفی داشته باشد، ممکن است در ابتدا در استفاده های اولیه به خوبی مایعات داغ را نگه دارد؛ اما پس از چند بار استفاده و به مرور زمان، کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. دلیل این مشکل ممکن است فرسوده شدن بدنه داخلی به دلیل تاثیر حرارت و استفاده مکرر باشد.

علت سرد شدن چای در فلاسک استیل

دلیل سرد شدن چای در فلاسک استیل

ضربه های کوچکی به فلاسک داخل شیشه ممکن است شیشه نگهدارنده مایعات را آسیب بزند. شکستگی، ترک برداشتن و از بین رفتن خاصیت ایزوله بودن شیشه از جمله این آسیب ها هستند. این مشکل باعث می شود تبادل گرما با محیط بیرون افزایش یابد و چای سرد شود. بهتر است شیشه با کیفیتی برای فلاسک خود تهیه کرده و آن را در محل مناسب قرار دهید.

نکاتی برای استفاده از فلاسک استیل

  1. درب فلاسک را به طور کامل ببندید و محکم کنید.
  2. فلاسک را به حداکثر ظرفیت پر نکنید.
  3.  برای شستشوی فلاسک از مواد شیمیایی استفاده نکنید؛ بهتر است از آب و مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید.
  4. فلاسک را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و آن را به  صورت دستی شستشو دهید.
  5.  توجه داشته باشید که فلاسک برای نگهداری نوشیدنی های گازدار مناسب نیست.
  6. فلاسک را نزدیک اجاق گاز قرار ندهید تا داغ نشود.

به خاطر داشته باشید که فلاسک پر از مایع داغ را در دسترس کودکان قرار ندهید و مطمئن شوید که به  درستی قرار داده شود.

 

ادامه مطلب
تاثیر فلاسک در تبلیغات و برندینگ کسب و کار ها

 

مزایای استفاده از فلاسک استیل

در فلاسک های استیل از جنس استیل ضد زنگ استفاده می شود که این موضوع باعث افزایش دوام و طول عمر مایعات در داخل آنها می شود. این نوع فلاسک ها دارای مزایای بسیاری هستند، از جمله مقاومت در برابر شکستن در اثر ضربه، و مقاومت بالا در برابر تغییرات حرارتی. به علاوه، آنها دارای ظاهر درخشانی هستند که زیبایی و جذابیت خاصی به آنها می بخشد.

مضرات استفاده از فلاسک استیل

  • ریسک خطر برای سلامتی: فرسودگی و تغییر رنگ بدنه فلاسک استیل می تواند ریسک هایی برای سلامتی انسان ایجاد کند. اگر بدنه فلاسک خراب شده و رنگ آن تغییر کرده باشد، ممکن است مواد شیمیایی مضری از بدنه به نوشیدنی منتقل شود که می تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند.
  • خطر عفونت: استفاده نکردن از فلاسک استیل به صورت منظم و یا شستشوی نامناسب می تواند باعث جمع آوری باکتری ها و ویروس ها در سطح آن شود که موجب انتقال عفونت می شود و به سلامتی افراد آسیب می زند.

سخن پایانی

سرد شدن چای در فلاسک می تواند دلایل متعددی داشته باشد که ضربه خوردن یا خراب بودن درب یا واشر می تواند از علل آن باشد. کیفیت پایین فلاسک و نوع آن نیز یکی دیگر از عوامل سرد شدن و همچنین علت سیاه شدن چای در فلاسک است. کیفیت پایین چنس فلاسک ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. پس هنگام خرید فلاسک به کیفیت آن توجه کنید.

سوالات متداول

  1. چرا چای در فلاسک استیل سرد می شود؟

علت آن می تواند ضربه دیدن فلاسک، خرابی در، خرابی واشر و یا کیفیت پایین فلاسک باشد.

  1. آیا ضربه خوردن فلاسک باعث خرابی آن می شود؟

در صورتی که فلاسک با ضربه و یا سقوط به زمین برخورد کند، ممکن است گاز مخصوصی که بین جداره های بیرونی و داخلی آن قرار دارد تخلیه شود؛ در نتیجه ویژگی عایق حرارتی بودن خود را از دست می دهد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۲.۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *