لیوان سرامیکی چیست|چاپخانه مجریان

ماگ یا لیوان سرامیکی چیست ؟+راهنمای انتخاب بهترین ماگ برای هدیه?

ماگ یا لیوان سرامیکی چیست ؟

لیوان سرامیکی چیست ؟ یکی از پر طرفدار ترین هدایای تبلیغاتی لیوان سرامیکی  می باشند این نوع ماگ ها دارای طرح ها و رنگ های جذابی هستند که باعث جلب توجه افراد به خود می شود و می توان لوگو، طرح و هر عکسی ( عکس های شخصی، لوگو، شعار و) را بر روی بدنه آن چاپ کرد و باعث شناخت و بهتر دیده شدن در بین دیگران است. ماگ ها در واقع لیوان هایی هستند که در جنس های متفاوت سرامیکی ، سفالی ، چوبی ساخته می شوند اما عمدتا بیشتر آن ها از جنس سرامیک هستند . و مردم بیشتر با اسم لیوان سرامیکی آن ها را میشناسند. لیوان سرامیکی یک نوع فنجان است که اکثرا برای نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و سرد مانند شکلات داغ، چای ،قهوه ، آب  استفاده می شود. از این لیوان ها برای تزئین نیز استفاده می شود. لیوان های سرامیکی کاربرد های زیادی دارد اما بیشتر کاربرد آن ها  برای نوشیدنی های گرم در طول روز است . همانطور که گفته شد لیوان سرامیکی ( ماگ ) دارای حجم تقریبی ۳۵۰CC است  که حتی حجم مایع آن از لیوان های استاندارد ۲۵۰CC نیز بیشتر است، که به آن لیوان سرامیکی گفته می شود.

 

 

تاریخچه استفاده از ماگ سرامیکی 

جالب است بدانید که در زمان های دور نیز از ماگ استفاده می شده است. در عصر باستان ماگ ها از جنس های مواد قابل دسترس آن زمان مثل چوب ، استخوان و گل ساخته می شدند و مورد استفاده قرار میگرفتند. در اولین کافی شاپ که توسط کیوا هان،  در سال ۱۴۷۵ در قسطنطنیه افتتاح شد، از ماگ های چوبی استفاده کرد. در حدود سال ۶۰۰ میلادی، چینی ها  ماده پرسلین را کشف کردند و در ساخت انواع ظروف از جنس چینی استفاده کردند و از آن  پس چینی و سرامیک به عنوان یکی از مواد مورد نظر برای لیوان، استفاده شده است. در عصر قدیم، استفاده از ماگ یا لیوان سرامیکی به گستردگی امروز نبوده و برای موارد خاص مثل قهوه خانه ها یا جشن ها استفاده می کردند. ولی بر خلاف گذشته امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

ادامه مطلب
معرفی ساعت دیواری تبلیغاتی

 

 

جنس لیوان سرامیکی چیست؟

سرامیک از مواد غیر آلی و غیر فلز تشکیل شده که غیر حلال بوده و دارای استحکام بالایی است . سطح رویی سرامیک نیز برق و شیشه ای مانند است که نما و جلوه زیبایی را به آن می دهد. ویژگی های کیفیت بالای ساخت و استحکام را نیز با توجه به موارد گفته شده می تواند برای لیوان سرامیکی در نظر گرفت که همگی آنها می  تواند باعث  شود چاپ طرح دلخواه روی لیوان سرامیکی نیز با کیفیت بسیار بالا  ماندگاری زیاد صورت پذیرد. در مجموع ویژگی های بسیار مفید و سودمندی را می تواند برای لیوان سرامیکی برشمرد ، از کیفیت و استحکاک بدنه گرفته تا زیبایی و یکدست بودن نمای ظاهر که توانایی چاپ هر طرحی را ارائه می دهد و البته استفاده این  کار میتواند  طول عمر تبلیغات را افزایش دهد.

 

 

عوامل موثر در مقاومت چاپ روی لیوان

لیوان های چاپ شده مقاومت زیادی دارند و شما امکان استفاده به طور دائم از این لیوان های تبلیغاتی را خواهید داشت. در این لیوان ها امکان شستشو به طور کامل وجود دارد اما لیوان های چاپی در برابر وایتکس آسیب پذیر می باشند و در صورت برخورد با مواد شست و شوی شیمیایی مانند وایتکس با بخشی از لیوان که چاپ روی آن انجام شده امکان پخش شدن و یا ایجاد لکه روی چاپ وجود دارد و همچنین استفاده از سیم ظرفشوئی در قسمت چاپی امکان ایجاد آسیب را بیشتر می کند. بهتر است لیوان های سرامیکی را با آب سرد و دستمال نرم بشوئید، استفاده از مایع ظرف شویی برای شستن آن مانعی ندارد. جنس سرامیک به کار رفته در چاپ لیوان های تبلیغاتی بسیار مهم است. به این دلیل که اگر از سرامیک نا مرغوب استفاده شود در اثر ریختن مواد داغ درون لیوان، ترک خورده و میشکند. همچنین رنگ به کار رفته در لیوان ها بسیار حائز اهمیت است و استفاده از رنگ های با کیفیت بالا می تواند سبب ماندگاری و کیفیت بالای چاپ روی لیوان شود.با پیدایش دستگاه های چاپ روی ظروف ، ماگ ها نیز مورد توجه قرار گرفتند و برای جذب مصرف کنندگان از طرح ها، تصاویر و نوشته های مختلف روی آنها استفاده شد.همزمان با پیشرفت و گسترش تکنولوژی صنعت چاپ، گوناگونی طرح های زیبا روی ماگ ها و لیوان های سرامیکی نیز پیشرفت های قابل توجهی را پیدا کرد. امروزه چاپ بر روی لیوان ها از محبوب ترین تکنیک ها در تنوع بخشی به دکوراسیون است. درحال حاضر نیز بسیاری از سازمان ها ، ادارات و شرکت ها ، برای برند سازی و تبلیغات خود به طور گسترده ای از انواع ماگ ها به عنوان هدایای تبلیغاتی کسب و کار خود استفاده میکنند.

ادامه مطلب
چاپ آرم روی ماسک بهداشتی

 

 

استفاده از ماگ ها به عنوان هدیه

البته بعضی از افراد تمایل دارند از ماگ ‌ها به عنوان دکوری در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنند یا حتی جا قلمی  روی میز کار. به دلایل گوناگونی ماگ ‌ها همیشه پرطرفدار بودند و با هدف ‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌شود.بیشترین کاربرد آن‌ها برای نوشیدنی‌ های گرم است. لیوان تبلیغاتی یا ماگ حتی گزینه بسیار عالی برای کادو دادن هستند به خصوص برای یک ‌سری از مناسبت ها مثل تولد، کریسمس و عید نوروز و یا شب یلدا.

 

  • ماگ های چوبی

احتمالا دانستن داستان ماگ چوبی برای شما جالب باشد. برای اولین بار در سال ۱۴۷۵ در کافی شاپ کیوا هان از ماگ ‌های چوبی استفاده شد. مردم که از دیدن ماگ چوبی تعجب کرده‌ بودند، ترجیح دادند خود را به نوشیدن یک قهوه تلخ در ماگ چوبی مهمان کنند و پس از به مشتریان همیشگی ماگ چوبی تبدیل شدند. البته ماگ چوبی معایبی هم دارد.

نقاط ضعف لیوان  ماگ چوبی در دو دلیل نهفته است.

۱.بوی نامطبوع با استفاده در گذر زمان

۲.عدم حفظ دما برای نوشیدنی‌ های گرم

 

  • لیوان ماگ فلزی

اما ماگ های فلزی از قدمت کمتری برخوردار است. قدمت آن‌ها به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد باز میگردد. استفاده از این نوع ماگ ها به راحتی ماگ سفالی نبود. ماگ فلزی از نقره، برنز و طلا و سایر فلزات تولید میشدند.با پیشرفت صنعت، صنعتگران ماگ هایی با لبه های  نازک را روانه  بازار کردند تا مردم بدون نگرانی و ترس از آسیب رسیدن به لب‌ هایشان  از نوشیدن چای و قهوه لذت ببرند. نقطه ضعف ماگ فلزی این است که گرمای نوشیدنی را به بدنه منتقل می‌کند. شما نمیتوانید به راحتی ماگ فلزی خود را در دست بگیرید مگر اینکه روی آن از روکش پلاستیکی استفاده شده باشد.

شما می توانید برای خرید لیوان تبلیغاتی ویا دیگر هدایای تبلیغاتی نظیر تقویم رومیزی ، ست مدیریتی ، ست حافظ و … با کارشناسان و مشاوران ما در مجریان در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *