تفاوت لیوان کاغذی و لیوان پلاستیکی|چاپخانه مجریان

چرا لیوان کاغذی بهتر از پلاستیکی است؟

تفاوت لیوان کاغذی و لیوان پلاستیکی چیست ؟

تفاوت لیوان کاغذی و لیوان پلاستیکی چیست ؟ لیوان کاغذی یا لیوان پلاستیکی؟ بارها در برابر این دوگانگی قرار گرفته‌ایم که لیوان کاغذی بهتر است یا لیوان پلاستیکی؟ بارها اطلاعات و مقاله‌های مختلف را مطالعه کرده‌ایم تا به این نتیجه برسیم که کدام برای محیط ‌زیست و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، انتخاب بهتریست. حال قرار است به این سوال پاسخ دهیم که چرا لیوان کاغذی انتخاب بهتری‌ نسبت به لیوان پلاستکی‌ست؟ یا حداقل آسیب کمتری ایجاد می‌کند. اگر شما دغدغه محیط زیستی دارید قرار است در رسیدن به جواب، به شما کمک کنیم. تا با وجدان راحت خریدتان را انجام دهید. قبل از اینکه به مقایسه این دو لیوان تبلیغاتی بپردازیم کمی راجع به لیوان شیشه‌ای حرف می‌زنیم، چرا‌ که اساسا استفاده از لیوان شیشه‌ای با توجه به صحبت‌های کارشناسان محیط‌ زیست تقریبا غیرممکن است و به‌غیر از محیط‌های کوچک دوستانه و خانوادگی استفاده از آن در شرایط دیگر اصلا منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

وقتی می‌خواهیم به سفر برویم یا از طبیعتی دیدن کنیم یا مهمانی بزرگی برگزار کنیم یا کنفرانسی بین‌المللی، جابه‌جا کردن لیوان شیشه‌ای کار بسیار سختی برای ما خواهد بود، و چالش‌های بسیار زیادی برای ما به وجود خواهد آورد. از جمله اینکه اگر قرار است تعداد زیادی مهمان داشته باشیم؛ باید هزینه زیادی کنار بگذاریم. هم برای خرید و هم برای حمل آن. از طرفی وقتی در سفر هستیم و در دل طبیعت، مطمئنا به این فکر می‌کنیم که لیوان پلاستیکی به دلیل تجزیه ناپذیر بودن، ضررات جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زندگی‌مان می‌زند. پس می‌دانیم که عملا استفاده از لیوان شیشه ای در مراسمات و مهمانی‌ها و سفرهای ما شدنی نیست، به همین خاطر سراغ گزینه‌های دیگری که پیش روی ماست می‌رویم تا به سوال اصلی‌مان پاسخ دهیم.

 

مزایای لیوان پلاستیکی:

با لیوان پلاستیکی شروع می‌کنیم. فواید و مضرات لیوان پلاستیکی چیست و آیا انتخاب خوبی برای مجالس و مهمانی‌های ماست؟

لیوان پلاستیکی انتخابی ارزان است. در واقع ارزان‌ترین گزینه‌ای که می‌توانیم برای نوشیدن به سراغ آن برویم. راحت در دسترس شما قرار می‌گیرد و تقریبا هرجایی می‌شود آن را پیدا کرد. کافیست از خانه‌ی خود بیرون برویم و سری به نزدیک‌ترین سوپرمارکت نزدیک به خانه‌مان بزنیم. حتما آن‌جا تعداد زیادی لیوان پلاستیکی برای فروش پیدا می‌کنیم. سبک است و قابل حمل. این چند مورد مهم‌ترین نکات مثبت لیوان پلاستکی هستند.

ادامه مطلب
هندزفری تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

معایب لیوان پلاستکی چیست؟

لیوان‌های پلاستیکی، تجزیه‌ناپذیر هستند و به طبیعت بسیار آسیب می‌رسانند. تجزیه پلاستیک به طور متوسط در طبیعت بین دویست و پنجاه تا پونصد سال طول می‌کشد و برخی از مشاهدات نشان داده‌است که در دریا پلاستیک‌هایی با گذر زمان‌هایی بیشتر هم مشاهده شده‌است که در چرخه طبیعت هنوز هم تجزیه نشده‌اند. از طرف دیگر تحقیقات علمی بسیار زیادی به ما نشان می‌دهد که اگر در این لیوان‌ها نوشیدنی داغ مثل قهوه یا چایی مصرف کنیم به مرور زمان باعث تغییرات هورمونی و سلولی در بدن انسان می‌شوند. پژوهشگران و دانشمندان آزمایشات  مشخص و تایید شده‌ای در سراسر جهان انجام داده‌اند که مصرف نوشیدنی داغ با لیوان پلاستیکی می‌تواند باعث ایجاد سرطان در بدن بشود و خب فکر می‌کنم این مورد مانند سیگار است. چقدر ارزش دارد که با بودن گزینه‌های دیگر برای انتخاب، جان خود و اطرافیان‌مان را به خطر بیندازیم؟ از نکات کم خطرتر لیوان پلاستیکی می‌توان به تاثیر منفی آن بر خلق و خو اشاره کرد و همچنین ایجاد دیابت خفیف و دیگر بیماری‌هایی که در کنار تجزیه ناپذیر بودن پلاستیک و توصیه‌های مداوم سازمان‌های پزشکی در سراسر دنیا و پزشک‌های مختلف و تحقیقات دانشکده‌های پزشکی می‌تواند به ما کمک کند تا روی این گزینه خط بکشیم و سراغ گزینه بعدی خودمان برویم.

 

مزایای لیوان کاغذی:

تا اینجا متوجه شده‌ایم که لیوان شیشه‌ای و لیوان پلاستیکی گزینه‌ای نامناسب برای ما هستند. پس باید به سراغ گزینه دیگری برویم که نقاط مشترکی در نکات مثبت این دو و در کنارش ضررهای بسیار بسیار کمتری به نسبت لیوان شیشه‌ای و لیوان پلاستیکی دارد.

  • لیوان کاغذی :

    اولین و مهم‌ترین دلیل ما برای استفاده از لیوان کاغذی به‌خاطر محیط زیستمان است. در واقع این لیوان‌ها با محیط زیست کاملا سازگارند و برخلاف لیوان پلاستیکی و حتی نسبت به لیوان شیشه‌ای آسیب کمتری به طبیعت می‌زنند. از نقاط مشترک و مثبت لیوان کاغذی با لیوان پلاستیکی می‌توان به ارزان بودن آن اشاره کرد. و همچنین سبکی و حمل و نقل راحت آن. لیوان کاغذی مثل لیوان پلاستیکی در همه‌ی مغازه‌ها یافت می‌شود. و البته ممکن است که حتی به‌خاطر استفاده‌ی زیاد مردم بیشتر از آن هم در دسترس باشند. البته لیوان کاغذی تنوع مختلفی در شکل و رنگ دارد و به ما قدرت انتخاب می‌دهد و قطعا نسبت به لیوان پلاستیکی شکیل‌تر، زیباتر و برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس ما مناسب‌تر هستند. همین موضوع باعث می‌شود لیوان کاغذی انتخاب مناسبی برای تبلیغات برند‌ها هم باشد. چاپ روی لیوان کاغذی یکی از بهترین راه‌های تبلیغ است که ما می‌توانیم در مراسم‌های مهم، کنفرانس‌ها و جلسات کاری و قرار‌های مهم خود از آن استفاده کنیم. از آمدن لوگو یا شعار برند، تا تصویری که متناسب با هدف برگزاری یک مجلس یا مهمانی‌ مدنظر ماست. چاپ روی لیوان کاغذی امری مرسوم و مهم برای تبلیغات برندها می‌باشد. دیگر نکته‌ی مهم در ارتباط با لیوان‌های کاغذی این است که حرارت داخل لیوان نفوذ نمی‌کند و در نتیجه خطرات لیوان پلاستیکی و ایجاد بیماری‌های خطرناک برای انسان مانند سرطان را ندارد. در عین حال لیوان کاغذی گزینه بهداشتی‌تری نسبت به نوع پلاستیکی خودش می‌باشد.

 

معایب لیوان کاغذی :

در انواع ارزان‌تر لیوان‌های کاغذی استحکام آن‌ها پایین می‌آید و استفاده از آن سخت می‌شود. ولی اگر برند مطمئن‌تری را انتخاب کنیم به هیچ عنوان این مشکب را نخواهیم‌داشت. دیگر مسئله این نوع لیوان مسئله محیط‌زیستی آن است، درست است که لیوان کاغذی در چرخه طبیعت قرار می‌گیرد اما چون از درختان برای تواید کاغذ استفاده می‌شود منابع طبیعی ما با تولید انبوه کاغذ محدود می‌شود و آرام آرام از بین می‌رود.

 

جمع‌بندی:

با توجه به امکاناتی که در دسترس داریم و گزینه‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم با توجه به بررسی نکات مثبت و منفی هر نوع می‌دانیم که در حال حاضر لیوان کاغذی گزینه مناسب‌تر، زیباتر و کم خطرتری نسبت به دیگر نوع لیوان‌های موجود می‌باشد.برای سفارش این محصول می توانید به چاپخانه مجریان مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *