دلایل استفاده از لیوان کاغذی|چاپخانه مجریان

چرا باید از لیوان کاغذی استفاده کنیم؟مزایای استفاده از این لیوان ها

دلایل استفاده از لیوان کاغذی چیست ؟ استفاده از ظروف یکبار مصرف در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده‌است.اگر در گذشته تنها در برخی از مراسم‌های شادی و عزا از آن‌ها استفاده می‌شد، امروز و با تغییرات صورت گرفته در نوع زندگی مردم، کاربرد ظروف یکبار مصرف بیشتر و متفاوت‌تر از قبل شده‌است.این تفاوت در کاربرد و استفاده، باعث شده که در نحوه تولید آن نیز تغییرات عظیمی شکل بگیرد.امروز ظروف یکبار مصرف با استفاده از مواد اولیه‌ای تولید می‌شود که ضرر و خسارت کمتری به محیط زیست و جان انسان‌ها وارد شود.یکی از این‌ها، ظروف یکبار مصرفیست که با استفاده از کاغذ تولید می‌شوند.در خصوص ضرورت استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی به جای نوع پلاستیکی آن، مطالبی را با هم خواهیم خواند.همراه ما باشید.

لیوان کاغذی چیست؟

استفاده از لیوان کاغذی دیگر محدود به ادارات، سازمان‌ها و رستوران‌ها نیست.حتی در بسیاری از منازل و مهمانی‌های مختلف از این لیوان‌ها استفاده می‌شود.تا قبل از تولید و عرضه لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف، نوع پلاستیکی آن وجود داشت.با توجه به این که مواد اولیه استفاده شده در تولید آن‌ها پلاستیک بود و این ماده در برابر گرما و حرارت مقاومت کمی داشت، استفاده از چنین لیوان‌هایی برای نوشیدنی‌های گرم توصیه نمی‌شد. پلاستیک با قرار گرفتن در برابر حرارت و گرما، بافت و شکل خود را از دست می‌دهد و ممکن است محتویات لیوان تحت تاثیر قرار داده و سمی کند.با تکیه بر همین مورد، به مرور استفاده از لیوان کاغذی رواج یافت و امروز به محبوب بازار تبدیل شده‌ است.

 

 

مزایای استفاده از لیوان کاغذی

علت اصلی استفاده از چنین لیوان تبلیغاتی را بیان کردیم.اما دلایل دیگری برای استفاده از لیوان‌های کاغذی وجود دارد که به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

  • سرعت تجزیه کاغذ نسبت به پلاستیک بسیار بالاتر است و در طبیعت خیلی زودتر تجزیه می‌شوند.این مورد برای حفاظت از محیط زیست و نیز افرادی که چنین دغدغه‌ای دارند، حیاتی و مهم است.
  • با نوشیدن چای یا قهوه داغ در لیوان کاغذی خطر ابتلا به سرطان از شما دور خواهد شد.علت آن مقاومت بالای کاغذ در برابر حرارت و گرمای شدید است.در صورتی که یک لیوان پلاستیکی در برابر حرات تغییر ماهیت داده و این امر باعث سمی شدن نوشیدنی داخل آن می‌شود.
  • وقتی چای، قهوه، نسکافه یا هات چاکلت خود را داخل یک لیوان کاغذی می‌ریزید، داغی آن دست را اذیت نمی‌کند و با گرفتن لبه‌های آن خیال شما از بابت آسیب نرسیدن به پوست خود، راحت است.
  • اگر لیوان‌های پلاستیکی به علت شفافیت، امکان ایجاد هیچ طرح و نقشی را نداشتند، این قابلیت در لیوان‌های کاغذی فراهم است.ایجاد و خلق طرح‌های مختلف چشم‌نواز در رنگ‌های گوناگون نه تنها جلوه زیبایی ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود خرید این نوع لیوان‌ها بیشتر از قبل شود.
  • بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از فضای روی لیوان کاغذی، از آن به عنوان یک فرصت برای تبلیغات و پیشبرد اهداف مارکتینگی خود استفاده کنند.در یک همایش و رویداد خاص، در درون سازمان، در بخش CIP فرودگاه جزیره کیش یا یکی از مجتمع‌های رفاهی در اتوبان تهران-قم امکان حضور لیوان منقش به طرح و لوگوی شما وجود دارد.اگر به دنبال بیشتر دیده‌شدن هستید، این امکان را از دست ندهید.
  • امروز و با توجه به استفاده بیشتر از قهوه توسط جامعه، بسیاری از فروشندگان قهوه و کافی شاپ‌ها امکان سرو قهوه به صورت Takeaway را فراهم کرده‌اند.با استفاده از این امکان مزیت دیگر استفاده از یک لیوان کاغذی مشهود است.کافی شاپ‌ها با استفاده از لیوان کاغذی، درج لوگوی خود و نیز یک جمله یا شعار متفاوت اقدام به خلق خاطره‌ای خوشایند برای مصرف کننده می‌نمایند.
  • حتما از کمبود آب و بایدها و نبایدهای حاکم بر این عنصر آگاه هستید.اگر که اطلاعاتی در این خصوص ندارید، با جمله مشهور “آب هست اما کم هست”بغرنج بودن شرایط آب ایران را درک خواهید کرد.یکی از مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب است.تصور اینکه در یک میهمانی یا مجلس خانوادگی، برای شسشوی ظروف چه میزان آب استفاده شده و هدر رفته‌است، دردناک و حسرت برانگیز است.پس اگر قصد گرفتن یک جشن تولد یا سالگرد ازدواج دارید، حتما از ظروف یکبار مصرف کاغذی به ویژه لیوان کاغذی استفاده کنید.
  • یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های استفاده از لیوان کاغذی بهداشتی بودن آن است.این بهداشتی بودن از آنجا مشخص است که برای دادن آب یا نوشیدنی به افراد سالمند و کودکان از لیوان‌های کاغذی استفاده می‌شود.
  • حمل و نقل بسته‌های لیوان کاغذی بسیار ساده و راحت است.بسته‌های لیوان کاغذی معمولا ۵۰ و ۱۰۰ تایی هستند.در زمان حمل و نقل آن‌ها دغدغه‌ای بابت خرابی یا تغییر شکل آن‌ها وجود ندارد.لیوان‌های پلاستیکی چنین ویژگی‌ای ندارند و در صورت وارد شدن فشار به آن‌ها تغییر شکل داده و به اصطلاح دفرمه می‌شوند.
  • در گذشته یکی از دغدغه‌ها در زمان مراجعه به رستوران این بود که آب، نوشابه یا دوغ را بنوشیم.بسیاری از افراد تمایلی به صرف نوشیدنی در لیوان‌های شیشه‌ای و بلوری نداشتند.علت این عدم تمایل هم مربوط به حفظ و رعایت بهداشت در زمان شستشو و خشک کردن آن‌ها بود.اما با وجود لیوان‌های کاغذی و بهداشتی بودن آن‌ها این دغدغه نیز رفع شده‌است.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه دیگر مزیت استفاده از لیوان کاغذیست.این مورد زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تعداد مهمان‌های شما زیاد باشند و طبیعتا لیوان‌های شیشه‌ای و بلوری در منزل برای پذیرایی از آن‌ها کافی نباشد.از سوی دیگر هرچه استفاده از ظروف معمول در منزل بیشتر شود، امکان شکستن آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.در نهایت نیز برای تمیز کردن و شستن ظروف نیز به نیروی انسانی نیاز است که آن‌ها نیز دستمزد بالایی دریافت می‌کنند.در نهایت و با در نظر گرفتن تمام موارد، استفاده از ظروف یکبار مصرف کاغذی به ویژه لیوان، از هر نظر مقرون به صرفه است.
ادامه مطلب
ست هدایای تبلیغاتی مدیریتی و نقش موثر آن در تبلیغات برند

 

 

اندازه لیوان یکبار مصرف

لیوان‌های یکبار مصرف معمولا در دو اندازه ۲۲۰ و ۳۶۰ سی سی تولید و عرضه می‌شوند.البته بین دو نوع، اندازه ۲۲۰ سی سی آن در بازار بیشتر بوده و رایج‌تر است.

 

 

جمع‌بندی:

با توجه به تمام موارد گفته شده در خصوص لیوان کاغذی، لزوم استفاده از آن واضح و مشخص است. استفاده از آن‌ها در تمام مراسم‌ها و گردهمایی‌های شخصی و سازمانی خود فراموش نکنید.استفاده از لیوان‌های کاغذی علاوه بر سلامت ماندن شما، به حفاظت محیط زیست نیز کمک فراوانی می‌کند.با هر دغدغه و شیوه زندگی از این ظروف یکبار مصرف استفاده نمایید.همچنین باتوجه به نزدیک شدن به سال جدید شما می توانید هدایای تبلیغاتی ارزان و مناسبی نظیر جاکلیدی،پاوربانک تبلیغاتی، سررسید ،فلش مموری و … برای مخاطبان یا مشتریان خود تهیه نمایید .برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در این زمینه ، با کارشناسان مجریان در ارتباط باشید

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *