با انواع پایه تقویم رومیزی آشنا شوید / کدامیک بهتر است؟

تقویم رومیزی پایه دار از محبوب ترین تقویم های رومیزی هستند که معمولا بر روی یک پایه با سه گوش قرار می گیرند. طرح های چاپ شده این تقویم ها بسیار متنوع بوده و از جمله محبوب ترین پایه های این نوع تقویم می توان به پایه مقوایی و پایه سخت گالینگور اشاره کرد. در این مقاله از مجریان به بررسی انواع پایه تقویم رومیزی می پردازیم.

انواع پایه تقویم رومیزی چیست

انواعی متعددی از تقویم رومیزی وجود دارد که متداول ترین آنها به شرح زیر است:

  • تقویم رومیزی مقوایی

تقویم های رومیزی مقوایی از پایه های مقوایی ساخته می شوند. برای ساخت این پایه ها از مقوا با گرماژ بالا یا از لمینیت کردن دو مقوای استفاده می کنند. معمولا مقوای استفاده شده در ساخت این نوع تقویم ها گلاسه است و در برخی موارد از مقوای فانتزی نیز استفاده می شود. این تقویم ها دارای وزن کمی هستند و در سایزهای مختلفی تولید می شوند. معمولا دارای ۱۲ یا ۱۳ برگ (لت) می باشند و جنس برگ های آن از گلاسه یا مقوای فانتزی است که در وزن ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم تولید می شود.

بر روی پایه های مقوایی می توان طرح های مختلف را چاپ کرد؛ اما معمولا طرح های چاپی مستقیم بر روی آن اجرا نمی شود و به جای آن اطلاعات برند مشتری به صورت طلاکوب، نقره کوب و… روی پایه حک می شود.

تقویم های رومیزی مقوایی ماه شمار بوده و هر برگ از تقویم، یک ماه از سال را نشان می دهد. این تقویم ها تاریخ های شمسی، قمری و میلادی را نیز نشان می دهند. از لحاظ مواد استفاده شده و فرآیند تولید راحت تر، پایه مقوایی کمترین قیمت را در بین دیگر پایه های تقویم رومیزی داراست. اما یکی از مشکلات بزرگ این پایه تقویم، کمبود وزن پایه نسبت به برگه های تقویم رومیزی است که باعث کاهش استحکام و قابلیت ایستایی آن می شود.

ادامه مطلب
نیم ست مدیریتی بهتر است یا ست کامل ؟ مزایا و معایب هر یک را بشناسید

  • تقویم رومیزی با پایه چوبی یا MDF

تقویم های رومیزی با پایه چوبی، از ورقه های MDF تولید می شوند. این نوع پایه تقویم با ویژگی هایی همچون جای خودکار، جای برگه های یادداشت و… ارائه می شود که باعث جذابیت و کاربردی بیشتر این مدل تقویم رومیزی می شود. هر یک از این ویژگی ها، طرفداران ویژه ای را به خود جلب می کنند.

تقویم های رومیزی با پایه چوبی، بر اساس درخواست مشتری به دو نوع هفته شمار و ماه شمار تولید می شوند. این مدل پایه های تقویم چوبی، بسیار شیک بوده و معمولا با برگه های تقویم مورد نظر مشتری، ترکیب می شوند و به عنوان یکی از مدل های لوکس و شیک شناخته می شوند. این پایه های چوبی معمولا در انواع مدل های تقویم های رومیزی اداری، زیر دستی و پایه دار مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تقویم رومیزی با پایه سخت

پایه تقویم های رومیزی سخت از قطعات مقوای جلدسازی ساخته می شود و به صورت مثلثی بر روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. این نوع پایه ها در حالتی که تقویم شما هفته شمار باشد و وزن بیشتری نسبت به تقویم های ماه شمار داشته باشد، مناسب نیست؛ ولی به عنوان یک جایگزین با استحکام بیشتر نسبت به تقویم های رومیزی مقوایی عمل می کند.

روکش مورد استفاده در پایه تقویم های سخت می تواند از جنس گلاسه سبک روکش دار، گالینگور یا کاغذ فانتزی باشد. در این نوع تقویم ها نیز می توان مطابق با نیاز مشتری طرح هایی را بر روی پایه چاپ کرد و یا از روش های طلاکوب، نقره کوب و… برای تزئین آنها استفاده نمود.

  • تقویم رومیزی با پایه گالینگور

از مزایای اصلی استفاده از پایه گالینگور، کیفیت بالای چاپ طلاکوب و نقره کوب برای درج لوگو و اطلاعات شرکت هاست.

پارچه گالینگور در انواع رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار موجود است که می تواند در سفارشات تقویم رومیزی اختصاصی با طرح و رنگ مورد نظر شرکت سفارش دهنده بسیار موثر باشد.

برای تولید این نوع پایه تقویم، از پارچه گالینگور روی مقوا استفاده می شود. این نوع پارچه به قدری سفت و با دوام است که به راحتی در مقابل گرما، رطوبت و ضربه تخریب نمی شود.

ادامه مطلب
چاپ جعبه مواد غذایی و نکات مهم آن

شکل ظاهری جذاب و زیبایی دارد. و به دلیل کیفیت عالی چاپ طلاکوب و نقره کوب روی این پایه، زیبایی آن بیشتر به چشم می آید.

  • تقویم رومیزی با پایه سلفونی

از انواع پایه تقویم رومیزی، پایه سلفون است که از قدیمی ترین و پرکاربردترین مدل های تقویم رومیزی به شمار می روند.

در این مدل، مواد اصلی شامل مقوای کرجی (مقوای صحافی) و گلاسه با وزن ۱۳۵ گرم همراه با روکش سلفون می باشد.

استفاده از روکش سلفونی به منظور جلوگیری از بروز خطوط و خش ها بر روی گلاسه است.

پایه های تقویم سلفونی معمولا از چهار تکه تشکیل شده اند؛ دو تکه اصلی و بزرگتر که صفحات داخلی را شامل می شوند و دو تکه کوچکتر که پایه نگهدارنده را تشکیل می دهند.

در تولید پایه تقویم سلفون، سایز آن بر اساس ابعاد برگه های تقویم رومیزی قابل تنظیم است. این پایه ها هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می شوند.

تقویم رومیزی با پایه سلفونی

  • تقویم رومیزی با پایه فلزی

از انواع پایه تقویم رومیزی تقویم رومیزی با پایه های فلزی است که دارای استحکام و ماندگاری بالایی هستند و برای فضاهای اداری، پیشخوان آشپزخانه و موارد دیگر مناسب می باشند. پایه های فلزی معمولاً در انواع مختلف تقویم های رومیزی اداری، تقویم های رومیزی زیردستی و تقویم های رومیزی با پایه استفاده می شوند، اما به طور کلی، در تقویم های رومیزی ایستاده، مصرف آن ها بیشتر است.

سخن پایانی

انواع پایه تقویم رومیزی به صورت مقوایی، فلزی، سلفونی، گالینگور، پایه سخت و چوبی در بازار موجود هستند. هر کدام از انواع پایه تقویم رومیزی مزایا و معایب خاص خود را دارد که بر اساس نیاز خود باید آن را تهیه کنید. شما می توانید تقویم مورد نظر خود را با انواع پایه تقویم رومیزی از مجریان تهیه کنید.

سوالات متداول

  1. انواع پایه تقویم رومیزی چیستند؟

انواع پایه تقویم رومیزی عبارتند از مقوایی، فلزی، سلفونی، گالینگور، پایه سخت و چوبی.

  1. کدام نوع پایه تقویم رومیزی بهتر است؟

بر اساس نیاز خود باید تعیین کنید که کدام نوع برای شما مناسب تر است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *