چاپ جعبه بهداشتی

چاپ جعبه بهداشتی و نکات مهم آن

چاپ جعبه بهداشتی به منظور استفاده در چاپ جعبه غذایی، دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. این جعبه های باید از استاندارد هایی برخوردار باشند. به طوری که مثلا کاغذی که از آن برای بسته بندی های بهداشتی استفاده میشود باید از نوع ایندربرد باشد.
مقوای ایندر برد نوعی مقوا است که از مقاومت و ضخامت بالایی برخوردار است و از نوع مقوای پشت سفید محسوب میشود. مقوای ایندربرد مورد تایید بهداشت جهانی است از این رو برای تولید جعبه بهداشتی از این نوع مقوا بهره میگیرند. از طرفی چاپ روی این سبک مقوا ها از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

برای چاپ جعبه بهداشتی باید از چه دستگاهی استفاده کرد؟

لازم است برای چاپ جعبه بهداشتی با وزن بالای ۳۰۰ گرم از دستگاه های رولند استفاده شود. دستگاه چاپ رولند نوعی دستگاه چاپ افست است که مدل های زیادی از آن در بازار وجود دارد. از آنجایی که چاپ افست دارای کیفیت بالایی است میتواند بهترین گزینه برای چاپ جعبه های بهداشتی باشد. از طرفی اگر سفارشات چاپ بیشتر از ۳۰۰ گرم باشد بدیهی است که بهترین نوع چاپ، چاپ افست خواهد بود.

مقوای ایندربرد چیست؟

همانطور که گفته شد برای چاپ جعبه بهداشتی از مقوای ایندربرد استفاده میشود. مقوای ایندر برد به مقوای پشت سفیدی گفته میشود که از کیفیت بالایی برخوردار است. برروی این مقوا ها چاپ به بهترین شکل خود انجام میشود.
از طرفی مقوای ایندر برد دارای بافت بسیار مناسبی است به گونه ای که خیلی راحت خم میشود، ترک نمیخورد و کاملا انعطاف پذیر است. این نوع کاغذ از مواد بازیافتی تولید میشود و نوعی دوست دار محیط زیست نیز محسوب میشود.
به همین دلایل گفته شده این نوع مقوا از طرف سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده در صنایع مختلف را داراست. مقواهای ایندربرد توسط چند شرکت معروف در دنیا تولید میشوند. از این میان میتوان به چند برند معروف شامل هانسوا، ببری، اژدها، اسبی اشاره کرد.

ادامه مطلب
بازاریابی موثر با چاپ تبلیغات روی ساعت دیواری تبلیغاتی

چاپ جعبه بهداشتی برای چه محصولاتی استفاده میشود؟

برای محصولات حساس نظیر مواد خوراکی و نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. بدیهی است چنین محصولات مهم و حساسی که مستقیما با سلامت ما در ارتباط است باید بسته بندی های مناسب و بهداشتی داشته باشند.
از این رو لازم است تولید کنندگان برای چاپ بسته بندی از بهترین و با کیفیت ترین نوع مقوا استفاده کنند. با این کار علاوه بر اینکه باعث افزایش اعتبار کسب و کار خود میشوند سلامت جامعه را نیز به خطر نمی اندازند. این دو دلیل به تنهایی میتواند انگیزه کافی را برای چاپ جعبه با کیفیت و مناسب را فراهم کند.

چه زمانی از سلفون برای بسته بندی بهداشتی استفاده میشود؟

برای جعبه های ضخیم و دارای گرماژ بالای ۲۰۰ گرم از سلفون استفاده می شود. چرا که محل خط تا به دلیل ضخامت کاغذ ترک خورده و داشتن سلفون مات یا براق واجب است.
سلفون مات برای جعبه آن را مات می کند و استفاده از سلفون براق برای جعبه بهداشتی آن را براق جبوه می دهد

استفاده از جعبه بهداشتی درمحصولات آرایشی و بهداشتی

محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط مستقیمی با پوست و موی دارند. همچنین مواد تشکیل دهنده این محصولات از اهمیت بالایی برخودار است. پس چاپ با کیفیت و دقیق آن برروی جعبه محصول لازم و ضروری است. به همین دلیل برای تولید جعبه این محصولات از چاپ جعبه بهداشتی بهره میگیرند.
با این روش علاوه بر اینکه سلامت  محصول را تضمین میکند، میتوان با استفاده از چاپ افست، عکس و متون با کیفیت را نیز برروی آن حک کرد. بنابراین از جعبه های بهداشتی برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بهره میگیرند.

سایز جعبه بهداشتی

چاپ جعبه بهداشتی در انواع سایز امکان پذیر است. از آنجایی که محصولات تولیدی در صنایع مختلف از سایز های متفاوتی هم برخوردار هستند بنابراین چاپ جعبه ها در هر سایزی ممکن است. اما باید دقت داشته باشید که در این زمینه به چاپخانه ای مراجعه کنید که ماشین آلات و امکانات کافی جهت چاپ جعبه های بهداشتی را داشته باشد. زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه میتواند تولید کننده را متضرر کند.
در کل از کوچکترین سایز ۵*۵ سانت می توان جعبه بهداشتی تولید کرد تا سایز ۱۰۰*۱۰۰ سانت که خوب کمی بزرگ است

ادامه مطلب
تبلیغات دائمی با استفاده از خودکار تبلیغاتی

هزینه چاپ جعبه بهداشتی

از آنجایی که تعداد و وزن چاپ جعبه های بهداشتی در هر سفارش متغیر است نمیتوان هزینه ی ثابتی برای آن در نظر گرفت. از طرفی اگر طراحی روی جعبه را نیز به چاپخانه بسپارید این هزینه میتواند متفاوت باشد. بنابراین اگر قصد چاپ جعبه بهداشتی را دارید لازم است به چاپخانه مورد نظر مراجعه کنید و از تعرفه های دقیق آن مطلع شوید.
چاپخانه های مختلف بسته به خدماتی که ارائه میدهند دارای تعرفه های متفاوتی نیز هستند. پس این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای ثبت سفارش تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

ویژگی های یک چاپخانه معتبر

  • دارای نمونه های اجرایی در حوزه جعبه بهداشتی
  • مجهز به تیم طراحی جعبه و بسته بندی
  • مجهز به ماشین آلات روز صنعت چاپ
  • مجهیز به دستگاه جعبه سازی تمام اتومات
  • مجهز به خدمات تکمیلی بعد از چاپ
  • دارای سرعت تولید بالا و ماشین آلات زیاد
  • ارائه گارانتی کیفیت کالا و اصالت کالا

 

حرف آخر

برای موفقیت در هر زمینه ای لازم است از راه درست آن اقدام کرد. برای مثال برای موفقیت در صنعت فروش باید از بهترین مواد اولیه استفاده کرد. از چاپ جعبه بهداشتی گرفته تا محصول اصلی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
از طرفی لازم است برای چاپ، به یک چاپخانه معتبر مراجعه کرد تا از کیفیت چاپ جعبه ها و بسته بندی های مطمئن بود. همه این عوامل در کنار هم به شما کمک میکند تا یک فروش موفق را در پیش داشته باشید. چرا که کیفیت کالا نشان از اصالت تولید کننده است و اثبات همین موضوع به مشتری میتواند در جهت پیشرفت شما کمک شایانی داشته باشد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

One thought on “چاپ جعبه بهداشتی و نکات مهم آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *