چاپ جعبه دارویی و نکات مهم آن

 

امروزه چاپ جعبه های بهداشتی از جمله چاپ جعبه دارویی بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است. علت این امر اولا به حفظ ماده دارویی از عوامل خارجی برمیگردد. دوما فضایی مناسب برای چاپ اطلاعات مهم، نام محصول و برند است و سوما جذب مشتری . همگی این عوامل در کنار میتوانند یک خط تولید و فروش موفق را به دنبال داشته باشد. از این رو یکی از اقدامات مهمی که هر تولید کننده در راستای تولیدات خود انجام میدهد طراحی و چاپ جعبه است. به طوری که اکثر صنایع از جمله صنایع غذایی، داروسازی و غیره از جعبه های بسته بندی استفاده میکنند.

 

لزوم چاپ جعبه دارویی

 

چاپ جعبه دارویی در روند تولید و عرضه دارو بسیار مهم است. دلیل این موضوع برمیگردد به حساسیت و اهمیت داروها. داروها تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان ها دارند. به طوری که هر گونه آلودگی و فساد در آن میتواند جان صد ها و یا حتی هزارن انسان را به خطر بیندازد.

همچنین ترکیبات، تاریخ انقضا، دستور مصرف از جمله مهم ترین اطلاعات یک دارو هستند که باید در دسترس بیمار قرار بگیرد. از طرفی یک دارو باید به کاملا سالم و بدون آسیب و شکستگی به دست داروخانه ها و بیماران برسد. در نهایت نیز چاپ لوگو و نام تجاری برروی دارو برای تولید کنندگان بسیار حائز اهمیت است. حال با چاپ جعبه برای دارو ها میتوان به تمامی نیاز های فوق پاسخ داد. به طوری که یک جعبه با مقوا و طراحی و چاپ باکیفیت میتواند بهترین انتخاب برای محافظت از دارو، حک اطاعات دارو و چاپ لوگو و برند تولید کننده باشد.

 

جعبه دارو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

از آنجایی که دارو جز اقلام بسیار حساس و مهم  محسوب میشود چاپ جعبه دارویی در گروه جعبه های بهداشتی قرار میگیرد. به طوری که جنس و طراحی روی جعبه دارو ها باید کاملا استاندارد و مطابق با آیین نامه وزارت بهداشت باشد.

ادامه مطلب
هدیه تبلیغاتی کسب و کار نو پا

برای مثال از آنجایی که ممکن است دارو ها در برابر گرما و رطوبت از خود واکنش نشان دهند لازم است جنس کاغذ این جعبه ها از نوع مقوای ایندربرد باشد. همچنین باید هشدارها و نکات مهم با فونت و طراحی و رنگ خاصی برروی جعبه حک شده باشند. چه بسا امروزه برای کاهش وصرفه جویی در کاغذ تمامی اطلاعات مهم یک دارو در لایه داخلی جعبه ثبت میشود. پس یک جعبه از هر نظر مهم و حائز اهمیت است.

 

علت اهمیت کیفیت یک جعبه دارو

 

همانطور که گفته شد یک جعبه با کیفیت میتواند سلامت یک دارو را تضمین کند. از طرفی هر چقدر جعبه با کیفیت تر باشد و چاپ جعبه دارویی از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار باشد اعتماد مشتریان به داروی تولید شده افزایش میابد. زیرا تهیه و تولید جعبه های با کیفیت هزینه بالایی را میطلبد. پس میتوان نتیجه گرفت تولید کننده ای که برای جعبه دارو هزینه زیادی را متقبل شده است قطعا داروهای با کیفیتی را نیز تولید کرده است. پس چاپ جعبه دارویی با کیفیت میتواند به فروش هر چه بیشتر تولید کننده نیز کمک شایانی داشته باشد.

 

علت محبوبیت داروهای خارجی در ایران

 

طبق نظر کارشاناسان، داروهای تولید شده در ایران از نظر کیفیت با داروهای خارجی برابری میکنند. اما علت محبوبیت داروهای خارجی بیشتر به چاپ جعبه دارویی و تبلیغات آن ها برمیگردد. زیرا هرچقدر یک جعبه دارویی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و رنگ و طراحی زیبا تری داشته باشد مشتریان بیشتری را نیز به خود جلب میکند. همچنین تولید کنندگان خارجی در زمینه تبلیغات بسیار هوشمندانه عمل میکنند. به طوری که میتوانند با بهره گیری از تبلیغات درست، فروش گسترده ای را در سرتاسر دنیا داشته باشند.

 

مراحل تولید چاپ جعبه دارو

 

در ابتدا باید تعداد جعبه ها، سایز دقیق و وزن دارو ها مشخص باشد. سپس با توجه به این اطلاعات از مقوای مخصوص با درجه کیفی مناسب برای تولید و چاپ جعبه دارویی استفاده میشود. همانطور که گفته شد مقوای مورد استفاده باید از نوع پشت سفید یا ایندر برد باشد.

زیرا اینگونه مقوا ها بهترین انتخاب برای بسته بندی و چاپ محسوب میشوند. از طرفی باید نوع طراحی، رنگ و فونت روی جعبه مشخص شده باشد. به طوری که حتی رنگ و طرح داروهای مخصوص بزرگسالان با داروهای مخصوص کودکان باید متفاوت باشد. همچنین مطالب ثبت شده برروی دارو باید دوزبانه(انگلیسی و فارسی) باشند. به گونه ای که در یک سمت جعبه مطالب به صورت انگلیسی و در سمت دیگر جعبه مطالب به صورت فارسی باشد. در نهایت اگر جعبه و طراحی انجام شده مورد تایید تولید کننده بود جعبه ها به تولید انبوه میرسند.

ادامه مطلب
طراحی تقویم تبلیغاتی اختصاصی 1402 چه مزایایی دارد ؟

 

هزینه چاپ جعبه دارو

 

هزینه چاپ جعبه دارویی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چقدر کاغذ مورد استفاده از کیفیت بالا تری بخوردار باشد و تعداد جعبه ها بیشتر باشد هزینه چاپ بالاتر میرود. از طرفی هر چقدر طراحی انتخاب شده حرفه ای تر باشد و در آن از طرح ها و رنگ های جذاب بیشتری به کار رفته باشد بدیهی است که تعرفه نیز افزایش میابد.

اما خب این به معنی افزایش هزینه برای تولید کننده نیست. چرا که هر چقدر تولید کننده در زمینه تولید جعبه دارویی از ایده های جدید و مواد اولیه با کیفیت استفاده کند، در مقابل از فروش بیشتری نیز بهره مند خواهد شد. پس این معامله از هر جهت و برای همه پرسود خواهد بود. به طوری که هم چاپخانه هزینه زحمات خود را دریافت میکند، هم تولید کننده فروش بیشتری خواهد داشت و هم بیمار از داروی سالم و استانداری استفاده میکند.

 

چاپ جعبه دارو را به چه کسی بسپاریم؟

 

همانطور که تا اینجا متوجه شده اید چاپ جعبه دارویی یک کار کاملا تخصصی است. از این رو لازم است این کار را به متخصصین آن بسپاریم. چاپ جعبه به قدری مهم است که بهتر است قبل از اقدام برای چاپ نمونه کار های چند چاپخانه مختلف را ببنید و بعد از مقایسه یک کدام از آن ها را انتخاب کرده و اقدام نمایید. کما آنکه هر گونه عجله در این روند ممکن است باعث اشتباهات جبران ناپذیری شود. پس ابتدا تحقیق کرده و در نهایت اقدام نمایید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

One thought on “چاپ جعبه دارویی و نکات مهم آن

  1. مینا میگوید:

    سلام وقتتون بخیر بابت سفارشی که از شما داشتم هم از نظر کیفیت چاپ جعبه ها و هم از نظر تمیزی کار خیلی راضی هستم ممنون از مجموعه خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *