انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی

چگونه طراحی مناسب برای فولدر تبلیغاتی خود انتخاب کنیم؟

نکاتی برای انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی

انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی مسئله ای است که به دقت و توجه نیاز دارد. فولدرهای تبلیغاتی روشی کاربردی برای معرفی محصولات و خدمات شما به مخاطبان هستند. به همین دلیل، باید در انتخاب عناصر آن دقت کرد تا گیرایی کافی را داشته باشد. در عین حال، نباید ظاهرش یکنواخت و کسل کننده و به دور از خلاقیت باشد. در این مقاله از وبسایت سررسید مجریان قصد داریم تا به نکات مهم طراحی فولدر تبلیغاتی بپردازیم. برای داشتن یک فولدر حرفه ای ما را همراهی کنید.

 

توجه به ابعاد در انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی

انتخاب ابعاد درست باعث می شود تا میزان بکارگیری کاغذ کاهش یافته و در نتیجه هزینه نهایی کاهش یابد. طراحی و چاپ در ابعاد استاندارد در دو حالت ۶۰ در ۴۵ و ۵۰ در ۷۰ سانتی متر انجام می شود. انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی باعث می شود تا فضای کافی برای معرفی کسب و کار خود داشته باشید. فولدر شما می تواند بسیار ساده و مانند یک پوشه معمولی باشد، اما آنچه در طراحی فولدرهای تبلیغاتی توصیه می شود آن است که فولدر به داخل گوشه داشته باشد. به این معنا که درون فولدر فضایی وجود داشته باشد تا کاغذ یا کارت شرکت در آن قرار گیرد. این فضا از تا و برش تشکیل می شود و نیاز به چسب نخواهد داشت. نکته قابل توجه دیگر در ابعاد و طراحی بدنه فولدر آن است که پوشه تبلیغاتی شما باید بسته شود و باز نماند. طراحان با ایجاد یک برش کوچک، نقطه ای را برای بسته شدن فولدر ایجاد می کنند. به این ترتیب کاغذهای درون آن سالم خواهند ماند و بیرون ریخته نمی شوند.

 

رنگ بندی صحیح فولدرهای تبلیغاتی

زمانی که به دنبال انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی هستید، باید به رنگ بندی فولدر توجه کنید. رنگ ها در جلب توجه افراد و برانگیختن احساسات آنها نقش دارند. مردم انتظار دارند رنگ استفاده شده در ارتباط با برند شما باشد. برای مثال، وقتی به کوکاکولا فکر می کنید، همیشه رنگ قرمز در ذهن تداعی می شود.

ادامه مطلب
استفاده از لیوان شیشه ای تبلیغاتی راهی برای جذب مشتری

روانشناسی رنگ ها بسیار جذاب است و در طول طراحی حتما باید به آن توجه داشته باشیم. به عنوان مثال، مردان و زنان ترجیحات رنگی متفاوتی دارند. در مطالعه ای نشان داد شد که محبوب ترین رنگ بین مردان آبی (۵۷ درصد) و سبز (۱۴ درصد) است؛ در حالی که ۳۵ درصد از زنان رنگ آبی و ۲۳ درصد بنفش را دوست داشتند. پس، لازم است پالت رنگی مناسبی برای مخاطبان خود انتخاب کنید. شاید نیاز به تغییرات زیادی نباشد و تنها اضافه کردن یک رنگ دیگر باعث تکمیل آن شود. در زمان انتخاب رنگ باید این سوالات را از خود بپرسید:

  • این کمپین برای چه مخاطبانی است و کدام رنگ نظر آنها را جلب می کند؟
  • مردم از برند و صنعت ما چه انتظاری دارند؟

یک اصل مهم آن است که باید از حداقل رنگ استفاده کنید. دو یا سه رنگ انتخاب کنید. اگر رنگ های بسیاری استفاده کنید هدف اصلی گم خواهد شد.

 

نکات انتخاب فولدر تبلیغاتی

 

نکات مهم در تایپوگرافی فولدر تبلیغاتی

در ادامه نکات انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی باید به مفهوم تایپوگرافی نیز بپردازیم. تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر طراحی است که چشم مخاطبان را به سمت هدف و اطلاعات مهم جلب می کند. مهمترین چیز در این بخش وضوح و خوانایی متن است. مخاطبان باید بتوانند راحت متن و پیام شما را بخوانند. تعداد فونت های موجود برای استفاده نامحدود است، امّا به این معنا نیست که باید از همه آنها استفاده کنید. مانند رنگ، باید روی یک یا دو فونت تمرکز کرده و به صورت سلسله مراتبی، فونتها  به کار گرفته شوند.

 

استفاده کردن از عناصر برند برای طراحی فولدرهای تبلیغاتی

عناصر برند و کسب و کار شما شامل لوگو، نام برند و تصاویر محصولات و خدماتی است که ارائه می دهید. استفاده کردن از تصاویر در فولدر مدت ها است که کنار گذاشته شده، در نتیجه بهتر است از طراحی های مینیمال استفاده کرده و لوگو و شعار برند را در معرض دید قرار دهید. لازم نیست از متنی طولانی برای معرفی برند خود استفاده کنید. جملات کوتاه و تاثیر گذار برای معرفی محصولات و خدمات را همراه با اطلاعات مجموعه مانند آدرس، وب سایت، شماره تماس به کار ببرید.

ادامه مطلب
بهترین پیشنهادها برای هدایای سازمانی خلاقانه را بشناسید !

برای زیبایی و گیرایی بیشتر می توانید از نقش برجسته استفاده کنید. لوگو یا پیام اصلی خود را به صورت برجسته بر روی فولدر قرار دهید. از این روش تنها برای نوشته های بزرگ و لوگوی برند استفاده کنید و از استفاده آن برای نوشته های کوچکتر خودداری کنید، چراکه باعث ناخوانایی خواهد شد.

 

انتخاب جنس فولدر تبلیغاتی

فولدرهای تبلیغاتی از مواد مختلفی ساخته می شوند. گلاسه، کاغذ، مقوا، پلاستیک و حتی چرم از موادی هستند که در طراحی و تولید فولدر شما استفاده خواهند شد. انتخاب جنس فولدر به نیاز و هدف شما وابسته است. اگر قصد دارید بودجه بیشتری هزینه کنید و فولدری لوکس تر ارائه دهید، چرم گزینه مناسبی خواهد بود چرا که کیفیت و مقاومت چرم بسیار بالا است. اما اگر به دنبال هزینه ای مقرون به صرفه تر هستید، کاغذهای گلاسه و مقوا بهترین گزینه هستند. از آنجایی که لوگو و تصاویر طراحی پس از چاپ روی پلاستیک، شفافیت و کیفیت خوبی نخواهند داشت، پلاستیک گزینه مناسبی نیست.

 

سخن پایانی

مسئله انتخاب طراحی مناسب فولدر تبلیغاتی نیازمند تجربه است. افراد با تجربه به رنگ ها، فونت ها و نحوه چیدمان و برش فولدر آشنایی دارند. به همین سبب، روند طراحی و چاپ فولدر سریع تر انجام خواهد شد. فولدرها نقش مهمی در معرفی برند و کسب و کار شما خواهند داشت، پس با انتخاب یک گروه حرفه ای، تاثیر گذاری فولدرهای تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید. مجموعه مجریان آماده ارائه مشاوره و راهنمایی شما در زمینه طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی خواهد بود.

 

سوالات متداول

۱. ابعاد استاندارد فولدر تبلیغاتی چیست؟

فولدرهای تبلیغاتی در ابعاد ۶۰ در ۴۵ و ۵۰ در ۷۰ سانتی متر طراحی و تولید می شوند.

۲. چه عناصری باید در طراحی فولدر رعایت شود؟

دو تا سه رنگ اصلی و مرتبط با برند، یک یا دو فونت به صورت سلسله مراتبی برای متن، لوگو و شعار برند باید در طراحی فولدر به کار برده شوند.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *