طراحی و چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است ؟

چاپ کاتالوگ یکی از مهم ترین ابزار های یک فروش موفق است. اما حال سوال اینجاست: که آیا چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است؟ کوتاه ترین پاسخی که میتوانیم به این بدهیم “بله” است. اما اگر میخواهید برای این سوال پاسخ مفصل تری داشته باشیم لازم است مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
مطالبی که در این مقاله مورد بحث قرار میگیرد شامل: توضیح واژه کاتالوگ، کاربرد های کاتالوگ، بحث در مورد اینکه آیا چاپ کاتالوگ برای خدمات نمایشگاهی لازم است یا نه؟ و در نهایت به معرفی یکی از معتبر ترین چاپخانه های فعال در کشور عزیزمان ایران خواهیم پرداخت. چنانچه این مطالب در راستای فعالیت و کار شما قرار دارد این مقاله را از دست ندهید.

کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به تازگی وارد حوزه کار و تبلیغات شده اید در ابتدا لازم است بدانید کاتالوگ چیست؟ و بعد به این موضوع میپردازیم که به چه دلیل چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است ؟ در واقع کاتالوگ نوعی دفترچه است.
در این کاتالوگ مطالبی به منظور معرفی سازمان، شرکت، کارخانه و یا هر بیزینس دیگری طراحی و تولید میشود. همچنین در این دفترچه تمامی محصولات و خدمات تولیدی توسط کمپانی معرفی میشوند. کاتالوگ میتواند یک رابطه مستقیم و بدون واسطه بین شرکت و مشتری برقرار کند. حال هر چقدر همین دفترچه یا کاتالوگ تخصی تر، با کیفیت تر، جامع و کامل تر طراحی شده باشد تاثیر بیشتری رو مخاطب میگذارد.

گاهی مشتری علاقه مند به ارتباط مستقیم با فروشنده نیست و ترجیح میدهد به تنهایی و بدون نظارت فروشنده محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. در چنین شرایطی وجود یک کاتالوگ حاوی تمامی محصولات و توضیحات کافی درباره ی محصول لازم و ضروری است.

برای حضور در نمایشگاه چه نیاری داریم

اگر قصد گرفتن غرفه در نمایشگاه و حضور در نمایشگاه ها را دارید باید این را بدانید که یک پکیج نمایشگاهی نیاز دارید که یکی از نیازهای لازم در نمایشگاه برای پرزنت مشتریان کاتالوگ است .
معمولا نمایشگاه ها فضایی شلوغ و سرسام آور دارند. بدیهی است که در چنین شرایطی فرصت معرفی تمامی محصولات توسط فروشنده وجود ندارد. از این رو فروشنده فرصت کافی برای جذب مشتری را نخواهد داشت. اما اگر کاتالوگ محصولات در دسترس مشتریان باشد آن ها میتوانند محصول مورد نظر خود را بدون درگیر کردن فروشنده انتخاب کنند و برای خرید اقدام کنند. به همین دلیل اگر قصد شرکت در نمایشگاه را دارید چاپ کاتالوگ و ارائه آن در زونکن تبلیغاتی را دست کم نگیرید.

ادامه مطلب
کلاه تبلیغاتی یک هدیه تبلیغاتی تاثیرگذار

نکاتی لازم برای چاپ کاتالوگ

همانطور که تا اینجا متوجه شده اید چاپ کاتالوگ درنمایشگاه لازم است. اما حال که میخواهیم برای فروش بیشتر در نمایشگاه از کاتالوگ استفاده کنیم باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ در بخش های بعدی مقاله به معرفی و توضیح این نکات خواهیم پرداخت.

کیفیت کاتالوگ را چگونه انتخاب کنیم 

در راستای توضیحات مربوط به موضوع چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است یا خیر؟ لازم است بدانیم که کیفیت کاتالوگ چه تاثیری بر بزینس ما دارد؟ کاتالوگ بیزینس و کسب و کار شما نشان از اعتبار و شخصیت شماست. هر چقدر کاتالوگ محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد مشتریان ناخوداگاه به شما و محصولاتتان اعتماد بیشتری خواهند داشت. در همین راستا کاتالوگ ها به دو دسته چاپ افست و چاپ دیجیتال تقسیم میشوند.

  • معمولا از چاپ افست زمانی استفاده میشود که مشتری کاتالوگ هایی با کیفیت و در تعداد بالا سفارش داده است. پیشنهاد ما نیز برای چاپ کاتالوگ چاپ افست است. چون به کسب و کار شما اعتبار و رونق میبخشد.
  • اگر مشتری برای دریافت کاتالوگ ها عجله داشته باشد. از طرفی تعداد کاتالوگ های سفارشی کم باشند. پس در چنین شرایطی بهترین انتخاب چاپ کاتالوگ دیجیتال است.

در نمایشگاه دو سبک کاتالوگ چاپ کنیم 

برای چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است از دو دسته کاتالوگ استفاده شود:

  • یک نوع کاتالوگ اصلی که داری صفحات بیشتر و کیفیت بالاتری است. این کاتالوگ بزرگترین منبع معرفی محصولات شما محسوب میشود. معمولا این نوع کاتالوگ ها در تعداد کمتر(چیزی معدل ۱۰۰۰ عدد) تولید میشود و هزینه آن نسبت به دیگر کاتالوگ ها بیشتر است.
  • یک کاتالوگ فرعی که از تعداد صفحات کمتر و کیفیت کمتری نیز برخوردار است. این دسته از کاتالوگ ها در تیراژ بالا تولید میشود.
ادامه مطلب
اصول غرفه سازی نمایشگاه + نکات کلیدی برای هزینه ارزان

پس قبل از راه اندازی غرفه در نمایشگاه هر دو نوع این کاتالوگ ها را تهیه کنید.

تعداد صفحات کاتالوگ

تعداد صفحات یک کاتالوگ استاندارد باید ضریبی از عدد ۴ باشد. یعنی کمترین تعداد صفحه ۴ باشد و بسته به نیاز در تعداد ۴،۸،۱۶ و … متغیر باشد. البته بدیهی هست هرچقدر تعداد صفحات کاتالوگ بیشتر باشد و محصولات بیشتری معرفی شده باشند احتمال موفقیت بیزینس شما بالاتر میرود.

عکس های کاتالوگ

عکس هایی که در کاتالوگ مورد استفاده قرار میگیرند باید از کیفیت بسیار زیادی برخوردار باشند. یعنی عکاسی از محصولات شما باید به شکل کاملا حرفه ای و توسط متخصص این حرفه صورت گرفته باشد. پس اگر چه چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است ولی نکات بسیار زیاد دیگری در این زمینه هستند که باید بدان توجه کرد.

هزینه چاپ کاتالوگ

هزینه چاپ و طراحی کاتالوگ بسته به نوع کاغذ، نوع چاپ، تعداد صفحات، کیفیت چاپ، تعداد کاتالوگ سفارشی متغیر است. بدیهی است هر چقدر کاتالوگ چاپ شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد هزینه آن نیز افزایش خواهد داشت. پس لازم است مشتری بسته به نیاز و بودجه خود نوع کاتالوگ را انتخاب و سفارش دهد.

هماطنطور که قول داده بودیم تا اینجای مقاله به مسئله کاتالوگ و کاربرد های آن، اهمیت چاپ کاتالوگ، هزینه کاتالوگ پرداختیم.

چاپخانه مجریان یکی از معتبر ترین چاپخانه در تهران است. این چاپخانه مجهز به بروز ترین ماشین آلات روز دنیاست. همچنین این چاپخانه داری کادری مجرب در جهت سفارش گیری وتولید محصول است. چاپخانه مجریان مفتخر  به تجربه و سابقه طولانی در عرصه چاپ و تولید هدایای تبلیغاتی است.

به طوری که مشتریان میتوانند با مراجعه به سایت مجریان تمامی نیازهای نمایشگاهی و پکیج نمایشگاهی اعم از چاپ کاتالوگ – شاپینگ بگ – پوستر و هدیه تبلیغاتی مانند  ماگ، لیوان، خودکار، جاکلیدی، جاکارتی، سررسید، سالنامه و نیروی نمایشگاهی و غیره را مشاهده  و ثبت سفارش کنند.

تمامی این محصولات قابلیت سفارش به صورت عمده و تخصصی هستند. چنانچه قصد سفارش چاپ کاتالوگ و یا هر نوع هدیه تبلیغاتی را با صورت عمده دارید میتوانید با شماره تماس موجود در سایت ۰۲۱۸۸۹۱۲۱۱۴ تماس بگیرید و سفارشات خود را ثبت کنید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *