پرچم تشریفات تبلیغاتی|چاپخانه مجریان

تاثیر پرچم تشریفاتی و تبلیغاتی در برندینگ یک سازمان

فهرست محتوای مقاله

پرچم تبلیغاتی چیست ؟ در این مقاله ما قصد داریم که به تاثیرات پرچم تشریفات تشریفاتی در امر تبلیغ نام تجاری سازمان بپردازیم. اما در ابتدا به شما پیشنهاد می شود که با انواع پرچم های تشریفاتی و بخصوص پرچم تشریفاتی ساحلی آشنا شوید. تا در درک بیشتر تاثیر این پرچم ها در به نمایش گذاشتن نام تجاری سازمان شما به مشتریان به شما کمک کند. پرچم تشریفاتی به نوعی از پرچم ها گفته می شود که بیشتر جنبه تزئینی دارد. و هدف از قرار دادن آن در محیط های اداری یا سالن های کنفرانس، ارائه یک پیش نمایش از برند شما در ذهن مخاطب مورد نظر است. در ادامه مطلب به توضیحات بیشتری در مورد پرچم تشریفات تبلیغاتی می پردازیم.

تاثیر پرچم‌ های تبلیغاتی و تشریفاتی در برندینگ یک سازمان

شاید شما هم گمان کنید که پرچم‌های تشریفاتی تبلیغاتی تنها برای تزئین یا زیباسازی یک فضا استفاده می‌شوند و تنها جنبه ی زیبایی دارند، اما در بازار رقابتی امروز که کسب و کارها باید از روش های متنوع برای شناساندن خود به مشتریان استفاده کنند، کاربرد پرچم های تبلیغاتی در سودآوری و بالا بردن بازدهی هر برندی بسیار شایان توجه است. طبق بررسی های انجام شده، چنانچه یک کسب و کار به طور مداوم و موثر در ذهن مخاطب تکرار شود، بعد از مدتی، این تاثیرات او را به یکی از مشتریان شما تبدیل خواهد کرد.
بیشتر ما پرچم تشریفاتی تبلیغاتی را در ادارات و اماکن دولتی یا در هتل ها با پرچم‌هایی از ملل مختلف دیده‌ایم که تنها نشان کشورهای مختلف را بر خود دارند، درحالی که سازمان های تجاری و تبلیغاتی نیز با چاپ لوگوی برند خود بر روی پرچم ها سالهاست که از مزایای پرچم تشریفاتی تبلیغاتی در بازاریابی و تبلیغات برند خود بهره می‌برند و شاید این نکته که  خیلی از رقبا هنوز اهمیت پرچم های تبلیغاتی را نمیدانند، یکی از برگ برنده های مهم هر سازمانی باشد که به سراغ این شیوه از تبلیغات می‌رود. پرچم‌ها در انواع مختلف و کاربردهای محیطی متنوعی طراحی میشوند، رومیزی، تشریفاتی، ایستاده، تبلیغاتی و… از انواع مختلف آن است.

 

ابعاد و کاربرد پرچم های تبلیغاتی به چه صورت است؟

  • پرچم  تشریفاتی:

این پرچم‌ها در سایز بزرگتر تولید شده و اغلب روی یک پایه نصب می‌شوند و به همین دلیل برای تزئین محیط‌های داخلی محل کار مانند راهرو ها یا ورودی‌ها بسیار زیبا و چشمگیر هستند. جنس این پرچم‌ها معمولا از ساتن بوده که برای مراسمات مهم سازمان‌ها انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد چرا که این پرچم‌ها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند، بستر بسیار مناسبی برای هرگونه تبلیغات هستند و به شدت جلب نظر خواهند کرد.

  • پرچم رومیزی:

چاپ لوگو و برند شرکت شما بر روی پرچم های کوچکتر که بر روی میز قرار می‌گیرند و با عنوان پرچم‌های رو میزی شناخته می‌شوند، علاوه‌بر رسمیت بخشیدن به سازمان شما، باعث جلب توجه بیشتر لوگو برند شما برای مخاطب یا رقبا خواهد بود. همچنین قرار گیری پرچم تشریفاتی تبلیغاتی در جلسات اداری باعث اعتبار و تشکل بخشیدن به سازمان یا اداره‌ی شما شده و حس اطمینان بیشتری را در مخاطب ایجاد می‌کند. پرچم‌ها می‌توانند در دو رو طراحی شوند و این یکی از مزایای پرچم های تبلیغاتی است که می‌تواند در آن واحد دو بستر را جهت تبلیغات در اختیار شما قرار دهد. و هر دو سوی پرچم می‌تواند طراحی‌های مجزا داشته باشند.

  • پرچم اهتزاز:

انواع دیگر پرچم تشریفاتی تبلیغاتی، پرچم هاییست که به اهتزاز در می‌آیند، این نوع از پرچم ها به سان یک بیلبورد برای سازمان‌ها و ادارات بازدهی خواهند داشت در حالی که هزینه‌ی پرداختی آن‌ها فاصله‌ی بسیاری با هزینه‌ی کرایه یک بیلبورد در سطح شهر دارد و از این جهت که به دلیل محل قرارگیری، بیشتر در انظار عمومی و مقابل دید قرار می‌گیرد، شانس بیشتری برای جلب نظر مخاطب و بالا بردن میزان فروش یا جذب مشتری دارد. یکی از مزایای مهم پرچم امکان نصب در محل های مختلف و به شیوه‌های متنوع و همچنین امکان جابه جایی آنهاست، چرا که علاوه بر اینکه جزئی از ابزارهای تبلیغاتی کم هزینه هستند، از جهت دیگر عمر مصرفی بالایی دارند و تا مدتهای طولانی بسته به شکل نگهداری از آنها، قابل استفاده هستند.

 

ادامه مطلب
میز کانتر نمایشگاهی چیست + انواع و کاربردها

چاپ بر روی پرچم به چه صورت انجام می شود؟

پرچم های تبلیغاتی در متریال و جنس‌های مختلف با کیفتیت و قیمت‌های متنوع برای چاپ آماده می شوند. . چاپ بر روی پرچم ها معمولا به دو روش چاپ سیلک و چاپ دیجیتال انجام می‌شود. هیچ محدودیت رنگی در چاپ بر روی پرچم ها وجود ندارد، و شما می‌توانید هر رنگ و طرحی که مد نظرتان باشد را روی آنها به چاپ برسانید. عموما مرسوم است که سازمان‌ها نام، لوگو و یا حتی شعار تبلیغاتی خود یا ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی مد نظرشان را بر روی پرچم‌ها چاپ می‌کنند، که سبب می‌شود برند یا کمپین سازمان شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

چه طرحی برای چاپ روی پرچم تشریفاتی تبلیغاتی مناسب است؟

برخی گمان می‌کنند پرچم ها باید با طراحی پیچیده و چشمگیر  نظر مخاطب را به خود معطوف کنند، در حالی که این یک اشتباه رایج است که عموما سازمان‌ها دچار آن می شوند، که پرچمی مملو از رنگ‌ها و اطلاعات مختلف را برای سازمان‌های خود بر می‌گزینند. درحالی که مهم‌ترین نکته در طراحی پرچم تشریفاتی تبلیغاتی سادگی و گویا بودن مفهوم آن است که مخاطب را دچار گیجی نکند و به شکلی نباشد که مخاطب هیچ چیز از پیام مورد نظر شما را دریافت نکند. طراحی باید به گونه‌ای استاندارد و با یک پالت رنگی مشخص و مختص برند شما انجام شود.

 

پرچم های تشریفاتی، راهی مطمئن

پرچم های تشریفاتی دارای انواع مختلف و طراحی های زیبایی هستند که چشم هر بیننده ای را به خودشان جلب می کنند. اما گذشته از آن بهتر است یکی از انواع پرچم های تشریفاتی یعنی پرچم ساحلی را تشریح کنیم. گفتنی است که خود پرچم ساحلی هم مدل هایی دارد که هر کدام تاثیر متفاوتی در برندینگ سازمان شما دارد. یکی از رایج ترین پرچم های ساحلی، مدل هلالی است. این مدل دقیقا به دلیل شکل خاصی که دارد هلالی نامیده می شود. خصوصیات این پرچم در بند بعدی گفته می شوند.

 

خصوصیات پرچم هلالی

پارچه به کار رفته در این مدل هم در برابر تابش مستقیم نور خورشید و هم قرار گرفتن در معرض رطوبت مقاوم است. رنگش عوض نمی شود، و بافتش هم شکننده نشده و یا آب نمی رود. سوالی که پیش می آید این است که آیا این پرچم تبلیغ نام تجاری سازمان شما تاثیر گذار است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت، از آن جایی که این پرچم طراحی شکیل و جذابی دارد می تواند خودش را در دل مخاطب جا کند. که همان مخاطب یا مشتری احتمال دارد که در آینده برند شما را به دیگران هم معرفی کند. در این بند به توضیحاتی درباره پرچم تشریفات تبلیغاتی ساحلی مدل هلالی پرداخته شد.

 

نوع دیگری از پرچم ساحلی

پرچم ساحلی چیست ؟ در این بند قصد داریم که به شما پرچم ساحلی سامورایی را معرفی کنیم و بگوییم که آثار آن در برندینگ سازمان شما چگونه است. این پرچم بدلیل اینکه در گذشته توسط سامورایی ها در جنگ ها مورد استفاده قرار می گرفته، به این نام معروف شده است. از ویژگی های این مدل می توان به طراحی زیبا و چشم نواز، قابلیت تولید در اندازه های مختلف و غیره اشاره کرد. پارچه مخصوصی که در این مدل از پرچم بکارگرفته می شود، از آن جهت که قابلیت چاپ لیزری را هم دارد، اخیرا طرفداران بیشتری پیدا کرده است. گفتنی است که این پرچم ها با ظاهر کلاسیک و مستطیل شکلی که دارند، قادر هستند که ناخودآگاه مخاطبان میان سال و سالمند را درگیر کنند. در پارگراف بعدی به یکی دیگر از انواع پرچم تشریفات تبلیغاتی می پردازیم که خصوصیات جالبی دارد.

ادامه مطلب
شرکت طراحی بسته بندی در تهران

 

پرچم تشریفاتی رومیزی

گونه دیگری از پرچم های تشریفاتی، پرچم های رومیزی هستند که بدلیل طراحی مینیمال استفاده از آن ها رایج است. از آن جایی که این پرچم ها ابعاد کوچکی دارند به راحتی می توان آن ها را مکان های مختلفی از اتاق یا دفتر کار قرار داد و از جنبه زیبایی شناختی و تبلیغاتی آن بهره برد. معمولا این پرچم ها اندازه هایی در حدود ۳۰ سانتی متر دارند بنابراین این امکان وجود دارد که پرچم رومیزی را روی میز، روی تاقچه، لبه پنجره، قفسه کتابخانه و دیگر جاها قرار داد. در ادامه به انواع پایه های این مدل از پرچم ها اشاره می شود.

 

انواع پایه های پرچم رومیزی

پایه سنگی، پایه برنزی و غیره انواع پیاه هایی هستند که معمولا در تولید پرچم رومیزی از آن ها استفاده می شود. اگر توجه کرده باشید در سخنرانی ها و سمینار ها، بر روی تریبون فرد سخنران، معمولا چندین پرچم رومیزی وجود دارند. اگر سمینار بین و المللی بوده و برای روابط سیاسی بین دو کشور برگزار گردد، نقش روی پرچم های رومیزی به پرچم ملی کشور های مربوطه تعلق دارد. اما اگر موضوع سخنرانی روابط تجاری باشید، لوگو و نام تجاری برند های مختلف بر روی این پرچم ها چاپ می شوند تا یک آشنایی کلی را به بینندگان سخنرانی القا کنند. که همین امر، ممکن است باعث تشویق افراد حاضر در سمینار، برای آشنایی بیشتر با برند شما شود و بدین ترتیب پرچم تشریفات تبلیغاتی در برندینگ سازمان شما تاثیر می گذارد.

 

تاثیر پرچم های ایستاده در برندینگ

قبل از بررسی تاثیر این پرچم ها در برندینگ سازمان ابتدا باید بدانیم که این پرچم ها چیستند. این پرچم ها در اکثر مکان های دولتی و یا در سازمان های خصوصی رایج هستند و دیدن آن ها در گوشه و کنار این سازمان ها، مخصوصا در سالن های همایش امری طبیعی است. این پرچم ها در اندازه های مختلفی طراحی می شوند، اما اندازه مرسوم آن ها چیزی در حدود ۱۵۰ سانتی متر است. این مدل در اندازه های بزرگ تری هم تولید می شود اما کاربرد آن ها محدود است. پایه این پرچم ها انواعی از قبیل خورشید، شیری، شیشیه ای و غیره دارد که زیبایی بیشتری به آن ها می بخشد. استفاده از این پرچم ها باعث می شود که فضای اداره یا سازمان شما، ظاهری رسمی به خود بگیرد که همین امر باعث جلب اعتماد مخاطبانتان شده، تاثیرش را امر برندینگ خواهد گذاشت.

 

انتخاب رنگ چه تاثیری در پرچم های تبلیغاتی دارد؟

سالهاست که بازار تبلیغات و مارکتینگ به تاثیر روانشناسی رنگ بر تبلیغات پی برده است، اینکه چطور انتخاب رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها با جذب مشتری ارتباطی مستقیم دارد. حتی انتخاب رنگ برندینگ و هویت سازمانی هر سازمان بر شکل گیری تشخص یک سازمان گزینه‌ای بسیار شایان توجه است. انتخاب درست رنگ برای پرچم های تبلیغاتی بر تهییج احساسات مخاطبان اثر گذاشته و آنها را به واکنش دعوت خواهد کرد. در واقع یک پلن بازاریابی موفق برای هر سازمانی به انتخاب درست رنگ پرچم نیز بستگی دارد.

از دیگر مزایای پرچم می‌توان به تولید سریع و آسان آن شاره کرد، پروسه‌ی تولید پرچم یک الی دو روزه کاری زمان می‌برد و برای موقعیت ها و جلسات کاری که نیاز فوری به بستر تبلیغاتی سریع و آسان دارد تهیه و سفارش پرچم های تبلیغاتی تشریفاتی یکی از بهترین گزینه‌های پرزنت برند شما خواهد بود.

در نهایت امر آنچه لازم به ذکر است بیان این است نکته که پرچم‌های تبلیغاتی در کنار تمام مزایایی که در اختیار سفارش دهنده قرار می‌دهند تنها یکی از راه‌های تبلیغات و بازاریابی به هستند پس بسیار مهم است که شما با آگاهی از بستر تبلیغاتی مد نظر سازمان یا برند خود و با توجه به آنچه برای تبلیغات برندتان مورد نیاز است سراغ شیوه‌های مختلف تبلیغات به صورت دیجیتال یا غیر دیجیتال روید.

 

سخن آخر

در این مقاله برای بیان و تشریح تاثیر پرچم تشریفات تبلیغاتی در برندینگ سازمان، در هر بند، یکی از انواع پرچم را توصیف کردیم. و در کنار هر کدام تاثیرش را در برندینگ ذکر کردیم. که همین روش، یعنی توضیح با بیان مثال، باعث افزایش گیرایی مطلب توسط شما شد. در این مقاله توضیحاتی درباره پرچم های ساحلی، پرچم های رومیزی و پرچم های ایستاده ارائه شد. که مقصود تمامی آن ها بالا بردن سطح آگاهی شما درباره انواع پرچم ها و تاثیر آن ها در برندینگ بود. گفتنی است که هر کدام از انواع پرچم خود نیز دارای انواعی دیگر است که از ذکر آن ها در این مقاله خودداری کردیم. به شما پیشنهاد می شود که اگر باز هم می خواهید که دانش خود را در زمینه پرچم تشریفات تبلیغاتی بالا ببرید، به صفحات و مقالات مرتبط با همین مقاله مراجعه کنید.

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *