اهمیت طراحی کاتالوگ | چاپخانه مجریان

اهمیت طراحی کاتالوگ در فروش

اهمیت طراحی کاتالوگ چیست؟ و چه تاثیری در فروش دارد؟

اهمیت طراحی کاتالوگ چیست ؟ کاتالوگ ( Catalog ) به مجموعه چاپ شده و گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در واقع کاتالوگ برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند مثلا شرکت های مخابراتی و …را بازی می کنند. کاتالوگ برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد. لازم به ذکر است که با وجود اهمیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش باید در طراحی کاتالوگ و بروشور و انتخاب طراح کاتالوگ دقت لازم را داشته باشد.

 

 

اهمیت طراحی کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی و تاثیر آن در فروش

با وجود تحولات عظیمی که در دنیای دیجیتال به وجود آمده است، بسیاری از شرکت‌های خارجی همچنان استفاده از کاتالوگ را به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری خوب می‌دانند که در صورت طراحی و چاپ صحیح می‌تواند منجر به جذب مشتری و فروش بالای محصولات یا خدمات آن‌ها گردد. همچنین بسیاری از مشتریان، خواهان آشنایی کامل با محصولات و خدمات شرکت هستند؛ بنابراین داشتن یک کاتالوگ حاوی اطلاعات همراه با تصاویر جذاب در دستانشان می‌تواند نوعی از حس تعامل با کالا را برای آن‌ها ایجاد کند. همه برندها و کسب و کارهای تجاری در پایان به دنبال یک هدف هستند و آن هم فروش تا بی‌نهایت است. حال، چالشی که ممکن است میان صدها کاتالوگ موجود در بازار ایجاد شود مبحث جذب مشتری است؛ بدین معنا که یک کاتالوگ باید بلافاصله نوع کسب‌ و کار، مزیت رقابتی محصول و جذابیت کافی جهت مشاهده را به نمایش بگذارد. از سوی دیگر در شرایط اقتصادی امروز، فرآیند فروش و تامین بودجه کافی جهت بازاریابی و تبلیغات ممکن است مشکلات سختی را ایجاد کنند. بنابراین داشتن یک کاتالوگ مفید و موثر بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که یک کاتالوگ قوی می‌تواند بدون شک، نام تجاری شما را به مخاطبین مورد نظرتان به‌طور حرفه‌ای معرفی کند. بسیاری معتقدند که کاتالوگ‌ها بخش مهمی از استراتژی چند کاناله برای یک سازمان بوده و توانایی افزایش فروش تا ۲۹٪ را دارند به طوری که برخی از سازمان‌ها بیان کردند که به صورت میانگین ۵۹ درصد از فروش خود را مستقیما به کاتالوگ‌ها وابسته می‌دانند. اگر میخواهید تاثیر طراحی کاتالوگ در فروش را بهتر ببینید باید در نحوه طراحی آن و همچنین چاپخانه مورد نظر جهت چاپ کاتالوگ تحقیقات لازم را انجام داده و در انتخاب های نهایی نهایت دقت را داشته باشید. این مهم ها به این دلیل است که شما نمیتوانید با ارائه یک کاتالوگ غیر حرفه ای و نامنماسب به بازار تاثیر آن را در فروش و بازاریابی دریافت کنید .

ادامه مطلب
معرفی بهترین شرکت های طراحی لوگو در تهران!

 

طراحی کاتالوگ

 

کاتالوگ‌ها در ظاهر شباهت بسیاری با بروشورها دارند. اما اطلاعاتی که از محصول یا خدمات در کاتالوگ مطرح می‌گردد نسبت به بروشورها مختصرتر ولی توأم با جذابیت و تصاویر باکیفیت‌تری است. مشتری بالقوه در ابتدا می‌تواند فهرستی از محصولات یا خدمات شما را به صورت مختصر در کاتالوگ مشاهده کرده و در صورت تمایل برای دستیابی به اطلاعات جامع‌تر به بروشور مختص آن محصول یا خدمات مراجعه نماید. بنابراین به دلیل این‌که در مشاهدات اولیه و کلی محصولات، کاتالوگ‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند در مقایسه با بروشورها می‌بایست از کاغذ با کیفیت بالاتری تهیه گردند.

 

اهداف طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی با اهدافی چون معرفی شرکت، معرفی محصول و معرفی خدمات قابل ارائه به گستره ی مشتریان انجام می گیرد. طراحی Catalog را این گونه بخش بندی میکنیم که البته با توجه به سلیقه و کاربرد کاتالوگ قابلیت کاسته شده و یا افزایش بخش ها را خواهد داشت:

 

  1. معرفی شرکت و بیان سابقه و تاریخچه ی مختصری از مجموعه
  2. اهداف، توانمندی ها و چشم انداز بلند مدت مجموعه
  3. امکانات و تخصص ها
  4. معرفی پروژه ها یا محصولات
  5. راه های ارتباطی و خدمات تسهیل همکاری

همچنین شما می توانید با طراحی کاتالوگ و بروشور،تقویم رومیزی ، طراحی اوراق اداری، طراحی کارت ویزیت و قراردادن این مدارک در یک زونکن تبلیغاتی که همگی معرف کسب و کار شما است، گام بزرگی در جهت جذب مشتری و رشد برند خود بردارید

یک کاتالوگ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

  • Catalog ها باید براحتی حمل شوند و در کمترین زمان توسط مخاطبان مطالعه شوند.
  • باید در توضیحات کمترین اقراق باشد و نباید کاتالوگ مشتری را به اشتباه بیندازد.
  • باید Catalog جوری با مخاطب ارتباط برقرار کند که به همه سوالات مخاطب جواب داده شود.
  • باید متن و تصویر با هم توازن داشت باشند و برای آگاهی بیشتر مخاطبان از آن ها استفاده شود.
  • Catalog ها اطلاعات کامل تری نسبت به تراکت ها و پوسترها به مخاطبان خود می دهند.
  • Catalog ها اغلب بصورت چهار رنگ چاپ می شوند.
  • برای معرفی کالا هیچ محدودیت استفاده از صفحات وجود ندارد
  • می توان برای جلوه بیشتر کاتالوگ ها از روکش سلفون و یا یووی موضعی استفاده کرد.
برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *