نکات چاپ تخته شاسی نمایشگاهی

نکات چاپ تخته شاسی نمایشگاهی + تاثیر آن بر جذب بازدیدکنندگان در نمایشگاه

یکی از محصولات پر کاربرد در صنعت چاپ ، تخته شاسی نمایشگاهی می‌باشد . تخته شاسی نمایشگاهی با استفاده از ام دی اف به عنوان متریال اصلی ، محتوای گرافیکی و تصویر مورد نظر شما چاپ می‌شود و در معرض دید افراد قرار می‌گیرد  .حتما نکات چاپ تخته شاسی نمایشگاهی را رعایت کنید تا تبلیغ بهتری داشته باشید . از تخته شاسی ها در محیط‌های نمایشگاهی ، دکوراسیون داخلی ، محیط های داخلی ، محیط‌های کار ، گالری ‌ها و نمایشگاه‌ های هنری استفاده می‌شود . با تخته شاسی  نمایشگاهی می‌توان جلوه ویژه‌ای به محتواهای گرافیکی بخشید. تخت شاسی نمایشگاهی با قطعات چوب از جنس ام دی اف که انواع مختلف محتواهای گرافیکی مانند عکس ‌ها ، طراحی‌های گرافیکی و غیره روی آن ها چاپ می‌شود گفته می‌شود .

از آنجایی که این تخته ها بیشتر در محیط نمایشگاهی استفاده می‌شود از آن به عنوان تخته شاسی  نمایشگاهی یاد می‌شود . متریال ‌های به کار رفته در چاپ تخت شاسی از استحکام و مقاومت بالای برخوردار است و همین ویژگی باعث افزایش دوام ماندگاری چاپ تخته نمایشگاهی می‌شود . تخت شاسی برای مدت زمان طولانی نمای زیبای خود را حفظ می‌کند و علاوه بر محافظت از تصاویر ، آن ها را با جلوه زیبا به نمایش میگذارد . از آنجایی که کیفیت چاپ تخت شاسی در سطح بالای قرار دارد به راحتی می‌تواند رضایت افراد مختلف را جلب کند . دستگاه‌های مخصوص چاپ تخته شاسی با دقت بالایی طراحی شده اند و محصول نهایی را دقیقاً مطابق با تصویر مورد نظر شما آماده می‌نمایند بنابراین سفارشات چاپ تخته شده نمایشگاهی با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن آماده تحویل و ارسال برای شما می‌شود .

انواع تخت شاسی نمایشگاهی بر اساس ضخامت تخته به دو دسته تقسیم می‌شود :

۱. چاپ تخت شاسی ۸ میلی متری

۲. چاپ تخته شاسی ۱۶ میلی متری .

 

کاربرد تخته شاسی نمایشگاهی

کسب و کارهای مختلف با چاپ تصاویری از نمونه کارهای برتر خود روی تخت شاسی نمایشگاهی و استفاده از آن ها در غرفه نمونه کار موجود در کارنامه فعالیت خود را به مخاطبان و مشتریان معرفی می‌کند ، این کار باعث جلوه زیبایی در غرفه و نمایش برند ها می‌باشد و استفاده از این محصول راه حل مناسب و فاخر برای ارائه دادن نمونه ‌های کار شما به شمار می‌رود . با توجه به کاربرد فراوان این محصول ، استفاده از تخته شاسی نمایشگاهی در دکوراسیون داخلی ادارات ، شرکت‌ها و سازمان‌ ها هم استفاده می‌شود و بسیاری از افراد تصویر مورد علاقه خود را روی تخته شاسی چاپ کرده و از آن به عنوان یکی از المان‌های تزیین در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند .از آنجایی که تخت شاسی یکی از پر کاربرد ترین ابزار در مکان‌های آموزشی اداری و یا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ ها می‌باشد می‌توان از آن به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مناسب استفاده کرد .

ادامه مطلب
سررسید وزیری 1402 اختصاصی

 

مراحل ساخت تخته شاسی

قبل از شروع کار باید ورق کار را از کارخانه خریداری کنید و معمولاً جنس این ورقه ها از ام دی اف می‌باشد . بعد از خرید ورق ام دی اف با توجه به ابعاد دلخواه خود ورق مورد نظر را برش میدهید و پس از برش کاری چسب زدن رو شروع می‌کنید به این صورت که چسب مورد نظر در دو طرف شاسی زده می‌شود . پس از چسب زدن دو طرف شاسی به سراغ شیار های پشت تخته می‌رویم ، ایجاد این شیار در پشت تخت شاسی برای نگه داشتن میخی است که تخت شاسی را به دیوار متصل می‌کند و سپس در پایان کار دور تخته را نوار PVC  میزنیم.

 

اصول چاپ تخته شاسی نمایشگاهی

بیشتر بخوانید : انواع خدمات نمایشگاهی را بشناسید!

 

نکات چاپ تخته شاسی نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین نکات چاپ تخته شاسی نمایشگاهی که باید رعایت شود تمیزکاری است. از آنجایی که بعد از برش کاری خاک اره زیادی تولید می‌شود خاک اره بر روی سطح تخته پخش می‌شود و هنگامی که چسب بر روی کار زده می‌شود خاک اره قابل مشاهده می‌باشد و کیفیت کار پایین می‌آید برای جلوگیری از این اتفاق باید از پمپ باد برای تمیز کردن تخته استفاده کنید. معمولاً دو نوع MDF وجود دارد ایرانی و خارجی و از نظر کیفیت ام دی اف خارجی کیفیت بالاتری دارد. ام دی اف ایرانی تراکم چوب پایین ‌تر و از نظر قیمت ، مناسب ‌تر است . ام دی اف خارجی تراکم بالاتری دارد برای آنکه قیمت تخته شاسی را کاهش دهند معمولا از لترون استفاده می‌کند ، جنس لترون به دلیل اینکه در آن از خرده شیشه استفاده شده است پس از مدتی خورده های چوب از آن خارج می‌شود . مهمترین ویژگی تعیین کننده کیفیت تخت شاسی چسب چوب است ، به دلیل اینکه استفاده از چسب ضعیف پس از مدتی تحت تاثیر قرار گرفتن گرما و یا سرما کار مورد نظر از روی آن جدا می‌شود.

ادامه مطلب
نقش تقویم رومیزی در مدیریت کارهای سازمانی

بنابراین باید از بهترین چسب استفاده کرد ‌. تخته شاسی یک تخته چهارگوش مستطیلی یا مربعی است که روی آن مجهز به یک چسب دو طرفه مخصوص می‌باشد . پس از چاپ عکس اپراتور فنی بخش لابراتور با جدا کردن این رویه ی چسب ، عکس‌ها با دقت روی آن قرار می‌دهد و شروع به چسباندن عکس روی شاسی می‌کند . برای سفارش حتماً محل نصب تخته را در نظر بگیرید و آگاه باشید که مکانی که قصد نصب کردن تخته را روی آن دارید مناسب است یا خیر این تخته‌ ها به دو صورت عمودی و افقی قابل نصب می‌باشند و قبل از چاپ در هنگام ساخت تخت شاسی دو شیار برای آویزان کردن شاسی در پشت آن قرار داده می‌شود که یکی از آن ها برای نصب افقی و دیگری برای نصب عمودی می‌باشد .

 

نکته ی پایانی

تخت شاسی یک تخته‌ ی از جنس چوب است که برای تبلیغات نیز به کار می‌رود و دارای دو مدل ۸ میلی متری و ۱۶ میلی متری می‌باشد . تخته شاسی باعث جلوه زیبایی در غرفه‌ ها و تبلیغ برند شما می‌شود. تخت شاسی از کیفیت بالای برخوردار است و همین موضوع می‌تواند رضایت بیشتر افراد را جلب کند . امیدواریم این مطلب از وبسایت سررسید مجریان ، برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *