طراحی کاتالوگ ارزان|چاپخانه مجریان

طراحی کاتالوگ خاص و منحصر به فرد با قیمت ارزان

چه نکاتی به طراحی کاتالوگ ارزان کمک می‌کنند؟ ارزان بودن کاتالوگ چه تاثیری در کیفیت آن دارند؟ چه مسائلی هزینه طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای را کاهش می‌دهند؟ در طراحی کاتالوگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه جزئیاتی را می‌توان در طراحی کاتالوگ ارزان قیمت استفاده کرد؟ طراحی کاتالوگ خاص و منحصر به فرد با قیمت ارزان با رعایت بعضی تکنیک‌ها به سادگی قابل انجام است و در این مطلب از مجریان قصد معرفی این تکنیک‌ها را داریم. اگر به دنبال یک کاتالوگ برای معرفی محصولات خود به مشتریان هستید، با ما همراه باشید تا راهکارهای ارزان انجام شدن این کار را برای شما توضیح دهیم.

قوانین طراحی کاتالوگ ارزان

کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توان برند، محصولات و خدمات آن را به مشتریان معرفی کرد. کاتالوگ نوعی دفترچه است که اطلاعات محصول یا کسب و کار در آن درج شده و مشتریان با مطالعه آن می‌توانند با خدمات برند مورد نظر آشنایی پیدا کنند. طراحی و استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصول به مشتریان تاریخچه‌ای ۵۰۰ ساله دارد و از انواع ساده و دست نویس اولیه به انواع پیشرفته امروزی تبدیل شده‌اند. با پیشرفت سبک و روش‌های طراحی کاتالوگ قیمت انجام این کار هم افزایش پیدا کرد تا جایی که امروزه طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای قیمت بالایی دارد اما در بسیاری از مجموعه‌های طراحی و چاپ، کاتالوگ‌های با‌کیفیت در قیمت‌های پایین طراحی می‌شوند. در صورت آشنایی با قوانین طراحی کاتالوگ می‌توانید ارزان‌ترین کاتالوگ را با حفظ کیفیت برای خود سفارش دهید و در کنار استفاده از مزایای کاتالوگ حرفه‌ای، بودجه خود را برای دیگر روش‌های تبلیغات صرف کنید.

کاتالوگ‌ها چه اطلاعاتی را منتقل می‌کنند؟

برای طراحی کاتالوگ با هر قیمت و ساختاری ابتدا باید با ماهیت آن آشنایی داشته باشید و اصلی‌ترین موضوع در آشنایی با ماهیت کاتالوگ این است که بدانید کاتالوگ‌ها چه اطلاعاتی را منتقل می‌کنند؟ مدیریت هزینه‌های طراحی کاتالوگ با اطلاع از این موضوع ساده‌تر می‌شود. زمانی که با اطلاعات قابل انتقال در طراحی کاتالوگ آشنایی داشته باشید، این امکان را خواهید داشت که نوع و نحوه طراحی کاتالوگ را متناسب با نیاز خود و کاربردهای آن مشخص کنید و از این طریق هزینه طراحی و آماده‌سازی این ابزار تبلیغاتی را کاهش دهید.

البته اطلاع از این موضوع که کاتالوگ‌ها چه اطلاعاتی را منتقل می‌کنند، فقط در مدیریت‌ هزینه‌ها تاثیرگذار نیست بلکه در کیفیت نهایی کار هم تاثیرگذار است زیرا انتخاب نحوه طراحی و چاپ بر مبنای اطلاعاتی که با کاتالوگ قابل انتقال است، انجام می‌شود. از جمله اطلاعاتی که با استفاده از کاتالوگ‌ها می‌توان آن‌ را منتقل کرد، معرفی برند و حوزه فعالیت آن به مخاطبان است. قرار دادن تصاویر محصول و محل کار در کاتالوگ، معرفی مجوزهای مجموعه، معرفی خدمات، ارائه اطلاعات در مورد محصولات مجموعه و ویژگی‌های آ‌ن‌ها، توضیح روش‌های خرید، معرفی روش‌های ارتباطی و بسیاری موارد دیگر از جمله اطلاعاتی هستند که با استفاده از کاتالوگ‌ها قابل انتقال هستند.

 

ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب

یکی دیگر از نکاتی که به طراحی کاتالوگ کمک می‌کند، آشنایی با ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کاتالوگ زمانی حرفه‌ای و کاربردی خواهد بود که هزینه زیادی برای طراحی آن صرف شود، در حالیکه کاتالوگ‌های خوب صرفا گران قیمت نیستند و گاهی با کمترین هزینه هم می‌توان کاتالوگی حرفه‌ای تهیه کرد، به شرطی که با ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب آشنا بود و آن‌ها را در طراحی این محصول رعایت کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب می‌توان به قابل حمل بودن آن اشاره کرد. علاوه بر قابل حمل بودن کاتالوگ باید ساده هم باشد تا مطالعه آن برای مشتریان سخت و زمان‌بر نباشد. بهترین ترکیب رنگ برای کاتالوگ که هم به جذابیت آن کمک می‌کند و هم مطالب کاتالوگ را به شکل موثرتری انتقال می‌دهد، ترکیب رنگ‌های ۴ تایی یا استفاده از حداکثر ۴ رنگ در طراحی است. از دیگر ویژگی‌های کاتالوگ حرفه‌ای پاسخ به تمام سوالات مشتری در مورد محصول است. استفاده از تصاویر با کیفیت و ارائه توضیحات کامل که مشتری را به خواندن این ابزار ترغیب کنند، از دیگر ویژگی‌های کاتالوگ با‌کیفیت هستند.

ادامه مطلب
ضرورت تامین نیروی نمایشگاهی - غرفه دار

مطلب پیشنهادی: خلاقیت در طراحی کاتالوگ

 

مراحل طراحی کاتالوگ

یکی از مسائلی که به مدیریت هزینه در مورد کاتالوگ و به طور کل طراحی کاتالوگ ارزان کمک می‌کند، آشنایی با مراحل طراحی کاتالوگ است. بسیاری از مجموعه‌های چاپ و طراحی با علم به این موضوع که مشتری با مراحل انجام این کار آشنایی ندارد، هزینه‌های غیر معقولی را برای هر مرحله تعیین می‌کنند و این مسئله موجب می‌شود که قیمت نهایی کاتالوگ بسیار زیاد شود. آشنایی با مراحل طراحی کاتالوگ از طریق دیگری هم در کاهش هزینه‌های انجام این کار تاثیر دارد و آن، انجام برخی از اقدامات توسط خود مشتری است که این موضوع هزینه دریافتی نهایی شرکت مجری را کاهش می‌دهد. در ادامه گام به گام طراحی کاتالوگ را با جزئیات هر مرحله به اختصار توضیح می‌دهیم.

۱. تعیین هدف

تعیین هدف اولین مرحله از طراحی کاتالوگ است که در صورت انجام درست آن، هزینه‌ نهایی تولید کاتالوگ هم کاهش پیدا می‌کند. در تعیین هدف باید مشخص کنید که قصد طراحی چه نوع کاتالوگی را دارید؟ آیا هدف شما داشتن یک کاتالوگ حرفه‌ای و مرغوب است یا صرفا دفترچه‌ای می‌خواهید که تصاویر محصول خود را در آن چاپ و به مشتریان معرفی کنید.

در تعیین هدف برای طراحی کاتالوگ همچنین باید به موضوعاتی مانند مخاطبینی که کاتالوگ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، بازار هدف محصولات و زمان به روزرسانی کاتالوگ هم توجه کنید. برای مثال اگر هدف شما طراحی و چاپ کاتالوگ به صورت فصلی است، این امکان وجود دارد که به جای استفاده از کاغذ مرغوب، از کاغذ معمولی اما با طراحی جذاب‌تر استفاده کنید.

۲. شناسایی مخاطبان

شناسایی مخاطبان مرحله بعدی در طراحی کاتالوگ است. این موضوع تاثیر زیادی در سبک و نوع طراحی این محصول دارد. طبیعتا زمانی که مخاطبان مجموعه شما متخصصین یا مدیران باشند، باید کاتالوگی متناسب با پرسونای آن‌ها آماده کنید که این موضوع هزینه طراحی و چاپ را افزایش می‌دهد، اما اگر مخاطبان مشتریان عادی هستند یا محل نشر کاتالوگ یک نمایشگاه با هر قشر مخاطب و مشتری است، امکان کاهش کیفیت با هدف ارزان‌تر تمام شدن چاپ کاتالوگ هم وجود دارد. اگر در مجموعه خود نیرویی برای شناسایی مخاطبان داشته باشید و این کار را به صورت شخصی انجام دهید، هزینه آن کمتر از انجام این کار توسط شرکت مجری تبلیغات خواهد بود.

۳. تعیین بودجه

تعیین بودجه مرحله بعدی در طراحی کاتالوگ است. این مرحله اهمیت زیادی در مدیریت هزینه‌های طراحی دارد. در بسیاری از موارد گران شدن طراحی به این دلیل است که بودجه و سرمایه خود را مشخص نکرده‌اید و بدون در نظر داشتن این موضوع اقدام به طراحی کاتالوگ کرده‌اید. زمانی که بودجه شما مشخص باشد، شرکت طراح اقدامات لازم را بر اساس آن انجام می‌دهد.

۴. جمع‌آوری اطلاعات در مورد محصول

جمع‌آوری اطلاعات در مورد محصول و کالاهایی که در کاتالوگ معرفی می‌شوند و مشخص کردن آن‌ها، مرحله بعدی طراحی کاتالوگ است. بهتر است قبل از اقدام برای طراحی و چاپ کاتالوگ، لیست کاملی از محصولات خود تهیه کنید. این لیست باید به روز و حاوی تمام جزئیات و ویژگی‌های محصولات باشد تا معرفی به شکل بهتری انجام شود.

۵. کدگذاری محصولات

کدگذاری محصولات قدم بعدی در طراحی کاتالوگ است. به خصوص زمانی که نام محصولات شما انگلیسی یا اسامی خاص بوده و تلفظ آن‌ها برای مشتریان ساده نباشد، در این صورت استفاده از کدها برای معرفی محصول ساد‌ه‌تر خواهد بود. کدگذاری محصولات علاوه بر معرفی بهتر آن‌ها به مشتریان و استفاده راحت‌تر مشتری از محصول در به روزرسانی و نظم‌دهی بهتر آن‌ها توسط مجموعه هم تاثیرگذار است.

۶. آماده کردن تصاویر با کیفیت

آماده کردن تصاویر با کیفیت یکی دیگر از مراحل طراحی کاتالوگ است. برای طراحی کاتالوگ بهتر است این کار را شخصا انجام دهید، در غیر این صورت شرکت‌های مجری طراحی هزینه زیادی بابت تصویربرداری از محصولات و آماده‌سازی آن‌ها در فرمت مناسب دریافت می‌کنند. آماده کردن تصاویر با کیفیت صرفا به معنی تصویر با دوربین حرفه‌ای و رزولوشین بالا نیست، بلکه تصاویر باید از لحاظ شیوه تصویربرداری هم با کیفیت باشند. تصویر با کیفیت، تصویری است که از همه زوایا گرفته شده و محصول را به خوبی برای مشتری مشخص کند.

۷. طراحی صفحات

طراحی صفحات گام بعدی طراحی کاتالوگ است. این کار باید به صورت حرفه‌ای و زیر نظر شرکت‌های مجری چاپ و تبلیغات انجام شود. انتخاب کاغذ برای صفحات کاتالوگ، انتخاب فرمت و نحوه ورود مطالب در صفحات کاتالوگ، رنگ مناسب برای صفحات کاتالوگ و تعداد مناسب صفحات همگی از موضوعاتی هستند که در طراحی صفحات کاتالوگ باید به آن‌ها توجه شود. با در نظر داشتن این مسائل و انتخاب صفحه‌بندی مناسب هم می‌توان هزینه‌های طراحی کاتالوگ را مدیریت کرد.

۸. طراحی جلد

طراحی جلد یکی دیگر از مراحل طراحی کاتالوگ است که هزینه زیادی صرف آن می‌شود و برای کاهش قیمت طراحی کاتالوگ باید به آن توجه کرد. با توجه به اینکه جلد کاتالوگ بیشترین تاثیر را در جلوه کاتالوگ برای مخاطبان دارد، انتخاب و طراحی آن باید با دقت بالا انجام شود.

ادامه مطلب
با انواع چاپ لباس تبلیغاتی آشنا شوید + کاربرد لباس تبلیغاتی در تبلیغات یک برند

مطلب پیشنهادی: مراحل طراحی کاتالوگ

 

راهکارهای موثر در کاهش قیمت کاتالوگ

حال که با مراحل طراحی کاتالوگ آشنا شدید و از اهمیت آن‌ها در مدیریت هزینه‌های چاپ و طراحی لوگو اطلاع پیدا کردید، چند مورد از راهکارهای موثر در کاهش قیمت کاتالوگ را با هم بررسی خواهیم کرد. این راهکارها و در نظر داشتن آن‌ها در امر طراحی این ابزار تبلیغاتی، بیشترین تاثیر را در طراحی کاتالوگ ارزان قیمت دارند. از جمله راهکارهای موثر در کاهش قیمت کاتالوگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعیین هدف :

    تعیین هدف اولین راهکار برای طراحی کاتالوگ ارزان قیمت است. اگر هدف و خواسته شما از کاتالوگ مشخص باشد، شرکت طراح دقیقا چیزی که می‌خواهید را طراحی خواهد کرد. در بسیاری از موارد هزینه طراحی کاتالوگ به این دلیل زیاد می‌شود که کاتالوگ با خواسته مشتری متفاوت است و بارها نیاز به ویرایش آن خواهد بود.

  • ساده‌سازی طراحی :

    ساده‌سازی طراحی یکی دیگر از موضوعاتی است که قیمت طراحی کاتالوگ را کاهش می‌دهد. انتخاب رنگ ساده به خصوص از میان رنگ‌های اصلی، فونت ساده، کاغذ ساده و طرح ساده برای جلد کاتالوگ از موضوعاتی هستند که به طراحی کاتالوگ کمک می‌کنند.

  • انتخاب شرکت مناسب :

    یکی دیگر از راهکارهای موثر در طراحی کاتالوگ، انتخاب شرکت مناسب برای طراحی و چاپ است. بسیاری از مجموعه‌های طراحی کاتالوگ بیشترین هزینه را بابت حق الزحمه خود دریافت می‌کنند. با بررسی چند شرکت و قیمت‌های آن‌ها می‌توانید قیمت طراحی این ابزار تبلیغاتی را تا حد زیادی کاهش دهید.

  • استفاده از پیشنهادات شرکت مجری :

    استفاده از پیشنهادات شرکت مجری راهکار موثر بعدی در طراحی کاتالوگ است. بیشتر مجموعه‌ها و شرکت‌های مجری چاپ کاتالوگ‌های تبلیغاتی و معرفی محصول قالب‌هایی را به صورت آماده در اختیار دارند و در صورتی که مشتری چاپ کاتالوگ را براساس آن‌ها درخواست دهد، هزینه نهایی انجام این کار کاهش پیدا خواهد کرد.

 

طراحی کاتالوگ ارزان در مجریان

طراحی کاتالوگ در مجریان هم انجام می‌شود اما در مجموعه ما برای طراحی ارزان کاتالوگ، کیفیت کار کاهش پیدا نمی‌کند. مشاورین مجموعه ما با دریافت خواسته‌ها و اهداف شما، پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند که طراحی کاتالوگ با بهترین کیفیت اما مناسب‌ترین قیمت انجام شود. به منظور دریافت راهنمایی در این زمینه و طراحی مناسب‌ترین کاتالوگ با توجه به خواسته‌های خود و همچنین طراحی لوگو و آرم می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید تا شما را در زمینه انواع خدمات طراحی با هزینه کمتر راهنمایی کنند. جهت ارتباط با کارشناسان طراحی در مجموعه ما کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

 

نتیجه‌ گیری 

برای طراحی کاتالوگ نیازی نیست که کیفیت کار خود را کاهش دهید. راهکارهای زیادی برای طراحی کاتالوگ با قیمت مناسب و ارزان‌تر وجود دارد که در این مطلب از مجریان برخی از آن‌ها را معرفی کردیم. همان‌طور که در این مطلب گفته شد، برای طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای انتخاب یک مجموعه تخصصی طراحی اهمیت زیادی دارد و مجریان یکی از مجموعه‌هایی است که بی‌ هیچ دغدغه‌ای می‌توانید طراحی کاتالوگ خود با ارزان‌ترین قیمت را به آن بسپارید. در مجموعه تلاش می‌شود خواسته‌های شما با کم‌ترین قیمت آماده شوند. حفظ مشتریان و رضایت آن‌ها شرط اول کار در مجموعه ما است و اولویت بیشتری نسبت به سود نهایی دارد.

 

سوالات متداول

۱. آیا طراحی کاتالوگ ارزان مانع کیفیت آن می‌شود؟

یکی از تصورات اشتباه در مورد طراحی کاتالوگ کاهش کیفیت با کاهش قیمت است، در حالیکه کیفیت صرفا وابسته به قیمت نیست و با هزینه پایین هم می‌توان کاتالوگی قابل قبول طراحی کرد.

۲. آشنایی با ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب چه تاثیری در کاهش هزینه‌هایی آن دارند؟

یک کاتالوگ خوب صرفا کاتالوگی گران قیمت نیست و در صورتی که معیارهای کاتالوگ خوب را در طراحی این محصول رعایت کرد، می‌توان با کمترین هزینه هم بهترین کاتالوگ را طراحی کرد.

۳. برای تعیین هدف در طراحی کاتالوگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در تعیین هدف طراحی کاتالوگ باید به نکاتی مانند کاربرد کاتالوگ، نحوه استفاده از آن، مشتریانی که قصد استفاده از کاتالوگ را دارند و موارد مشابه دیگر توجه کرد.

۴. به منظور کاهش قیمت طراحی کاتالوگ کدام مراحل توسط خود مشتری قابل انجام هستند؟

تصویربرداری توسط خود مشتری، انتخاب طرح ساده و استفاده از قالب‌های سفارشی شرکت مجری و شناسایی مخاطبان توسط خود مشتری از مراحل قابل انجام توسط کارفرما هستند که عدم انجام آن توسط شرکت مجری به طراحی کاتالوگ کمک می‌کنند.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *