مزایای کاتالوگ چاپی | چاپخانه مجریان

چرا بهتر است از کاتالوگ های چاپی استفاده کنیم

مزایای کاتالوگ چاپی چیست ؟ امروزه طراحی کاتالوگ و امور چاپ کاتالوگ جهت محصولات یک شرکت تجاری که محصولات متعدد داشته و یا برای دادن خدمات به یک شرکت، طراحی و چاپ انجام می پذیرد.طراحی کاتالوگ ها دارای زوایای مختلفی بوده که از دید مشتری دارای اهمیت نمی باشد اما برای ارائه دهنده خدمات و یا چاپخانه ای که این مبادرت به طراحی کاتالوگ می کند امری مهم است. طراحی کاتالوگ ها با توجه به شیوه طراحی عموما در چند لت یا سیمی یا منگنه ای چاپ می گردند.

کاتالوگ و بروشور به یک فایل تجمیع شده از کالا و یا خدمات ارائه گردیده به واسطه شرکت شما و یا سازمان‌ های دیگر با اطلاعات جامع و کامل مورد نیاز برای ارائه دهنده کالا و خدمات اطلاق می شود.در واقع در طراحی کاتالوگ جهت افرادی که به عنوان رابطه تولید کننده ، بازار هدف و مخاطبین می باشند، جمع آوری و چاپ می گردد.

این مشتری ها اصولا سفارش های انبوهی داشته و یا افرادی هستند که وظیفه پرزنت محصول را دارند. کاتالوگ ها معمولا به صورت محدود چاپ و در اختیار خریداران و شرکت ها قرار می گیرند.

کاتالوگ ها گونه ای از تبلیغات در زمینه تولید و ارائه خدمات بوده که می توان آن ها را ایجاد کننده مستقیم و انتقال دهنده مفهوم و تاریخچه و محصولات شرکت بیان کرد. از ایجاد کاتالوگ تا کنون زمان زیادی نمی گذرد طراحی کاتالوگ نزدیک به یک قرن است که رواج یافته است.

ادامه مطلب
نحوه چاپ سررسید سفارشی

مزایای کاتالوگ چاپی و روش های چاپ کاتالوگ

در ارتباط با مزایای کاتالوگ چاپی و روش های چاپ آن ها به موارد زیادی می توان اشاره کرد طراحان باید همزمان با طراحی و صفحه آرایی اطلاعات داخل کاتالوگ ها و بروشورها به روش چاپ آنها هم فکر کنند تا بتوانند طراحی و جایگذاری مناسبی از اطلاعات داشته باشند.

بسیاری از تولیدکندگان ایرانی از روش افست برای چاپ کاتالوگ استفاده می کنند، در این روش صفحات متصل به هم کاتالوگ دارای اندازه ها و طول و عرض مساوی و یا مختلف می باشند، کیفیت چاپ کاتالوگ در این روش بسیار زیاد می باشد و برای چاپ های با تیراژ بالا استفاده می گردد.

روش دیگر چاپ کاتالوگ به صورت فوری یا دیجیتال می باشد و مختص تولیدکنندگانی است که محصولات و خدماتشان طی زمان های کوتاهی در حال تغییر است و نمی توانند هزینه زیادی برای چاپ کاتالوگ بدهند به همین دلیل به تیراژ کم کاتالوگ کفایت می کنند.

چاپ افست برای کسانی مناسب است که زمان زیادی برای منتظر ماندن دارند و تیراژ بالایی را مد نظر دارند و همچنین کیفیت چاپ کاتالوگ هم برایشان مهم است، اما روش دیجیتال برای کسانی که به تیراژ کم سفارش چاپ داده اند و زمان کافی هم ندارند مناسب می باشد.

در چاپ کاتالوگ عموما ضخامت جلد از ضخامت صفحات میانی کاتالوگ بیشتر می باشد، کاغذ استفاده شده در بیشتر کاتالوگ ها گلاسه است که ضخامت میان جلد و صفحات میانی با یکدیگر متفاوت می باشد، بیشتر کاتالوگ ها دارای تعداد صفحات هشت تا دوازده صفحه و برخی هم بیشتر می باشند.

ادامه مطلب
چاپ لوگو روی پاوربانک تبلیغاتی

طراحی و چاپ کاتالوگ وابسته به سلیقه مشتری است به همین دلیل نوع طراحی و انتخاب صفحات هم به نظر مشتری برمی گردد.

چرا بهتر است از کاتالوگ های چاپی استفاده کنیم

در دنیای کسب و کار دو فاکتور اطلاع رسانی و تبلیغات، اگر به صورت همزمان و با هم مورد استفاده قرار گیرند موفقیت آن کسب و کار را تضمین خواهند کرد. چاپ کاتالوگ در اجرای این فاکتور ها می تواند کمک قابل توجهی به رشد یک کسب و کار کند. برای پیاده سازی این اصول ابتدا باید محصول مورد نظر خود را به طور کامل مورد شناسایی قرار داد و توضیحات و اطلاعات کامل محصول و به طور کلی هر آنچه که به شناخت بیشتر محصول کمک می کند را جمع آوری کرد و در گام آخر با بازار سنجی و شناسایی بازار هدف خود نسبت به چاپ کاتالوگ اقدام کرد.فقط باید در انتخاب یک چاپخانه بروز و باسابقه بررسی های لازم را انجام داده تا از بابت داشتن یک کاتالوگ باکیفیت چاپ بالا خیالتان راحت باشد. این روش تبلیغات به دلیل همیشه در دسترس بودن تا مدت های زیاد می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد و ابزار مهمی در جهت رشد بازار هر کسب و کاری باشد. شما می توانید کاتالوگ های چاپی برند خودتان را که معرف کسب و کار شما است ، در زونکن تبلیغاتی که لوگو و آرم برند شما برروی آن چاپ شده است به مشتریان خود و یا در نمایشگاه ها به بازدید کنندگان ارائه دهید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *