رول آپ نمایشگاهی چیست|چاپخانه مجریان

رول آپ نمایشگاهی چیست ؟

رول آپ نمایشگاهی چیست ؟

رول آپ نمایشگاهی چیست ؟ رول آپ سازه ای است که  به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد و عالی ، از محبوب ‌ترین و بهترین سازه های قابل حمل نمایشگاهی (رول آپ نمایشگاهی) است. این نوع سازه از جز انواع استند  (استند رول آپ) به حساب می آید . دارای پایه آلومینیومی و ستونی به صورت عمودی است.

تفاوت اصلی رول آپ با استند ایکس در این است که این نوع سازه، طرح چاپ شده به صورت لوله شده با فنر درون پایه آلومینیومی آن جمع شود که همین مورد باعث شده آسیب کمتری به چاپ وارد شود. رول آپ ها  دو نوع رول آپ ثابت و رول آپ گردان میباشند. رول آپ ها دارای پایه های پهن  میباشند. نگهداری و نصب رول آپ ها آسان بوده و فضای کمی را میگیرند و نصب در زمان کم هم از ویژگی های رول آپ شمرده میشوند. از رول آپ ها در همه جا مانند همایش، کنفرانس و نمایشگاه ها استفاده میشود. پارچه و پی وی سی هم  پر کاربرد ترین نوع چاپ رول آپ است.

انواع رول آپ ها :

رول آپ ها در اندازه های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام نیز از جنس های گوناگونی هستند :

  • پایه پهن
  • پایه پهن دو طرفه
  • پایه آلومینیوم

و در سایزهای متنوع مانند ۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر، ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتیمتر و ۸۰ در ۲۰۰ سانتیمتر توسط غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

چاپ رول آپ یک‌ طرفه

در استند و رول آپ یک‌ طرفه، چاپ رول آپ فقط روی یک طرف متریال چاپ میشود و روی سازه نصب می‌شود.

 

چاپ رول آپ دوطرفه

در این نوع از رول آپ ، دو چاپ رول آپ بر روی دو متریال انجام می‌شود. و در دو طرف رول آپ نصب می‍‌‌‌شود. این سازه در حال حاضر در بازار ایران نیست.

ادامه مطلب
چگونه می‌توان از لیوان تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات یک برند استفاده کرد؟

 

رول آپ گردان

رول آپ گردان یک سازه دو طرفه است، که توسط موتور کوچکی به صورت پیوسته در گردش است. چرخش این استند باعث میشود که از یک متن طولانی یا تعداد عکس ‌های بیشتری در یک پوستر تبلیغاتی در دید رهگذران قرار بگیرد. بدون اینکه لازم باشد فضای زیادی به آن داده شود. همچنین چرخش و حرکت این سازه به باعث جلب توجه بیشتر خواهد بود.

 

ویژگی ‌های استند رول آپ

رول آپ استندی است که بخاطر شرایط ساخت آن، یک استند پرتابل محسوب می‌شود و به راحتی قابل حمل و نقل است.  استند رول آپ در عرض ها ی بالا مثل عرض ۲۴۰ هم دارای کیف حمل مناسب است، و این یکی از مزایای ویژه رول آپ است.

اما قیمت رول آپ به نسبت کاربری آن بسیار مقرون به صرفه است. زیرا که قیمت رول آپ نمایشگاهی بیشتر مخصوص سازه آن است و چاپ رول آپ با هزینه کمتری قابل تعویض است. بنابراین این سازه به تعداد بالا برای شما قابل استفاده است و به اصلاح یک سازه سرمایه‌‌ای محسوب میشود.

 

تفاوت سازه رول آپ عالی با دیگر سازه های موجود در بازار ایران 

  • جنس مغزی به کار رفته از آلومینیوم و مقاوم در برابر تغییرات دما
  • بدنه ضد خش ساخته شده از آلومینیوم و با تکنولوژی هات تولید شده
  • طراحی پایه بسیار ظریف و زیبا و از جنس استیل
  • کیف دو جداره و محکم

 

تکنولوژی ساخت استند و رول آپ

رول آپ  نمایشگاهی  از جنس آلومینیوم آنادایز شده ساخته است که شامل یک کاور آلومینیومی و یک مغزی آلومینیومی در داخل آن میشود. که چاپ به دور آن مغزی پیچیده شده و در داخل کاور قرار می‌گیرد. در درون مغزی فنری از جنس استیل وجود دارد که این فنر سبب ایجاد مکانیزم جمع و باز شدن چاپ خواهد شد.

اما تفاوت استند و رول آپ با سایر سازه های رول آپ موجود در بازار، در جنس مغزی به کار رفته است. برخی از سازه ها به خاطر کاهش قیمت تمام شده ی آن ، از مغزی پلاستیکی استفاده ‌میکنند و بخاطر تو کار بودن آن برای مشتری قابل تشخیص نیست. این مغزی پلاستیکی به مرور زمان و به دلیل گرما و سرما تغییر شکل خواهد داد در نتیجه چاپ روی آن به خوبی قرار نمیگیرد.

ادامه مطلب
بهترین چاپخانه افست تهران

 

انواع چاپ رول آپ نمایشگاهی

چاپ کوتد و لمینت، یک نوع چاپ است که چاپ آن بر روی کاغذ انجام میشود، سپس روی آن لمینت انجام می‌شود. لمینت می‌تواند به صورت مات یا براق هم باشد. چاپ سافت مدیا هم نوع دیگری برای چاپ رول آپ است که از نظر هزینه تقریبا نصف هزینه کوتد و لمینت خواهد بود، اما از لحاظ کیفیت چاپ چیزی از آن کم نخواهد داشت .

مزایای استفاده از استند رول آپ                

استند رول آپ از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است، زیرا نسبت سایر سازه‌ های مشابه با صرف هزینه ‌ای کم میتوان آن را تهیه کرد. از دیگر مزایای این استند تنوع در طرح یا ابعاد است که کمک میکند تا بدون محدودیت بتوانیم انواع متریال چاپی را به وسیله آن نمایش داد. البته لازم به ذکر است، ارتفاع و عرض این محصول قابلیت تنظیم دارند و حتی طرح گرافیکی آن را نیز میتوان تغییر داد. به سادگی نصب و راه اندازی می‌شود و میتوان از آن هم به صورت یک طرفه و هم به صورت دو طرفه استفاده کرد .

 

بهترین نوع رول آپ نمایشگاهی چیست ؟

همه ی افراد به دنبال یک استند مناسب برای نمایشگاه ‌ها یا سالن‌ های کنفرانس هستند و بهترین انتخاب استند رول آپ است. این استند با وجود صفحه گرافیکی بزرگ، وزن بسیار سبکی دارد و به آسانی قابل حمل است. و امروزه به علت ویژگی‌ های خاصی که دارد، یک سازه پرتابل نمایشگاهی شیک به شمار میرود که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این سازه یک پایه آلومینیومی دارد که شکل آن ستونی و عمودی است و تفاوت اصلی آن با بنر استند، این است که تصویر چاپی آن قابل لوله شدن دارد و به وسیله فنری که در آن تعبیه شده بدون آسیب به چاپ داخل همان پایه آلومینیومی جمع میگردد.

مطلب پیشنهادی: خدمات نمایشگاهی چیست ؟ 

 

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *