نکات مهم در انتخاب نیروی نمایشگاهی|چاپخانه مجریان

نکات مهم در انتخاب نیروی نمایشگاهی

نکات مهم در انتخاب نیروی نمایشگاهی

نکات مهم در انتخاب نیروی نمایشگاهی چیست ؟ برگزاری نمایشگاه از مهم‌ترین اتفاق‌هاییست که برندها و شرکت‌های مختلف در یک حوزه را کنار هم قرار می‌دهد. نمایشگاه‌های بین المللی و داخلی، سالیانه در ایران و سراسر جهان برگزار می‌شود. شرکت‌ها و برندهای مختلف با اهداف و استراتژی‌های گوناگون در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند. داشتن هدف و برنامه‌ی مشخص برای برند، موفقیتی را به وجود می‌آورد که خواسته شرکت از برگزاری نمایشگاه است. پس لازمه‌ی حضور در نمایشگاه این است که قواعد و امکانات آن شناخته شود تا بتوان از آن نهایت استفاده را کرد. از کلیدی ترین امکانی که شرکت‌ها و برند‌های مختلف در نمایشگاه به وسیله‌ی آن می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند، نیروی نمایشگاهی‌ست.

بسیاری از غرفه‌داران نمایشگاه از این رکن اساسی غفلت می‌کنند. نیروی نمایشگاهی در زمان‌برگزاری، چهره‌ی شاخص و اصلی برند به شمار می‌آید. در کنار چینش و خلاقیت در معماریِ غرفه، با توجه به نوع و کاربرد هر شرکت، نیروی نمایشگاهی مهمترین رکن هر غرفه می‌باشد. هر غرفه باید تیم مخصوص خودش را داشته باشد. در اینجا به چند مورد مهم اشاره می‌شود که با توجه به متراژ غرفه، تعداد روزهایی که نمایشگاه برگزار می‌شود و برنامه‌ی هر شرکت متفاوت انجام می‌شود.

۱.نیروی غرفه‌دار :

کسی که  پشت کانتر مخصوص می‌نشیند یا در محیط غرفه حضور دارد.  کاتالوگ، بروشور و توضیحات را به بازدید‌کننده‌ها ارائه می‌دهد. این نیرو نیاز به آموزش و شناخت کامل از شرکت دارد. بهتر است از مجموعه‌ی خود شرکت انتخاب شود که در روند کار حضور داشته و آشنایی کامل‌تری با شرکت دارد؛ در این صورت توضیحاتی که ارائه می‌دهد نه تنها با آن آشنایی دارد، بلکه کامل آن را درک کرده و خودش را جزِئی از روند آن می‌داند؛ در نتیجه شوق و انگیزه‌ی بیشتری برای به نتیجه رسیدن استراتژی مدنظر شرکت دارد. در صورت نبود همچین نیرویی، نیروی بازاریاب که ارتباط اجتماعی موثر و کارآمدی هم دارد، می‎تواند با آموزش مناسب در این موقعیت قرار بگیرد. مطمئنا با اطلاعات درست و شناخت کافی و دانستن هدف و استراتژی شرکت او نیز می‌تواند موثر واقع شود و در پیشبرد اهداف شرکت کمک کند. نکته‌ی مهم دیگر ظرفیت غرفه می‌باشد. با توجه به برنامه‌ریزی و استراتژی شرکت، تعداد کسانی که مخاطب را هدایت می‌کنند، میتواند متفاوت باشد. وقتی مخاطب و گنجایش غرفه‌ بیشتر باشد، با سه یا چهار غرفه دار می‌توان هم کیفیت ارائه محصول را بالا برد و هم از خستگی نیروی کاری کم کرد. نیروی کاری که برای ارائه و توضیحات باید انرژی لازم را داشته باشد؛ و اگر خستگی در او مشهود باشد، مخاطب یا مشتری به سرعت متوجه می‌شود و ممکن است بازدهی غرفه بسیار پایین بیاید. بهتر است قبل از برگزاری نمایشگاه به تمام مسائل، حفره ها و بحران‎هایی که ممکن است پیش بیاید فکر شود و برای آن برنامه‌ریزی شود. تجارب قبلی از برگزاری نمایشگاه و استفاده از تجربیات افراد متخصص بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در نهایت ظاهر آراسته و موجه نیروی غرفه دار نیز بسیار تاثیرگذار است. شست‌شوی روزانه و اتو کردن لباس هایی که برای نیروی نمایشگاه انتخاب شده بسیار مهم است. همانطور که گفته‌ شد در نمایشگاه، نیروی نمایشگاهی چهره‌‌ی برند است و کوچک‌ترین اشتباه، تصویری را به مخاطب برند القا می‌کند که پاک کردن آن ممکن است زمان زیادی ببرد.

ادامه مطلب
راهنمای خرید و سفارش فلش مموری تبلیغاتی +کاربرد آن ها در تبلیغات ⚡

نکته: در بین نیرو‌های نمایشگاهی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، حضور مترجم بسیار کلیدی و مهم می‌باشد. درواقع نیروی غرفه دار می‌تواند با زبان‌های مختلف، شرکت و محصولات را برای مخاطب و مشتری معرفی کند و راه ارتباطی بین شرکت و مخاطب خارجی خود بشود.

۲. مهماندار غرفه :

برنامه‌ریزی برای پذیرایی از مهما‌ن‌ها و مخاطبان نیز از نکات مهمی‌ست که از قبل باید به آن فکر بشود و در لیست کارهای شرکت، قبل از برگزاری نمایشگاه نوشته شود. چایی، قهوه، آب‌‌‌میوه، شیرینی؛ گیفت و فینگرفوود می‌تواند با توجه به بودجه‌ و مخاطبی که از پیش برآورد شده، آماده و در روز نمایشگاه یا یک روز قبل خریداری شود. مهماندار غرفه در اینجا وظیفه‌ی پذیرایی از مهمان‌ها را به عهده دارد؛ کسی که طبق برنامه‌ریزی از پیش‌تعیین شده، متناسب با مهمان ها و براساس الویت، پذیرایی را انجام می‌دهد. خوش برخورد بودن و نظم داشتن از ویژگی‌های مهم این نیرو می‌باشد. شاید به نظر ساده برسد، اما حضور به موقع و داشتن روابط اجتماعی مناسب، میتواند مخاطب را به حضور در غرفه تشویق و نسبت به برند حاضر در نمایشگاه، خوشبین‌تر کند.

۳. نیروی خدماتی:

این نیروی نمایشگاهی برای نظافت غرفه و مرتب بودن نمایشگاه کنار نیروهای دیگر قرار می‌گیرد. انضباط  کارکنان و تمیز بودن غرفه در تمام روزهای نمایشگاه، امتیاز مهم و از ویژگی‌های غرفه‌ می‌تواند باشد. این نیرو همچنین در جابه‌جایی بار و وسایل می‌تواند کمک‌ کننده باشد. درواقع، هر لحظه در زمان نمایشگاه مهم است و این نیرو می‌تواند زمان عوامل غرفه را ذخیره کند و کارهای خُرد مثل خرید یا آوردن وسیله‌ و کمک به دیگر نیروها را انجام دهد.

ادامه مطلب
اهمیت جاکارتی تبلیغاتی چیست ؟+انواع

در نهایت، خدمات نمایشگاهی و حضور نیروی نمایشگاهی در غرفه نیازمند آموزش‌های مختلف، مطابق با خواست خود شرکت می‌باشد. نیروها بهتر است تجربه‌ی بازاریابی و فن بیان بالا، صبر و حوصله را از پیش داشته‌باشند و حضور در نمایشگاه‌های مختلف و مخصوصا در حیطه‌ی کاری خود شرکت مزیت محسوب می‌شود. انگیزه و شوق نیروی نمایشگاهی می‌تواند با همراهی مدیران مربوطه بیشتر هم بشود. مزایا و امکاناتی که در کنار حقوق برای این نیروها در نظر گرفته‌ می‌شود، باعث می‌شود وظیفه‌ی خود را بهتر انجام دهند و کیفیت بیشتری برای شرکت ایجاد کنند. تشویق نیروها در طول نمایشگاه و گفتن ایرادات کار به صورت فکرشده و همراه با دلسوزی، از رفتارهای سازمانی مهمی‌ست که از خطر به وجود آمدن بحران و تنش در غرفه جلوگیری می‌کند. در نتیجه اگر روانشناس سازمانی یا مشاوری از پیش در شرکت استخدام شده‌است، پیش از نمایشگاه فرصت خوبی‌ست که در کنار مدیران قرار بگیرد و نکات مهم را به آنها گوشزد کند و در جلسات آموزشی، نیروهای نمایشگاهی را آماده‌ی برخورد با مهمانان و مخاطبان غرفه کند.

در برگزاری نمایشگاه، برنامه‌ی کلی هر شرکت از پیش مشخص است؛ اما توجه به جزئیات در به نتیجه رسیدن هدفی که از حضور در نمایشگاه وجود داشته ‌بسیار کلیدی می‌باشد. توجه به جزئیات می‌تواند خاطره و تصویر خوبی از برند برای مخاطب بسازد.

اگر هرگونه سوال در زمینه تامین نیروی نمایشگاهی دارید یا برای تهیه سررسید و دیگر انواع هدایای تبلیغاتی با مشاوران و کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *