طراحی برچسب محصول

اهمیت طراحی و چاپ لیبل محصولات

یک برچسب محصول با طراحی زیبا می تواند به جلب توجه مشتریان بسیار کمک کند. محصول شما ممکن است برای مشتریان مفید باشد، اما این برای فروش محصول در بازار رقابتی کافی نیست. شما باید کار بیشتری برای جلب توجه مشتریان انجام دهید.

یکی از مهمترین کارهایی که یک طراحی لیبل محصولات قوی می تواند انجام دهد این است که به محصولات شما کمک می کند تا از رقبایتان متمایز شوید. این تمایزها از رقبا، برای ایجاد یک هویت خاص برای برند تان بسیار دارای اهمیت.

یکی دیگر از دلایل نیاز به لیبل خوب این است که می تواند در تصمیم خرید مصرف کنندگان در هنگام خرید تاثیر گذار باشد. محصولات شما ممکن است در یک قفسه در کنار چندین محصول مشابه دیگر وجود داشته باشند؛ آنگاه است که جذاب بودن و منحصر به فرد بودن لیبل روی محصول شما، توجه مشتریان بالقوه را فورا به شما جلب خواهد کرد. حتی مشتریان بی طرفی که قصد خرید آن محصول را نداشته باشند نیز می توانند به واسطه برچسب زیبا و به یاد ماندنی آن، به فکر خرید محصول شما باشند.

اما جالب ترین و تعجب آورترین مطلب این است که زمانی که مصرف کنندگان در یک فروشگاه هستند، نحوه ی ارائه ی کالای شما و شرایط ظاهری آن، تا ۹۵% می تواند نظر آنها را در مورد خرید سایر برندها و نشان های تجاری تغییر دهد.

انواع لیبل محصول

  • لیبل حرارتی
  • لیبل متال
  • لیبل کاغذی
  • لیبل اموال
  • لیبل بی ‌رنگ و شفاف
  • لیبل پشت متال
  • لیبل پی ‌وی‌ سی
  • لیبل گچی
  • لیبل وید
  • لیبل سکوریتی
  • لیبل تایوک و لیبل امنیتی
ادامه مطلب
قیمت سررسید های جدید

هرکدام از این برچسب محصولات ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارند و بر اساس آن کاربرد آن‌ها نیز متفاوت است.

امروزه ما در دنیای بسته‌بندی‌ها زندگی می‌کنیم و تقریباً هر چیزی که می‌بینیم به ‌نوعی دارای بسته ‌بندی است. با توجه به حجم بالای بسته ‌بندی نیاز است تا این بسته‌ها به‌گونه ‌ای در انبار نگهداری شوند. درعین‌حال ورود و خروج بسته ‌بندی ‌ها نیز باید کنترل ‌شده باشد.

برای این کار باید نام و برند تجاری و کد کالای فروشنده روی بسته‌ بندی‌ها درج‌شده باشد که این خود مستلزم استفاده از لیبل برای برچسب‌گذاری بسته‌ بندی است.

اهمیت طراحی و چاپ لیبل محصولات

طراحی لیبل برای کالا، تصویر و هویت می سازد، و همین طور می تواند ابزار قوی برای بازاریابی و فروش کالا محسوب شود. طراحی لیبل نه تنها باید منحصر به فرد باشد، و باعث خرید ناگهانی از سوی خریدار شود بلکه باید عامل تکرار خرید هم باشد و در مشتری نوعی وفاداری به آورد. طراحی و بسته بندی مناسب می تواند عامل اصلی موفقیت یک کالا باشد.

طرح برچسب یا لیبل به منظور اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد که مورد نیاز تمامی مشاغل می باشد. موارد استفاده از لیبل برای برخی از صنایع از جمله صنایع دارو ، بهداشتی، آرایشی، معرفی محصولات و یا تبلیغات می باشد.

از پرکاربرد ترین موارد استفاده از برچسب در افزایش میزان تولیدات و رعایت کردن اصول بهداشت و کاهش هزینه تولید می باشد. به همین دلیل طرح برچسب بسیار تاثیر گذار می باشد زیرا مصرف کننده محصولات در اولین نگاه مجذوب طراحی برچسب محصولات می شود و در صورتی که طرح روی محصولات زیبا و کارآمد باشد باعث فروش بالای محصولات می شود.

ادامه مطلب
با اصول طراحی کارت ویزیت آشنا شوید !

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به همان اندازه که طراحی لیبل محصول اهمیت دارد، چاپ لیبل محصولات هم دارای اهمیت است. چاپ برچسب محصول باید باکیفیت بوده و با تجهیزات جدید چاپخانه صورت بگیرد. از طرفی دیگر بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که به هنگام حمل و نقل و جابجایی آنها دچار خرابی و … نشوند.

فروش محصولات و مواد غذایی در بازار وابسته به طراحی لیبل می باشد زیرا اگر طرح لیبل باعث جذب مشتری شود فروش محصول نیز افزایش می یابد. با توجه به کیفیت محصول می بایست در طراحی لیبل نیز کیفیت را به نوعی معرفی کرد تا مشتری بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

در طرح برچسب محصولات غذایی این امر بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا ترکیب رنگ و ایده خوب روی لیبل از نظر روانی باعث ایجاد انگیزه و اشتها در فرد می شود تا تمایل به خرید داشته باشد.

البته از موارد دیگر استفاده از لیبل برای مشخص شدن اموال شرکت ها و سازمانهای بزرگ می باشد و یا می توان به جهت تبلیغات نیز از لیبل ها استفاده نمود. ایده و خلاقیت در طرح برچسب موجب می شود تا تاثیر آن در همه موارد قابل توجه باشد و در نظر گرفتن محتوای درونی در لیبل های بسته بندی و تبلیغات باعث می شود تا طرح مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *