کلاسور تبلیغاتی چیست|چاپخانه مجریان

نکات مهم برای طراحی و چاپ کلاسور سفارشی و تبلیغاتی

کلاسور تبلیغاتی

کلاسور تبلیغاتی چیست ؟ باتوجه‌به اینکه در عصر ارتباطات و اینترنت هستیم و بیشتر داده‌ها به وسیله اینترنت مبادله می‌شوند؛ هنوز هم وجود کاغذ، چاپ و نوشتن کاربرد دارد و در کسب‌وکارهای ایرانی از آن استفاده می‌شود. زیرا با تمام امکاناتی که وجود دارد، چیزی جای کاغذ و قلم را نمی‌تواند، بگیرد و نیازها را پاسخگو باشد. تنها عیبی که دارد این است که باید همیشه آن‌ها را مرتب نگاه داشت. زیرا میز و یا اتاق کار بسیار نامنظم و شلوغ جلوه می‌کند. به همین دلیل بیشتر شرکت‌ها و برندها به تولید چاپ کلاسور پرداختند تا برای دسته‌بندی‌کردن کاغذ و مرتب بودن آن راهکاری ایجاد کنند. حالا سوال این است که کلاسور تبلیغاتی چیست و کاربرد آن چگونه است.

کلاسور چیست؟

یکی از ابزار و وسایل مربوط به بایگانی‌ است که دارای سوراخ یا پانچ در کناره‌ها بوده و می‌توان مدرک‌های مختلف و کاغذها را در داخل آن نگهداری کرد و به‌راحتی می‌توان این مدارک را جابه‌جا کرد. اگر کالای تبلیغاتی خود را داخل کلاسورها قرار دهید، به‌سادگی می‌توانید بسته آن را زیاد یا کم کنید. با سفارش یک زونکن تبلیغاتی می‌توانید بارها از آن در روش‌های مختلف و پلتفرم‌های متنوع استفاده کنید.

این ابزار بایگانی چند سالی است که در بازار تبلیغات کاربرد پیدا کرده و برای بازارهای تبلیغاتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها موقعیت‌های خوبی ایجاد کرده است. دارای انواع مختلفی است که با آشنایی با آن می‌توانید بهترین مورد را سفارش دهید و از مزایای این ابزار تبلیغاتی بهره ببرید.

انواع کلاسور تبلیغاتی چیست؟ سوالی است که می‌خواهیم در مورد آن در این مطلب با شما صحبت کنیم. این کلاسورها از جالب‌ترین ابزارهایی هستند که به برگه‌ها و یادداشت‌های افراد و بایگانی کردن مدرک‌ها، فیش‌های مالی و فاکتورها در شرکت‌ها و اداره‌ها نظم درستی می‌دهد.

مشخصات انواع کلاسور

ابزاری بسیار کاربردی در شرکت‌ها، اداره‌ها و حتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. این ابزار بایگانی کاربردهای مختلفی دارد و دارای انواع متنوعی است که در دسته‌بندی‌های مختلف جای دارند. این تنوع شامل موارد زیر می‌شود:

  • چاپ تک‌رنگ جلد _ دارای پوشش سلفون براق یا مات است. طبق خواسته مشتری اعمال می‌شود و شامل (کلاسور اختصاصی، فانتزی و تبلیغاتی) است.
  • چاپ چهاررنگ جلد _ همراه پوشش سلفون مات یا براق بوده که طبق خواسته مشتری انجام می‌شود.
  • قفل دو حلقه و یا چهار حلقه _ عطف سه سانت تا ۸ سانت است که به درخواست مشتری انجام می‌شود.

این کلاسورهای جذاب و زیبا دارای امتیازهای دیگری هم هستند. می‌توان پرسید امتیاز کلاسور تبلیغاتی چیست؟ در جواب باید گفت هرزمان که یک محصول و کالا و یا خدماتی را به شرکت اضافه یا کم کنید  می‌توان برگه‌های مرتبط به این قرار را در کلاسور کاتالوگ ای قرارداد و یا از آن برداشت. به همین دلیل در هرزمان چطور اختصاصی یا کاتالوگ سفارشی برای ارائه‌کردن به مشتری وجود خواهد داشت. با ساخت این کلاسورهای تبلیغاتی می‌توان اسناد و مدارک مهم خود را در مکانی مشخص و مطمئن قرارداد.با گرفتن این محصولات از چاپخانه به معرفی برند خود بپردازید.

ادامه مطلب
چاپ بسته بندی محصولات غذایی

نکته‌های مهم در طراحی و چاپ کلاسور سفارشی و تبلیغاتی

قبل از اینکه برای کسب‌وکار خود اقدام به سفارش کلاسور تبلیغاتی کنید، باید بدانید انواع کلاسور تبلیغاتی چیست و چه کاربردهایی دارد. باید بودجه مالی خود و حتی ایده و نظری که در مورد طراحی کلاسور خود دارید را تعیین کنید تا بتوانید باتوجه‌به نکاتی که ارائه می‌شود، بهترین نتیجه را از این سفارش نصیب خود کنید. نکات مهم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سفارش کلاسور را به تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید

هدایای تبلیغاتی باید بدون نقص و مناسب باشند. پس باید سفارش آن را به تیم‌هایی بسپارید که در این زمینه تخصص دارند و در طراحی‌های کلاسور تبلیغاتی و اختصاصی مشغول به کار هستند. این افراد با ایده‌های خود و دادن  مشاورهای تخصصی نسبت به کسب‌وکار افراد طرح‌های جالب و متنوع را ارائه می‌دهند.

  • کیفیت ساخت کلاسورها اهمیت دارد

اما دلیل سفارش و چاپ کلاسور تبلیغاتی چیست؟ هدف از طراحی و چاپ این کلاسورها مطمئنا تبلیغ و برندسازی کسب‌وکار است و بودجه‌ای که صرف می‌کنید، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. پس باید به کیفیت و جنس کلاسورها توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر این کلاسورهایی که به‌عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه می‌شوند، دارای کیفیت ساخت و ظاهر شیکی باشند، برای کسب‌وکار شما ارزش‌آفرینی می‌کند.

  • برای طرح‌های روی جلد و پشت کلاسور از ایده‌های خلاقانه استفاده کنید

باید در سفارش و چاپ این کلاسورها طرح ساده را رد کرده و طرح‌های متنوع و خلاقانه به کار ببرید تا در جذب مشتری اثرگذار شود و نام برند و کسب‌وکار شما در ذهن‌ها باقی بماند. می‌توانید از یک طراح و یا طراح شرکت موردنظر در این مورد مشورت بگیرید. سعی کنید از یک شعار مناسب سازمانی، لوگو، برند و رنگ مناسب روی جلد و پشت کلاسور استفاده کنید.

  • محتوای متنی یا تصویری را نسبت به طرح روی جلد متفاوت سفارش دهید

اولین چیزی که مخاطب یا مشتری روی جلد کلاسور مشاهده می‌کند، محتوای متن و یا تصویری است که روی جلد کلاسور است. پس در انتخاب تصویر و متن بسیار دقت کنید و از یک شعار سازمانی تاثیرگذار استفاده کرده و حتی می‌توانید از متن‌های امیدبخش استفاده کنید.

  • اندازه کلاسورها طبق نیاز مشتری باشد

کلاسورها دارای سایزهای متفاوتی هستند و باید سایزی را انتخاب کرده و سفارش دهید که مخاطب بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند. اگر برای کارمندان یک اداره یا شرکت سفارش می‌دهید، بهتر است از سایز A4 استفاده کنید؛ زیرا سایز  A5برای افرادی مناسب است که استفاده کمتری از این ابزار انجام می‌دهند.

  • برای کلاسور مدیریتی هزینه بیشتری صرف کنید

همیشه درصدی از مخاطبان یا مشتریان از مدیران بزرگ و مهمی هستند که دارای مقام هستند و نمی‌توان کلاسورهای عادی و معمولی به آن‌ها هدیه داد. پس برای این قسم از مشتریان به سراغ کلاسور لاکچری با جلدهای چرمی یا کتان بروید که دارای حلقه‌های طلایی هستند و می‌توان روی آنها چاپ طلاکوب و نقره‌کوب برای زیبایی بیشتر استفاده کرد. با این روش پرستیژ کسب‌وکار و برند خود را بیشتر حفظ می‌کنید.

  • به امکانات و توانایی‌های اضافی کلاسور دقت کنید.

کلاسورها دارای امکانات زیادی در خود هستند و البته همه نمونه‌ها این‌طور نیستند. در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که امکانات یک کلاسور تبلیغاتی چیست؟ در جواب می‌توان گفت کلاسورهای سفارشی دارای امکاناتی مانند: جای خودکار، جای کارت عطف، پایه‌های فلزی، جای کارت، حلقه عطف یا جا انگشتی، حلقه‌های مقاوم و… هستند و هرچقدر امکانات کلاسورهای سفارشی بیشتر باشد، مخاطب از آن استفاده بیشتری می‌کند. در نهایت کلاسور هدیه برند را به کلاسور ساده خود ترجیح می‌دهد.

ادامه مطلب
کاربرد های سررسید خشتی 1402 + مزایای سررسید خشتی

رایج‌ترین مدل چاپ کلاسور تبلیغاتی چیست؟

گفته شد که کلاسورها دارای تنوع زیادی هستند و برای کاربردهای مختلف با هدف تبلیغاتی، هدیه‌دادن و مصرف اداری موردتوجه قرار می‌گیرند که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم. در پاسخ به سوال انواع کلاسور تبلیغاتی چیست می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کلاسور A4 چهار حلقه

اندازه لت‌های این کلاسور ۳۱ در ۲۷ سانتی‌متر است. اندازه عطف آن چهار الی هشت سانتی‌متر است که دارای روکش  سلفون براق یا مات بوده و می‌توان روی آن چاپ یووی موضعی هم انجام داد. لبه‌های بالا و پایین کلاسور و حلقه عطف یا جا انگشتی آن فلزی است. اما قابلیت‌های این کلاسور تبلیغاتی چیست؟ در جواب می‌توان گفت که کارت عطف و قفل از توانایی و قابلیت کلاسور A4 چهار حلقه است.

  • کلاسور A4 دو حلقه

همان‌طور که گفته شد، لت‌های این کلاسور هم در اندازه‌های ۳۱ در ۲۷ سانتی‌متر و سایز گسترده آن ۶۵ در ۳۵ سانتی‌متر است. دارای روکش سلفون مات و یا براق بوده و قابلیت چاپ یووی موضعی دارد. لبه پایین و بالا و جا انگشتی فلزی بوده و دارای قابلیت‌های چون جای خودکار و خودنویس، کارت عطف و قفل است.

  • کلاسور A5 دو حلقه

سوال مهم این است که سایز این کلاسور تبلیغاتی چیست؟ اندازه سایز لت‌های این کلاسور ۲۷ در ۱۸ سانتی‌متر بوده و سایز عطف آن هم چهار الی هشت سانتی‌متر است. مانند دو کلاسور قبلی روکش سلفون مات یا براق دارد و حلقه عطف یا جا انگشتی لبه پایین و بالای کلاسور فلزی است. قفل از مزیت‌های این کلاسور کوچک و ظریف است.

سخن آخر

اگر می‌خواهید نمونه‌ای از این کلاسورهای تبلیغاتی را سفارش دهید، باید نکته‌هایی در مورد اینکه طراحی کلاسور تبلیغاتی چیست و چگونه انجام می‌شود را در ذهن داشته باشید؛ زیرا طراحی کلاسور باید طبق اصول عرضه کالا و بر اساس جذب مشتری و تبلیغ انجام می‌شود که بتواند بهترین و مناسب‌ترین قیمت خروجی را داشته باشد. باید توجه داشت که از اجناس مرغوب در چاپ برای زیبایی و شیک‌بودن آن روی جلد و داخل کلاسور غافل نشوید.می توانید علاوه بر این محصول برای سفارش سالنامه هم اقدام کنید.

جهت دریافت خدمات مشاور تبلیغاتی، خدمات دیگر مجموعه مجریان نظیر هدایای تبلیغاتی مانند : خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان حرارتی، خرید تقویم رومیزی، خرید سررسید و … می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *