مشاور تبلیغاتی

وظایف مشاور تبلیغاتی چیست ؟

وظایف مشاور تبلیغاتی چیست؟

چه عواملی به اجرای بهتر وظایف مشاور تبلیغاتی کمک می‌کند؟ مشاوره در امر تبلیغات چه تاثیری در معرفی کسب و کار دارد؟ برای انتخاب مشاور تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه خدماتی از سمت مشاورین تبلیغاتی ارائه می‌شود؟ کسب و کارها چه زمانی نیاز به مشاور تبلیغاتی دارند؟ مشاوره تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟ مشاور تبلیغاتی فردی متخصص در زمینه تبلیغات، آشنا با روش‌های مختلف تبلیغ و تاثیر این روش‌ها در پیشرفت و ارتقای کسب و کارها است. همکاری با یک مشاور تبلیغاتی، به اجرای صحیح تبلیغات در یک مجموعه کمک می‌کند. در این مطلب از مجریان، قصد بررسی ضرورت حضور یک مشاور تبلیغاتی در کسب و کارها و وظایف مشاوره تبلیغات و برندینگ در کسب و کار را داریم، با ما همراه باشید.

 

تبلیغات موضوع پیچیده‌ای است که تاثیر مستقیم در رشد کسب و کارها دارد. یک تبلیغ درست و اصولی می‌تواند فروش کسب و کار را چندین برابر کرده و در مقابل یک تبلیغ عجولانه و بدون برنامه‌ریزی تاثیر منفی و مخربی برای کسب و کار خواهد داشت. به منظور استفاده بهتر از تبلیغات و انجام اصولی و موثر آن، تمام فعالیت‌های تبلیغاتی باید به صورت برنامه‌‌ریزی شده و تخصصی انجام شوند و تنها برخی افراد تخصص لازم برای برنامه‌ریزی در این زمینه را دارند که در اصطلاح مشاور تبلیغاتی نام دارند. مشاورین تبلیغاتی با دانش، مهارت و تجربه در امر تبلیغات، بهترین راهکارها و پیشنهادات را به مجموعه‌ها ارائه می‌کنند و مجموعه را در جهت رسیدن به اهداف خود یاری می‌کنند اما شاید برای شما سوال باشد که وظایف مشاور تبلیغاتی چیست و یک مشاور تبلیغاتی دقیقا چه کاری در یک سازمان انجام می‌دهد. در پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. شناسایی مشتریان و نیازهای آن‌ها برای طراحی تبلیغات

شناسایی مشتریان و نیازهای آن‌ها برای طراحی تبلیغات اولین و مهم‌ترین وظیفه مشاور تبلیغاتی است. یک مشاور تبلیغاتی ابتدا باید بداند که تبلیغات را برای کدام گروه از مخاطبان، با چه انتظارات و توقعاتی آماده می‌کند تا بهترین نوع تبلیغ با توجه به درک، شرایط و نیازهای مخاطب را آماد‌ه‌سازی کند. برای شناسایی مشتریان راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ابزارهای تحلیل و آماری است. به منظور شناسایی دقیق‌تر می‌توان از اطلاعات سازمان هم استفاده کرد.

 

۲. آماده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی

آماده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی یکی دیگر از وظایف مشاوران تبلیغاتی است. کمپین‌های تبلیغاتی در واقع مجموعه‌ای منظم و هدفمند از عملیات است که همگی در یک زمینه و یک هدف مشخص هستند. کمپین‌ها ممکن است بر اساس موضوع، نوع مخاطب و زمان ارائه انواع مختلفی داشته باشند.

ادامه مطلب
میز کانتر نمایشگاهی چیست + انواع و کاربردها

 

۳. ایجاد استراتژی تبلیغات

ایجاد استراتژی تبلیغات یکی دیگر از وظایف مشاوران تبلیغاتی است. استراتژی یک برنامه منظم و هدفمند است که تمام امور تبلیغاتی مجموعه مطابق آن انجام می‌شود. این برنامه منظم و هدفمند با کمک یک مشاور تبلیغاتی تنظیم و مشخص می‌شود.

 

۴. طراحی تبلیغات در چارچوب سیاست‌های مجموعه

طراحی تبلیغات در چارچوب سیاست‌های مجموعه از دیگر وظایفی است که یک مشاور تبلیغاتی در سازمان یا مجموعه‌ها به عهده دارند. تبلیغات به روش‌های مختلف و با ابزارهای مختلف امکان‌پذیر است و طراحی و انتخاب این موضوع که با کدام روش و با کدام ابزار انجام شود به عهده مشاور تبلیغاتی مجموعه است. طراحی تبلیغات در چارچوب سیاست‌های مجموعه اهمیت زیادی دارد و هیچ مشاوری نباید این کار را صرفا بر اساس سلیقه یا عقاید شخصی خود انجام دهد.

 

۵. برنامه‌ریزی برای انتشار و استفاده از تبلیغات

برنامه‌ریزی برای انتشار و استفاده از تبلیغات یکی دیگر از وظایفی است که مشاورین تبلیغاتی در مجموعه‌های مختلف، ملزم به انجام آن‌ها هستند. این کار هم با استفاده از ابزارها، نرم‌افزارها و روش‌های مختلفی که مشاورین به آن‌ها واقف هستند امکا‌ن‌پذیر است. به منظور برنامه‌ریزی برای انتشار و استفاده از تبلیغات باید به تبلیغات قبلی و نوع خدمات مجموعه هم توجه کرد. برای مثال اگر مجموعه در زمینه فروش لباس فعالیت دارد و انواع لباس‌های زمستانه و تابستانه را طراحی و تولید می‌کند، تبلیغات هر کدام باید در فصل مناسب و با زمان‌بندی اصولی انجام شود.

 

۶. مدیریت امور مالی مربوط به تبلیغات

مدیریت امور مالی مربوط به تبلیغات از دیگر وظایفی است که یک مشاور تبلیغاتی به عهده دارد. طبیعتا تبلیغات هزینه‌بر است و این هزینه باید برای سازمان منطقی باشد تا قادر به پرداخت آن باشد. مدیریت این موضوع و هزینه به صورت منطقی و به عبارت دیگر، تبلیغات موثر با کمترین هزینه صرفا به عهده مشاور تبلیغاتی است.

 

۷. شبکه‌سازی و هم راستا کردن فروش با تبلیغات

شبکه‌سازی و هم راستا کردن فروش با تبلیغات یکی دیگر از وظایفی است که مشاور تبلیغاتی به عهده داشته و باید در انجام آن از تیم فروش نیز راهنمایی بگیرد. البته تمام فعالیت‌های انجام شده توسط مشاور باید با هماهنگی تیم فروش انجام شود تا به شکلی موثر، مناسب و هدفمند باشد.

 

۸. افزایش تجربه مشتری

در نهایت یک مشاور تبلیغاتی موظف است که به افزایش تجربه مشتریان کمک کند. تجربه مشتری به معنی احساس یا تجربیاتی است که او در برخورد با یک مجموعه پیدا می‌کند و اولین عامل موثر در این احساس تبلیغاتی است که مشتری از مجموعه می‌بیند. به عبارتی تبلیغات است که مشتری را جذب یک مجموعه کرده و احساس نیاز به استفاده از خدمات مجموعه را در او ایجاد می‌کند و این تجربه را مشاور تبلیغاتی برای مجموعه ایجاد می‌کند.

 

عوامل موثر در نتیجه کار مشاور تبلیغات

یک مشاور تبلیغاتی زمانی قادر به انجام وظایف و مسئولیت‌های خود به بهترین شکل خواهد بود که از برخی ویژگی‌ها برخوردار باشد. این ویژگی‌ها عوامل موثر در نتیجه کار مشاور تبلیغات هستند و عملکرد نهایی فعالیت‌های او در یک سازمان به آن‌ها بستگی دارد. از مهم‌ترین مواردی که در نتیجه کار مشاور تبلیغاتی و دستاوردهای او برای یک سازمان موثر هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ادامه مطلب
انتخاب بهترین نوع سررسید برای تبلیغات

 

۱. تحصیلات مرتبط

تحصیلات مرتبط یکی از عوامل موثر در نحوه ارائه خدمات و اجرای وظایف یک مشاور تبلیغاتی است. افرادی که به عنوان مشاور تبلیغاتی به مجموعه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند باید از حداقل مدرک لیسانس، در رشته‌هایی مانند بازاریابی، مدیریت یا رشته‌های مشابه برخوردار باشند.

 

۲. سابقه کاری

یکی دیگر از موضوعاتی که به عملکرد بهتر مشاورین تبلیغاتی در مجموعه‌ها کمک می‌کند، سابقه کاری است. هر چقدر سابقه کاری مشاور بیشتر باشد، تجربه او در برخورد با بحران‌ها و مشکلاتی که در مسیر فعالیت مجموعه وجود دارند نیز بالاتر خواهد بود. این مسئله کمک می‌کند که مشاور چالش‌های پیش رو یک روش تبلیغاتی را از قبل شناسایی کرده و راهکارهای احتمالی مقابله با آن‌ها را در نظر داشته باشد.

 

۳. برخورداری از برخی مهارت‌ها

برخورداری از برخی مهارت‌ها نیز برای مشاورین تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به روحیه کار تیمی اشاره کرد. توانایی برقراری ارتباط با مشتریان، توانایی برنامه‌ریزی، ارائه استراتژی‌های نوآورانه، متقاعدسازی مشتریان، تخمین مالی و حل مسئله از دیگر مهارت‌هایی هستند که یک مشاور تبلیغاتی برای اجرای بهتر وظایف خود به آن‌ها نیاز دارد.

 

هزینه مشاوره تبلیغاتی

مشاوره تبلیغاتی نیاز همه کسب و کارها است. از کسب و کاری کوچک و نوپا گرفته تا برندی بزرگ و موفق با استفاده از تجربیات مشاور تبلیغاتی می‌توانند به فروش بیشتری دست پیدا کرده و فعالیت‌های هدفمندتر داشته باشند. البته استفاده از مشاوره تبلیغاتی یک متخصص ملزم به پرداخت هزینه نیز هست، همچنین هزینه مشاوره تبلیغاتی بسته به شرح وظایف مشاور متفاوت است. هزینه مشاوره زمانی که مشاور صرفا استراتژی‌های تبلیغاتی سازمان را مشخص می‌کند، پایین‌تر و زمانی که علاوه بر تعیین استراتژی‌ها، اجرای آن‌ها و ارزیابی تبلیغات را نیز به عهده دارد، بیشتر خواهد بود. همچنین سابقه کاری مشاور و تجربه او در امر مشاوره تبلیغاتی نیز از جمله عواملی است که در هزینه مشاوره تبلیغاتی تاثیرگذار است.

 

نتیجه گیری وظایف مشاور تبلیغاتی

وظایف مشاور تبلیغاتی در سازمان‌های مختلف، متفاوت است اما یک هدف مشترک در کار همه مشاوران تبلیغاتی وجود دارد و آن، کمک به مجموعه‌ها برای بهره‌وری بیشتر از تبلیغات و دریافت بهترین نتیجه از تبلیغ در هر سطح و شرایطی است. در این مطلب از مجریان به بررسی مهم‌ترین وظایف یک مشاور تبلیغاتی و عواملی که در اجرای بهتر این وظایف موثر بوده و در انتخاب مشاور تبلیغاتی نیز باید به آن‌ها توجه شود، پرداختیم. با توجه به اینکه ارائه مشاوره تبلیغاتی به سازمان‌ها بخشی از خدمات مجموعه ما است، در صورت نیاز به دریافت راهنمایی در این زمینه و تبلیغات موثر برای سازمان خود می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. متخصصین مجموعه ما با بررسی دقیق اهداف، انتظارات و شرایط فعلی سازمان شما، بهترین استراتژی تبلیغات را مشخص کرده و بعد از تایید آن توسط شما برای اجرایی کردن این استراتژی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. جهت دریافت خدمات و مشاوره با کارشناسان ما می‌توانید از طریق راه‌های تماس موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *