هدف طراحی بسته بندی |چاپخانه مجریان

هدف از طراحی بسته بندی برای محصولات چیست ؟ | مزایا و مراحل طراحی

طراحی بسته بندی چیست؟

طراحی بسته بندی چیست ؟و هدف طراحی بسته بندی چیست ؟ طراحی بسته بندی یعنی طراحی جعبه و… در مجموع ترکیبی هنری از شکل، تصاویر، ساختار، رنگ ها، متریال و … در یک بسته بندی است که به غیر از محافظت از محصول مورد نظر، نماد مشخصی از برند را به نمایش می گذارد. بسته بندی نه تنها به عنوان جعبه زیبا عنوان می شود، بلکه ابزاری برای بازاریابی به حساب می‌آید که می‌تواند تعداد بیشتری مشتری را به سمت خود جذب کند و تاثیر شگفت انگیزی در فروش محصول داشته باشد. یک بسته بندی مدرن دارای طراحی حرفه ای جهت نمایش جنبه های جذاب محصول و از همه مهم تر ترغیب مخاطبان به خرید کالا می باشد. به همین دلیل خواه ناخواه طراحی بسته بندی محصول از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب کالا توسط مشتریان محسوب می‌شود.  یک بسته بندی جذاب، باکیفیت و ظریف به شکل مستقیم باعث ترغیب مشتریان می شود تا بدون تردید محصول شما را از بین دیگر محصولات  قفسه های فروشگاه انتخاب کنند. آیا بسته بندی تا این حد در فروش محصول تاثیر دارد؟ اگر واقع بینانه نگاه کنیم محصول شما هر چقدر هم که با کیفیت باشد بدون بسته بندی صحیح، هیچ شناسه و هویتی ندارد. بنابراین چنین محصولی نه تنها حرفی از برند و اعتبار خاصی ندارد و بلکه حتی نمیتواند به معرفی درست محصول بپردازد.جدای از این موضوع، یک بسته بندی بی کیفیت و نامناسب قادر نیست از محصول به درستی محافظت کند و تحت هر شرایطی آن را سالم نگه دارد. در این صورت خریدار اعتماد نمیکند و حتما فروش با افت شدیدی روبرو می شود.

 

 

 

نقش اصلی بسته بندی 

محافظت از محصول : هدف اصلی بسته‌ بندی، حفاظت از محتویات آن در هنگام حمل و نقل، نگهداری در انبار و زمان قرارگیری در قفسه فروشگاه است. در نتیجه بسته‌ بندی باید قابل اطمینان باشد. در انتخاب طراحی بسته بندی، به نیاز، تقاضای مخاطب و ذائقه بازار دقت نمایید تا تغییر بسته بندی محصول شما با افزایش فروش همراه شود. شما می توانید به کمک یک تیم فعال و پرانرژی ، بسته بندی محصولات خود را به بهترین شکل انجام دهید .

ادامه مطلب
لیتوگرافی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

 

مزایای طراحی بسته بندی محصولات و طراحی جعبه

اگر به دنبال این هستید که مفهوم و هدف اصلی خود را از تولید یک محصول به تصویر بکشید، باید اصول طراحی بسته بندی را رعایت کنید تا از قدرت آن استفاده کنید تا علاوه بر ارزش آفرینی، بتوانید در ذهنیت مخاطب به عنوان برندی جذاب و معتبر شناخته شوید. درواقع بسته بندی ها علاوه بر نقش محافظتی که دارند، می توانند در بهبود فرآیند کنترل دمای مواد داخل بسته بندی، شناسایی و تشخیص درست محصول و همچنین حمل آسان آن تأثیرگذار باشند. با استفاده از ایده های خلاقانه در بسته بندی، شما می توانید جایگاه تان را در بازار تثبیت کرده و روزبه روز به شمار مصرف کنندگان برند خود بیافزاید. اگر به فکر ایجاد تمایز و پیشی گرفتن از رقبا هستید، پیشنهاد می کنیم تا از بسته بندی های جذاب و مدرن کمک بگیرید تا مشتری بتواند با بسته بندی ارائه شده توسط برند شما ارتباط برقرار کند و در یک موقعیت احساسی قرار بگیرد تا فرآیند خرید با سرعت بیشتری در ذهنش انجام شود.

 

محافظت از محصول با قدرت بیشتر

بسته بندی طراحی شده باید به گونه ای باشد که بتواند به افزایش مدت زمان ماندگاری و Fresh باقی ماندن محصولات غذایی و سالم ماندن محصولات دیگر کمک کند. در حقیقت شما باید با توجه به نوع محصول، از طراحی های مدرن متفاوتی برای بهینه شدن تاریخ انقضاء و جلوگیری از بروز آسیب های فیزیکی کمک بگیرید.

 

اهمیت بسته ‌بندی در برند سازی محصولات!

یکی از نقش‌ های اساسی بسته بندی ها برند سازی و برجسته کردن هویت کسب و کارها است. خیلی اوقات طرح ویژه بسته بندی یک محصول باعث تقویت برند سازی و معرفی تولید کننده می شود. بسته بندی خلاقانه و با کیفیت محصولات باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطب می شود و مسیر پرهزینه برند سازی را کوتاه تر و کم هزینه تر میکند. در شرایط امروز جامعه که تبلیغات نقش بسیار مؤثری در فروش محصولات و جذب مشتری بر عهده دارند بسته‌ بندی هایی که از طرح ها و رنگ بندی های خلاق و چشم گیر برخوردارند فروش بالاتری هم تجربه می کنند .

 

ایجاد تجربه به یاد ماندنی:

پس از خرید کالا اولین تماس مشتری با بسته بندی محصول مورد نظر است و اگر آن باعث حس رضایت و خوشایندی از خرید باشد، منجر به شروع یک تجربه لذت بخش در مخاطب می شود، حتی اگر خریدار هنگام خرید نسبت به بسته بندی آن بی توجه باشد. چون به هر حال پس از مصرف به بسته ‌بندی آن رجوع می‌کند که این فرصتی برای معرفی بهتر و تجربه حس خوب پس از خرید است. حالا که به اهمیت بسته بندی کالا پی بردید، درمی یابید که طراحی اولیه بسته بندی مهم ترین اصل است که در ادامه با مراحل طراحی بسته بندی بیشتر آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب
مزیتهای چاپ لوگو روی فلاسک تبلیغاتی

 

 

 

مراحل طراحی بسته ‌بندی به چه شکل انجام می‌گیرد؟

در طراحی بسته بندی برای داشتن نتیجه بی نظیر و عالی به نکاتی همچون جلوگیری از اتلاف وقت و تحویل به موقع محصول هم باید توجه کنید. حاصل ساختار طراحی بدون نقص و اصولی پس از طی مراحلی، یک بسته بندی بی رقیب و جذاب است که به آسانی در مجموعه‌ای از بسته بندی های رقبا می درخشد. اولین قدم در طراحی بسته ‌بندی درک مفهوم پشت آن است. در این مرحله باید نگاهی دقیق به همه جنبه های بسته بندی داشته باشید. دقت کنید که این مرحله سرنوشت سازی است. پس از طراحی طرح خود، آن را برای مرحله بعدی آماده کنید تا در یک چارچوب منظم به اجرا در آید. از کاربرد آسان و راه دست بودن طراحی بسته ‌بندی مطمئن شوید. یادتان باشد اغلب مصرف ‌کنندگان پرمشغله هستند پس سعی کنید زندگی ‌شان را کمی آسان کنید. بسته ‌ای را طراحی نکنید که آنقدر بزرگ باشد که به سختی بتوان آن را حمل کرد. هر چه بسته‌ بندی جمع ‌و جور تر باشد افراد بیشتری آن را به محصولات حجیم ترجیح خواهند داد. بهتر است یک بسته‌ بندی ساده شده طراحی کنید . استفاده از طراحی بسته بندی با کیفیت بالا و مبتکرانه به مشتریان فهیم می گوید که مقدار زیادی از زمان، فکر و تلاش برای ایجاد و تحقق اهداف بسته بندی و بازاریابی است. با بسته بندی عالی می توانید ، محصول را با قیمتی اندک بالاتر از قیمت محصولات خود متمایز کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه طراحی و بسته بندی محصولات و یا سفارش و خدمات دیگر و همچنین خرید هدایای تبلیغاتی نظیر تقویم رومیزی ۱۴۰۲، جاکلیدی تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، لیوان حرارتی و … با مجموعه مجریان در تماس باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *