نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش|چاپخانه مجریان

نقش مهم بسته بندی تیوب در صنایع آرایشی و بهداشتی

نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش چیست ؟ امروزه محصولات آرایشی بهداشتی در بازار به صورت خیلی گسترده در حال تبلیغات هستند و رقابت تنگاتنگی نیز با یکدیگر دارند.هم برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی. اما عوامل مهمی غیر از خود محصول و تنوع و کیفیت آن بر فروش کمپانی های آرایشی بهداشتی مهم می باشد. در واقع وقتی سازمانی وارد این بازار می شود باید بتواند تمام بخش های خود را تقویت کند تا بتواند در این بازار دوام بیاورد و به سوددهی و فروش دست پیدا کند. یکی از مهم ترین بخش های هر کمپانی آرایشی بهداشتی طراحی و بسته بندی محصولات است. نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش را نمی توان در نظر نگرفت. این بخش به قدری مهم است که در صورت ندیده گرفتن آن می تواند بازدهی را بسیار پایین بیاورد و سازمان را تا ورشکست شدن پیش ببرد. مخصوصا در شرایط امروز که طراحی با کیفیت و تبلیغات موثر از راه های مهم گسترش و بازدهی فروش محسوب می شود. قبل از اینکه به بسته بندی تیوب و نقش مهم آن در فروش صنایع آرایشی بهداشتی بپردازیم می خواهیم از تاثیر بسته بندی به طور کل در این صنعت صحبت کنیم و انواع بسته بندی را بررسی کنیم و در انتها از بسته بندی تیوب و نقش پر اهمیت آن در صنایع آرایشی بهداشتی صحبت کنیم.

تاثیر بسته بندی در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی :

اگر بخواهیم از نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش صحبت کنیم باید حتما به طراحی بسته بندی اشاره کنیم. طراحی بسته بندی محصولات یکی از تاثیرگذار ترین و مهم ترین اهرم های بازاریابی، تبلیغات و فروش محصولات آرایشی می باشد. و توانایی این را دارد که یک محصول کاملا متوسط را بتدیل به یک محصول بسیار مهم در این صنعت تبدیل کند. بسیاری از مشتریان و مخاطبان بازار آرایشی بهداشتی به خصوصیات ظاهری محصول اهمیت می دهند. مخصوصا بانوان که  عمده مخاطبان این بازار را تشکیل می دهند. یک طراحی زیبا، خلاق و جذاب می تواند مشتری را به سمت خود جذب کند. طراحی و بسته بندی امروزه نقش بسیار کلیدی در بازاریابی سازمان ما دارد. پس نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش بالاست، به دلیل مزیت هایی که یک بسته بندی حرفه ای دارد.

 

مزیت یک بسته بندی حرفه ای :

  • بالا رفتن درصد فروش در بازار
  • ایجاد هویت سازمانی و رویکردی متفاوت نسبت به دیگر رقبا
  • افزایش سهم بازار سازمان
  • ارتباط موثر با قلب و ذهن مشتری

 

بخش های مختلف یک بسته بندی حرفه ای:

مهم است که در یک بسته بندی حرفه ای به شناخت مناسبی از مخاطب دست پیدا کنیم تا بتوانیم اثر مثبتی روی او بگذاریم. در عین حال مهم است که دیگر رقبا را نیز بشناسیم و جایگاه و موقعیت آن ها را تحلیل کنیم تا بتوانیم برای خودمان جایگاهی را در این بازار ترسیم کنیم که ما چه ویژگی ها و چه معایبی را در نسبت با صنایع دیگر داریم. با تحلیل درست و ساختن هویتی مناسب می توانیم در این صنعت تاثیر گذار باشیم. بخش دیگری که بسیار مهم است ایجاد یک هویت بصری مشخص است. هویت بصری کمک می کند که راه ارتباط با مخاطب را پیدا کنیم و خودمان را به او با هویت بصری تازه ای بشناسانیم. این مساله کمک می کند مشتری بتواند به راحتی با ما ارتباط برقرار کند و ما را از طریق هویت مخصوص خودمان بشناسد. کیفیت بسته بندی، حفظ و ایمنی آن مورد مهم دیگری است که در بخش بسته بندی قرار می گیرد. در کنار یک طراحی و بسته بندی مناسب، مهم است که استحکام و ایمنی آن نیز تضمین داشته باشد. اگر کیفیت متریال استفاده شده در محصول مناسب نباشد باز هم ممکن است که بازدهی سازمان را بسیار پایین بیاورد. مساله پایانی که جز بخش های مهم بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی قلمداد می شود و نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش را نشان می دهد، این است که مشتری و مخاطب بتواند به راحتی و سادگی از محصول استفاده کند، طراحی بسته بندی نباید پیچیده باشد و مشتری را به زحمت را برای استفاده از محصول به زحمت بیاندازد. مشتری هر چقدر راحت تر بتواند به محصول دسترسی پیدا کند و از آن به سادگی استفاده کند نسبت به برند احساس بهتری خواهد داشت.

ادامه مطلب
راهنمای خرید خودکار فلزی تبلیغاتی لوکس

 

انواع بسته بندی مجصولات آرایشی و بهداشتی:

دسته بندی محصولات در سه دسته‌ی متفاوت قرار می گیرند.

  • بسته بندی بیرونی محصولات آرایشی :

دسته بندی بیرونی محصولات آرایشی عموما همان بسته بندی‌ای است که در فروشگاه ها یا مغازه ها قابل مشاهده است . مشتری اولین مواجهه ای که با محصول دارد به وسیله‌ی این بسته بندی اتفاق می افتد. طراحی بیرونی محصولات آرایشی بسیار مهم می باشد. و در آن اطلاعات محصول، نحوه‌ی استفاده، مواد تشکیل دهنده‌ی محصول، لوگو و طراحی بصری سازمان قرار می گیرد. طراحی بسته بندی بیرونی نقش بسیار زیادی در بازاریابی و تبلیغات دارد. به وسیله‌ی این طراحی و نوع بسته بندی می توان مشتری ها را به سمت محصول برند کشاند و امکان فروش را ایجاد کرد. و مهم ترین نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش می باشد.

  • بسته بندی داخلی محصولات آرایشی :

بسته بندی داخلی محصول، بسته بندی‌ای است که محصول داخل آن قرار می گیرد و در واقع وقتی مشتری یا مخاطب بسته بندی اولیه را باز می کند با محصول داخل این بسته بندی مواجه می شود. این بسته بندی نیز طراحی مختص به خود را دارد و در واقع بیشتر وظیفه دارد که خود محصول را معرفی کند و موجب شود که مصول کمتر آسیب ببیند و استحکام و ایمنی آن را بالا ببرد با توجه به اینکه محصولات آرایشی بهداشتی بیشتر در متریال های شکننده عرضه می شوند و داخل آن ها عموما به شکل مایع یا کرم یا پودر است نیاز به مراقبت و بسته بندی مناسب تری دارند. در نتیجه این بسته بندی باید مستحکم و مقاوم طراحی شود تا بتواند از محصول محافظت کند. روی این بسته بندی، طراحی و اطلاعات خاصی لازم نیست نوشته شود و فقط طراحی خود بسته بندی با توجه به شکل و فرم محصول آرایشی بهداشتی مهم است.

  • بسته بندی خود محصولات آرایشی :

بسته بندی خود محصول در واقع خود محصول را داخل خود نگه می دارد. مانند مایع یا کرم یا پودر. که به شکل های مختلف عرضه می شود. و از آن استفاده می شود. نقش این بسته بندی بیشتر با نحوه‌ی استفاده کردن از محصول ارتباط دارد. و هر نوع متریالی که محصول ما را شکل می دهد مدل خاصی از استفاده را می طلبد. مثلا بعضی از بسته بندی های خود محصول به شکل تیوب عرضه می شوند. بعضی‌ها از متریال پلاستیک یا شیشه استفاده می کنند. هر کدام از بسته بندی ها مناسب برخی از محصولات آرایشی بهداشتی می باشد که با توجه به کارایی و سلیقه و استراتژی سازمان می توان از آن ها استفاده کرد.

عموما روی بسته بندی های  خود محصول اطلاعات؛ لوگو محصول، تاریخ مصرف، و حتی نحوه‌ی مصرف درج می شود. شاید بسته بندی های دیگر دور ریخته شوند اما دسته بندی خود محصول تا وقتی که به انتها برسد در خانه، محل کار یا کیف مشتری می ماند و بیشتر جلوی چشم او قرار می گیرد. در نتیجه باید به طراحی مناسبی برای بسته بندی خود محصول فکر کرد و نمی شود به راحتی از آن گذشت. در این مقاله ما می خواهیم در ارتباط با نقش همین بسته بندی صحبت کنیم . که بسته بندی تیوب چگونه شکل می گیرد و چه نقشی در فروش محصولات آرایشی دارد.

ادامه مطلب
چگونه چاپ دفتر تلفن تبلیغاتی میتواند به یک کسب و کار رونق ببخشد

 

نقش تاثیر گذار بسته بندی تیوب در صنایع آرایشی بهداشتی:

اگر بخواهیم به مساله  بسته بندی تیوب و نقش آن بپردازیم باید به دو بخش مختلف آن را توضیح دهیم

۱. کیفیت بسته بندی محصول :

تیوب عموما به عنوان بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی‌ای استفاده می شود که مواد آن مایع یا کرم مانند باشند. در نتیجه بسیار مهم است که کیفیت بسته بندی تیوب بسیار بالا باشد. برای مشتری بسیار مهم است که محصولی که استفاده می کند بتواند به سادگی با خود حمل کند و از آن استفاده کند و تاثیر در خرید مجدد او دارد. اگر تیوبی که استفاده می کند کیفیت و استحکام لازم را نداشته باشد دیگر از آن برند خریدی انجام نمی دهد. بخاطر همین کیفیت بسته بندی تیوب بسیار مهم است، تا مشتری را مجدد به سمت برند ما بکشاند.  به هیچ عنوان نمی توان نقش آن را ندیده گرفت. تیوبی که به راحتی پاره شود، آسیب ببیند یا به راحتی نشود از آن استفاده کرد برای هیچ مخاطبی جذاب نیست. و فروش را به صورت قابل توجهی پایین می آورد.

۲. طراحی بسته بندی محصولات آرایشی  :

طراحی از مهم ترین بخش‌های بسته بندی محصول است که نقش بسته بندی در فروش لوازم آرایش را تعیین می کند. یک طراحی زیبا و خلاق به همراه اطلاعات مناسب می تواند مشتری را مجدد به طرف خرید محصول بکشاند. در بازار، تیوب های مختلفی با شکل ها و طرح های مختلف موجود است، به سادگی می توان در میان این تنوع بته بندی انتخاب مناسبی را برای سازمان انجام داد. و در عین حال طراحی بصری مناسبی را نیز روی تیوب چاپ کرد. تیوب‌ ها عموما از جنس پلاستیک هستند. و معمولا به صورت کلی از رنگ سفید یا به ندرت مشکی برای طراحی آن استفاده می شود. اما می توان خلاق و ریسک پذیر بود و از رنگ ها و طرح های مختلفی با توجه به استراتژی سازمان استفاده کرد.

۳. چاپ بسته بندی محصول :

با توجه به متریالی که برای بسته بندی تیوب انتخاب شده عامل مهم دیگری وجود دارد که بسیار در فروش نقش دارد. شاید زیاد مهم به نظر نرسد اما انتخاب چاپ روی تیوب بسیار نکته‌ی کلیدی می باشد. هر چقدر که طراحی مناسبی را برای تیوب انجام داده باشیم اما به خوبی روی تیوب چاپ نشده باشد، محصول را بی کیفیت و شلخته نشان می دهد. اگر چاپ خوب انجام نشود طرح‌ها به هم ریخته و ناواضح می شود و مشتری نمی تواند به سادگی اطلاعات را روی تیوب بخواند و همین موضوع باعث می شود دیگر برای خرید به ما مراجعه نکند. در نتیجه برای چاپ حتما باید به چاپخانه های معتبر و با تجربه رجوع کرد و در نظر گرفت که این مساله تاثیر بسیار مهمی در فروش دارد و بازدهی را بالا می برد.

جهت دریافت خدمات مشاور تبلیغاتی، خدمات دیگر مجموعه مجریان نظیر هدایای تبلیغاتی مانند : خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان حرارتی، خرید تقویم رومیزی، خرید سررسید و … می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *