مراکز فروش حافظ نفیس در تهران|چاپخانه مجریان

معرفی بهترین مراکز فروش حافظ و قرآن نفیس در تهران

بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران کدامند؟ قیمت حافظ از نوع نفیس در فروشگاه‌های مختلف به چه صورت است؟ کدام نوع از صحافی‌های حافظ فروش بیشتری دارد؟ خرید حافظ یا نفیس با چه هدفی انجام می‌شود؟ قرآن و حافظ نفیس چه ارزشی در تبلیغات دارند؟ به چه صورت می‌توان از حافظ یا قرآن نفیس در تبلیغات استفاده کرد؟ حافظ و قرآن دو کتاب مهم و گرانبها برای ایرانیان هستند که هم از نظر معنوی و هم از نظر مادی ارزش زیادی دارند. این محصولات در مراکز زیادی به فروش می‌رسند اما نوع نفیس آن‌ها تنها در بعضی مراکز عرضه می‌شوند که در این مطلب از مجریان قصد معرفی آن‌ها را داریم. در صورتی که به دنبال خرید این کتب به عنوان هدیه تبلیغاتی یا هدیه‌ای نفیس به عزیزان خود هستید، با این مطلب که به معرفی بهترین مراکز فروش حافظ و قرآن نفیس در تهران اختصاص دارد، همراه باشید.

بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران، بورس کتاب‌های گرانبها

حافظ یکی از کتاب‌های نفیس و ارزشمند در خانه هر فارسی زبان است. این کتاب جایگاه والایی در فرهنگ ایرانی دارد و مجموعه‌ای از اشعار مفهومی و زیبا است که چنان حس زندگی در آن‌ها جریان دارد که بسیاری از افراد آن‌ها را برای تعیین مسیر آینده خود استفاده می‌کنند. حافظ خوانی یکی از سنت‌های دلنشین ایرانی است که در ایام خاص مانند نوروز، شب یلدا و چهارشنبه سوری انجام می‌شود. حافظ اما علاوه بر کتابی ارزشمند از نظر معنوی، کتابی گرانبها به عنوان هدیه نیز هست. این کتاب به شکل نفیس با جلد چرمی، طلاکوب یا مخمل صحافی می‌شود و با قرار دادن آن در جعبه‌ای زیبا به گزینه‌ای مناسب برای هدیه به افراد خاص تبدیل می‌شود. حافظ یکی از گزینه‌های ست‌های مدیریتی برای هدایا تبلیغاتی نوروز است. این هدیه نفیس در کنار قرآن که کتاب مقدس دین ما است، هدیه‌ای کامل و با ارزش از لحاظ مادی و معنوی ایجاد می‌کند. این کتب در بیشتر مراکز کتابفروشی موجود هستند اما اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، ابتدا باید با بهترین مراکز فروش آن‌ها آشنا شوید. در ادامه چند مورد از بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران، بورس کتاب‌های گرانبها را معرفی خواهیم کرد.

۱. شهر کتاب الماس

شهر کتاب الماس یکی از مراکز معتبر فروش کتاب‌های نفیس با بهترین قیمت واقع در خیابان شهید کلاهدوز است. در این کتاب فروشی علاوه بر حافظ و قرآن نفیس انواع کتاب علمی، تاریخی، داستانی و انواع لوازم التحریر نفیس مانند قلمدان، خودکار یا روان نویس هم به فروش می‌رسد.

    • نشانی شهر کتاب الماس: خیابان شهید کلاهدوز- تقاطع بلوار کاوه به سمت جنوب، خیابان وارسته، نبش کوچه مسیح، پلاک ۱۳
    • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۵۵۰۱۷۳

۲. شهر کتاب ابن سینا

دیگر مرکز فروش و عرضه انواع کتب در موضوعات مختلف و در مدل‌های مختلف نفیس یا معمولی، شهر کتاب ابن سینا است. در این مرکز هم به غیر از کتاب می‌توانید انواع کالاهای مرتبط مانند لوازم التحریر و دفتر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

    • نشانی شهر کتاب ابن سینا: شهرک قدس (غرب)- خیابان ایران زمین- جنب فرهنگسرای ابن سینا
    • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۸۹۵۹۴

۳. شهر کتاب الغدیر

یکی دیگر از مراکز معتبر خرید و فروش کتاب در شهر تهران که انواع کتب نفیس مانند حافظ و قرآن با بهترین کیفیت و قیمت در آن به فروش می‌رسد، شهر کتاب الغدیر، واقع در یافت آباد است که در ادامه آدرس و نشانی آن را مشاهده خواهید کرد.

    • نشانی شهر کتاب الغدیر: یافت آباد- ضلع شمال شرقی میدان الغدیر
    • شماره تماس: ۰۲۱۶۶۲۰۳۳۰۵

۴. شهر کتاب الف

    • نشانی: خیابان مقدس اردبیلی- میدان الف- انتهای خیابان الف – نبش کوچه سوم
    • تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۱۷۹۸۳۸

۵. شهر کتاب امید

    • نشانی: تهرانپارس – شهرک امید- مجتمع تجاری امید- پشت بانک پارسیان
    • تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۴۳۰۱۹

۶. شهر کتاب آرین

    • نشانی: میرداماد- بین نفت و شمس تبریزی- مجتمع تجاری آرین
    • تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۷۵۷

۷.  شهر کتاب پاسداران

    • نشانی: پاسداران- بوستان ۲- پلاک ۹
    • تلفن: ۰۲۱۲۲۵۴۹۵۵۶

۸. شهر کتاب ساعی

    • نشانی: خیابان ولیعصر- جنب پارک ساعی- پلاک ۲۱۷۳
    • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۷۲۸۰۲۰

مراکز دیگری مانند شهر کتاب آستانه در شهرری، شهر کتاب باهنر در نیاوران، شهر کتاب بهمن در آزادگان جنوبی، شهر کتاب بوستان در میدان پونک، شهر کتاب تجریش در میدان تجریش و بسیاری موارد دیگر هم کتب حافظ و قرآن را به صورت نفیس عرضه می‌کنند.

ادامه مطلب
سررسید 1402 چه زمانی چاپ میشود؟

 

جایگاه حافظ و قرآن در میان ایرانیان

حال که با بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران آشنا شدید، بد نیست که کمی بیشتر با این کتاب، جایگاه آن در کشور ما و ویژگی نوع نفیس آن‌ها هم آشنایی پیدا کنید. جایگاه حافظ و قرآن در میان ایرانیان از دیرباز بسیار زیاد بوده است. قرآن کتاب مقدس و ارزشمند دین ما و حافظ گنجینه ارزشمند زبان، شعر و ادبیات ما است. این دو کتاب در میان ایرانیان صرفا ارزش مادی ندارند و از نظر معنوی هم بسیار گرانبها هستند تا جایی که در بیشتر رویدادها و اتفاقات زندگی هر ایرانی نشانی از این دو کتاب وجود دارد. برای مثال کتاب قرآن به دلیل ارزش معنوی بالا، سر سفره عقد و کتاب حافظ به دلیل ارزش تاریخی در سفره هفت سین، سفره یلدا و دورهمی‌ها استفاده می‌شود. همچنین ارزش و احترام این کتب، آن‌ها را به انتخابی خوب برای هدیه به خصوص هدیه تبلیغاتی نیز تبدیل کرده است. بسیاری از شرکت‌ها به عنوان نفیس‌ترین بخش هدیه تبلیغاتی خود یکی از این دو کتاب یا هر دو را مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

ویژگی کتب نفیس

حافظ و قرآن هم مانند دیگر انواع کتاب‌ها با جنس و مدل‌های مختلف جلد، ورق و تزئینات صحافی می‌شوند. صحافی معمولی این کتاب‌ها قیمت پایین‌تر و صحافی نفیس آن‌ها ارزش مادی بالاتری هم دارد، اما برای اینکه از میان کتب نفیس‌، بهترین نوع آن‌ها را انتخاب کنید ابتدا باید با ویژگی کتب نفیس آشنا باشید. کتاب نفیس علاوه بر شکل و ظاهر زیبا و اغلب خاص، از نظر ساختاری هم تفاوت‌هایی با دیگر انواع کتب دارد. ویژگی کتب نفیس را در یک تقسیم بندی کلی می‌توان به صورت زیر عنوان کرد.

۱. محتوای نفیس

ویژگی مشترک کتب نفیس، داشتن محتوای نفیس است. کتاب‌هایی در دسته کتاب‌های نفیس قرار می‌گیرند که محتوای آن‌ها برای عموم مردم ارزشمند باشد. حافظ، قرآن، رباعیات خیام، شاهنامه فردوسی و کتب سعدی از ارزشمندترین کتاب‌ها در کشور ما هستند که به دلیل محتوایی که برای همه مردم قابل درک و گرانبها است، به عنوان کتاب نفیس هم شناخته می‌شوند.

۲. تذهیب و تصویرگری

از دیگر ویژگی‌هایی که یک کتاب را از معمولی به نفیس تبدیل می‌کند، تذهیب و تصویرگری است. مینیاتور، تابلو خط یا تذهیب در کتاب‌های نفیس از اهمیت زیادی برخوردار است. این جزئیات در کتاب‌های نفیس باید از اساتید برجسته باشند و با محتوای کتاب هماهنگی داشته باشند. تذهیب و تصویرگری‌های اساتیدی مانند استاد فرشچیان، استاد آقامیری و استاد هنرور در بیشتر کتب نفیس قابل مشاهده هستند.

۳. خطاطی خاص

کتاب‌های نفیس با تایپ معمولی چاپ نمی‌شوند. هر چند تایپ کامپیوتری شکل رایج تایپ همه کتاب‌ها است اما در کتاب‌های نفیس از هنر دست خطاطان برجسته مانند استاد میرعماد، استاد اخوین، استاد امیرخانی و دیگر اساتید استفاده می‌شود. کتاب‌های نفیس با خطاطی خاص علاوه بر ارزش هنری، از نظر مادی هم گرانبهاتر هستند.

۴. کاغذ نفیس

در کتاب نفیس، کاغذ هم باید نفیس و ارزشمند باشد. کاغذ نفیس در اینگونه کتاب‌ها سه نوع دارد که کیفیت بالایی داشته و عمدتا وارداتی هستند. کاغذ گلاسه که به کاغذ براق یا روغنی هم معروف است یکی از انواع کاغذهایی است که برای چاپ و صحافی کتب نفیس استفاده می‌شود. کاغذ عطری که بوی خوبی دارد و طرح‌های زیبایی روی آن به تصویر کشیده می‌شوند و کاغذ معمولی از دیگر انواع کاغذهایی هستند که برای صحاف کتب نفیس استفاده می‌شوند. در میان این سه نوع، کاغذ معمولی قیمت پایین‌تر و کاغذ عطری بالاترین قیمت را دارد.

۵. قاب نفیس

مهم‌ترین ویژگی کتب نفیس، داشتن قاب نفیس است. شاید در حالت عادی قرآن، حافظ یا دیگر کتاب‌هایی که محتوای نفیس دارند، بدون قاب هم عرضه شوند اما زمانی که این کتب، به عنوان کتابی نفیس و ارزشمند به خصوص برای هدیه به فروش می‌رسند، همیشه یک قاب نفیس هم همراه با آن‌ها عرضه می‌شود. انواع قاب یا جعبه‌های چوبی که کتب نفیس در آن‌ها جای می‌گیرند شامل قاب کشویی، قاب جعبه ته گرد، قاب جعبه لپ تاپی، قاب جعبه صندوقی و قاب جعبه دو تکه هستند.

 

نکات قابل توجه در خرید کتب نفیس به عنوان هدیه تبلیغاتی

با توجه به مطالب گفته شده اگر قصد خرید حافظ یا قرآن نفیس به عنوان هدیه تبلیغاتی یا هدیه به یکی از عزیزان خود را دارید، نکاتی وجود دارد که برای خرید این کتب باید به آن‌ها توجه کنید. از نکات قابل توجه در خرید کتب نفیس به عنوان هدیه تبلیغاتی می‌توان به اطمینان از نفیس بودن کتاب اشاره کرد. بسیاری از مراکز انتشارات صرفا جلد و عنوان کتاب را به شکلی نفیس طراحی می‌کنند و صفحات کتاب ساده و معمولی هستند. قطعا چنین کتابی تاثیرگذاری کتب نفیس را در مخاطب نخواهد داشت، بنابراین به عنوان اولین نکته در خرید دقت کنید که کتاب از هر لحاظ نفیس باشد. یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید کتب نفیس باید به آن دقت کرد، انتشارات کتاب است. گاهی‌ اوقات ظاهر کتاب نفیس در همه موارد مناسب است و از تصویرگری کتاب گرفته تا جلد آن به شکلی زیبا و خاص طراحی شده است اما محتوای کتاب ارزشی که یک کتاب نفیس باید از آن برخوردار باشد را ندارد. برای مثال در کتاب حافظ تعبیر آن به صورت اشتباه یا گیج کننده نوشته شده یا ترجمه قرآن نامفهوم و اشتباه می‌باشد. در چنین شرایطی حتی شکیل‌ترین کتاب‌ها هم ارزش واقعی یک کتاب نفیس را نخواهند داشت. یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید کتب نفیس به عنوان هدیه تبلیغاتی، داشتن قابی شیک و زیبا مطابق با کتاب است. برای مثال اگر کتاب شما دارای نوشته‌های طلاکوب روی جلد چرمی است، مناسب‌ترین قاب برای آن جعبه‌ای چوبی با نوشته‌هایی است که به رنگ طلایی حک شده‌اند تا ارزش هدیه از روی جلد قاب آن هم مشخص باشد.

ادامه مطلب
بهترین زمان چاپ سررسید 1402

 

هزینه خرید حافظ و قرآن نفیس

حافظ و قرآن نفیس دو انتخاب خوب به عنوان هدیه، به خصوص هدیه تبلیغاتی هستند اما باید به این موضوع دقت کرد که قیمت این هدایا اغلب زیاد است. البته قیمت کتاب‌هایی مانند حافظ و قرآن از نوع نفیس در مقایسه با بعضی هدایای تبلیغاتی مانند ظروف فیروزه کوب یا میناکاری شده چندان زیاد نیست اما زمانی که قصد خرید آن‌ها در تعداد بالا وجود داشته باشد هزینه نیز بیشتر خواهد شد. به منظور مدیریت هزینه خرید حافظ و قرآن نفیس و برنامه ریزی برای خرید آن‌ها بر اساس بودجه، آشنایی با عوامل موثر در قیمت این کتب کمک زیادی به شما خواهد کرد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع جلد کتاب اشاره کرد. برای مثال کتاب‌های نفیس در انواع جلدهای چرم مصنوعی، طبیعی، ترمو، سلفون و گالینگور صحافی و تولید می‌شوند که در میان آن‌ها جلد ترمو از قیمت بالاتر و جلد سلفونی از قیمت پایین‌تری برخوردار است. همچنین نوع قاب، نوع نگارگری و تذهیب موجود در کتاب، نوع تایپ، جنس صفحات و بسیاری موارد دیگر هم در هزینه خرید حافظ و قرآن نفیس تاثیرگذار هستند که با تغییر در هر کدام از آن‌ها مانند خرید جعبه معمولی به جای جعبه کشویی می‌توان هزینه را تا حد زیادی کاهش داد.

 

نتیجه گیری 

با مراجعه به بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران می‌توانید این کتاب را بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید. در این مطلب بعضی از این مراکز را معرفی کردیم و در کنار آن، به بررسی ویژگی کتب نفیس و ارزش آن‌ها به عنوان هدیه، به خصوص هدیه تبلیغاتی پرداختیم. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید و در انتخاب و آماده سازی آن به عنوان هدیه تبلیغاتی خود مردد هستید، جای نگرانی نیست. کارشناسان ما در مجموعه مجریان با در نظر گرفتن بودجه و شرایط شما مناسب‌ترین گزینه را برای تهیه هدیه تبلیغاتی از نوع کتاب نفیس به شما پیشنهاد خواهند داد. مشاوره با کارشناسان ما کاملا رایگان و بسیار ساده است. کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته یا از طریق بخش ارتباط در سایت با آن‌ها در ارتباط باشید.

جهت دریافت خدمات مشاور تبلیغاتی، خدمات دیگر مجموعه مجریان نظیر هدایای تبلیغاتی مانند : خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان حرارتی، خرید تقویم رومیزی، خرید سررسید و … می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

۱. بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران کدامند؟

از بهترین مراکز فروش حافظ نفیس در تهران می‌توان به شهر کتاب الماس، ابن سینا، الغدیر، ری، امید، آرین، باهنر، بهشی و بسیاری موارد دیگر را می‌توان اشاره کرد.

۲. مشخصات کتب نفیس چیست؟

داشت قابی شکیل و زیبا، نگارگری و تذهیب در صفحات کتاب، استفاده از جلدی متفاوت و بسیاری موارد مشابه دیگر از ویزگی‌های کتب نفیس هستند.

۳. متداول‌ترین جنس در کتب نفیس کدام است؟

جلدهای چرم مصنوعی و طبیعی پرطرفدارترین و جلدهایی مانند سلفون یا گالینگور از پرطرفدارترین جلدها در کتب نفیس هستند.

۴. هزینه آماده سازی کتب نفیس به چه صورت محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار کتاب، کیفیت محتوا، نوع جلد و جنس کاغذ از مسائل پر هزینه‌ای هستند که در تهیه کتب نفیس باید آن‌ها را لحاظ کرد.

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *