علت از کار افتادن فلش مموری چیست؟ با ۶ دلیل آن آشنا شوید

فلش مموری کوچکترین و از پرمصرف ترین وسایل ذخیره سازی اطلاعات است. از کار افتادن فلش مموری اتفاق آزاردهنده ای است که برای کاربران می افتد. این اتفاق دلایل زیادی دارد، با ما همراه باشید تا علت از کار افتادن فلش مموری را بررسی کنیم.

“از کالکشن جدید فلش مموری تبلیغاتی مجریان دیدن نمایید”

 

علت از کار افتادن فلش مموری

از کار افتادن فلش مموری دلایل گوناگونی دارد. این دستگاه کوچک ذخیره ساز، از اجزای بسیار حساسی تشکیل شده است و دلایل زیادی می تواند باعث از کار افتادن آن گردد. این دلایل می توانند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند. رفع مشکلات نرم افزاری به مراتب راحت تر از مشکلات سخت افزاری است، چرا که در مشکلات سخت افزاری در بیشتر مواقع فلش برای همیشه از کارمی افتد، اما در مشکلات نرم افزاری چنین نیست و می توان اطلاعات فلش مموری را بازیابی کرد.

۱. مشکل بخش چیپ NAND

NAND در واقع سیستم جستجو فلش مموری است. در هنگام انتقال داده ها به فلش مموری، داده ها به این بخش منتقل می شوند. بنابراین اگر این سیستم جستجو به مشکل خورده باشد، در هنگام بازیابی اطلاعات، با کار نکردن فلش مموری مواجه خواهید شد.

۲. درایور USB: مشکلی که به راحتی حل می شود.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است دلیل کار نکردن فلش مموری عدم بروزرسانی درایور USB در کامپیوتر باشد. با به روز رسانی و نصب مجدد درایور، این مشکل به آسانی حل می شود.

۳. قرار دادن فلش مموری در هوای نامناسب

اگر از فلش مموری های ضد آب و ضد ضربه استفاده نمی کنید، بهتر است که در نگهداری از فلش مموری خود کوشا باشید و در شرایط مناسبی از آن نگهداری کنید؛ چرا که در بسیاری از موارد علت کار نکردن فلش مموری، قرار گرفتن آن در شرایط نامناسب فیزیکی، مانند دمای بالا و رطوبت زیاد است.

ادامه مطلب
چاپ تقویم سفارشی تبلیغاتی 1401

۴. خرابی برد

اگر فلش مموری به صورت دائم به وسایل الکترونیکی اعم از کامپیوتر و تلویزیون و … متصل باشد، به دلیل جریان الکترونیکی ضعیفی که در آن جریان دارد، آسیب می بیند. از نشانه های ظاهری این این آسیب داغ شدن بیش از حد فلش مموری است. این موضوع در بلند مدت باعث خرابی و از کار افتادن فلش مموری می شود.

۵. ویروس ها: مزاحمان همیشگی

تمام وسایل ذخیره ساز اطلاعات، در خطر دائمی حمله ویروس ها و از کار افتادن هستند. این بدافزارهای مزاحم، در دو صورت علت از کار افتادن فلش مموری می شوند.

  1. سیستم حاوی بدافزار بوده و فلش مموری را هم دچار آسیب کرده است.
  2. خود فلش مموری دارای بدافزار بوده و دچار مشکل شده است.

راحت ترین راه برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، استفاده از فیلتر شکن قوی در هنگام استفاده از فلش مموری است.

۶. خرابی پورت USB و کار نکردن فلش مموری

خرابی پورت USB می تواند به فلش مموری آسیب بزند، چرا که فلش مموری به تغییر ولتاژ بسیار حساس است و اگر ولتاژ نامناسبی به فلش مموری ارسال شود، باعث از کار افتادن فلش مموری می شود. برای پیشگیری از خرابی فلش مموری، اقدام به تعمیر پورت USB کنید.

علل سخت افزاری از کار افتادن فلش مموری علل نرم افزاری از کار افتادن فلش مموری
مشکلات درایور USB مشکل در بخش چیپ NAND
ویروس ها قرار دادن فلش مموری در هوای نامناسب
خرابی برد
خرابی پورت USB

راه های جلوگیری از خراب شدن فلش مموری

همانگونه که همیشه گفته اند، پیشگیری بهتر از درمان است. انجام چند کار ساده برای آن که فلش مموری صدمه نبیند و مدت زمان زیادی کار کند، کافی است. شما می توانید تنها با رعایت کردن چند نکته ساده، از فلش مموری و اطلاعات ذخیره شده درون آن به خوبی مراقبت کنید.

۱. جدا کردن فلش مموری از رایانه پس از اتمام کار

همان‌طور که در دلایل از کار افتادن فلش مموری بیان شد، اتصال دائم فلش مموری به سیستم، در بلند مدت باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیر و حتی سوختن فلش می شود. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است پس از اتمام کار فلش مموری را از سیستم جدا کرده و به صورت دائم آن را متصل نگذارید.

ادامه مطلب
فنجان چگونه وارد حوزه تبلیغات شد؟+مزایای آن در بازاریابی

۲. خروج ایمن از کامپیوتر

اگر پس از اتمام کار و موقع جدا کردن فلش مموری از سیستم، گزینه خروج ایمن را زده نشوند، امکان آسیب رسیدن به فلش مموری و حتی سوختن آن هست. بنابراین، در هنگام جدا کردن فلش مموری از سیستم، حتما گزینه خروج ایمن را بزنید، تا مطمئن شوید که فلش مموری در شرایط مناسبی از سیستم جدا می شود.

۳. جلوگیری از آسیب های فیزیکی

فلش مموری ها دارای اجزای بسیار حساسی هستند و کوچکترین آسیب های فیزیکی می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده درون فلش مموری گردد. بنابراین فلش را از حرارت و آب دور نگه دارید. همچنین ضربات محکم نیز باعث آسیب دیدن فلش مموری می شود. علاوه بر این ها، هنگام اتصال فلش مموری به پورت USB، فشار زیاد  باعث آسیب زدن به فلش مموری و پورت USB می گردد.

سخن آخر

علت از کار افتادن فلش مموری بسیار زیاد است. بهتر است، برای جلوگیری از بروز آسیب به فلش مموری، از روش های پیشگیرانه استفاده کرد. هر چند حتی پس از آسیب دیدن فلش مموری و از کار افتادن آن، باز هم می‌ توان، آن را درست کرد، هر چند این امر احتیاج به فهمیدن دلیل اصلی از کار افتادن فلش مموری دارن.

سوالات متداول

  1. چرا فلش مموری من از کار افتاد؟

اگر هر یک از شرایط زیر وجود داشته باشد این مشکل ممکن است ایجاد شود: درایور USB بارگیری شده فعلی ناپایدار یا خراب شده است. درایور USB احتیاج به بروزرسانی داشته باشد یا مشکلات سخت افزاری برای فلش مموری شما وجود داشته باشد.

  1. پورت USB چگونه آسیب می بیند؟

مشکلات رایجی که می‌تواند باعث آسیب دیدن پورت USB شوند، عبارتند از آسیب فیزیکی، کثیفی، مشکلات نرم‌افزاری و مشکلات برق یا ولتاژ.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *