سررسید خشتی چیست | چاپخانه مجریان

هر آنچه که باید درباره سررسید خشتی ۱۴۰۲ بدانید + ویژگی ها

سررسید چیست ؟ سررسید خشتی چیست و چه کاربردی دارد؟ مزیت استفاده از سررسید خشتی ۱۴۰۲ چیست؟ مراحل طراحی و تولید سررسید خشتی به چه صورت است؟ سررسید خشتی مناسب کدام گروه از کسب و کارها است؟ هزینه طراحی و تولید سررسید خشتی به چه صورت است؟ اگر به دنبال یک هدیه تبلیغاتی مناسب برای همکاران و مشتریان خود هستید، سررسید خشتی را به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر داشته باشید. این سررسید نسبت به دیگر انواع سررسیدها اندازه مناسب‌تر و ظاهر زیباتری دارد. همچنین به دلیل تنوع بالا امکان آماده همراه کردن آن با انواع هدایای تبلیغاتی به صورت ست هم وجود دارد.

هر ساله با فرا رسیدن سال نو و در آستانه نوروز شرکت ها و سازمان ها به رسم هرساله و برای اینکه برند خود را در ذهن مخاطبان خود قرار دهند به دنبال اهدای هدایای سازمانی مناسب هستند. یکی از هدایای سازمانی مناسب که مخاطبان خود را دارد و بسیار با استقبال خوبی مواجه می شود سررسید خشتی است. این نوع از سررسید به دلیل داشتن اندازه مربع مخاطبان خاص خود مثل مدیران واحدها را دارد. سررسید خشتی ۱۴۰۲  را می توانید سفارشی سازی نمایید. لوگو و نام برند خود را به هر صورتی که شما می پسندید بر روی جلد آن قرار دهید. برای اینکه مخاطبان شما با پیشینه و محصولات برند شما آشنا شوند درون سررسید توضیحاتی را  در آن قرار دهید. سررسید یکی از قدیمی ترین انواع چاپ کتاب است که بعدها از این ابعاد برای چاپ سررسید نیز الهام گرفته شد. سررسید خشتی به دلیل دادن احساس خوب برای خریداران هر ساله با استقبال نسبتا خوبی رو به رو است.با این مطلب از مجریان همراه باشید تا با این هدیه تبلیغاتی زیبا آشنا شوید.

سررسید خشتی چیست؟

سررسید خشتی چیست؟ بیشتر ما می‌دانیم سررسید چه نوع کالایی است اما زمانی که در مورد انواع این کالا سوال می‌شود، پاسخی برای آن نداریم. سررسیدها هم مانند دیگر محصولات دارای انواع مختلفی هستند. این محصولات در رنگ، مدل و اندازه تفاوت دارند و یکی از آن‌ها که از نظر قطع و اندازه متفاوت با دیگر انواع سررسیدها است، سررسید خشتی است. سررسید خشتی تنها سررسیدی است که به صورت مربعی تولید می‌شود و قطر و اندازه آن معمولا ۱۹، ۲۱ یا ۲۳ است. البته بسته به درخواست مشتری امکان تولید این محصول در قطع کوچک‌تر هم وجود دارد اما ابعاد گفته شده، رایج‌ترین اندازه این محصول هستند. این سررسید به دلیل شکل خاصی که دارد مورد علاقه بیشتر افراد است و هم به عنوان کالایی تبلیغاتی و هم به عنوان هدیه‌ای خاص کاربردی است.

کاربرد سررسید خشتی

همان‌طور که گفته شد اندازه خاص و فرم ظاهری سررسیدهای خشتی این محصول را به یکی از انواع محبوب سررسیدها تبدیل کرده است. این نوع از سررسیدها کاربردهای مختلفی دارد و موارد استفاده زیادی دارد. این سررسید را می‌توان برای یادداشت برداری روزانه، یادداشت نکات مهم برای یادآوری و حتی استفاده روزمره برای مشاهده تاریخ یا ثبت اتفاقات مهم استفاده کرد. این محصول کاربردی هم برای افراد خاص مانند مدیران یک مجموعه و هم برای افرادی مانند دانشجویان و دانش آموزان کاربردی است. این سررسید به دلیل اندازه مناسب حتی برای استفاده در خانه هم مناسب است و گزینه‌ای مناسب برای یادداشت مطالب روزمره و نگهداری روی میز تحریر در خانه است، در ادامه قصد داریم شما را با مهم‌ترین کاربرد های سررسید خشتی بیشتر آشنا کنیم.

۱. استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی 

اولین کاربرد سررسید خشتی، استفاده به عنوان هدیه تبلیغاتی است. این محصول گزینه‌ای مناسب برای چاپ لوگو و نام برد و استفاده در تبلیغات است. ظاهر خاص سررسید خشتی، این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای هدیه دادن به مشتریان خاص و ویژه، همکاران و کارمندان یا مجموعه‌های رقیب تبدیل می‌کند. این سررسید ظاهر شیکی دارد و به دلیل اندازه مناسب و کاربردهای متنوع یک هدیه تبلیغاتی پرمصرف خواهد بود. این محصول را می‌توان همراه با ماگ، خودکار یا روان‌نویس یا ست‌های مدیریتی نیز آماده کرد و یک هدیه لوکس و لاکچری برای مجموعه خود طراحی کرد.

۲. کاربردهای غیر تبلیغاتی

سررسید خشتی کاربردهای غیر تبلیغاتی هم دارد. این محصول را می‌توانید برای مصرف شخصی، نوشتن یادداشت‌های روزانه، خاطره و ثبت اتفاقات مهم خریداری و استفاده کنید. تنوع شکل، اندازه و طراحی این محصول آن را به گزینه‌ای مناسب و به یادماندنی برای هدیه دادن به دوستان دانشجو، اعضای خانواده و همکاران تبدیل می‌کند. در مناسبت‌های خاص مانند روز معلم می‌توانید این محصول را همراه با یک بسته بندی زیبا به اساتید و معلمان خود هم هدیه دهید.

 

مزایای استفاده از سررسید خشتی  ۱۴۰۲ 

کاربردی بودن سررسید خشتی به عنوان هدیه‌ای تبلیغاتی یا خارج از تبلیغات به دلیل مزایای زیاد این نوع سررسید است. از مزایای استفاده از سررسید خشتی می‌توان به وزن پایین آن اشاره کرد. فرم و قطع این سررسید به گونه‌ای است که وزن چندان زیادی ندارد و جابجایی و استفاده از آن بسیار راحت است. فضای خوب برای نوشتن دیگر مزیت استفاده از این سررسید است. این سررسید معمولا با کاربرد یادداشت طراحی و چاپ می‌شود و فضای زیادی برای نوشتن در آن وجود دارد. در نهایت فرم و شکل ظاهری خاص این سررسید یکی دیگر از مزایای استفاده از آن است. ظاهر این سررسید هرگز قدیمی نمی‌شود و در هر دوره و شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد.

 

روش‌های مختلف صحافی سررسید خشتی

سررسید خشتی هم، مانند دیگر سررسیدها با صحافی آماده می‌شود. از روش‌های مختلف صحافی سررسید خشتی می‌توان به صحافی دستی یا ماشینی این محصول اشاره کرد. در هر دو روش مراحل و فرآیند کار یکسان است اما در مواردی مدت زمان انجام کار و قیمت و هزینه نهایی تفاوت دارند. صحافی دستی که قدیمی‌ترین روش صحافی این سررسید خاص است و ایرانیان سابقه زیادی در استفاده از آن دارند با کمک نیروی دست انجام می‌شود. این روش صحافی زحمت زیادی دارد و به همان نسبت هزینه انجام آن نیز بیشتر است. صحافی ماشینی اما روش ساده‌تری نسبت به صحافی دستی دارد. این روش با استفاده از ماشین و تجهیزات مخصوص صحافی انجام می‌شود به همین دلیل سرعت آماده‌سازی سررسید با استفاده از آن بیشتر از سررسید دستی است. فرآیند ساده‌تر صحافی ماشینی نسبت به دستی باعث کمتر شدن هزینه این روش صحافی هم می‌شود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید پاور بانک تبلیغاتی

مطلب پیشنهادی: ویژگی های سررسید خشتی ۱۴۰۲

  • نکته مهم در صحافی سررسید خشتی ۱۴۰۲

دور دوزی بر روی جلد سررسید که عموم خریداران سررسید گمان می برند که برای استحکام بیشتر سررسید مناسب است تنها برای زیبایی سررسید و تقویم استفاده میشود ‌.

 

مراحل تولید سررسید خشتی

تولید و آماده‌سازی سررسید خشتی فرآیندی تخصصی است و چه در روش دستی و چه در روش ماشینی نیاز به ابزارهای مخصوص دارد. هر چند این کار تنها توسط افراد ماهر و با تجربه در زمینه چاپ، صحافی و تولید سررسید امکان‌پذیر است اما آشنایی با مراحل انجام آن می‌تواند برای همه افراد جالب باشد. به طور کلی مراحل تولید سررسید خشتی شامل ترکیب بندی و آماده‌سازی فرم و قالب سررسید، شکل بندی و آماده‌سازی ظاهر کلی سررسید و جلد بندی یا طراحی و قرار دادن جلد روی سررسید است و قبل از همه این‌ها باید مواردی مانند اندازه سررسید، رنگ صفحات، فرمت شمارش تاریخ در سررسید و موارد کلی مشخص شود. برای مثال اگر صاحب برند خاصی هستید و قصد چاپ نام یا پیام برند در ورقه‌های سررسید را دارید این کار باید در زمان آماده‌سازی کاغذ سررسید انجام شود. در ادامه جزئیات هر کدام از مراحل تولید سررسید خشتی را معرفی خواهیم کرد.

۱. ترکیب‌بندی سررسید خشتی

این مرحله از تولید و صحافی سررسیدهای خشتی، ترکیب‌بندی سررسید خشتی است. همان‌طور که گفته شد در این روش قالب و فرم کلی سررسید آماده می‌شود. شماره‌گذاری برگه‌های سررسید به ترتیب ماه، روز یا نحوه شمارش، ترتیب صفحات و آماده‌سازی فرم خام سررسید از جمله اقداماتی است که در این مرحله انجام می‌شوند. این مرحله مهم‌ترین مرحله در تولید سررسید خشتی است و کوچک‌ترین اشتباه در انجام تمام زحمات را از بین می‌برد. در این مرحله همچنین اندازه و ابعاد سررسید هم مشخص می‌شود. جزئیات این مرحله و اقداماتی که در مرحله ترکیب‌بندی سررسید خشتی انجام می‌شوند به شرح زیر است.

    • تا کردن

تا کردن اولین مرحله از ترکیب‌بندی سررسید خشتی است. این کار با کمک دست یا با استفاده از تجهیزات مخصوص صحافی انجام می‌شود. ورقه‌های طراحی شده برای چاپ و تولید سررسید در این مرحله تا شده و به مربع‌هایی با اندازه مشخص تبدیل می‌شوند. تا کردن باید به صورتی انجام شود که در نهایت تاریخ و روزها به ترتیب و به درستی پشت سر هم قرار بگیرند.

    • لت گذاری

لت گذاری مرحله بعدی در ترکیب‌بندی و تولید سررسید خشتی است. لت‌ها صفحات مخصوصی هستند که در میان ورقه‌های سررسید قرار می‌گیرند و دارای تصویر یا جنسی متفاوت با ورقه‌های اصلی سررسید هستند. صفحاتی که به عنوان لت در میان سررسید قرار می‌گیرند، گزینه‌ای مناسب برای برندها و شرکت‌ها جهت تبلیغ لوگو هستند.

    • مرتب سازی

بعد از لت گذاری و قرار دادن صفحات مخصوص در میان ورقه‌های سررسید، نوبت به مرتب سازی سررسید است. در مرحله مرتب سازی باید قالب را منظم کرده، قسمت‌های اضافی ورقه‌ها را جدا کرده و صفحات را متناسب با تاریخ مرتب کرد. این مرحله باید با دقت انجام شود زیرا بعد از اتمام آن امکان برگشت به مرحله قبل و مرتب سازی مجدد وجود ندارد.

    • دوخت اولیه

دوخت اولیه آخرین مرحله ترکیب‌بندی سررسید خشتی است. صفحاتی که در مراحل قبل مرتب شده و قالب خام سررسید در این مرحله دوخته می‌شود تا در زمان صحافی نهایی از هم جدا نشده و دچار بی‌نظمی نشوند.

۲. شکل‌بندی سررسید خشتی

شکل‌بندی سررسید خشتی مرحله بعدی در تولید و طراحی این نوع سررسید است. شکل‌بندی سررسید خشتی خود به ۴ مرحله تقسیم می‌شود که با پیشرفت هر مرحله، سررسید شکل مشخص‌تری پیدا کرده و در آخرین مرحله به صورت یک سررسید آماده صحافی و جلد زنی می‌شود.

    • کوبیدن

اولین مرحله از شکل‌بندی سررسید خشتی کوبیدن است. این مرحله بلافاصله بعد از دوخت اولیه سررسید انجام می‌شود. در زمان دوختن احتمال تورم یا برآمدگی در محل بخیه و نخ‌ها وجود دارد که با کوبیدن برطرف می‌شود.

    • چسب زدن

بعد از کوبیدن نوبت به چسب زدن ورقه‌های سررسید است. در مرحله چسب زدن که برای جلوگیری از باز شدن نخ‌ها حین صحافی انجام می‌شود، چسبی مخصوص روی کوک‌ها کشیده می‌شود تا آن‌ها را در محل خود محکم‌تر کند.

    • لب بریدن

هر چند در مرحله ترکیب‌بندی یک بار لبه‌های سررسید برای رسیدن به فرم مربعی بریده می‌شود اما باز هم این امکان وجود دارد که در مرحله کوبیدن صفحات دچار ناهمواری و به هم ریختگی شوند. به همین دلیل یک بار دیگر با لب بریدن ورقه‌ها آن‌ها را مرتب‌ می‌کنند.

    • آستر بندی

آخرین مرحله از شکل‌بندی سررسید خشتی، آستر بندی آن است. آستربندی در واقع همان پارچه یا لایه‌ای است که در انتهای سررسید و در محل دوخت یا لایه چسب آن زده می‌شود تا ورقه‌های سررسید تحت هیچ شرایطی از هم جدا نشوند. آستر بندی اهمیت زیادی در مقاوم‌سازی سررسید دارد و معمولا با استفاده از پارچه‌ای مخصوص و با کمک سریش انجام می‌شود.

۳. طراحی و قرار دادن جلد

طراحی و قرار دادن جلد آخرین مرحله تولید سررسید خشتی است. در حالت عادی روی جلد سررسید سالی که سررسید در آن تولید شده چاپ می‌شود اما در صورتی که قصد چاپ این سررسید با هدف استفاده تبلیغاتی را داشته باشید، احتمال چاپ هر لوگو، تصویر یا نوشته‌ای روی جلد وجود دارد. قرار دادن جلد روی سررسید بسته به نوع جلد با استفاده از چسب مخصوص یا قفل انجام می‌شود. با انجام این مرحله کار صحافی سررسید به اتمام می‌رسد و بعد از خشک شدن و چسبیدن کامل جلد می‌توان از آن استفاده کرد.

ادامه مطلب
هدف از ساخت تندیس تبلیغاتی چیست؟

 

انواع جلد برای سررسید خشتی

یکی از اقداماتی که در مرحله جلد بندی سررسید خشتی انجام می‌شود، انتخاب نوع و جنس جلد برای سررسید است. برای انتخاب بهترین جلد سررسید ابتدا باید با انواع جلد برای سررسید خشتی آشنا باشید. جلد سررسید خشتی بیشترین تاثیر را در ظاهر این محصول دارد و حتی اگر تمام مراحل گفته شده برای تولید را به درستی انجام دهید اما جلد مناسبی برای سررسید خود انتخاب نکنید هم، سررسید کاربرد مورد نظر شما را نخواهد داشت. ترمو، گالینگور و سلفونی از انواع جلد برای سررسید خشتی هستند که انتخاب آن‌ها به هدف تولید سررسید، بودجه مورد نظر برای انجام این کار و ظاهر و طراحی مورد نظر بستگی دارد. البته استفاده از چرم طبیعی یا پارچه‌هایی مانند مخمل و سوئیت هم برای سررسید خشتی وجود دارد اما به دلیل هزینه چندان کاربردی نیستند.

۱. جلد ترمو

جلد ترمو اولین پوششی است که برای سررسید خشتی قابل استفاده است. این جنس شبیه به چرم مصنوعی اما با ضخامت خیلی کم و کیفیت بالاتر است. به علاوه قیمت جلد ترمو هم نسبت به چرم مصنوعی بیشتر است. این جلد نسبت به حرارت مقاوم است و این مسئله یک برتری مهم ترمو نسبت به چرم است.

۲. جلد گالینگور

جلد گالینگور هم نوعی پوشش مصنوعی اما از جنس PVC است. این جلد به طور مستقیم روی سررسید قرار نمی‌گیرد و ابتدا آن را روی یک کاغذ آماده کرده و سپس به عنوان جلد سررسید استفاده می‌کنند. مزیت گالینگور تنوع رنگی بالا و قابلیت چاپ انواع طرح‌ها روی آن است. در گذشته لایه زیر گالینگور یا صفحه‌ای که این جلد روی آن نصب می‌شود از جنس پارچه انتخاب می‌شد، این روزها اما این لایه را با کاغذ کار می‌کنند.

۳. جلد سلفونی

در نهایت صحافی سررسید خشتی را می‌توان با جلد سلفونی هم انجام داد. این جلد وزن پایینی دارد و مزیت استفاده از آن امکان طلاکوب یا نقره‌کوب کردن جلد سررسید است.

 

نکاتی درمورد دوخت جلد سررسید خشتی

دوخت دور جلد در تولید سررسید خشتی توسط تولید کننده ها بیشتر برای زیبایی ظاهر انجام می شود در صورتی که برای عموم مردم این ذهنیت بیشتر وجود دارد که باعث استحکام کار می شود و کیفیت بهتری دارد. لذا باید توجه داشته باشید دوخت تأثیر چندانی در استحکام سررسید ندارد و صرفا جهت زیبایی انجام می شود . همچنین دوخت برای تمامی جنس ها قابل انجام نیست و در برخی جنس ها مانند گالینگور باعث خرابی و معیوب شدن کار میشود .

 

قیمت سررسید خشتی

قیمت سررسید خشتی یکی از مهم‌ترین مسائل برای مشتریانی است که قصد چاپ و استفاده از این نوع سررسید را دارند. قیمت سررسید خشتی به دلیل قطع و فرم مربعی صفحات کمی بیشتر از دیگر انواع سررسیدها است اما تنها عامل موثر در قیمت این محصول قطع آن نیست. اندازه و ابعاد سررسید، نوع صحافی یا دستی و ماشینی بودن، جنس و نوع جلدی که برای سررسید استفاده می‌شود و فرآیند تولید از دیگر مسائلی هستند در قیمت نهایی سررسید خشتی تاثیرگذار هستند.

  • چرا سررسید خشتی از سایر انواع سررسید ها گران تر است؟

قطع سررسید خشتی یا سایز این سررسید ۱۹×۱۹ سانتی متر و یا ۲۳×۲۳ سانتی متر است. همانطور که ملاحظه می شود این سایز ها به صورت مربع می باشند. سررسید خشتی به دلیل سایز خاص آن و چاپ سررسید در هر فرم ۱۲ صفحه ای است، این در حالی است که سایر سررسید ها مثلا سررسید اروپایی و یا سررسید وزیری و یا سررسید رقعی ۱۶ صفحه در فرم، جا می شود به همین دلیل قیمت سررسید خشتی نسبت به سایر سررسید همواره بالاتر می باشد .

خرید عمده سررسید خشتی

به هر نوع سررسیدی که به شکل مربعی تولید شود ، خشتی می گویند. البته دارای ابعاد و اندازه های متنوعی است. معمولا سررسید خشتی به صورت عمومی تولید نمی شود. اما در صورتی که به این نوع طرح از سررسید علاقه داشته باشید ، میتوانید در تعداد و نسخه بالا آن را به شکل اختصاصی سفارش دهید. البته به هنگام خرید عمده سررسید خشتی این مورد را هم در نظر بگیرید که به دلیل اسراف کاغذ این مورد تقریبا گران تمام می شود.

نتیجه گیری 

در این مطلب از مجریان به طور کامل در مورد این موضوع که سررسید خشتی چیست، چه کاربرد و مزایایی دارد و فرآیند آماده‌سازی آن به چه صورت است، صحبت کردیم. این نوع سررسید یکی از بهترین گزینه‌ها برای آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی و هدیه به کارمندان، مشتریان و دوستان است که در مجموعه مجریان به طور تخصصی طراحی و تولید می‌شود. تولید این نوع سررسید در مجموعه توسط نیروهای با تجربه و با کمک به روزترین دستگاه‌ها انجام می‌شود تا کیفیت نهایی کار بسیار بالا باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و ثبت سفارش کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید. به علاوه با مراجعه به بخش‌های مختلف سایت می‌توانید سایر محصولات تبلیغاتی ما را هم مشاهده کنید.

 

سوالات متداول 

۱. سررسید خشتی چیست؟

سررسید خشتی یکی از انواع هدایای تبلیغاتی است که در مناسبت‌های خاص می‌توان از آن استفاده کرد.

۲. مزایای استفاده از سررسید خشتی چیست؟

قیمت مناسب نسبت به کاربرد، اندازه و ظاهر خاص و وزن پایین از مهم‌ترین مزایای سررسید خشتی نسبت به دیگر انواع سررسیدها هستند.

۳. چرا قیمت سررسید خشتی نسبت به دیگر سررسیدها بیشتر است؟

ظاهر و اندازه خاص و فرآیند متفاوت تولید سررسید خشتی این کالا را نسبت به دیگر محصولات تبلیغاتی، به خصوص انواع سررسید گران‌تر می‌کند.

۴. کدام مرحله از طراحی و تولید سررسید خشتی سخت‌تر و طولانی‌تر است؟

ترکیب‌بندی مهم‌ترین مرحله از تولید سررسید خشتی است که نسبت به دیگر مراحل فرآیند طولانی‌تری هم دارد.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *