اهمیت چاپ و بسته بندی|چاپخانه مجریان

اهمیت و نقش چاپ و بسته بندی در رشد کسب و کارها

اهمیت چاپ و بسته بندی

اهمیت چاپ و بسته بندی در فروش محصول چیست ؟ انواع روش های چاپ و بسته بندی چیست ؟ هیچ کس نمی تواند اهمیت بسته بندی را در دنیای مدرن انکار کند زیرا علاوه بر ایفای نقش حیاتی در حفاظت از محصول و کالاهای تولیدی شما، نقش اساسی و تعیین کننده ای در جذب مشتریان یا خریداران نیز دارد. در نتیجه، تمرکز کار گروه های حرفه ای متعددی است. در چاپ و بسته بندی و همچنین سبک بسته بندی محصول بیان شده است تا بتواند نظر بیننده را جلب کند و او را متقاعد کند که آن را برای خرید در میان سایر اقلام موجود در فروشگاه های مختلف فیزیکی و آنلاین انتخاب کند. در این مقاله در رابطه با اهمیت چاپ و بسته بندی برای مطالبی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

چرا بسته بندی مهم است؟

صرف نظر از نوع محصول، مانند مواد غذایی، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، پوشاک و…، بسته بندی نقش مهمی در بازاریابی و فروش دارد. به همین دلیل، شرکت‌های بزرگ تولیدی در سراسر جهان و شرکت‌های متخصص در زمینه‌های چاپ جعبه بسته‌بندی همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان به خوبی فروش می‌شوند.

  • ارتقای محصول :

    بازاریابی و تبلیغات دست به دست هم می دهند و بسته بندی در بازاریابی در خدمت هدف اصلی تبلیغ محصول یا اقلام تولید شده است. مشتریان بر اساس اطلاعات ارائه شده بر روی بسته بندی اقلام مختلف، مانند موادی که در مواد غذایی استفاده می شود یا دستورالعمل استفاده از تجهیزات الکترونیکی به دست آمده و سایر موارد، دانش و میزان انتظار بیشتری دارند. اهمیت چاپ و بسته بندی بر روی اینکه محصول شما در میان ده ها برند مختلف دیده می شود تأثیر می گذارد و مشتری را ترغیب می کند که در قفسه های مغازه خرید کند، جایی که همه اقلام مشابه، مانند نوشیدنی های انرژی زا، در یک قفسه نمایش داده می شوند. به همین دلیل، لوگو، بسته بندی، و انتخاب های طراحی یک شرکت، و همچنین تاثیر رنگ، همه نقش کلیدی در موفقیت بازاریابی آن دارند.

  • قابلیت استفاده :

    مشتریان بسته بندی هایی را دوست دارند که باز و بسته شدن آن ساده باشد، قابل جمع آوری و نگهداری فشرده باشد و پس از مصرف مجدد محتویات، مانند شیشه های مربا و سایر محصولات قابل استفاده باشد. بنابراین، بسته بندی باید با قابلیت استفاده و استفاده بهتر زمانی ساخته شود.

  • حمل و نقل ساده :

    برخی از اقلام به گونه ای بسته بندی می شوند که شبیه به کیف دستی یا کالای دیگری است که حمل و نقل کالا را بسیار آسان می کند و ناگزیر خریداران را به سمت خود می کشاند. به این ترتیب بسته بندی نقش ثابت شده ای در بازاریابی موثر دارد.

  • پرستیژ؛ به دلیل نقش بازاریابی مهم آن :

    مشتریان ممکن است یک محصول را بر اساس شکل بسته بندی آن متمایز کنند، زیرا به برند و کسب و کار تولیدی حس مشخصی از وضعیت می بخشد.

موفق ترین استراتژی بازاریابی، بسته بندی است، که به قدری مهم است که نظرسنجی های انجام شده در سراسر جهان نشان می دهد که ۶۰ درصد خریداران تصمیم خود را برای خرید یک محصول در محل فروش بیشتر بر اساس ظاهر و بسته بندی آن است تا بر اساس تبلیغات یا اشکال دیگر. از ارتقاء بر مردم تأثیر می گذارد کمی بیش از ۵۶٪ از مصرف کنندگان ادعا می کنند که تبلیغات تلویزیونی نقشی کمتر از از ۴۰٪ – در آگاهی آنها از اقلام جدید به جای بسته بندی محصول دارند. در نتیجه، بازاریابی بسته بندی و تبلیغات را یکپارچه می کند.

 

 

تاثیر بسته بندی بر فروش

برای کمک به درک ارزش طراحی بسته‌بندی، چاپ و همکاری با این مشاغل، در این بخش در مورد اینکه چگونه بسته‌بندی به برندها و شرکت‌های تولیدی کمک می‌کند فروش خود را افزایش دهند، صحبت خواهیم کرد:

  • تأثیر بر رفتار خریدار :

    از آنجا که بسته بندی اطلاعاتی را در مورد شرکت تولید کننده محصول ارائه می دهد و نشان می دهد که چگونه محصول یا کالای خریداری شده بر زندگی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد و چقدر ضروری است، نقش مهمی در فروش دارد.

  • تمایز برند :

    در میان ارزش بسته بندی و تاثیر آن بر فروش، ممکن است به تفکیک آن از برندهای رقیب و رقبا از نظر رنگ، نوع بسته بندی، اطلاعات ارائه شده و… برای جلب توجه مشتریان بسیار جالب است و تاثیر گذار می باشد.

  • حفاظت از محصول :

    بسته بندی سالم محصول یکی از عناصری است که به افزایش فروش کمک می کند. به عنوان مثال، محصولات غذایی مانند بیسکویت، ماکارونی و… باید بسته بندی شوند تا از بین نروند زیرا انجام این کار تأثیر منفی قابل توجهی بر فروش خواهد داشت.

 

 

کیفیت محصول در کیفیت بسته بندی منعکس می شود

هر چه بسته بندی یک محصول شیک تر و مفیدتر باشد یا در عین حال هوشمندتر و مشتری پسندتر باشد، از نظر مصرف کنندگان، کیفیت محصول و ارزشی که شرکت تولیدی برای مشتریانش قائل می شود، بالاتر می رود. لذا مشتری با خود می گوید در مورد این بسته بندی فکر وخلاقیت زیادی به کار رفته است، بنابراین همچنین نشان داده شده است که بسته بندی در این سطح چقدر مهم است.

  • اطلاع رسان :

یکی دیگر از راه هایی که اهمیت چاپ و بسته بندی در افزایش فروش نقش دارد این است که با قرار دادن آن در محل مناسب و استفاده از فونت و رنگ مناسب، مصرف کنندگان را در مورد نحوه استفاده، طرز تهیه، مواد تشکیل دهنده و سایر اطلاعات به مصرف کنندگان اطلاع می دهد.

 

عملکرد بسته بندی در صادرات

اهمیت چاپ و بسته بندی برای صادرات و همچنین مصرف داخلی در کشور بسیار مهم است. از آنجایی که صادرات از نظر مواردی مانند روش های حمل و نقل (کشتی، هواپیما و زمین)، مسافت انتقال و میزان درآمدی که برای کشور ایجاد می کند، از جمله موارد دیگر، الزامات منحصر به فردی دارد، فرآیند بسته بندی ظریف تر و دشوارتر است. عوامل ذکر شده در زیر به تعریف عملکرد بسته بندی در صادرات کمک می کند:

  • روش انتقال :

    ما می دانیم که چقدر برای یک محصول تا لحظه تحویل سالم به دست خریدار ضروری است و این موضوع در صادرات چقدر ظریف است. اهمیت چاپ و بسته بندی در صادرات به حدی است که بسته به نوع حمل و نقل باید نوع خاصی را انتخاب کرد، مثلاً در حمل و نقل که بسته بندی باید در برابر رطوبت و ضربه مقاوم باشد و به دلیل کندی بیشتر دوام محصولات را حفظ کند. با توجه به محدودیت های وزن محموله هواپیمایی و سایر عوامل، بسته بندی برای حمل و نقل هوایی باید هم سبک و هم بسیار محافظت کننده باشد. پس از ساخت و تولید محصولات باکیفیت، اهمیت بسته بندی با خود محصول برابری می کند زیرا به طور کلی در همه جای دنیا نقش آفرینی خواهد داشت. جذب مشتریان خارجی فرآیندی چالش برانگیز است زیرا آنها فرهنگ متفاوتی دارند و شما مستقیماً با آنها در تعامل نیستید. مطابقت با استانداردهای کشور مقصد: هر کشوری از نظر مواردی مانند وزن، حجم، رنگ، شکل و… الزامات مختلفی برای بسته بندی دارد. اگر بسته بندی محصول شما این الزامات را برآورده نمی کند، این احتمال وجود دارد که بازار هدف یا طرف کشور مقصد آن را نمی پذیرد. به اهمیت بسته بندی ساده پی خواهید برد زیرا تعداد خریداران خارج از کشور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  • بازاریابی جهانی :

    نوع بسته بندی برای بقا و دوام یک برند و شرکت تولیدی در بازارهای خارجی پس از کیفیت محصول بسیار مهم است، زیرا اولین چیزی است که مردم می بینند و اولین تصور آنها را از یک محصول به جای می گذارد، به ویژه غذا و نوشیدنی. در نتیجه، کسب‌وکارهایی که ارزش بسته‌بندی ماهر را درک می‌کنند نیز از این مشکل حیاتی آگاه هستند.

 

عملکرد و  اهمیت چاپ و بسته بندی در بهداشت و ایمنی مواد غذایی

تولید مواد غذایی یکی از مشاغلی است که بیش از سایرین به ارزش بسته بندی واقف است، زیرا مواد غذایی فاسد شدنی هستند و می توانند حتی کمی آسیب ببینند و شکل اولیه خود را از دست داده و برای مصرف کنندگان جذابیت نداشته باشند. همچنین فروخته خواهد شد. بسته بندی مواد غذایی به قدری حیاتی است که به طور مستقیم بر میزان محافظت محصول در برابر تغییرات محیطی، شیمیایی، بیولوژیکی و فیزیکی تأثیر می گذارد. در جذب مشتریان برای خرید، به ویژه با توجه به تنوع، فوق العاده موفق است. بسته‌بندی مواد غذایی از رنگ‌ها و طرح‌های بیشتری نسبت به بسته‌بندی‌های سایر بخش‌ها استفاده می‌کند، که این همان روشی است که کسب‌وکارهای موفق عمل می‌کنند. علاوه بر این، نشان داده شده است که بسته بندی چقدر برای حفظ تازگی کالا بسیار مهم است.

 

نقش بسته بندی در برندسازی 

کسب و کارهای استارتاپی و تازه تاسیسی که می خواهند وارد بازار شوند باید با برندهای مطرح رقابت کنند و در ابتدا پول زیادی برای تبلیغات از طرق مختلف ندارند. در نتیجه بسته بندی تنها روش موثر برای آنهاست که هزینه جانبی اضافی را متحمل نمی شود (زیرا به هر حال بسته بندی باید انجام شود). البته این بدان معنا نیست که بسته بندی اهمیت کمتری نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی و برند دارد، اما با این وجود این یک روش است.در نتیجه درک تمام اشراف خود از اهمیت چاپ و بسته بندی، آنها همچنین با مشاغل معتبر و آگاه در صنعت چاپ و بسته بندی همکاری می کنند.اهمیت بسته بندی در برندسازی در چندین نشریه و مطالعات ثابت شده است. در این دیدگاه، ما چند مؤلفه مهم را برجسته می کنیم:

  • بیان هویت برند :

    اگر برندی یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین تولیدکنندگان داخلی یا حتی بین المللی یک کالا باشد، بسته بندی آن این موقعیت را به خوبی نشان می دهد، زیرا تولیدکنندگان برتر از اهمیت بسته بندی کاملا آگاه هستند و انتخاب می کنند. با بهترین متریال، طرح، رنگ و شکل.

  • ایجاد رابطه :

    ارزش بسته بندی برای برندسازی محدود به محل فروش یا مرحله در یک فروشگاه و ایجاد ارتباط با مشتری نیست. برخی از محصولات مانند خمیر دندان یا لوازم اداری باید هر بار که توسط مشتری استفاده می شود ارتباط موثری از نظر ظاهر و زیبایی داشته باشند. سهولت استفاده، ارزش واقعی محصول، چگونگی تاثیر آن بر زندگی مصرف کننده  هر چه رابطه قوی تر باشد، برند شما انعطاف پذیرتر خواهد بود.

  • فروش :

    حجم فروش یک برند یکی از عوامل تعیین کننده قدرت آن است. این عامل برای برندسازی و بازاریابی مهم است. هرچه حجم فروش بیشتر باشد، برند سریعتر به عنوان یک برند قابل اعتماد معرفی می شود. مشخص شده است که یک شرکت از بسته بندی به عنوان آخرین و ظریف ترین تلاش خود برای افزایش فروش پس از استفاده از سایر استراتژی ها و رویه های بازاریابی استفاده می کند.

  • حفظ جذابیت محصول در عین سالم بودن :

    فرقی نمی کند که محصول به صورت آنلاین یا در یک مکان فیزیکی عرضه شود، یا محصول مورد نظر غذایی یا الکترونیکی باشد، اگر در حالت سالم  به دست مصرف کننده برسد، تأثیر بیشتری بر برندسازی خواهد داشت. شرکت ها باید با توجه به اهمیت بسته بندی در برندسازی، از بروز هرگونه مشکل در محصول جلوگیری کنند.

همچنین شما میتوانید برای سفارش طراحی لوگو، چاپ و بسته بندی محصولات و سایر خدمات تبلیغاتی دیگر، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما ، در ارتباط باشید .

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ادامه مطلب
استفاده از لیوان شیشه ای تبلیغاتی راهی برای جذب مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *