تکنیک های طراحی لوگو|چاپخانه مجریان

محبوب ترین روش های طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳

تکنیک های طراحی لوگو چه کمکی به انجام این کار کمک می‌کنند؟ کدام تکنیک‌ها در طراحی لوگو کاربردی‌تر هستند؟ مزایای طراحی لوگو تکنیکی چیست؟ طراحی لوگو هم مانند دیگر حوزه‌های گرافیک و طراحی تبلیغاتی دائما در حال بروزرسانی است و هر سال متدها و تکنیک‌های جدیدی برای انجام آن اضافه می‌شوند که تاثیر لوگو را بیشتر کرده و به طراحی لوگویی کاربردی‌تر کمک می‌کنند. یک طراح حرفه‌ای باید با تکنیک‌ها و روش‌های روز طراحی آشنا باشد و مشتریانی که قصد سفارش یک لوگو دارند هم با آشنایی با متدهای جدید طراحی می‌توانند بهترین و کاربردی‌ترین طرح را برای خود سفارش دهند و لازمه همه این‌ها آشنایی با محبوب ترین روش های طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳ است که در این مطلب از مجریان آن‌ها را معرفی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: لوگو چیست ؟ 

تکنیک های طراحی لوگو در هر سال چه مواردی هستند؟

طراحی لوگو کاری تخصصی است که بر پایه تکنیک‌ها و رعایت اصول انجام این کار می‌شود. یک لوگو حرفه‌ای نقش زیادی در معرفی برند به مشتریان دارد و علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی، مشتریان جدید را هم جذب برند می‌کند. گاهی اوقات افراد صرفا با دیدن لوگوی یک محصول جذب آن شده و نسبت به ماهیت آن محصول کنجکاو می‌شوند. همه این مسائل نشان‌دهنده اهمیت طراحی لوگو و به کارگیری جدیدترین متدها و تکنیک‌ها در انجام این کار هستند اما برای استفاده از تکنیک‌های جدید ابتدا باید بدانید که تکنیک های طراحی لوگو در هر سال چه مواردی هستند؟ در ادامه چند مورد از این تکنیک‌ها که مخصوص سال ۲۰۲۳ هستند را معرفی خواهیم کرد.

۱. استفاده درست از رنگ‌ها

استفاده درست از رنگ‌ها اولین تکنیک در طراحی لوگو است که به دلیل اهمیت زیاد آن هر سال در لیست تکنیک‌ها و اصول مهم طراحی لوگو قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ و استفاده از آن برای طراحی یک لوگو حرفه‌ای قواعدی دارد که طراحان لوگو باید آن‌ها را در نظر داشته باشند. رنگ‌ها عنصر حیاتی در جذب مخاطبان و تاثیر بر آن‌ها هستند و بیشتر از جزئیات دیگر لوگو در ذهن مشتریان باقی می‌مانند. برای مثال رنگ قرمز معرف لوگو کوکاکولا است و حتی بیشتر از تایپ اسم این برند در ذهن مشتریان ماندگار شده است.

استفاده درست از رنگ‌ها در طراحی لوگو زمانی‌ امکان‌پذیر است که طبق علم روانشناسی رنگ‌ها انجام شود. طبق این علم بهترین حالت استفاده از رنگ در یک لوگو، به کار گرفتن نهایتا ۳ رنگ در لوگو است. این تعداد رنگ مخاطب را در تماشای لوگو سردرگم نمی‌کنند و مفهوم و پیام لوگو را به بهترین حالت انتقال می‌دهند.

۲. انتخاب فونت مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی لوگو حرفه‌ای و از تکنیک‌های اصلی انجام این کار، انتخاب فونت مناسب برای لوگو است. با وجود اهمیت این موضوع بیشتر طراحان آن را نادیده می‌گیرند و توجهی به اهمیت فونت در انتقال پیام به مخاطب ندارند. امروزه استفاده از فونت‌ها به حدی جدی شده که ترکیب چند فونت مختلف با هم به یکی از تکنیک‌های اصلی طراحی لوگو، تبدیل شده است.

انتخاب فونت مناسب برای طراحی لوگو را می‌توانید با در نظر گرفتن زمینه فعالیت کسب و کار به شکل راحت‌تری انجام دهید. برای مثال اگر کسب و کار شما مربوط به کودکان است، فونت مناسب فونتی عروسکی یا فانتزی متناسب با حال و هوای کودکان است.

۳. انتخاب نوع درست لوگو متناسب با کسب و کار

یکی دیگر از تکنیک‌ها و قوانین جدید طراحی لوگو، انتخاب نوع درست لوگو متناسب با کسب و کار است. هر چند طراحی لوگو کاری سلیقه‌ای است اما زمانی می‌توان بهترین لوگو را طراحی کرد که خود را جای مشتری قرار داد، طبق سلیقه مشتری عمل کرد و با در نظر گرفتن کسب و کار و زمینه فعالیت مشتری بهترین و حرفه‌ای‌ترین لوگو را طراحی کرد. هر چقدر شناسایی برند یا کسب و کار و خواسته مشتری دقیق‌تر انجام شود، طراحی لوگو حرفه‌ای‌ تر و تکنیکی‌تر انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
تی شرت تبلیغاتی چیست و چرا از آن به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنیم؟

۴. طراحی ساده تا حد امکان

از دیگر تکنیک های طراحی لوگو، طراحی ساده تا حد امکان است. زمانی که صحبت از طراحی لوگو می‌شود بیشتر افراد تصور می‌کنند که یک طراحی پیچیده و با جزئیات زیاد در ذهن مشتری ماندگار است، در حالیکه این طرز تفکر کاملا اشتباه است و گاهی پیچیدگی طرح و مدل بیشتر باعث سردرگمی مخاطبان می‌شود. استفاده نهایتا از ۲ فونت، ۲ یا ۳ رنگ و به طور کل یک طراحی لوگو ساده تاثیر لوگوی طراحی شده را در ذهن مشتریان بیشتر می‌کند. به خاطر سپردن لوگوهای پیچیده کار ساده‌ای نیست و انتقال مفهوم در چنین لوگوهایی تنها به بعضی از مشتریان امکان‌پذیر است.

۵. طراحی لوگو با قابلیت تغییر سایز

طراحی لوگو با قابلیت تغییر سایز یکی دیگر از تکنیک‌های مهم در طراحی لوگو است. لوگو هویت یک برند است و محصولات برند در هر جایی که حضور داشته باشند با استفاده از لوگو به مشتریان معرفی می‌شوند. برای مثال زمانی که برند قصد چاپ هدایای تبلیغاتی را داشته باشد، لوگوی خود را روی محصولات و کالاهای مختلف چاپ می‌کند و اگر لوگو قابلیت تغییر سایز نداشته باشد، امکان چاپ آن روی سطوح مختلف وجود ندارد. همچنین برای چاپ لوگو روی بیلبوردها باید آن را در مقیاس بزرگ‌تری چاپ کرد و اگر طراحی لوگو با قابلیت تغییر سایز انجام نشود، نمایش تصویر با کیفیت نخواهد بود.

۶ پرهیز از کلیشه‌ها

پرهیز از کلیشه‌ها یکی دیگر از تکنیک‌های طراحی لوگو است. ساده‌انگاری در این موضوع یکی از دلایلی است که لوگو را در ذهن مخاطبان خاص نمی‌کند. طرح‌های تکراری در ذهن مخاطب باقی نمی‌مانند و اگر طراحی بیش از اندازه کلیشه‌ای باشد به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی در ذهن مشتریان خواهد داشت. پرهیز از کلیشه‌ها صرفا استفاده از ایده‌های خلاقانه نیست بلکه به معنی داشتن جسارت در استفاده از رنگ، فونت یا نمادها است.

۷. طراحی داستان برای لوگو

از دیگر تکنیک‌های طراحی لوگو می‌توان به طراحی داستان برای لوگو اشاره کرد. وجود یک داستان قوی پشت لوگو جذابیت بصری آن را بیشتر می‌کند و معنا و مفهوم لوگو را به شکل بهترین به مخاطب انتقال می‌‌دهد. البته داستانی که برای لوگو انتخاب می‌شود نباید بیش از اندازه پیچیده باشد تا درک آن برای همه مخاطبان ساده باشد و هر بیننده‌ای به محض مشاهده لوگو متوجه مفهوم آن شود.

۸. تمرکز روی مشتریان هدف

برای طراحی یک لوگو تکنیکی علاوه بر موارد گفته شده باید اصل تمرکز روی مشتریان هدف را هم در نظر داشت. در میان مخاطبینی که با برند شما کسب و کار دارند بعضی مشتری قطعی هستند و احتمال خرید آن‌ها از برند شما بیشتر است. در صورتی که طراحی لوگو خود را بر اساس ارتباط با این مشتریان انجام دهید، تاثیر آن در مشتریان بیشتر خواهد شد.

۹. بررسی چند باره لوگو قبل از تحویل به مشتری

از دیگر تکنیک‌های طراحی لوگو می‌توان به بررسی چند باره لوگو قبل از تحویل به مشتری اشاره کرد. هر چند طراحی لوگو به معنی پایان کار نیست و همواره این احتمال وجود دارد که مشتری از لوگوی خود ناراضی بوده و درخواست ویرایش آن را داشته باشد اما بررسی دقیق لوگو بیش از یکبار قبل از تحویل آن به مشتری، احتمال این موضوع را کمتر می‌کند.

۱۰. استفاده از فضای منفی

آخرین و جدیدترین تکنیک طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳، استفاده از فضای منفی در طراحی است. فضاهای منفی، بخش‌هایی از لوگو هستند که مستقیما طراحی نمی‌شوند اما در نوع نمایش تصویر، فونت یا نمادهای لوگو تاثیرگذار هستند. این تکنیک بیان کننده این موضوع است که فضاهای منفی هم به اندازه بخش‌های اصلی لوگو در مخاطب تاثیر دارند و با به کارگیری آن‌ها می‌توان لوگویی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر طراحی کرد.

 

نکات طلایی طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳

چه به عنوان یک طراح لوگو و چه در جایگاه صاحب کسب و کار و برند، در نظر داشتن نکات طلایی طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳ کمک می‌کند که طراحی لوگو خود را مطابق با جدیدترین متدهای روز انجام دهید و در نتیجه لوگویی خلاقانه‌تر، ماندگارتر و اثرگذارتر داشته باشید. برخی از این نکات به طور مختصر عبارتند از:

  • جسارت داشته باشید :

    جسارت داشته باشید و این اولین نکته در طراحی حرفه‌ای لوگو است. زمانی که استیو جابز، سیبی گاز زده را به عنوان لوگوی محصولات دیجیتال انتخاب کرد هرگز تصور نمی‌کرد که این نماد روزی آنقدر شناخته شود که افراد با دیدن هر سیبی به یاد محصولات او بیفتند. با در نظر داشتن این نکته و داشتن جسارت می‌توانید خلاقانه‌ترین لوگو را داشته باشید.

  • ترکیبی کار کنید :

    برای داشتن لوگویی متفاوت بهتر است ترکیبی کار کنید اما ترکیبی کار کردن صرفا به معنی ترکیب تصویر و حروف نیست. حتی ترکیب حروف در یکدیگر یا استفاده از یک فونت بیشتر در نگارش حروف هم کار ترکیبی است که لوگویی حرفه‌ای‌تر به وجود می‌آورد.

  • بررسی رقبا را فراموش نکنید :

    یکی دیگر از نکات طلایی طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳ این است که بررسی رقبا را فراموش نکنید. این کار از چند جهت اهمیت دارد. با بررسی رقبا می‌توانید ایده جدید بگیرید، نقاط ضعف و قوت خود و رقبا را پیدا کنید و لوگویی خاص‌تر داشته باشید.

  • نرم‌افزارهای خوب استفاده کنید :

    خروجی با کیفیت لوگو به استفاده از نرم‌افزارهای خوب بستگی دارد، بنابراین برای نمایش بهتر لوگو خود از نرم‌افزارهای خوب استفاده کنید. نرم‌افزارهایی مانند ادوبی ایلوستریتور، کورل دراو، فتوشاپ و ادوبی ایندیزاین بهترین گزینه‌ها برای طراحی حرفه‌ای هستند.

 

طراحی تکنیکی لوگو در مجریان

تکنیک‌ های طراحی لوگو به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شوند و گاهی این تکنیک‌ها روزانه تغییر می‌کنند، بنابراین برای طراحی یک لوگو حرفه‌ای و تخصصی تنها باید به مجموعه‌هایی مراجعه کرد که کار طراحی لوگو را به صورت حرفه‌ای انجام داده و به روزرسانی اطلاعات خود در این زمینه را جدی می‌گیرند. مجریان یکی از مجموعه‌هایی است که برای طراحی لوگوهای حرفه‌ای و تخصصی می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. طراحی تکنیکی لوگو در مجریان مطابق با متدها و روش‌های روز طراحی انجام می‌شود تا لوگوی آماده شده از هر نظر کیفیت مناسبی داشته باشد. طراحی لوگوهای سفارشی در مجموعه ما در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند در کنار طراحی و سفارش لوگو مورد نظر خود، و همچنین خدمات طراحی جلد کتاب حرفه ای ، از مشاوره کارشناسان برای انتخاب بهترین سبک و طرح هم استفاده کنند.

 

نتیجه گیری 

تکنیک های طراحی لوگو مانند سایر زمینه‌های طراحی، با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزارهای جدید و کاربردی برای انجام این کار به روز می‌شوند و همه مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند باید همگام با این به روزرسانی اطلاعات و مهارت خود را بیشتر کنند. در این مطلب از مجریان چند مورد از جدیدترین تکنیک‌ها برای طراحی حرفه‌ای‌ لوگو را معرفی کردیم که هم طراحان و هم علاقه‌مندان به طراحی باید با آن‌ها آشنا باشند. تکنیک‌های گفته شده در لوگوهای طراحی شده مجموعه ما به طور کامل رعایت می‌شوند. کافی است طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید یا خواسته خود از طراحی را مشخص کنید، از طریق راه‌های تماس موجود در سایت با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان لوگوی حرفه‌ای خود را تحویل بگیرید.

مطلب پیشنهادی: نقش طراحی لوگو در تبلیغات

سوالات متداول 

۱. در طراحی لوگو نهایتا چند رنگ قابل استفاده است؟

بهترین حالت استفاده از رنگ در طراحی لوگو زمانی است که نهایتا از ۳ رنگ در طراحی استفاده شود. طبق روانشناسی رنگ‌ها این کار باعث سردرگمی مشتریان نمی‌شود و تاثیر لوگو را برای آن‌ها بیشتر می‌کند.

۲. فضای منفی در طراحی لوگو به چه معنا است؟

فضای منفی بخشی از لوگو است که مستقیما طراحی نمی‌شود اما در کنار سایر قسمت‌های لوگو اثرپذیری آن را بیشتر می‌کند.

۳. مهم‌ترین تکنیک‌ های طراحی لوگو در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

استفاده از رنگ و فونت مناسب، نوع مناسب لوگو، طراحی ساده لوگو، تطبیق لوگو با هر سایزی، پرهیز از طراحی کلیشه‌ای، داستان‌سازی برای طراحی لوگو و بسیاری موارد دیگر جزو تکنیک‌های مهم طراحی لوگو هستند.

۴. طراحی ترکیبی لوگو به چه شکل‌هایی قابل انجام است؟

ساده‌ترین شکل طراحی لوگو ترکیبی طراحی لوگو با استفاده از متن و تصویر است اما این کار را می‌توان با ترکیب چند فونت، ترکیب حروف در یکدیگر و ترکیب نمادها هم انجام داد.

۵. اهمیت بررسی لوگو رقبا در طراحی لوگو حرفه‌ای چیست؟

بررسی لوگو رقبا به طراحی حرفه‌ای‌تر لوگو کمک می‌کند، از مزایای انجام این کار می‌توان به پیدا کردن ایده‌های جدید و شناسایی نقاط قوت و ضعف لوگوی خود و رقبا اشاره کرد.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *