تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی|چاپخانه مجریان

موثرترین و بهترین ترکیب های رنگ برای بنر تبلیغاتی

تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی

تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی چیست ؟ در مقاله ای در مورد اصول طراحی بیلبورد خلاقانه نوشتیم، ولی بهتر است بدانید که  هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ مناسب برای چاپ بنر تبلیغاتی باید توجه داشته باشید که نوع بنر تبلیغاتی و رنگی که برای ایجاد آن استفاده می کنید ارتباط مستقیمی دارد. از آنجایی که رنگ زبان ارتباط با مخاطب است و از آنجایی که این ارتباط به صورت حسی و مغزی شکل می گیرد، رنگ بنرهای تبلیغاتی باید با دقت انتخاب شوند. رنگ ها همانطور که در زندگی روزمره اهمیت دارند در تبلیغات نیز تاثیر به سزایی خواهند داشت. درک معانی و احساسات بسیاری که رنگ ها برمی انگیزند، می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های ظریف تر و روشن تر برای برندسازی و تبلیغات موثر ایجاد کنید. در این مقاله از وبسایت مجریان قصد داریم تا تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی را برای شما شرح دهیم.

تصمیم گیری در مورد رنگ ایده آل بنر

یک طراح ماهر باید رنگ را انتخاب کند زیرا تأثیر قابل توجهی در تبلیغات دارد. رنگ بنر باید با محتوا، پیام و کالای برند هماهنگ باشد. رنگ بنر باید دقیقا نشان دهنده برند و هماهنگی با کالا باشد. هر رنگی که در تبلیغات استفاده می شود معنای متمایز دارد و عملکرد خاصی را انجام می دهد. هر شرکتی بسته به هدف خود باید رنگ خاصی را برای تبلیغات خود انتخاب کند.

  • رنگ زرد

رنگ زرد گرما و نشاط را می تاباند. رنگ خورشید، زرد، تصاویری از طلا و ثروت را تداعی می کند. از آنجایی که رنگ زرد خطرناک است و به چشم مخاطب آسیب می رساند، توصیه می کنیم از مقدار کمتری از آن در تبلیغات استفاده کنید. برند نشنال جئوگرافیک یکی از شرکت هایی است که بنرهای تبلیغاتی آن پس زمینه زرد رنگ دارند. این شرکت برای جلوگیری از خستگی چشم مخاطب، از پس زمینه مشکی و آبی در طراحی های خود استفاده کرده است. دکمه Call To Action برای این برند به رنگ زرد طراحی شده است و به عنوان دعوتی برای ماجراجویی و جستجوی گنج برای کاربر عمل می کند. رنگ زرد یکی از چشمگیرترین رنگ ها برای چشم انسان است زیرا روشن ترین رنگ در طیف مرئی است. رنگ زرد هم به نوبه خود تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی را بسیار بالا می برد.

  • نارنجی

وقتی شخصی نارنجی می پوشد احساس جوانی و شادابی می کند. مخاطب با این رنگ به خلاقیت، مهربانی و علاقه تشویق می شود. فانتا یکی از برندهایی است که از رنگ نارنجی در طراحی لوگو و تبلیغات خود استفاده می کند. به طور کلی، رنگ نارنجی برای تبلیغات بازرگانی که مخاطبان آن جوانان هستند، انتخاب می شود. زرد با لذت و شادی همراه است، در حالی که قرمز انرژی زا و محرک است. این دو رنگ به خوبی با هم کار می کنند زیرا برجسته هستند. تاثیر منحصر به فرد این رنگ ممکن است در هنگام استفاده از آن در بسته بندی و بازاریابی مواد غذایی قابل توجه باشد.

  • رنگ قرمز

قرمز ممکن است در هر لحظه برای انتقال اشتیاق، سرعت، عشق و هیجان استفاده شود. این رنگ حس قوی را برمی انگیزد و ممکن است در انواع مختلف تبلیغات، از جمله برای صنایع فیلم و غذا و همچنین خدمات خطوط هوایی مورد استفاده قرار گیرد. این رنگ باعث می شود کاربر احساس کند که در حال حاضر نیاز به خرید دارد. آنها اغلب یک رنگ قرمز را با یک تن سفید ترکیب می کنند. طراحی بیلبورد برند کوکاکولا دارای رنگ های قرمز و سفید است. رنگ قرمز برای جلب فوری توجه عموم به یک عنصر خاص استفاده می شود. در ادامه بیشتر با تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی خواهید دانست.

  • رنگ بنفش

رنگ بنفش حس ظرافت، جاه طلبی و خلاقیت را به مصرف کننده منتقل می کند. رنگ بنفش نشان دهنده اقتدار و اعتماد است و زمانی که از آن استفاده می شود، کاربر احساس می کند که در محیطی زیبا از آن استقبال می کند. فدکس یکی از مشاغلی است که از رنگ بنفش در تبلیغات خود استفاده می کند. این شرکت علاوه بر ایجاد حس اطمینان و اعتماد به مشتری، بنرهای تبلیغاتی خود را با الهام از داستان های جاه طلبانه طراحی می کند.

  • رنگ سبز

سبز نماد فراوانی، طبیعت، توسعه و تولد دوباره است. این رنگ حس زندگی جدید را بر می انگیزد و نشان دهنده رفاه، آرامش و امنیت است. استارباکس یکی از برندهایی است که از رنگ سبز در لوگو و تبلیغات خود استفاده می کند. رنگ سبز بیشتر در طبیعت یافت می شود و حتی برخی از آن به عنوان رنگ بهار یاد می کنند. از آنجایی که مطالعات نشان داده است که افراد وقتی با رنگ سبز احاطه می شوند احساس تنهایی و مالیخولیا می کنند، کلید استفاده از رنگ سبز اعتدال است.

  • رنگ آبی

آبی رنگ بسیار محبوبی است زیرا به کاربران احساس امنیت و اعتماد می دهد. به همین دلیل، شرکت های متعددی از این رنگ در طراحی بیلبورد و لوگوی خود استفاده می کنند. شرکت های زیر از رنگ آبی در تبلیغات خود استفاده می کنند: سامسونگ، دل، توییتر، لینکدین، فیس بوک و فورد. آبی رنگی فوق العاده برای مراقبت و آرامش است. از آنجایی که رنگ آبی هم محرک و هم آرامش  بخش است، رنگی فوق العاده برای یادگیری و کار هم به حساب می آید. اگر می خواهید از آن در تجارت استفاده کنید، درک ویژگی ها، و روحیه روانی رنگ آبی ضروری است. رنگ آبی ستون اصلی در تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی است.

  • سیاه تیره

رنگ سیاه نماد قدرت، شجاعت و رمز و راز است. یکی از موثرترین طرح های رنگی برای تایپوگرافی سیاه و سفید است. بلک بری یکی از برندهایی است که از این رنگ در تبلیغات خود استفاده می کند. رنگ سیاه معمولاً حس تسلط را پنهان می کند و در عین حال احساسات زیادی را بیان می کند. رنگ مشکی بیشتر توسط افراد ۱۶ تا ۲۵ ساله ترجیح داده می شود. اکثر شرکت های مجلل از این رنگ استفاده می کنند.

  • رنگ سفید

رنگ سفید نشان دهنده صداقت و پاکی است. این رنگ به تنهایی قابل استفاده نیست. معمولا با رنگ های دیگر مخلوط می شود. این رنگ برای استفاده در زمینه پزشکی، فناوری اطلاعات و شرکت های معروف مناسب تر است. یکی از شرکت هایی که به طور ماهرانه رنگ سفید را به کار می گیرد و آن را در کالاهای خود می گنجاند، اپل است. طراحی که مایل به استفاده از رنگ است، باید روانشناسی رنگ را خوب بداند. به عنوان مثال، هنگامی که چیزهایی در معرض فروش هستند یا برای حراج قرار می گیرند، ترجیح داده می شود از رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز، بنفش و موارد دیگر که محرک هستند استفاده کنید. برای اینکه مردم مشتاق شوند، اسباب بازی ها نیز باید با رنگ های گرم تبلیغ شوند. یکی دیگر از تکنیک های ایجاد یک بنر چشم نواز و اصلی استفاده از رنگ های متضاد است.

ادامه مطلب
انواع سررسید اختصاصی تبلیغاتی

مود های رنگی

تمایز بین حالت های رنگ و ترکیب رنگ ها باید توسط طراحان درک شود. مردم اغلب متوجه می شوند که نتیجه چاپ رنگ ها در هر دو شکل عمومی و خصوصی رضایت بخش نیست.

  • مود رنگی CMYK

چهار رنگ اصلی در این حالت رنگی زرد، مشکی، فیروزه‌ای و ارغوانی هستند. این چهار رنگ ممکن است برای ایجاد رنگ های متنوع ترکیب شوند. به عنوان مثال، رنگ های آبی و زرد برای ایجاد رنگ سبز، در حالی که ارغوانی و زرد برای ایجاد رنگ قرمز ترکیب می شوند.

  • مود رنگ RGB

حالت رنگ RGB برای نمایش مانیتور مناسب است زیرا مبتنی بر ترکیب نور است. این ترکیب رنگی شامل قرمز، سبز و آبی است. در صنعت چاپ بیشتر از رنگ های cmyk استفاده میشود و مد رنگی rgb برای صفحان نمایش کاربرد دارد.

کدام رنگ باید در تبلیغات ما استفاده شود؟

بسته به سن، جنسیت، ژنتیک و تجربیات اولیه، هر فردی نسبت به هر رنگی که می بیند، چه خوب باشد چه بد، واکنش مشخصی دارد. هر چشمی آنچه را که می بیند متفاوت درک می کند. ساکنان هر ملت، با این حال، بسته به فرهنگ و عوامل دیگر، واکنش‌های متفاوتی نسبت به رنگ‌ها دارند، بنابراین ایجاد یک نسخه جهانی غیرممکن است. به عنوان مثال، در حالی که برخی افراد آبی و لاجوردی را آرامش‌بخش می‌دانند، مردان ایتالیایی که فوتبال را دوست دارند، این رنگ را هم تنش‌زا و هم هیجان‌انگیز می‌دانند زیرا رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال آنها است. در تجزیه و تحلیل رنگ خود زیرک باشید و به مکان مخاطبان خود توجه داشته باشید. بر اساس نظرسنجی اخیر از ۲۳۲ نفر در ۲۲ کشور عمدتاً غربی، مردان و زنان بیشتر به رنگ های مختلف علاقه مند هستند. آبی محبوب ترین رنگی است که هم مردان و هم زنان آن را دوست دارند. بیش از یک سوم از زنان (۳۵٪) و بیش از نیمی از مردان (۵۷٪) رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب کردند. به طور کلی، تصور می شود که رنگ آبی به طور کلی با ایده هایی مانند آب شفاف، آسمان آبی، صداقت و قابل اعتماد بودن مرتبط است. رنگ سبز مردان و زنان هر دو یکسان است که حدود ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده است. محبوبیت رنگ بنفش بین مردان و زنان بسیار متفاوت است. در حالی که این رنگ کاملاً در بین مردان محبوبیت ندارد، ۲۳٪ در بین زنان محبوب است. بر اساس این تحقیقات، مردان به سمت رنگ‌های آبی، سبز، سیاه و قرمز گرایش دارند، در حالی که زنان به سمت رنگ‌های آبی، بنفش، سبز و قرمز تمایل دارند. رنگ های قهوه ای، بنفش و نارنجی کم علاقه ترین رنگ ها در بین نرها هستند و چهار خانواده رنگ نارنجی، قهوه ای، بنفش، خاکستری و زرد کمتر دلپذیر هستند. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۰۷، به نظر می رسد که مردان به طور کلی رنگ های آکروماتیک را دوست دارند. رنگ های آکروماتیک فقط شامل طیف های سیاه، سفید و خاکستری هستند و فاقد تمام رنگ های دیگر هستند. اکثر مردان کسب و کار از تفاوت های بین ادراک مردان و زنان از رنگ بی اطلاع هستند، که این مشکلی است که درک آن بسیار مهم است. زنان تنوع نامی بسیار بیشتری دارند و می توانند رنگ های بیشتری را درک کنند. به عنوان مثال، یک مرد از اصطلاح “بنفش” برای توصیف رنگ های مختلف استفاده می کند، در حالی که یک زن ممکن است از کلمات “بادمجان، یاسی” و … استفاده کند. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله با موضوع تاثیر رنگ در بنر تبلیغاتی گذاشتید کمال تشکر را داریم.

ادامه مطلب
اهمیت تقویم زیردستی و نکات طراحی تقویم زیردستی 1402

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *