طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی اصولی بنر تبلیغاتی چه تاثیری در برند ما دارد؟ + نکات کلیدی طراحی

طراحی بنر تبلیغاتی، تبلیغات گرافیکی و تبلیغات بصری به ۲ صورت چاپی و آنلاین هستند که پیام و هدف برند را انتقال میدهند. در حقیقت این بنر یک روش برای انتفال پیام است که با تصویر آن را به مخاطبین منتقل می کنند. انواع بنر های تبلیغاتی با عرضه در انواع مختلف ، این امکان را برای مدیران فراهم می کند که تبلیغات را برای انتقال پیام به بازار ارائه کنند. اگر قصد خرید و چاپ بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود را دارید و در انتخاب آن سر در گم هستید این مقاله به درد شما می خورد. پس با مجریان همراه باشید.

 

انواع بنر تبلیغاتی

در این بخش از مفاله به معرفی انواع بنر های تبلیغاتی خواهیم پرداخت و شما را با کاربرد ها و ویژگی های هر یک آشنا خواهیمکرد تا در خرید و چاپ بنر تبلیغاتی خود کوشا تر عمل کنید و به نوعی شما عزیزان را راهنمایی کرده باشیم. انواع بنر های تبلیغاتی عبارتند از :

 

بنر های متحرک

بنر های متحرک دارای ویژگی متحرک و بدون صدا بودن ، هستند. به بنر های متحرک ، گیف هم گفته میشود . دو خصوصیت منحصر به فرد آن ها و تاثیر گذاری بی نظیر در ذهن کاربران ، به اندازه فیلم های ویدئویی و با توجه به این که اکثر بنر های متحرک با فرمت معروف GIF  تهیه می شوند، حجم آن ها نسبت به فیلم های ویدئویی کمتر میباشد .

 

بنر تبلیغاتی ایستا

بنر های ثابت یا بنرهای تمیز دارای المان های ثابت هستند و به ۲ صورت عکس یا پوستر طراحی می شوند که میشود از آنها در وب سایت ها در قالب های چاپی استفاده کنیم. بنر های ایستا از هر جهت گزینه خوبی برای تبلیغات هستند. از خوبی های این بنر ها می توانیم به امکان ذخیره کردن آن در فرمت های jpg  و png  در حجم کم اشاره کرد.

 

بنر های تبلیغاتی html5

از محبوب‌ ترین و کاربردی ترین قالب های تبلیغاتی در فضای مجازی، بنر های html5  هستند. بر اساس آمار جهانی ۶۵ درصد مدیران بازاریابی این نوع بنر ها را به بنر های متحرک (gif) ترجیح می دهند. نداشتن محدودیت در به کار گیری رنگ ها، کیفیت بالا، تعاملی بودن و تطابق با همه دستگاه ها از ویژگی های این بنر ها می باشد.

ادامه مطلب
پرچم ساحلی چیست و چه جاهایی کاربرد دارد + مزایا و معایب آن

 

بنر های تبلیغاتی pop up

پاپ آپ نوعی تبلیغات آنلاین است که به صورت پنجره ای جداگانه از صفحه اصلی باز می شود. این نوع تبلیغ برای ارائه یک پیشنهاد به طور ناگهانی روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این کار باعث میشود توجه کاربران را به خود جلب کند.

 

بنر گرافیکی

 

نکات مهم در طراحی بنر تبلیغاتی

 

۱ . مطمئن شوید در اندازه مناسب بنر خود را طراحی می کنید

یکی از مهمترین مواردی که هنگام طراحی بنر تبلیغاتی باید حتما در نظر بگیرید ، اندازه بنر است. اندازه بنر می تواند تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد تبلیغات شما داشته باشد و انتخاب درست آن می تواند باعث بهتر شدن نتایج بازاریابی شما شود.

 

۲ . اولویت بندی را در اصول طراحی‌ رعایت کنید

برای آنکه بتوانید تبلیغات بنری موثر داشته باشید ،  بایداین نکات مهم را حتما رعایت کنید:

  • لوگوی برند : برای ایجاد آگاهی از برند شرکت تان باید لوگوی خود را در طرح بنرتان استفاده کنید، اما دقت کنید که لوگو بزرگ و برجسته نباشد که مانع از دیده شدن پیام اصلی و فراخوان به عمل ، شود.
  • ارزش پیشنهادی : ارزش پیشنهادی، سود و منافعی میباشد که برند شما به مشتریان می رساند. در طرح خود خدماتی که ارائه می دهید را نشان دهید و با قیمت های جذاب سعی کنید توجه را به خود جلب کنید.
  • به مواردی مانند زمان محدود اما کیفیت بالا و تخفیف عالی حتما فکر کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید که ارزش پیشنهادی شما باید بیشترین فضا را در تبلیغ تان داشته باشد و اولین چیزی باشد که چشم بیننده را به خود جذب میکند .
  • دکمه فراخوان به عمل : دکمه فراخوان برای عمل متن یا دکمه ای است که با کلیک بر روی آن می توانند به صفحه مورد نظر شما وارد شوند. عبارت هایی مانند شروع به کار، حالا تماشا کنید و بیشتر بیاموزید ، مثال های خوبی برای دکمه فراخوان به عمل هستند. نکته مهم این است که دکمه فراخوان به عمل در مرکز طرح شما باشد.

 

۳ . از متن های جذاب استفاده کنید

فرصت شما برای جلب توجه کاربران تنها چند ثانیه  میباشد ، برای همین استفاده از متنی که جذاب یا قابل ارتباط باشد، بسیار مهم است. در حقیقت، متن شما باید به قدری گیرا باشد که بیننده را به کلیک کردن ترغیب کند. برای نوشتن یک کپی جذاب بهتر است، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید و سپس به طرح ها و متن های خلاقانه فکر کنید. چه پیامی را می خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید ؟ نکته اصلی چیست؟ آیا خواندن آن آسان تر میباشد؟

ادامه مطلب
درباره تاریخچه طراحی بیلبورد چه می دانید؟ + دانستنی های جالب

 

۴ . استفاده از رنگ های مناسب

بهتر است برای طراحی بنر تبلیغاتی از رنگ های استفاده کنید. این رنگ ها بایستی پیام تبلیغ را به درستی منتقل کنند.  به همین منظور طراح باید از روانشناسی رنگ ها آگاه باشد.

 

۵ . استفاده از کلمات مناسب

کلماتی که برای بنر تبلیغاتی استفاده می کنید، باید مختصر و مفید و تاثیر گذار باشد. طراح باید از کلماتی استفاده کند که بتواند مخاطب را جذب و به عبارتی دیگر جادو کند تا با خیره شدن به کلمات و فکر کردن به آنها با بنر ارتباط برقرار کند و هدف طراح یعنی جذب مخاطب و افزایش مشتری اتفاق بیفتد.

 

۶ . حتما از یک فریم یا قاب ثابت برای طراحی استفاده کنید

چشم مخاطب ، طراحی بنر تبلیغاتی را در داخل یک چهار چوب مشخص یا قاب منظم که ما از آن با عنوان فریم یاد می کنیم مشاهده میکند.

مخاطبان به بنر های تبلیغاتی که دارای قاب و چهار چوب مشخص هستند بیشتر جذب می شوند تا بنر هایی که فاقد یک قاب یا فریم هستند.

 

۷ . متن خوانا باشد

معمولا برای طراحی بنر تبلیغاتی نباید از چهار خط بیشتر استفاده شود. همچنین  باید اندازه عنوان یا تیتر با خود متن تفاوت  داشته باشد. سعی کنید از فونت های شکسته، ریز، نازک و به طور کلی فونت های نا شناخته استفاده نکنید.

 

۸ . استفاده از عنصر های تاثیر گذار

تجربه نشان می دهد استفاده از بنر هایی که‌ با مخاطب ارتباط چشمی برقرار می کنند بر روی نرخ کلیک تاثیر چشمگیری دارد. اگر محصول و خدمات شما به گونه ای است که می توانید از ارتباط چشمی استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم انواع بنر های تبلیغاتی و کاربرد های آن ها را برای شما شرح دهیم. هم چنین نکات و اصولی را که باید در طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی مورد توجه قرار داد را بررسی کردیم و فهمیدیم که رعایت این نکات هر چقد هم که کوچک و کم اهمیت باشند چه تاثیر زیادی بر تبلیغات کسب و کار مورد نظرمان خواهند داشت. مجموعه مجریان در زمینه طراحی و چاپ بنر بهترین کیفیت و کمترین قیمت را به شما عزیزان ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امید است این مقاله از سایت سررسید مجریان برای شما عزیزان مفید و کاربردی بوده باشد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *