چاپ دیجیتال فوری

چاپ دیجیتال فوری و مزیت تحویل فوری

چاپ دیجیتال فوری یکی از جذابیت های دنیای چاپ است . مزیت های مهم و اصلی چاپ دیجیتال به سریع بودن این نوع چاپ برمیگردد. از این رو ما تصمیم گرفتیم این مقاله را به موضوع چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری اختصاص دهیم.
بنابراین در مقاله ابتدا به معرفی انواع چاپ و ویژگی های آن می پردازیم. سپس درباره ی چاپ دیجیتال و مزیت سرعت تحویل صحبت خواهیم کرد. در نهایت به شما عزیزان کمک خواهیم کرد که بهترین و معتبر ترین چاپخانه را برای چاپ سفارشات خود انتخاب کنید.
چنانچه به این موضوعات علاقه مند هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید به مقالات: ” راه اندازی چاپخانه و استاندارد های لازم” –  “آیا چاپ کاتالوگ در نمایشگاه لازم است؟ ”  و ” چاپ بروشور و کسب و کارهای کوچک”  مراجعه کنید.

آیا چاپ دیجیتال رقیب چاپ افست است؟

امروزه عصر سرعت و ارتباطات است. به طوری که بسیاری از کارهای ما به یک باره اتفاق می افتد و ما کنترلی بر انجام آن نخواهیم داشت. از این رو لازم است ما هم نسبت به این اتفاقات سریعا عکس العمل نشان دهیم.
چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری یکی از راهکار هایی است که در چنین شرایطی مورد استفاده قرار میگیرد. و این به معنای کنار رفتن چاپ افست نیست. در واقع چاپ دیجیتال آمده تا مکملی بر دنیای چاپ باشد. خیلی از افراد گمان میکنند که با آمدن چاپ دیجیتال چاپ افست کنار میرود. اما این نوع طرز فکر کاملا اشتباه است و ما در این مقاله به شما دوستان ثابت میکنیم که چاپ دیجیتال نه تنها رقیب چاپ افست نیست بلکه مکمل آن است.

تفاوت چاپ افست و دیجیتال در چیست؟

چاپخانه افست روشی است که در آن میتوان با کمترین هزینه، تعداد زیادی از سفارشات را در تیراژ بالا چاپ کرد. همچنین این نوع چاپ دارای کیفیت بسیار بالایی است. اما مشکل اصلی آنجاست که چاپ افست زمان زیادی میطلبد و نمیتوان برای سفارشات فوری از این روش استفاده کرد. اما چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری آن سبب شده که سفارشات فوری را در کمترین زمان آماده کرد و به دست مشتری رسانید. اما چاپ دیجیتال از هزینه بالایی برخوردار است و برای سفارشات در تعداد بالا به صرفه نیست. از طرفی با اینکه چاپ دیجیتال نیز دارای کیفیت خوبی است ولی کیفیت چاپ دیجیتال نسب به چاپ افست کمتر است. به همین دلیل است که میگوییم چاپ دیجیتال رقیب چاپ افست نیست بلکه مکمل آن است. بنابراین یک چاپخانه باید از هر دو نوع چاپ استفاده کند تا زمینه کاری خود موفق باشد.

ادامه مطلب
با انواع تابلو فروشگاهی آشنا شوید + معرفی جدیدترین مدل ها

قابلیت ویرایش سفارشات در چاپ دیجیتال

علاوه بر ویژگی چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری میتوان به مزیت ویرایش سفارشات و صرفه جویی در کاغذ اشاره کرد. در گذشته و طی چاپ افست اگر اشتباهی در طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ و غیره رخ میداد مقدار زیادی کاغذ، چاپ و تولید میشد. به طوری که این اتفاق در نهایت منجر به دور انداختن تمام سفارشات چاپ شده میشد. اما امروزه در چاپ دیجیتال قابلیت ذخیره سازی تمامی فایل ها وجود دارد. از طرفی میتوان روی تمامی این فایل ها عمل ویرایش انجام داد تا هیچ گونه اشتباهی رخ ندهد و در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

چه زمانی بهتر است از چاپ دیجیتال استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری آن سبب شده است که بازار تمایل بیشتری به این نوع چاپ نشان دهد. اما چیزی که بدیهی است آن است که چاپ دیجیتال فقط برای سفارشات در تعداد پایین کاربرد دارد. زیرا هزینه این کار بالاست و نمیتوان برای سفارشات در تیراژ بالا از آن استفاده کرد. مثلا گاهی باید فرد برای حضور در نمایشگاه سریعا خود را آماده کند. از طرفی همین فرد به تعداد محدودی کارت ویزیت نیازمند است. در چنین شرایطی بهترین انتخاب چاپ دیجیتال خواهد بود.

برای مجهز بودن به چاپ دیجیتال چاپخانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دستگاه های چاپ دیجیتالی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند دارای طولی معادل ۳ تا ۵ متر هستند. البته در این میان دستگاه چاپ دیجیتال هایی مانند کنیون، شارپ، مینولتا و زیراکس دارای طولی بین یک تا دو متر است. از این رو اگر یک چاپخانه میخواهد مجهز به چاپ دیجیتال باشد باید از فضای کافی برخوردار باشد. بدیهی است که در عصر امروز که چاپ دیجیتال و مزیت فوری تحویل آن بسیار مهم و ضروری است ، مجهز نبودن به چاپ دیجیتال قطعا چاپخانه را با شکست رو به رو خواهد کرد.

ادامه مطلب
ست مدیریتی نفیس یک هدیه تبلیغاتی به مدیران ارشد

ترکیب چاپ دیجیتال و چاپ افست

جالب است بدانید که میتوان برای سرعت بخشیدن به کار ها و کاهش هزینه ها از ترکیب چاپ افست و چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری آن استفاده کرد. مثلا برای طراحی یک کاتالوگ میتوان در میان صفحات چاپ شده از چاپ افست از صفحات چاپ شده توسط دیجیتال استفاده کرد. صفحات چاپ شده دیجیتالی میتوانند صفحات حاوی جدول ها، آمار و نمودارو غیره باشد. پس با کمی ایده پردازی و خلاقیت میتوان از هردو نوع چاپ در جهت رسیدن به هدف خود استفاده کرد.

چاپ دیجیتال و بسته بندی

همانطور که گفته شد عصر،عصر سرعت است. یبه طور که دنیا از تمام روش هایی که باعث افزایش سرعت میشود استقبال میکند. از این رو چاپ دیجیتال و مزیت تحویل فوری آن تاثیر بسیار زیادی در صنعت بسته بندی هم سرعت ایجاد کرده است. به طوری که پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۴ ارزش صنعت چاپ بسته بندی به یک و نیم تیلیارد دلار میرسد. به همین دلیل است که میبینیم اخیرا اکثر چاپخانه ها، حتی چاپخانه های سنتی نیز در حال مجهز شدن به چاپ دیجیتال هستند.

در چاپخانه مجریان از هر دو تکنولوژی چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده میشود و سفارشات مشتریان را به بهترین شکل و کمترین زمان به تحویل می رسد.
این چاپخانه دارای سابقه طولانی در زمینه چاپ بوده و مشتریان میتوانند تمامی سفارشات خود را در هر تعدادی ثبت کنند. یکی از راحت ترین روش های ثبت سفاش مراجعه به سایت مجریان است که براحتی قابل مشاهده و ثبت سفارش است

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

1 دیدگاه برای “چاپ دیجیتال فوری و مزیت تحویل فوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *