پک تبلیغاتی چیست|چاپخانه مجریان

پک تبلیغاتی چیست و چگونه از آن برای برندسازی در کسب و کار استفاده کنیم؟

پک تبلیغاتی چیست؟

پک تبلیغاتی چیست ؟ تبلیغات در یک سازمان، روش‌ها و مدل‌های مختلفی را در برمی گیرد. هر سازمانی استراتژی مخصوص به خود را برای تبلیغات دارد. تبلیغات می‌تواند در شکل های مختلف میدانی، رسانه، و جشنواره‌ای شکبل بگیرد. یک سازمان با توجه به ماهیت‌ش برنامه‌های پیش رویی که در آینده دارد، محصولات و خدماتی که ارائه می دهد و برنامه‌ی تبلیغاتی خود را نیز تدوین می کند. سازمان‌ها برای کسب اعتبار و مخاطب بیشتر و ارائه محصولاتی جدید عموما در ایونت‌ها مراسمات مختلف و جشنواره‌ها شرکت می کنند. یکی از برنامه‌هایی که آن‌ها در این نوع مراسمات برای تبلیغات خود در نظر می گیرند استفاده از محصولاتی است که به عنوان هدایای تبلیغاتی به مخاطب داده می شود. بسیاری از افراد و اشخاص ممکن است که به یاد بیاورند که اولین مواجه خود با برندی که از آن خرید می کنند در مراسمی ویژه، نمایشگاه و یا حتی ایونتی بوده است. آن‌ها هدیه‌ی تبلیغاتی را مانند تکه ای از پازل از سازمان دریافت می کنند و با خود به خانه و محل کار خود می برند. به این محصولات هدایای تبلیغاتی می گویند. این هدایای تبلیغاتی کاربردهای مختلفی برای سازمان ایجاد می کند. از برند سازی تا ایجاد حس خوب در مشتری. حال پک تبلیغاتی چیست؟ به مجموعی از چند محصول در یک پکیج پک تبلیغاتی می گویند. در واقع پک مخخف پکیج می باشد. که وظیفه‌ی این محصولات  داخل یک پکیج این است که محصول را به مشتری بشناساند و نظر آن را نسبت به برند جلب کند. هر پک تبلیغاتی می تواند دو تا چند محصول را در خود جا دهد. این محصولات با یکدیگر در تناقض نیستند و معرف سازمانی هستند که آن را به مخاطب هدیه می دهد.

چه محصولاتی می توانند در پک تبلیغاتی قرار بگیرند؟

انتخاب این که چه محصولاتی در پکیج یک سازمان قرار می گیرد کاملا مربوط به استراتژی و برنامه‌ی هر سازمان است. هر سازمانی با توجه به خدمات و محصولاتی که به مشتریان خود ارائه می دهد این برنامه را برای خود می ریزد. همانطور که به این سوال پاسخ دادیم که پک تبلیغاتی چیست حال به کاربرد آن می پردازیم. این پک‌های تبلیغاتی در چند جبهه‌ی مختلف کارکرد دارند. ممکن است محصولات داخل پک تبلیغاتی از محصولات داخل سازمان استفاده شود. مثلا به صورت گیفیت یا اشانتیون. فکر کنید که شما سازمانی برای فروش عطر دارید. برای شما پک تبلیغاتی چیست؟ پکیج سازمان شما می تواند چند نمونه‌ی کوچک از عطر‌هایی باشد که در سازمان شما تولید شده اند. این عملیات هم باعث می شود مشتری با سازمان آشنا شود و هم حس خوبی به سازمان پیدا کند و هم اینکه اگر از نمونه‌ای خوشش بیاید به عنوان مشتری برای خرید اقدام کند. در نتیجه هم راهکاری مناسب برای بازدهی بالا و هم برای فروش است و هم راهکاری مناسب برای برند سازی و ایجاد اعتبار.

کارکرد دیگری که این نوع پکیج‌ها دارند این است که می‌توانند صرفا به عنوان فرمی برای تبلیغات در نظر گرفته شوند و فقط در ایجاد حس خوب برند سازی و تکرار اسم برند در محل کار و خانه  مخاطب به وسیله‌ی هدایای تبلیغاتی بازدهی را بالا ببرند. این نوع محصولات در شبکه‌ای جمعی قرار می گیرند و عموم سازمان‌ها از آن استفاده می کنند. به این محصولات هدایای تبلییغاتی گفته می شود. این نوع محصولات، محصولاتی کاربردی هستند که مخاطبان در خانه یا محل کار خود از این محصولات  استفاده می کنند و جز ضروریات و نیاز‌های هر فردی قلمداد می شوند. این پکیج می‌تواند دو تا چند محصول تبلیغاتی را با هم داشته باشد و تقریبا شبیه به یک ست مدیریتی عمل می کند. ترکیبی از روان نویس، سررسید، کیف چرمی، دفتر یادداشت، خودکار تبلیغاتی و … انتخاب این که چه محصولاتی کنار هم در این پکیج قرار بگیرند هم باز به استراتژی و برنامه ریزی‌های یک شرکت یا سازمان برمی گردد.

ادامه مطلب
چاپ لیبل بهداشتی و نکات مهمی که باید رعایت کنیم

یک سازمان باید مخاطبان خود را در گروه‌های مختلفی دسته بندی کند و به شناخت از آن‌ها برسد. وقتی که این فرایند را انجام دهد می‌تواند محصولات مورد نظر را پیدا کند. مثلا اگر سازمانی دایره‌ی مخاطبانش گروه‌های نوجوان و دانشجو هستند می تواند از ست خودکار سررسید و دفتر یادداشت استفاده کند. می توان برای این ست انواع خودکار پلاستیکی و فلزی را به کار برد. تا عمده مخاطب‌های خود را از پکیجی که برای آنان در نظر گرفته است خوشحال کند.  و وقتی مخاطب نسبت به برند حس و حال خوشایندی داشته باشد حتما بازدهی بالا خواهد رفت و مخاطب از خدمات و محصولات سازمان خرید خواهد کرد.

 

چگونه از پک‌های تبلیغاتی برای برند سازی در کسب و کار استفاده کنیم؟

حتما این سوال را قبل از استفاده از پک تبلیغاتی از خود مدام پرسیده ایم که پک تبلیغاتی چیست؟ پک هدیه یا سبد هدیه، یک مجموعه‌ای از هدایای متنوع تبلیغاتی می باشد که با تزئینات خلاق و منحصر به فرد و هنرمندانه انجام می شود.  هر سازمان یا شرکتی، متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته است از هدایای تبلیغاتی در جهت برند سازی و اعتبار در جهت گسترش مخاطبان خود استفاده می کند. حال چگونه می شود با استفاده از پک‌های تبلیغاتی در جهت برند سازی قدم برداشت؟ پک‌های تبلیغاتی هدایای منحصر به فرد سازمان ماست. هویت و نشان برند. ما می‌توانیم به مشتری‌های ویژه، کارمندان نمونه، مدیران سایر شرکت‌ها و یا در قرعه ای که در شبکه اجتماعی برای کمپینی برگزار می کنیم این پک‌ها که شامل هدیایا تبلیغاتی هستند را به آن‌ها اهدا کنیم. ویژگی مهم این نوع پک‌ها این است که تاثیر بسیار مثبتی در روند برندسازی دارند و دلیل آن این است که مخاطب را خوشحال می کند و تشویق می کند که همراه با سازمان بماند و تبدیل به مشتری دائم شود. و حتی در گسترش شبکه‌ی مخاطب‌های سازمان کمک کند. همواره هدایای تبلیغاتی به صورت فردی نیز این تاثیر را در برند سازی می گذارند. اما پک های تبلیغاتی حسن نیت یک کمپانی و ارزش قائل شدن سازمان را به مشتری و مخاطب نشان می دهد. این پیام مهمی است از طرف سازمان به مخاطب که شما برای ما ارزشمندید. مخصوصا اگر این پک‌ها باتوجه به مخاطب هدف سازمان تولید و بسته بندی شده باشند.در پک‌های تبلیغاتی عموما این پکیج برای مخاطب خاص طراحی و اجرا می شود.  پس اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم که پک تبلیغاتی چگونه منجر به برند سازی می شود به این موارد اشاره می کنیم:

  1. راضی نگه داشتن مشتری و یادآوری اطلاعات سازمان از طریق هدیه دادن به مخاطب.
  2. گسترش مخاطب و افزایش مشتری با هدیه دادن به آن‌ها در مراسمات مختلف، جشنواره‌ها و ایونت‌ها
  3. تبلیغات موثر از طریق هدایا با توجه به اینکه تمام محصولات تبلیغاتی همراه با اطلاعات و نشانه‌های سازمان به مخاطب هدیه داده می شود.
  4. ایجاد تصوری از نقاط قوت سازمان در محصولات تبلیغاتی مانند کیفیت و خلاقیت و ماندگاری محصول. هر محصولی که به مخاطب هدیه داده می شود نمادی از هویت یک سازمان است. اگر این محصولات کیفیت و خلاقیت مناسبی داشته باشند مخاطب آن را ویژگی سازمان می‌داند. و سریعا آن را به تصویر کلی‌اش از کمپانی گره می زند.
  5. نیروهایی که در هر شاخه‌ای داخل سازمان فعالیت می کنند و به نحوی با سازمان در ارتباط هستند از طریق هدیه گرفتن گره‌ی عاطفی بیشتری با سازمان برایشان ایجاد می شود و بازدهی کار و معرفی خدمات و محصولات به خانواده و دوستانشان بیشتر می شود.
ادامه مطلب
سفارش فلش مموری تبلیغاتی ؛ یک روش تبلیغاتی موثر در بازاریابی⚡

در نهایت پک محصولات تبلیغاتی به نوعی مجموعه‌ای از محصولات تبلیغاتی است که همراه با اطلاعات و معرفی محصول به خانه‌ی مشتری می رود و این امکان را ایجاد می کند که مخاطب با این محصولات کاربردی در زندگی روزمره درگیر باشد و هر روز آن‌ها را ببیند و با آن‌ها کار کند. در نتیجه این باعث می شود که برند سازی از طریق این محصولات تبلیغاتی انجام شود و مخاطب، خانواده و دوستان و همکارانش نیز از طریق او با برند ما آشنا و تبدیل به مشتری سازمان شوند.

مطلب پیشنهادی: افزایش فروش با هدایای تبلیغاتی

 

پک‌های تبلیغاتی چه مقدار هزینه برای سازمان ایجاد می کنند؟

در کل لازم نیست که حتما هزینه‌ی بالایی  برای پک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته شود. می توان با قیمت‌های مناسب و انتخاب محصولات تبلیغاتی ارزان‌تر پک‌های به صرفه‌تری را برای این استراتژی تبلیغاتی در نظر گرفت. مطمئنا همین راه نیز بازدهی بالایی را ایجاد می کند. در نهایت چند محصول تبلیغاتی در کنار هم مانند: ماگ، خودکار فلزی ، دفترچه، یا سررسید تبلیغاتی به اندازه کافی برای مخاطب سازمان جذاب می باشد و او احساس می کند که هدیه‌ی بسیار خوبی دریافت کرده است. پک‌هایی که هزینه زیادی برای آن‌ها داده می شود مخصوص مشتریانی خاص یا مدیران ارشد سازمان طراحی می‌شود و اگر بخواهیم پک‌هایی با قیمت بالا را برای هر نوع مخاطبی در نظر بگیریم هم به صرفه نیست و هم ممکن است که زیان آن از بازدهی آن بیشتر باشد. در نتیجه بهتر است این نوع هدایای تبلیغاتی فقط برای افرادی خاص طراحی شود. همه‌ی این مضوعات با توجه به برنامه ریزی و استراتژی سازمان صرت می گیرد و باید دلیل و منطقی پشت خود داشته باشد تا به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کند. در غیر این صورت هر برنامه‌ی تبلیغاتی که برای سازمان تدوین شود ممکن است جواب ندهد و ما را از ادامه‌ی مسیر ناامید کند.شما میتوانید برای تهیه هدایای تبلیغاتی لوکس نظیر ست مدیریتی چرم و یا انتخاب هدایای دیگر و سفارش ماسک سه بعدی و همچنین برای قیمت سررسید ۱۴۰۲ و دیگر خدمات تبلیغاتی، جهب کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *