ویژگی های طراحی و چاپ کاتالوگ | چاپخانه مجریان

ویژگی های طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای

ویژگی های طراحی و چاپ کاتالوگ در واقع یک کتابچه راهنمای محصولات است که در اختیار فروشندگان قرار میگیرد و عملا هیچ کاربردی برای مصرف کنندگان ندارد.  این افراد معمولا خریدهای انبوهی دارند و یا افرادی هستند که وظیفه ارائه محصول را دارند. کاتالوگ ها معمولا به صورت محدود چاپ و در اختیار خریداران و شرکت ها قرار می گیرند. کاتالوگ ها به نوعی گونه ای از تبلیغات در زمینه تولید و ارائه خدمات است که می توان آن ها را برقرار کننده مستقیم و انتقال دهنده مفهوم و تاریخچه و محصولات شرکت دانست.

در یک کاتالوگ جزئیات مربوط به هر یک از محصولات به همراه تصاویر گویا به عنوان معرف محصول درج میشود، از این رو طراحی کاتالوگ  اهمیت بسیار زیاد ی دارد.

پیش از اینکه به هر چیزی بپردازیم ابتدا تفاوت میان کاتالوگ و بروشور را مورد بررسی قرار میدهیم.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

برای مشخص کردن بیشتر کاتالوگ و بروشور با یک مثال ساده شروع میکینیم، به عنوان مثال در هنگام خرید یک وسیله برقی مانند یخچال، فروشنده ابتدا یک کاتالوگ از انواع مدل های یخچال در اختیار شما قرار میدهد و پس از انتخاب مدل مورد نظرتان بروشور توضیحات محصول نظیر روش های نگه داری، تعمیرات و اطلاعات مربوط به ضمانت نامه به شما داده میشود.

بنابراین با توجه به میزان استفاده بیشتر از کاتالوگ نسبت به بروشور جنس کاغذ و مقوای بکار برده شده و دوام آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ادامه مطلب
چاپ سررسید اختصاصی 1402

کاتالوگ در اغلب موارد دارای تصاویر بیشتری نسبت به بروشور است و گاها ابعادی مشابه بروشور دارد اما باید بدانیم که قطع A4 در طراحی کاتالوگ مرسوم تر است.

تفاوت دیگر کاتالوگ و بروشور در تصاویر درج شده در آن است. در کاتالوگ با توجه به جذاب بودن آن تصاویر رنگی و در ابعاد بزرگ چاپ میشوند در حالیکه در بروشور ممکن است تصاویر به صورت تک رنگ و یا رسامی چاپ شوند.

مزایای استفاده از کاتالوگ

  • در معرض قرار گرفتن کسب و کار
  • برندینگ و برندسازی
  • مشتری ها را مورد خطاب قرار میدهد
  • بدون نقص به خواننده اطلاع رسانی میکند
  • کسب درآمد از اعتبار خود

ویژگی های طراحی و چاپ کاتالوگ

  • قابل حمل بودن کاتالوگ در زونکن تبلیغاتی
  • خلاصه و گویا بودن کاتالوگ
  • ایجاد ارتباط بصری در طراحی کاتالوگ
  • همگن نمودن تصویر و نوشتار در کاتالوگ

علاوه بر رعایت عناصر مهم در طراحی کاتالوگ باید به نوع چاپ و همچنین کیفیت چاپ آن نیز توجه کرد، منظور از توجه اهمیت دادن به این موضوع در سطوح بالا است. به طوری که باید برای انتخاب چاپخانه و همچنین طراح حرفه ای کاتالوگ بررسی های لازم را انجام داده و سپس اقدام به سفارش و چاپ آن نمایید. طراحی کاتالوگ که حرفه ای باشد اما اگر بطور نامناسب چاپ شود دیگر اینکه برای طراحی آن چقدر مهارت و زمان صرف شده است دارای اهمیت نیست و حتی بالعکس، اگر کاتالوگ به طور نامناسبی طراحی شود و بدون در نظر گرفتن نکات و اصول مهم و همچنین ظاهر خوب بسته شود دیگر این که با چه کیفیتی چاپ شود و … اهمیتی پیدا نمیکند، از این رو این دو مورد در کنار هم معنا پیدا میکنند و میتوانند موجب خلق کاتالوگی با طراحی خلاقانه و گویا و کیفیت بالای چاپ برای محصولات و خدمات شما گردد.

ادامه مطلب
چاپ کاتالوگ را به چه کسی بسپاریم

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *