هدف از طراحی لوگو|چاپخانه مجریان

هدف از طراحی لوگو در برندسازی چیست؟

لوگو چیست ؟ هدف از طراحی لوگو چیست ؟ لوگوی تجاری شما لزوما اولین چیزی نیست که مردم در مورد نام تجاری شما متوجه می شوند، اما قطعا بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند شما است، نشانه ای که می تواند بر نحوه درک مشتریان از شرکت شما تأثیر بگذارد. لوگوی یک برند خوب به عنوان پایه و اساس شرکت عمل می کند و به مشتریان کمک می کند بفهمند شما چه کاری انجام می دهید و ارزش های شما چیست و چه عواملی باعث ایجاد یک لوگو می شود. لوگو  نمادی است که توسط تصویر، متن، شکل یا ترکیبی از این عناصر نشان داده می شود. وقتی یک لوگوی تجاری به درستی طراحی شود، مهم ترین ویژگی های آن برند از جمله کاری که شرکت انجام می دهد، ارزش های اصلی، ایده آل ها و مأموریت آن شرکت بیان می شود.

هدف از طراحی لوگو چیست ؟

حالا که می دانید لوگو چیست، باید به این نیز توجه داشته باشید که لوگو فقط نمادی نیست که در وب سایت، رسانه های اجتماعی و مطالب بازاریابی خودتان قرار دهید. بلکه این لوگوها دارای اهداف مختلفی هستند، مانند:

  • کمک به شما در تعریف هویت برند خود. یک لوگوی خوب می تواند به مشتریان در تعیین تجارت شما، محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید، جلب توجه مخاطبان یا ارزش های تجاری کمک کند.
  • باعث می شود منحصر به فرد به نظر برسید. این واقعیت که شما می توانید از لوگوی برند خود برای تشخیص خود از رقبا استفاده کنید، از مهم ترین دلایلی است که شما باید وقت زیادی را صرف تهیه یک لوگوی منحصر به فرد کنید که به شما کمک کند همیشه خاص باشید.
  • تشخیص لوگوی تجاری. یک لوگوی خوش ساخت و خلاق می تواند یک ارتباط بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که شما می توانید در طولانی مدت یک لوگوی تجاری خوب بسازید.

انواع طراحی لوگو

لوگوها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می باشد که عبارت است از:

  • نمادها
  • علائم تصویری
  • لوگو تایپ ها
  • مارک های تجاری
  • لوگوهای mascot

مطلب پیشنهادی: انواع طراحی لوگو چیست ؟ 

 

طراحی لوگو

المان های مهم در یک لوگوی تجاری چیست؟

طراحی لوگوی یک شرکت نباید لزوما شامل همه این آلمان ها باشد. بلکه می تواند حداقل از یک آلمان و یا ترکیبی از حداقل دو آلمان تشکیل شود. در ادامه آلمان های اصلی یک لوگو وجود دارند:

  • تایپوگرافی :

    چند نمونه از مارک های معروف که از تایپوگرافی در لوگوی خلاق خود استفاده می کنند شامل Disney، Linkedln هستند. برخی از این شرکت ها به دنبال قراردادن کامل نام تجاری در لوگو هستند، که اگر نام آن به اندازه کافی کوتاه باشد، مانند برندهای تجاری که گفته شد فوق العاده عالی عمل می کند. همچنین در صورتی که نام شرکت فقط یک کلمه داشته باشد، می توانید از نام تجاری خود (مانند NASA) یا فقط حرف اول آن استفاده کنید.

  • تصاویر :

    تصاویر می توانند از یک نماد گرفته تا یک شکل، یک سیمبول، یک آلمان یا یک تصویر پیچیده داشته باشند. در صورتی که در نهایت از چیزهای پیچیده تری استفاده کردید، اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما حتی پس از تغییر اندازه برای شفاف جلوه دادن برای مکان های کوچک تر واضح به نظر می رسد.

  • رنگ :

    از همان بخش تعریف لوگو چیست به راحتی می توان گفت که رنگ در طراحی لوگو شرکت نقش به سزایی دارد. انتخاب بهترین رنگ ها برای لوگوی برندتان فراتر از آن است که رنگ ها به بهترین شکل به نظر برسند. این یک تصمیم استراتژیک است که به مخاطبان می گوید شما چگونه درک می شوید. معمولا یک پالت رنگ لوگو از حداکثر سه رنگ ساخته می شود که با دقت برای ارسال پیام مناسب انتخاب شده است.

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

 

طراحی لوگو صنایع غذایی

ویژگی های لوگوهای معروف

اکثر لوگوهای معروف با این سه ویژگی تعریف می شوند، بیاید نگاهی به آنها بیاندازیم:

  • به یاد ماندنی :

    بسیاری از لوگوهای تجاری از همان اولین باری که آنها را مشاهده می کنید به یاد ماندنی نیستند، اما این قطعا همان چیزی که باید به دنبال آن باشید. وقتی افراد به راحتی می توانند ظاهر لوگو و نام تجاری شما را به یاد بیاورند، به احتمال زیاد با شما ارتباط برقرار می کنند. داستان برند شما باید در اصالت لوگو به شما کمک کند، زیرا جدا از این که به یادماندنی باشد، باید منحصر به فرد هم باشد.

  • مرتبط با هویت تجارت :

    هدف کلی از طراحی یک لوگو خلاق، داشتن آلمانی است که به شما در ایجاد هویت تجاری قوی کمک کند. بنابراین لوگوی یک کسب و کار باید با مخاطبان و صنعت شما مرتبط باشد. از رنگ لوگو گرفته تا فونت، هر تصمیمی بر نحوه درک افراد از برند شما هنگام مشاهده لوگو تأثیر خواهد گذاشت.

  • سادگی :

    دلیل طراحی ساده لوگو این است که بیشتر مصرف کنندگان به طور خلاصه روی لوگوها متمرکز می شوند، بنابراین می توان گفت یک طرح ساده شانس بیشتری برای درک دارد. ترفند خلاقانه در این جا یافتن و استفاده از یک نماد یا Wordmark، کلمه کلیدی است که می تواند شخصیت و ارزش های برند شما را منتقل کند.

 

طراحی لوگو

نباید های طراحی لوگو

برخی از مشکلات رایج در طراحی آرم وجود دارند. در اینجا نکاتی در مورد آنچه نباید انجام دهید بیان شده است:

  • حتما آرم را به صورت کلیشه ای به وجود نیاورید. شما یک دندانپزشک هستید ، بنابراین آرم شما نیاز به داشتن دندان در آن دارد؟ قطعا نه
  • آن را بیش از حد پیچیده نکنید. سادگی یک آرم ،به یاد ماندنی (و قابل چاپ) است.
  • سعی نکنید خیلی عمومی باشید. روندهای خارق العاده ای است ، اما اطمینان حاصل کنید که آرم شما سالیان سال منحصر به فرد است.
  • با یک فرد آماتور کار نکنید.

 

چرا طراحی  لوگو مهم است؟

اهمیت و هدف از طراحی لوگو در چیست ؟ لوگو نماد یک کسب و کار است و به نوعی چهره کسب و کار در بازار وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام برند ربط می دهید. لوگو باعث می شود که برند فورا قابل تشخیص باشد. لوگویی که به خوبی طراحی شده است همیشه به یادماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند تا نام برند را به یاد داشته باشند. شکل ها و رنگ ها همیشه روی مغز انسان تأثیر می گذارد و باعث می شود راحت تر فرآیندها را به یاد بسپارد. به این معناست که اگر لوگوی شما منحصر به فرد بوده و به راحتی قابل تشخیص باشد، فرد می تواند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورد و بار دیگر هم از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفی کند. لوگو انتظارات شرکت را نشان می دهد و اگر نتواند مردم را جذب کند زمان و پول هدر می رود و مخاطب به مشتری تبدیل نمی شود. لوگو هماند برند نیست و به زبان ساده وجه تمایز نوع ارائه خدمت و ارزش های سازمانی از رقبا است که باعث می شود نام بهتری در بازار هدف بدست آورد.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
ادامه مطلب
لوگو انتزاعی چیست و برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *