چاپ لیبل موادغذایی| چاپخانه مجریان

نکات مهم چاپ لیبل مواد غذایی که لازم است حتما بدانید!

نکات چاپ لیبل مواد غذایی چیست ؟ گاهی تنها کار لازم برای یک فروش خوب و موفق چاپ لیبل مواد غذایی مناسب است. اگر در طراحی لیبل حرفه ای کار شود، محصول خود به تنهایی میتواند مشتری را جذب کند.

برعکس این امر هم امکان پذیر است. به طوری که یک لیبل بی کیفیت و نامناسب میتواند تاثیر منفی در فروش محصول داشته باشد. یک لیبل معرف کسب و کار، اعتبار و کیفیت کالای شماست.

بنابراین لازم است در طراحی و چاپ لیبل زمان و هزینه کافی را داشته باشید. حال با توجه به اهمیت لیبل، ما مقاله پیش رو را به این موضوع اختصاص داده ایم.

چنانچه این مطالب در راستای نیاز شماست لازم است آن را تا انتها مطالعه کنید.

 

نکات چاپ لیبل مواد غذایی

همانطور که گفته شد چاپ لیبل مواد غذایی امری مهم و حائز اهمیت است. از این رو ما در این مقاله به نکات مهم در چاپ لیبل میپردازیم:

از ابزار های مفید خوب و کاربردی استفاده شود

برای طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی لازم است از ابزار های کاربردی و مفید استفاده شود. استفاده از نرم افزاهای بروز و کاربردی میتواند تاثیر شگفت انگیزی در نتیجه نهایی طراحی لیبل داشته باشد.

اگر در این زمینه تخصصی ندارید میتوانید طراحی لیبل را به متخصصین آن واگذار کنید. در غیر اینصورت میتوانید خودتان آموزش های لازم را ببینید سپس اقدام نمایید.

اگر چه ممکن است پس از دیدن آموزش به تخصص کافی در این زمینه نرسید  و طراحی و فروش شما با شکست مواجه شود. همچنین ممکن است در زمینه آموزش وقت و هزینه زیادی صرف کنید و به نتیجه نرسید.

ولی در نهایت تصمیم گیرنده شما هستید و میتوانید ریسک این کار را بپذیرید.

 

درج مهم ترین اطلاعات بیزینس

لازم است در طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی مهم ترین اطلاعات درج شوند. از آنجایی که لیبل معرف تجارت و کسب و کار شماست لازم است مهم ترین اطلاعات بیزینس شما برروی آن درج شود.

ادامه مطلب
ارائه خدمات نمایشگاهی درتهران+انواع خدمات

برای مثال حک لوگو و برند تجاری، آدرس شرکت، شماره تلفن شرکت و غیره  به طور دقیق درج شود. انجام این کار در زمینه تبلیغات و گسترش کسب و کار شما لازم و ضروری است.

 

درج مهم ترین اطلاعات محصول

لازم است در چاپ لیبل مواد غذایی مهم ترین اطلاعات محصول درج شوند. در این زمینه مشتریان بسیار هوشمند عمل میکنند.

ترکیبات، تاریخ تولید و انقضا و دستور مصرف از مهم ترین اطلاعات مربوط به محصول هستند. بنابراین حک این اطلاعات برروی لیبل بسیار مهم لوده و نبود آن منجر به سلب اعتماد مشتری میشود.

 

طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی بر اساس نوع محصول

برای چاپ لیبل محصولات مواد غذایی لازم است سایز و نوع محصول در نظر گرفته شود. هر چقدر یک محصول کوچک تر باشد لازم است از لیبل کوچکتری نیز استفاده شود.

برعکس، هر چقدر محصول و ماده غذایی بزرگتر باشد لازم است از لیبل بزرگتری نیز استفاده شود. پس برای طراحی لیبل باید به تمامی جزئییات توجه کرد تا در نهایت بهترین لیبل ممکن طراحی و چاپ شود.

در واقع با در نظر گرفتن تمامی جزئیات محصول خروجی لیبل فوق العاده خواهد شد.

 

طراحی واضح و خوانا

در چاپ لیبل مواد غذایی از فونت و سایز واضح و خوانا استفاده کنید. هر اطلاعات روی لیبل واضح تر و خوانا تر باشند، مشتری در خرید محصول مشتاق تر خواهد شد.

به طوری که حتی اگر از بهترین و با کیفیت ترین طراحی استفاده کنید ولی اطلاعات روی آن واضح نوشته نشده باشند در فروش شکست خواهید خورد.

در همین راستا چاپ نام و برند شما از مهمترین اطلاعات است که باید با فونت و سایز درشت و برجسته برروی لیبل حک شود.

 

ترکیبات درست و منطقی در چاپ لیبل

ترکیبات درست و منطقی در چاپ لیبل مواد غذایی بسیار مهم است. به طوری که باید از رنگ ها و فونت های درست استفاده شود.

در همین راستا برخی رنگ ها کاملا روانشناختی هستند و روی نظر و جلب توجه مخاطب تاثیر زیادی دارند.

برای دانستن این نکات به آموزش و تجربه بالایی نیاز است که متخصصین از آن کاملا آگاه هستند.

ادامه مطلب
خرید ست مدیریتی تبلیغاتی جدید

برای مثال معمولا برای حک نام لوگو از فونت درشت استفاده میشود و برای مابقی اطلاعات از فونت ریز و شکسته استفاده میشود.

 

فضای کافی

سعی کنید در طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی فضای کافی را در اطراف هر عنصر داشته باشید. وجود فضای کافی در اطراف هر عنصر به دیده شدن آن عنصر کمک شایانی میکند.

هر چقدر یک لیبل به هم ریخته تر باشد مخاطبان و مشتریان کمتری به خود جذب میکند. پس بهتر است در طراحی یک لیبل علاوه بر ذکر مهم ترین اطلاعات به طور مختصر، فضای کافی در اطراف هر عنصر وجود داشته باشد.

 

عنصر تزئینی

در طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی بهتر است حتما یک عنصر تزئینی در نظر گرفته شود. بدیهی است که وجود متن به تنهایی نمیتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

بنابر این لازم است از عکس محصول یا هر عنصر تزئینی دیگر برای جذاب کردن لیبل استفاده شود. لازم به ذکر است که چاپ عکس و متن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

 

بازیگوشی

از شعار ها و متون با مزه در طراحی لیبل مواد غذایی استفاده کنید برای مثال میتوان به تبلیغات شوفاژ دیواری گلدیران اشاره کرد: از ماست که گرماست .

همچنین میتوانید از اخبار روز دنیا برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر لیبل بهره بگیرید. برای مثال اخیرا اخبار کرونا و گوشزد کردن رعایت نکات بهداشتی بسیار پرکاربرد بوده است.

تمامی این عوامل به ایده پردازی و خلاقیت خود شما بستگی دارد. به طوری که لازم است روز ها در این زمینه فکر و ایده پردازی شود.

 

چاپ لیبل مواد غذایی خود را به چه کسی بسپاریم؟

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است طراحی و چاپ لیبل مواد غذایی خود را به متخصص آن بسپاریم. زیرا هر چقدر در این زمینه حرفه ای تر عمل شود احتمال و درصد موفقیت بالاتر میرود.

سپردن کار به یک تیم حرفه ای طراحی و چاپ میتواند به شما در مسیر رشد کمک بسیار زیادی داشته باشد. سعی کنید در این زمینه خساست را کنار بگذارید و برای اعتبار کسب و کار خود هزینه کنید.

چرا که موفقیت با رعایت همین نکات کوچک ایجاد میشود.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *