چاپ لیبل دارویی

نکات چاپ لیبل دارویی + انواع آن

نکاتی که باید در چاپ لیبل دارویی به آن توجه کنیم

چاپ لیبل دارویی و الصاق آن برروی دارو ها یکی مهم ترین مراحل در تولید دارو است. درواقع لیبل به چسبی گفته میشود که بر اساس قانون سازمان غذا و دارو روی تمامی داروهای تولیدی و وارداتی چسبانده میشود. در غیر اینصورت دارو ها مجوز فروش را نخواهند داشت. دو لیبل اصالت دارو و لیبل سلامت مهم ترین مجوز یک دارو برای فروش محسوب میشوند. لیبل ها حاوی اطلاعاتی درباره ی محصول و شرکت وارد کنندخ یا تولید کننده است. این اطلاعات به بیمار این اطمینان را میدهد داروی مورد استفاده دارای اصالت است.

داروهای بدون لیبل

اگر تولید کننده ای از چاپ لیبل دارویی فیک استفاده کند و یا در کل روی محصولاتش لیبل گذاری صوت نگرفته باشد مجازاتی برابر با قاچاق دارو را در پی خواهد داشت. چنانچه داروی بدون لیبل باعث آسیب به بیماران شود مجازات سنگین و نیز عوارضی جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت. پس اگر در زمینه واردات و فروش دارو فعالیت دارید سعی کنید تمامی قوانین را رعایت کنید تا خود و کسب و کار و سرمایه اتان به خطر نیفتد. کافیست تمامی اصول فروش دارو رعایت شود تا به موفقیت چشم گیری در این مسیر برسید.

انواع لیبل های دارویی و ویژگی های آن ها

برای چاپ لیبل دارویی باید نکات مهمی رعایت شود. به طوری که با رعایت آن میتوان مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کرد. پس چنانچه شما از این نکات مهم اطلاعای ندارید این مطالب را از دست ندهید.

به طور کل یک لیبل باید دارای حاشیه زرد، رنگ سفید، وجود شماره های سازمان و اسکرچ باشد. در عین حال لیبل های دارویی دارای انواع مختلفی هستند که باید در ابعادی استاندارد تولید شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

لیبل دارویی وید

 چاپ لیبل دارویی وید باید ابعاد به طور دقیق رعایت شود. به طوری که این لیبل ها دارای ابعاد ۱ در ۴ تولید میشوند. این نوع لیبل دارای کیفیت و ماندگاری بسیار بالا و ابعاد مناسب است. روی این برچسب تاریخ تولید، تاریخ انقضا و نام محصول حک میشود. سفارش چاپ این نوع لیبل توسط مراکز معتبر پذیرفته میشود و شما تولید کننده گرامی میتوانید برای دریافت آن اقدام نمایید. در این نوع لیبل هر گونه دستکاری سبب تکه تکه شدن لیبل شده و پیامی از باطل بودن (VOID) برچسب از خود به جای میگذارد. مواد مورد استفاده در تولید این نوع برچسب پلی استر است.

ادامه مطلب
کلاه تبلیغاتی یک هدیه تبلیغاتی تاثیرگذار

برجسته کردن لیبل

برجسته کردن نوعی تکنیک است که در تولید و چاپ لیبل دارویی مورد استفاده قرار مییگیرد. این برجسته سازی باعث جلب توجه هر چه بیشتر مشتری میشود. این نوع لیبل ها به گونه ای طراحی شده اند که باعث سه بعدی شدن و یا عمق سازی لیبل میشود.

سلفون یا لمینت

برای بالا بردن کیفیت و ماندگاری لیبل در برابر عوامل خارجی یک لایه سلفون را برروی آن میچسبانند. این سلفون باعث ایجاد جلوه خاص و جذابی به لیبل میشود. در همین راستا سلفون ها در دو نوع براق و مات تولید میشوند. پس چنانچه میخواهید لیبل های روی محصول دارای دوام بیشتری باشند میتوانید از چاپخانه بخواهید برروی آن از سلفون استفاده کند.

چاپ لیبل دارویی با سلفون براق

وقتی در چاپ لیبل دارویی از سلفون براق استفاده میشود کیفیت چاپ تا حد بسیار زیادی بالا میرود. رنگ ها بسیار زیبا دیده میشوند. از طرفی کیفیت و ماندگاری لیبل در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت افزایش میابد. لیبل های سلفون براق در سایز های مختلف تولید میشوند.

چاپ لیبل سلفونی مات

لیبل های سلفونی مات برخلاف سلفون های براق بسیار مخملی و مات به نظر میرسند. جنس این نوع لیبل ها از PVC بوده و در سایز های مختلف و گرماژ های مختلفی نیز تولید میشوند. این نوع سلفون ها باعث بالا رفتن عمر و ماندگاری لیبل شده و کاملا ضد خش و ضد آب است.

دلیل استفاده از برچسب هولوگرامی در صنعت دارو

گاهی برای چاپ لیبل محصولات دارویی از برچسب های هولوگرامی استفاده میشود. برچسب های هولوگرامی دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند. از این رو طراحان خلاق برای جلب توجه هر چه بیشتر مشتری ازاین روش استفاده میکنند. برچسب های هولوگرامی  بیشتر جنبه زیبایی و جذب مشتری را دارند و به همین دلیل تولید میشوند. از طرفی برچسب های هولوگرامی طی تکنولوژی پیشرفته ای ساخته میشوند به طوری که جعل آن کار سخت و یا حتی غیر ممکنی است و این خود اصالت کالا را برای مشتری تضمین میکند. بنابراین علاوه بر اینکه این کار یکی از روش ها و قانون های بازار یابی است یکی از روش های جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و محصولات فیک نیز هست.  به همین منظور یک کارفرمای هوشمند از هر روش به ظاهر کوچکی برای بازاریابی و جذب مشتری و بالا بردن اصالت کالای خود استفاده میکند.

ادامه مطلب
با انواع چاپ لباس تبلیغاتی آشنا شوید + کاربرد لباس تبلیغاتی در تبلیغات یک برند

لیبل صدفی

یکی دیگر از انواع لیبل ها که در صنعت چاپ لیبل دارویی مورد استفاده قرار میگیرد، لیبل صدفی است. از ویژگی های لیبل صدفی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این لیبل ها در چهار ردیف و در ۶۰۰۰عدد تولید میشوند.
  • درج پوشش اسکرچ در لیبل صدفی در سمت راست و گوشه پایین آن قرار دارد.
  • چسبی که در این نوع لیبل مورد استفاده قرار میگیرد از نوع هاتملت است.
  • محصولات باید طبق نظارت سازمان غذا و دارو و با مشخصات مورد تایید آن ها چاپ شده و مورد استفاده قرار گیرند. لیبل مورد تایید سازمان غذا و دارو دارای سایز ۲۰ در ۴۰ میل است.

لیبل های کاغذی

از آنجایی که لیبل های کاغذی نسبت به دیگر لیبل ها ارزان تر هستند بیشتر هم مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو کسب و کار هایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند و سرمایه زیادی را به منظور چاپ لیبل دارویی ندارند عموما از این نوع لیبل استفاده میکنند. روی این نوع لیبل ها نام محصول، بارکد محصول، تاریخ انقضا و غیره ثبت میشود. این نوع برچسب ها اگرچه نسبت به دیگر لیبل ها از کیفیت کمتری برخوردار هستند ولی با این حال مقاومت بالایی در برابر پارگی و خراشیده شدن دارند.

لیبل شیشه ای

لیبل های شیشه ای به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فرد آن بسیار پر طرفدار هستند. این نوع لیبل ها کاملا بی رنگ و شفاف بوده و اطلاعات از هر دو طرف آن مشاهده میشود. چاپ این نوع لیبل در ابعاد مختلف و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *