نکات طراحی تقویم رومیزی |چاپخانه مجریان

نکات طلایی برای طراحی خلاقانه تقویم رومیزی تبلیغاتی ۱۴۰۲

نکات طراحی تقویم رومیزی شامل چه مواردی هستند؟ طراحی اصولی تقویم رومیزی چه شرایطی دارد؟ چند نوع تقویم رومیزی وجود دارد؟ مراحل طراحی و تولید تقویم رومیزی به چه صورت است؟ کاربرد تقویم رومیزی چیست؟ تقویم رومیزی برای چه نوع تبلیغاتی مناسب است؟ همه ساله نزدیک به سال نو صاحبین کسب و کار به فکر تهیه هدایای تبلیغاتی برای نیروها، همکاران و مشتریان خود می‌افتند، انتخاب محصولی که به عنوان هدیه ارزشمند و کاربردی بوده و تبلیغات روی آن به خوبی نمایش داده شود یکی از موضوعات با اهمیت است. اگر شما نیز چنین شرایطی دارید و به دنبال یک کالای تبلیغاتی مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تقویم رومیزی به عنوان یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی است. در این مطلب از مجریان قصد معرفی این محصول و صحبت در مورد نکات طلایی برای طراحی تقویم رومیزی تبلیغاتی خلاقانه را داریم. برای آشنایی با این محصول و نکات طراحی آن با ما همراه باشید.

۱۰ نکته مهم‌ و طلایی در طراحی تقویم رومیزی

تقویم رومیزی یکی از محصولات تبلیغاتی کاربردی است. این وسیله برای همه افراد قابل استفاده است و برای مشاهده تاریخ و رویدادها، به عنوان وسیله یادداشت روزمره، برای یادآور قرارها و جلسات کاری و بسیاری موارد دیگر قابل استفاده است. این محصول را می‌توان با رعایت برخی نکات به یک هدیه تبلیغاتی ارزشمند و تاثیرگذار در امور تبلیغات تبدیل کرد. از مهم‌ترین نکات طراحی تقویم رومیزی می‌توان به شخصی‌سازی تبلیغ برای کسب و کار اشاره کرد. این مسئله تنها یکی از نکات طراحی تقویم رومیزی است و به منظور طراحی تقویمی با شکل و کاربری منحصر به فرد نکات مختلفی دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

به خصوص در فضای رقابتی و با در نظر داشتن این موضوع که تقویم رومیزی یکی از پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی است و توسط بیشتر مجموعه‌ها استفاده می‌شود، اهمیت در نظر گرفتن نکات مختلف برای طراحی تخصصی و حرفه‌ای تقویم رومیزی دو چندان می‌شود. در ادامه برخی از مواردی را معرفی می‌کنیم که به عنوان مهم‌ترین نکات طراحی تقویم رومیزی باید به آن‌ها توجه کرد.

 

طراحی تقویم رومیزی

 

۱. چاپ تقویم با رنگ مخصوص برند

اولین و مهم‌ترین مورد از نکات طراحی تقویم رومیزی، چاپ تقویم با رنگ مخصوص برند است. برای اینکار ابتدا باید رنگ برند خود را مشخص کنید. هر برند رنگی مخصوص به خودش را دارد که در بیشتر تولیدات از آن استفاده می‌شود. راحت‌ترین راه تشخیص رنگ برند، توجه به لوگو آن است. رنگی که در لوگو بیشتر به کار رفته و چشم‌گیرتر است، رنگ اصلی برند شما است و با به کار بردن آن در تقویم رومیزی، این کالا را متناسب با برند خود شخصی سازی می‌کنید. رعایت این نکته کمک می‌کند که مشتریان با مشاهده تقویم رومیزی شما ناخودآگاه لوگو و جزئیات برند را به یاد بیاورند.

۲. طراحی همسان

طراحی همسان از دیگر نکاتی است که در طراحی تقویم رومیزی باید به آن توجه کرد. هر صفحه از تقویم رومیزی طراحی و چاپ شده توسط برند شما باید معرف برند باشد. البته نیازی نیست که در تمام صفحات لوگوی برند را قرار دهید. کافی است در نمادها یا جزئیات صفحه انتخاب‌هایی داشته باشید که کسب و کار شما را معرفی کند. برای مثال اگر صاحب یک غذاخوری یا رستوران هستید و قصد چاپ تقویم رومیزی برای تبلیغ رستوران خود را دارید، برای طراحی همسان می‌توانید در بعضی صفحات از تصویر غذاهای مجموعه، پرسنل و حتی مواد خام غذایی استفاده کنید.

۳. استفاده از تصاویر جذاب

استفاده از تصاویر جذاب یکی دیگر از نکات طراحی تقویم رومیزی است که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. تصاویر بیشترین تاثیر را در ماندگاری یک تبلیغ دارند و در طراحی تقویم رومیزی هم باید به این تاثیر توجه کرد. تصویر جذاب عیار تقویم شما را مشخص می‌کند و در هربار مشاهده مخاطب را مدتی با محصول شما درگیر می‌کند. تصویر انتخابی برای تقویم رومیزی می‌تواند هر چیزی باشد. تصویری گرافیکی مرتبط با برند، یکی از طرح‌هایی که برای لوگو مجموعه در نظر داشته‌اید و تصویری جذاب از کارکنان یا محصولاتی که در کسب و کار خود ارائه می‌کنید، هر کدام به عنوان تصویر اصلی تقویم قابل استفاده هستند.

ادامه مطلب
سازه نمایشگاهی در جذب مخاطب موثر است

۴. طراحی خلاقانه

از دیگر نکات طراحی تقویم رومیزی می‌توان به طراحی خلاقانه و اهمیت آن در تاثیرگذاری بیشتر تقویم اشاره کرد. بسیاری از مجموعه‌های چاپ تبلیغات برای به صرفه کردن هزینه به مشتریان پیشنهاد می‌دهند که به جای طراحی تقویم رومیزی اختصاصی از طراحی‌های از پیش انجام شده آن‌ها یا طرح‌های آماده استفاده کنند. این کار مزایایی دارد که پایین آوردن هزینه چاپ و طراحی تقویم یکی از آن‌ها است. مزیت دیگر استفاده از طرح‌های آماده سرعت بیشتر آماده‌سازی تقویم است اما این مزایا نباید باعث شوند که از بزرگ‌ترین امتیاز طراحی خلاقانه یعنی خاص کردن طرح و محصول برای مشتریان غافل شوید. یک طراحی خلاقانه متفاوت برای چاپ تقویم رومیزی، برند شما را تا مدت‌ها در ذهن مشتری و بینندگان ماندگار می‌سازد.

۵. استفاده از نمادها

استفاده از نمادها یا تصاویر توصیفی یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی حرفه‌ای تقویم رومیزی اهمیت داشته و توجه به آن کمک می‌کند که زیباترین و خلاقانه‌ترین تقویم را برای معرفی برند خود آماده کنید. بهتر است نمادهایی را برای استفاده در تقویم انتخاب کنید که معرف برند شما یا مرتبط با کسب و کار شما باشند. برای مثال اگر در زمینه تولید محصولات ارگانیک فعالیت می‌کنید نمادهای مربوط به این محصولات مانند برگ‌های سبز انتخاب مناسبی برای تزئین تقویم رومیزی شما خواهند بود. با استفاده از نمادهای مرتبط با کسب و کار حتی می‌توانید خدمات خود را به مشتریانی که سابقه خرید از شما ندارند یا خدمات جدید را به مشتریان قدیم خود معرفی کنید.

۶. مشخص کردن هدف در طراحی

مشخص کردن هدف در طراحی از دیگر نکات مهمی است که در طراحی تقویم رومیزی باید به آن توجه داشته باشید. هدف بیشتر افراد از طراحی و آماده‌سازی تقویم رومیزی به عنوان هدیه تبلیغاتی ماندگار کردن برند در ذهن مشتریان است. البته برخی افراد این محصول را صرفا به عنوان هدیه اما با مشخص کردن اهدا کننده آماده می‌کنند. طبیعتا در هدف اول تقویم باید به گونه‌ای باشد که مشتری با مشاهده هر صفحه از آن برند شما را به خاطر بیاورد اما در هدف دوم می‌توان طراحی را علاوه بر بُعد تبلیغات از دید کاربردی بودن و زیبایی هم انجام داد.

۷. در نظر گرفتن فضای خالی در تقویم

در نظر گرفتن فضای خالی در تقویم یکی دیگر از نکاتی است که به طراحی تقویمی کاربردی و مناسب کمک می‌کند. برخلاف تصور بیشتر افراد تقویم رومیزی صرفا یک گاه‌شمار برای مشاهده تاریخ نیست و بسیاری از افراد آن را برای مشخص کردن یک روز خاص استفاده می‌کنند. حال تصور کنید که علاوه بر امکان علامت‌دار کردن یک روز در تقویم این امکان را هم داشته باشید که یک یادداشت در تقویم خود ثبت کنید و تقویم فضایی داشته باشد که موضوع مهمی که قصد یادسپاری و یادآوری آن را دارید، در تقویم قابل ثبت باشد. طبیعتا در چنین شرایطی تقویم رومیزی حتی به دفترچه ارزشمند شما برای یادآوری مطالب هم تبدیل می‌شود و این موضوع کاربرد آن را چند برابر می‌کند.

۸. قرار دادن پیام مجموعه در تقویم

قرار دادن پیام مجموعه در تقویم رومیزی از دیگر نکات طراحی این محصول است. هر مجموعه بسته به اهداف، زمان تاسیس و نوع خدمات خود پیامی دارد که در تبلیغات آن را به مشتریان انتقال می‌دهد. تقویم رومیزی یکی از بهترین کالاهای تبلیغاتی است که با استفاده از آن می‌توانید پیام مجموعه را به مشتریان انتقال دهید. برای انجام کار راه‌های خلاقانه‌ای وجود دارد. برای مثال می‌توانید هر بخش از پیام را در یک صفحه تقویم قرار دهید یا پیام را به ترکیبی از متن و تصویر تبدیل کنید و در بعضی صفحات متن پیام و در بعضی صفحات تصویر آن را قرار دهید تا مشتری یا مخاطب با مرور تقویم و رفتن به ماه‌های بعد پیام شما را متوجه شود.

۹. انتخاب ابعاد مناسب برای تقویم

انتخاب ابعاد مناسب برای تقویم رومیزی از دیگر نکات طراحی این محصول تبلیغاتی است. هیچکس علاقه‌ای به استفاده از محصولی جاگیر که میز کار را شلوغ کند ندارد و از طرفی تقویمی کوچک که دائما بین وسایل روی میز گم شود و به چشم نیاید هم به عنوان محصول تبلیغاتی کاربردی نیست. ابعاد تقویم باید به گونه‌ای باشد که روی میزهایی با اندازه متوسط جای گرفته، میز را شلوغ نکند و از طرفی میان وسایل مختلف روی میز متمایز باشد. بعضی از مجموعه‌ها به عنوان یک راهکار هوشمندانه تقویم رومیزی به عنوان هدیه تبلیغاتی را در دو اندازه مختلف چاپ و آماده‌سازی می‌کنند و به مشتریان یا همکاران خود هدیه می‌دهند تا مصرف کننده این امکان را داشته باشد که بر اساس سلیقه و نیاز خود از اندازه مناسب تقویم استفاده کند.

ادامه مطلب
نحوه طراحی و اصولی که باید برای جلد کتاب رعایت شود

۱۰. دقت به استحکام تقویم

دقت به استحکام تقویم از دیگر نکات طراحی تقویم رومیزی است. همان‌طور که گفته شد بسیاری از افراد تقویم رومیزی را علاوه بر مشاهده تاریخ به منظور یادداشت هم استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی اگر تقویم از استحکام خوبی برخوردار نباشد در اثر استفاده خراب شده، پاره می‌شود یا صفحات آن از همه جدا می‌شوند. جنس کاغذ تقویم باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ظاهر زیبا، در اثر استفاده دچار خرابی هم نشود.

انواع تقویم رومیزی ۱۴۰۲

انواع تقویم رومیزی متفاوت است و در زمان طراحی و استفاده از این محصول باید به این موضوع توجه داشته باشید تا بهترین تقویم را طراحی و به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید. تنوع تقویم‌های رومیزی در موضوعاتی مانند جنس کاغذ تقویم، جنس و طراحی جلد یا صفحه رویی تقویم و تعداد صفحات تقویم است. برای مثال تعداد صفحات تقویم رومیزی ممکن است حداقل ۱۳ برگ باشد که هر برگ مربوط به یک ماه خاص و یک برگ رویی و یا ۷ برگ باشد که در تقویم ۷ برگی یک برگ به معرفی برند و باقی برگ‌ها به صورت پشت و رو به نمایش‌های ماه‌های سال اختصاص داده می‌شوند.

 

هزینه چاپ و طراحی تقویم رومیزی

در میان نکات مختلفی که مشتریان برای چاپ و استفاده از تقویم رومیزی به آن‌ها توجه می‌کنند، هزینه چاپ و طراحی این محصول یکی از مهم‌ترین مسائل است. تاثیر هزینه چاپ و طراحی تقویم رومیزی گاهی از همه نکات گفته شده در بالا بیشتر است. گاهی اوقات مشتریان برای صرفه‌جویی در هزینه چاپ و طراحی تبلیغ بسیاری از مواردی که به خلاقانه کردن و تولید تقویم حرفه‌ای کمک می‌کنند را نادیده می‌گیرند. اگر بودجه‌ای خاص برای انجام این کار در نظر دارید، بهتر است ابتدا این موضوع را برای شرکت طراح مشخص کنید تا با توجه به این نکته پیشنهادات خود برای طراحی و تولید تقویمی تخصصی را به شما ارائه کنند.

 

نتیجه‌ گیری 

اهمیت تقویم رومیزی ۱۴۰۲ به عنوان کالایی تبلیغاتی بسیار زیاد است. این محصول جز کالاهای اصلی تبلیغاتی است که بیشتر برندها و کسب و کارها به عنوان هدیه یا محصول تبلیغاتی ثابت خود استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی توجه به نکات طراحی تقویم رومیزی و انتخاب بهترین مجموعه برای چاپ و طراحی تقویم، کمک می‌کند که تقویم شما نسبت به محصول طراحی شده توسط رقبا کاربردی‌تر بوده و تاثیر بیشتری در ذهن مشتریان داشته باشد. مجموعه مجریان یکی از مجموعه‌های فعال در زمینه تولید هدایای تبلیغاتی به خصوص چاپ و طراحی انواع تقویم‌های تبلیغاتی از نوع رومیزی، زیردستی، دیواری و دیگر مدل‌ها است. با مراجعه به سایت مجریان ، شرکت هدایای تبلیغاتی ،می‌توانید انواع تقویم‌ها و سایر محصولاتی که در مجموعه ما طراحی می‌شوند را مشاهده کنید. همچنین از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت امکان تماس با کارشناسان و ثبت سفارش خود را نیز خواهید داشت.

 

سوالات متداول 

۱. توجه به نکات طراحی تقویم رومیزی چه اهمیتی دارد؟

با توجه به نقش تقویم رومیزی به عنوان کالایی تبلیغاتی، دقت به اصول طراحی این محصول باعث تاثیرگذاری بیشتر آن در مشتریان و مخاطبین می‌شود.

۲. انتخاب رنگ در طراحی تقویم رومیزی چه اصولی دارد؟

رنگی که در طراحی تقویم رومیزی استفاده می‌شود باید معرف برند شما باشد و بهتر است یکی از رنگ‌هایی باشد که در لوگوی شما کاربرد بیشتری دارد.

۳. طراحی همسان برای تقویم رومیزی به چه معنا است؟

طراحی همسان در تقویم رومیزی به این معنا است که تمام صفحات تقویم باید نشانی از برند شما داشته باشند و هماهنگ با طراحی اصلی از نظر رنگ، استفاده از تصاویر، متن و دیگر موارد باشند.

۴. نقش تصاویر در طراحی تقویم رومیزی چیست؟

تصاویر به یادماندنی‌ترین بخش هر تبلیغ در ذهن مشتریان هستند و اگر انتخاب آن‌ها برای تقویم هم اصولی انجام شود، تقویم را به یک کالای تبلیغاتی ماندگار تبدیل می‌کنند.

۵. راهکارهای خلاقانه قرار دادن پیام در تقویم رومیزی چیست؟

قرار دادن هر بخش از پیام در یک صفحه یا ترکیب پیام با عکس و متن و جای دادن در صفحات مختلف از ایده‌هایی هستند که انتقال پیام به مشتریان را به شکل جذاب‌تری انجام می‌دهند.

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *