خلاقیت در طراحی کاتالوگ | چاپخانه مجریان

نکات طلایی طراحی کاتالوگ + خلاقیت در طراحی

نکات مهم در طراحی خلاقانه کاتالوگ

خلاقیت در طراحی کاتالوگ چیست ؟ مهمترین چیزی که برای معرفی محصولات به بازاریان و مشتری ها وجود دارد کاتالوگ است. طراحی کاتالوگ و بروشور یکی از مهمترین ابزارهایی است که هر کسب و کار و یا تولیدکننده ای به آن نیاز دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وجود آمدن ماشین آلات و تولیدات مختلف و متنوع، انتخاب محصول مورد نظر توسط خریدار و مصرف کننده نسبتا دشوار است. با توجه به این وضعیت، تبلیغات صحیح می تواند در فروش بیشتر نقش بسار مهمی را ایفا کند.سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور، یکی از موثرترین روش ها برای معرفی کالا به مشتری به شمار می رودمعرفی محصولات در کاتالوگ باید به صحیح ترین روش باشد. رعایت تمام نکات مهم در طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور علاوه بر جذابیت بیشتر و افزایش تاثیر بر مخاطب، هزینه کمتری را برای چاپ بدنبال دارد.طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گرانتر است و به تعداد مورد نیاز چاپ می گردند. در این محصول چاپی عموما از تصاویر و طراحی های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می شود.

 

نکات طراحی کاتالوگ و اهمیت کیفیت چاپ

چاپ کاتالوگ ابزاری مهم برای توسعه تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات به مشتریانی است که در ملاقات‌های حضوری، نمایشگاه‌ها و بازاریابی در محل مشتری در ارتباط هستید.به همان میزان که طراحی کاتالوگ مهم است، چاپ کاتالوگ حرفه ای نیز در جذابیت و ماندگاری آن مهم و سرنوشت ساز است.پس با توجه به این که یک کاتالوگ ابزار مهم معرفی محصولات است باید به گونه ای طراحی و چاپ شود که بتواند بازاریان و مشتری ها را به خوبی به خود جذب کند.در نتیجه باید در انتخاب یک چاپخانه باسابقه بررسی های لازم را انجام داده و سپس اقدام به چاپ لوگو کنید.

ادامه مطلب
ساعت دیواری تبلیغاتی به چه کسانی هدیه دهیم؟ + {مزایای آن}

 

نکات ضروری در چاپ کاتالوگ

  • طراحی آن باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد اشتیاق و ترغیب مخاطب به مطالعه آن به طور بسیار شفاف به توضیح عملکرد محصول بپردازد.در طراحی کاتالوگ باید چاپ و نوع ترتیب قرارگیری، صفحه بندی، آرایش چیدمان حروف در نظر گرفته شود.نوع برش های بعد از چاپ و تا خوردگی های که در برگه ها ایجاد خواهد شد ،ویراستاری آن و… باید لحاظ گردد.زیرا اگر طراح کاتالوگ با صنعت چاپ و مراحل بعدی آن آشنا نباشد بعد از طراحی، دچار مشکل شده و نمی تواند چاپ کاتالوگ مناسبی ایجاد نماید.
  • برش، خط تا و مرحله بسته بندی مراحل نهایی ایجاد یک کاتالوگ است.
  • استفاده از رنگ های مرغوب و دستگاه های چاپ و برش روز دنیا که در این زمینه ساخته شده(صنعت پیشرو آن کشور آلمان می باشد) است و مرغوبیت استفاده از کاغذ و روکش های که برروی آن قرار می گیرد، همه این موارد می تواند باعث کیفیت بخشیدن و چشم نوازی کاتالوگ گردد.
  • بعد از مرحله چاپ باید برروی برش ها و خط تاها توجه لازم را نمود زیرا برش ها و خط تا باید به شکل درست روی هم قرار گیرد عجله و اشتباه در برش خط تاها باعث می شود از مرغوبیت کاتالوگ تولید شما بکاهدو در آخر بسته بندی که تحویل مشتری می دهید نیز باید بنحو درست اصولی باشد تا باعث مخدوش شدن کالای شما نشود.

 

خلاقیت در طراحی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ باید در عین ساده بودن و گویا بودن همه جزئیات محصولات باید خلاقیت های لازم را به خرج داده و همچنین در انتخاب تصاویر کاتالوگ نهایت کیفیت و زیبایی را در نظر گرفته تا در نتیجه یک کاتالوگ حرفه ای را داشته باشید.همچنین شما می توانید از کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی چاپ شده خود در کنار اوراق اداری،کارت ویزیت و سایر مدارک که جهت معرفی کسب وکار خود طراحی کرده اید، و قرار دادن آن ها در زونکن تبلیغاتی ، آن ها را در نمایشگاه ها به مشتریان و بازدیدکنندگان خود ارائه دهید

ادامه مطلب
آشنایی با اصول طراحی لوگو 1402

 

مواردی که باید در طراحی کاتالوگ رعایت شود

  • معرفی محصول و کارخانه تولیدی آن امتیازات و رتبه های گرفته شده
  • اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطب به شکلی که رقابتی بودن آن و امتیازات آن نسبت به محصولات مشابه بیان گردد
  • تصاویر با کیفیت و واضح
  • آدرس کامل ارائه دهنده محصول شامل شماره های تماس و ایمیل و وب سایت و…

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *