خدمات نمایشگاهی چیست|چاپخانه مجریان

چگونه خدمات نمایشگاهی موثرتری برای کسب و کار خود دریافت کنیم؟

خدمات نمایشگاهی چیست ؟ تاثیر خدمات نمایشگاهی در کسب و کارها چیست؟ مراحل خدمات نمایشگاهی به چه صورت است؟ خدمات نمایشگاهی چند نوع دارند؟ هزینه خدمات نمایشگاهی به چه صورت است؟ خدمات نمایشگاهی توسط چه سازمان‌هایی قابل اجرا هستند؟ یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات انبوه، تبلیغ در نمایشگاه‌ها است که با عنوان خدمات نمایشگاهی هم شناخته می‌شود. مانند دیگر روش‌های تبلیغات این خدمات هم اصولی دارند که در این مطلب از مجریان قصد صحبت در مورد آن‌ها را داریم. با ما همراه باشید تا به این سوال که چگونه خدمات نمایشگاهی موثرتری برای کسب و کار خود دریافت کنیم، پاسخ دهیم.

خدمات نمایشگاهی چیست ؟

این پرسش رایج‌ترین سوال افرادی است که قصد استفاده از خدمات نمایشگاهی یک مجموعه و تبلیغ کسب و کار خود در یک نمایشگاه را دارند. نمایشگاه یک ابزار ارتباطی است که صاحبین مشاغل، گروه‌های علمی، کارآفرینان، هنرمندان و حتی پژوهشگران تحقیقات، آثار و تولیدات خود را در معرض نمایش برای تعداد بالایی از افراد قرار می‌دهند. نمایشگاه‌ها در اصل محلی برای ارتباط عمومی گسترده هستند اما امروزه به عنوان یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کسب و کارها از طریق آن‌ها، اقدام به معرفی خدمات خود به تعداد بالایی از مخاطبین کنند.

فعالیت در نمایشگاه‌ها برای کسب و کارها یا صاحبین برند اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت شوند بهترین بازدهی از حضور در نمایشگاه را خواهند داشت. به خصوص در نمایشگاه‌های خصوصی یا نمایشگاه‌هایی که شرکت در آن‌ها با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است، فعالیت باید به گونه‌ای باشد که تمام هزینه صرف شده برای حضور در گردهمایی معرفی خود به مخاطبین جبران شود. قواعد و اصول انجام این کار برای معرفی بهتر و بیشتر، همان خدمات نمایشگاهی موثر هستند که معمولا از سمت شرکت‌های تبلیغاتی ارائه می‌شوند.

 

انواع نمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات تبلیغاتی

پیش از این که بررسی کنیم خدمات نمایشگاهی چیست و نقش آن در تبلیغات و معرفی بهتر برندها در چیست،  نیاز است که با انواع نمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات تبلیغاتی آشنایی داشته باشید. خدمات نمایشگاهی در همه انواع نمایشگاه‌ها ارائه می‌شوند اما براساس نوع نمایشگاه و چگونگی برگزاری آن، جزئیات خدمات متفاوت هستند. تمام نمایشگاه‌هایی که امروزه در سراسر دنیا برگزار می‌شوند و کسب و کارها این امکان را دارند که خدمات خود را از طریق آن‌ها به مشتریان معرفی کنند، در سه دسته عمومی، اختصاصی و عرضه مستقیم جای می‌گیرند.

۱. نمایشگاه‌های عمومی

نمایشگاه‌های عمومی اولین، رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین نوع نمایشگاه‌ها هستند که همه ما یک بار هم که شده از آن‌ها دیدن کرده‌ایم. به علاوه بیشتر صاحبین کسب و کار تجربه حداقل یک بار معرفی خدمت خود از طریق این نوع نمایشگاه‌ها را دارند و این موضوع نشان از اهمیت و تاثیر این نوع از نمایشگاه‌ها در تبلیغات دارد. همان‌طور که از نام این نمایشگاه‌ها مشخص است، در نمایشگاه‌های عمومی موضوع خاصی برای برگزاری وجود ندارد. این نمایشگاه‌ها مناسب انواع خدمات، فروشندگان یا تولید کنندگان هستند و به دلیل موضوعی نبودن همه افراد می‌توانند مخاطب آن‌ها باشند.

با وجود مزایای فراوان این نوع نمایشگاه، چند سالی است که استقبال از برگزاری نمایشگاه‌های عمومی کمتر شده و مخاطبین این نمایشگاه کاهش زیادی داشته است. امروزه به منظور نظم بیشتر و هدفمند کردن نمایشگاه، استقبال از نمایشگاه های تخصصی به جای عمومی چندین برابر شده است.

۲. نمایشگاه‌های اختصاصی

نمایشگاه‌های اختصاصی نوعی دیگر از نمایشگاه ها هستند که در آن‌ها محصولات یا خدمات تولیدی توسط یک استان یا کشور در بازار اختصاصی آن محصول یا خدمت و در جایی خاص برگزار می‌شود. برای مثال همه ساله نمایشگاه‌های مربوط به مد و لباس در کشورهایی مانند ایتالیا برگزار می‌شوند و تولیدکنندگان ایرانی برای معرفی خود محصولات را در این نمایشگاه‌ها در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

۳. نمایشگاه‌های عرضه مستقیم

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم سومین نوع از نمایشگاه‌ها هستند که در آن ها تمام محصولات در یک زمینه خاص به صورت یکجا در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، این موضوع را ‌با ارائه یک مثال بهتر خدمت شما توضیح خواهیم داد. برای مثال همه ساله نزدیک به سال نو در تمام کشورهای دنیا نمایشگاه‌هایی مربوط به پوشاک و تخفیفات آخر سال برگزار می‌شوند که تمام تولیدکنندگان و فروشندگان تخصصی آن محصول امکان شرکت در نمایشگاه و معرفی محصول خود به مشتریان را دارند.

نمایشگاه لوازم خانگی، نمایشگاه مبلمان و سرویس چوب و نمایشگاه لوازم دیجیتال از نمونه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم هستند. برگزاری این نمایشگاه ها معمولاً به دلیل عدم استقبال مشتریان از خرید یک محصول در زمانی مشخص است و با توجه به اینکه محصولات معرفی شده در آن‌ها از برندهای مختلف هستند، اهمیت استفاده از خدمات نمایشگاهی موثر در آن‌ها چندین برابر است.

ادامه مطلب
تاثیر طراحی جلد کتاب در افزایش آمار کتاب خوان ها?

مطلب پیشنهادی: خدمات نمایشگاهی در تهران

 

اهمیت خدمات نمایشگاهی چیست ؟

آشنایی با نمایشگاه‌های مختلف و ویژگی‌های انواع نمایشگاه اولین قدم شرکت در نمایشگاه و معرفی محصول از طریق آن است اما مهم‌ترین مسئله استفاده از خدمات نمایشگاهی موثر بر اساس نوع نمایشگاه است. با این حال شاید این سوال برای شما ایجاد شود که اهمیت خدمات نمایشگاهی موثر در چیست و چرا باید شرکت در نمایشگاه را طبق قاعده و اصول انجام داد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. همان‌طور که نمایشگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند، خدماتی که در آن‌ها ارائه می‌شود و نوع ارائه این خدمات هم متفاوت است.

برای مثال شیوه معرفی در یک نمایشگاه اختصاصی که برندهایی از کشورهای مختلف وجود دارند با شیوه معرفی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم متفاوت است. در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم باید تلاش کرد که محصولات را به جذاب‌ترین شکل ممکن به مشتریان نمایش داد تا همه بازدیدکنندگان از آن محصول، خریدار محصول باشند اما در نمایشگاه‌های اختصاصی هدف نشان دادن قدرت برند، محصول تولیدی آن و برتری‌هایی است که محصول نسبت به رقبا و دیگر محصولات مشابه دارد. با توضیحات گفته شده می‌توان به راحتی اهمیت خدمات نمایشگاهی موثر را درک کرد.

 

خدمات نمایشگاهی چه مواردی را شامل می‌شوند؟

حالا که با اهمیت خدمات نمایشگاهی و تاثیر آن‌ها آشنا شدید شاید این سوال ایجاد شود که خدمات نمایشگاهی چه مواردی را شامل می‌شوند؟ در واقع این سوال یکی از رایج‌ترین سوالات صاحبین کسب و کار است که برای تبلیغ مجموعه خود در یک نمایشگاه به دنبال مجموعه تبلیغاتی معتبر در زمینه ارائه خدمات نمایشگاهی هستند. در درجه اول باید گفت که خدمات نمایشگاهی موثر هر مجموعه بر اساس نوع نمایشگاهی که برند در آن شرکت می‌کند، متفاوت است. به عنوان مثال خدمات نمایشگاهی برای نمایشگاه‌های عرضه مستقیم به صورت چیدمان و دکوراسیون غرفه برای جذب حداکثر مشتریان و فروش بیشتر در نمایشگاه است اما در نمایشگاه‌های عمومی خدمات بیشتر شامل نشان دادن آخرین تولیدات هر مجموعه به مخاطبین جدید و قدیم آن هستند.

به طور کل در پاسخ به سوال خدمات نمایشگاهی چه مواردی را شامل می‌شوند، می‌توان مواردی مانند آماده‌سازی غرفه، چیدمان و طراحی داخلی آن بر اساس تبلیغاتی بودن، آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی، مشاوره برگزاری نمایشگاه و راهنمایی غرفه داران و مواردی مانند پذیرایی تبلیغاتی از رقبا، مشتریان و همکاران را مثال زد.

 

بهترین روش‌ها برای تبلیغات در نمایشگاه

خدمات نمایشگاهی یا فعالیت‌هایی که توسط یک مجموعه تبلیغاتی انجام می‌شود تا برند یا کسب و کار به تعداد زیادی از مخاطبین معرفی شده و بیشتر این مخاطبین را تبدیل به مشتریان کسب و کار کند با روش‌های مختلفی ارائه می‌شوند، برخی از این خدمات ثابت بوده و در تمام نمایشگاه‌ها ارائه می‌شوند و برخی دیگر متناسب با نوع و حتی موضوع نمایشگاه متفاوت هستند. در ادامه چند مورد از بهترین روش‌ها برای تبلیغات در نمایشگاه به صورت کلی و ثابت در انواع مختلف آن را معرفی خواهیم کرد.

۱. جذابیت و سادگی غرفه

جذابیت در عین سادگی اصل اول تبلیغات است که در تمام خدمات تبلیغاتی مانند ساخت و طراحی لوگو، طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی و سایر فعالیت‌ها و خدمات ارائه می‌شود. این اصل مهم تبلیغاتی در مورد خدمات نمایشگاهی موثر هم وجود دارد و رعایت آن تاثیر خدمات ارائه شده برای تبلیغات در نمایشگاه را چند برابر می‌کند. جذابیت و سادگی غرفه اولین چیزی است که برای تبلیغات در یک نمایشگاه باید به آن توجه کرد. جذابیت غرفه به جلب توجه به مخاطبین کمک می‌کند و سادگی غرفه به بهتر دیده شدن محصولات و جزئیاتی که در آن غرفه وجود دارد، منجر می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که جذابیت و سادگی دو مفهوم مقابل هم هستند در حالی‌که با کمی خلاقیت یا ایده‌های هوشمندانه می‌توان هر دو عنصر را در کنار هم داشت. برای مثال چیدمانی ساده و منظم برای غرفه انتخاب کرد اما از رنگ، لوگو یا میز کاری جذاب در آن استفاده کرد.

۲. استفاده از تکنولوژی‌های جدید در غرفه سازی

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در غرفه سازی از دیگر روش‌های تبلیغاتی است که برای داشتن خدمات نمایشگاهی موثر باید به آن توجه کرد. اگر غرفه متناسب با تکنولوژی‌های روز طراحی و ساخته شود، جذابیت آن برای مخاطبین دو چندان شده و افراد بیشتری برای تماشای آن تامل می‌کنند. از نمونه‌های استفاده از تکنولوژی‌های جدید در غرفه‌ سازی می‌توان به استفاده از مانیتورهای بزرگ یا ربات‌هاب تبلیغاتی اشاره کرد.

۳. نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب اصل مهم در تبلیغات نمایشگاهی است و توجه به آن در بهتر دیده شدن محصولات عرضه شده در نمایشگاه، غرفه و حتی نام برند تاثیرگذار است. نورپردازی مناسب علاوه بر اینکه دکوراسیونی شیک برای غرفه ایجاد می‌کند، این ویژگی را هم دارد که توجه و تمرکز بازدیدکنندگان را به یک بخش از غرفه که محصول مهم‌تر در آن قرار دارد، معطوف کند.

ادامه مطلب
چاپ پرچم تبلیغاتی برای سازمان ها

۴. استفاده از بنرها

استفاده از بنرها دیگر تکنیک تبلیغاتی در خدمات نمایشگاهی موثر است. بیشتر مجموعه‌های تبلیغاتی که مشتریان خود را در زمینه برگزاری و شرکت در نمایشگاه راهنمایی می‌کنند، تاکید زیادی در استفاده از بنرها و پوسترهای تبلیغاتی دارند. انتخاب اینکه معرفی برند یا کسب و کار از طریق بنر باشد یا پوست به مسائلی مانند موقعیت برگزاری نمایشگاه بستگی دارد. برای مثال اگر نمایشگاه در فضای باز برگزار می‌شود، بنری با چاپ مرغوب، انتخابی مناسب برای تبلیغات است و اگر نمایشگاه در فضای بسته است، پوسترها گزینه مناسب تبلیغات هستند.

۵. استفاده از بروشورهای تبلیغاتی

استفاده از بروشورهای تبلیغاتی راهکار دیگر تبلیغات موثر و مناسب در نمایشگاه است. بسیاری از مشتریان در لحظه بازدید از نمایشگاه و غرفه جذب فعالیت‌ها و خدمات یک برند می‌شوند اما وقتی برای مذاکره در مورد شرایط خرید محصولات را ندارند. در چنین شرایطی با ارائه بروشوری از کالاها، معرفی برند و حتی نحوه سفارش می‌توان مشتری را برای خرید قطعی ترغیب کرد. با ارائه کارت‌های تبلیغاتی به مشتریان یا بروشورها تا حدی خود را در ذهن مشتریان ماندگار خواهید کرد.

۶. هماهنگی پرسنل

در برگزاری نمایشگاه و تبلیغ موثر در آن، تاکید زیادی به هماهنگی پرسنل می‌شود. مشاوره در این زمینه یکی از خدمات نمایشگاهی موثر شرکت‌های تبلیغاتی است. بیشتر مجموعه‌های تبلیغاتی بزرگ برای هماهنگی پرسنل استفاده از پوشش همرنگ و مشابه را توصیه می‌کنند اما انتخاب لباس تبلیغاتی با نام برند جذابیت بیشتری دارد. به علاوه پرسنل باید در طرز رفتار با مشتریان و مخاطبین هم هماهنگ باشند. برای نظم بیشتر باید پاسخگویی به مشتریان هر بخش را به نیروی مخصوص همان بخش سپرد.

۷. پذیرایی از بازدیدکنندگان

پذیرایی از بازدیدکنندگان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات در نمایشگاه است که اگر به صورت هوشمندانه انجام شود برند شما را در ذهن تمام مخاطبین ماندگار خواهند کرد. به عنوان مثال امروزه تولید شکلات‌های تبلیغاتی امری رایج توسط مجموعه‌های تبلیغات است. با سفارش و طراحی شکلات‌های مخصوص و استفاده از آن‌ها در پذیرایی مشتریان می‌توان برند را به تعداد بیشتری از مشتریان معرفی کرد.

همچنین استفاده از هدایای تبلیغاتی هم حین پذیرایی از مشتریانی که برای بازدید از غرفه مراجعه می‌کنند، روشی کاربردی در بهبود وضعیت کسب و کار در نمایشگاه‌ها دارد. برای مثال آماده‌ کردن تعداد ماگ، فنجان تبلیغاتی، سررسید، جاسوئیچی، کلاه و تی شرت روشی رایج برای تولید هدایای تبلیغاتی در سطح انبوه و تشویق مشتریان به خرید با استفاده از آن‌ها است.

 

هزینه استفاده از خدمات نمایشگاهی 

هزینه استفاده از خدمات نمایشگاهی موثر به عنوان دیگر عامل مهم و موثر در دریافت این خدمات توسط مشتریان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع خدمات دریافتی از مجموعه تبلیغاتی، سیاست‌های مجموعه تبلیغات در قیمت گذاری و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

 

نتیجه گیری خدمات نمایشگاهی چیست 

خدمات نمایشگاهی این امکان را دارند که معرفی و تبلیغ کسب و کار در یک نمایشگاه را بهتر از هر روش تبلیغاتی دیگری انجام دهند. برای اثر بخش‌تر کردن این خدمات کافی است یک مجموعه تخصصی و خوش سابقه را برای سفارش تبلیغات خود انتخاب کنید. شرکت مجریان یکی از مجموعه‌هایی است که با سابقه و تجربه زیاد، شما را در زمینه برگزاری بهترین تبلیغ نمایشگاهی همراهی می‌کند. کارشناسان مجموعه ما صفر تا صد خدمات نمایشگاهی مانند تولید هدایای تبلیغاتی، چاپ بنر، بروشور یا کاتالوگ، مشاوره در زمینه برگزاری و دیگر خدمات را با مناسب‌ترین هزینه و به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به شما ارائه می‌کنند.

جهت دریافت خدمات مشاور تبلیغاتی، خدمات دیگر مجموعه مجریان نظیر هدایای تبلیغاتی مانند : خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان حرارتی، خرید تقویم رومیزی، خرید سررسید و … می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

سوالات متداول 

۱. خدمات نمایشگاهی چیست ؟

در واقع اقداماتی هستند که توسط کسب و کارها یا مجموعه‌ها برای معرفی بهتر خود در نمایشگاه‌های مختلف انجام می‌شوند.

۲. خدمات نمایشگاهی چه مواردی را شامل می‌شوند؟

چاپ هدایای تبلیغاتی، مشاوره در زمینه نوع فعالیت در نمایشگاه، راهنمایی پرسنل و آماده‌سازی دکوراسیون غرفه از نمونه‌های خدمات نمایشگاهی هستند.

۳. مهم‌ترین اصل در خدمات نمایشگاهی چیست؟

سادگی خدمات ارائه شده در عین جذابیت اصل مهمی است که در همه روش‌های تبلیغاتی وجود دارد و خدمات نمایشگاهی هم شامل آن می‌شود.

۴. انتخاب بنر یا پوستر در تبلیغات نمایشگاهی به چه صورت انجام می‌شود؟

بنر و پوستر به عنوان دو معرف برند به مشتریان در نمایشگاه‌ها هم کاربرد دارند. بنر مناسب غرفه‌های فضای باز و پوستر مناسب غرفه‌های فضای بسته است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *