نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی|چاپخانه مجریان

قانون های طلایی برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی تاثیر گذار✨

نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی چیست ؟ تبلیغات محیطی از دیرباز یکی از موثرترین و محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغات و معرفی یک کسب و کار بوده‌است.حتی در سال‌های اخیر که فضای دیجیتال برروی زندگی و کسب و کارها تاثیر چشم‌گیری گذاشته‌است.شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه‌های مختلف به خصوص آنهایی که فعالیت آفلاین دارند، همواره از ابزارهای مرتبط با تبلیغات محیطی استفاده کرده و می‌کنند.یکی از این ابزارها بیلبوردهای تبلیغاتی که در سطح شهرها وجود دارد، است.بیلبوردها سایز و اندازه یکسان و مشخصی ندارند و بسته به اینکه در کدام نقطه از شهر قرار گرفته‌اند، مساحتشان متفاوت است. هدف اصلی از طراحی بیلبورد تبلیغاتی ، تولید محتوای کاربردی است. طراحی یک بیلبورد کاربردی به معنای تولید تصویری خوانا است بیلبورد ها بهترین روش برای دسترسی به میلیون ‌ها مخاطب و مشتری در تمام ساعات شبانه روز هستند. البته اگر بخواهید پولی که به سختی در آورده‌ اید را روی بیلبورد ها سرمایه گذاری کنید، پس باید از موفقیت طراحی آن‌ها اطمینان پیدا کنید. در این مقاله نکات طراحی یک بیلبورد جذاب در اختیار تان قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های اثرگذاری، به کارگیری عبارات کوتاه و جذاب است تا پیام تان در ذهن مخاطب حک شود. گاهی هم تنها یک تصویر ساده در کنار لوگوی برند، در حکم هزار کلمه عمل می‌کند. مثل تصویر تبلیغاتی زیر از شرکت نسکافه که به خوبی با خلاقیت تمام داستان برند شش را در نقش رفع نیاز به خواب و علاج خستگی نشان می‌دهد.

بیلبورد تبلیغاتی چیست ؟

بیلبورد به عنوان یکی از قدرتمندترین و پربیننده‌ترین ابزارهای تبلیغاتی، فرصتی مناسب برای کسب و کارهاست در ذهن مخاطبان و بینندگان ماندگار شوند.در بیلبورد شما به عنوان تبلیغ کننده فرصتی بین ۷ تا ۱۰ ثانیه خواهید داشت تا به هدف بزنید.این هدف را شما مشخص می‌کنید. ممکن است به عنوان یک برند تازه وارد در صنعت غذایی نیاز باشد خود را بشناسانید.یا ممکن است محصول جدید شما که برندی قدیمی و مشهور هستید، باید دیده و شناخته‌شود.فرقی ندارد هدف یا اهداف شما از این تبلیغات چیست.در هر صورت زمان شما محدودتر از آن است که فکر می‌کنید.

 

 

بیلبورد مناسب کدام مشاغل است؟

در خصوص اینکه بیلبورد برای کدام مشاغل مناسب است یا نه، باید گفت که برای تمام اصناف و صنایع استفاده از بیلبورد مفید است.اما باید در نظر گرفت که استفاده از بیلبورد از نظر هزینه‌ای که دارد، برای همه کسب و کارها امکان‌پذیر نیست.برای همین است که معمولا شما به عنوان بیننده تبلیغات برندها و شرکت‌های شناخته‌شده بازار را برروی بیلبوردها می‌بینید.

 

 

نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی

در خصوص محدودیت‌هایی که برای تاثیرگذاری در مخاطب با استفاده از بیلبورد داریم، صحبت شد.فرض کنیم که قرار است یک کمپین تبلیغاتی محیطی را برای یک برند فعال در صنعت، اجرا کنیم.در خصوص طراحی بیلبورد تبلیغاتی هیچ قانون مشخصی وجود ندارد اما در اینجا ما به ذکر چند نکته طلایی که مفید خواهند بود، خواهیم پرداخت.

 

  • تعداد کلمات محدود

در ابتدای صحبت‌ها اشاره شد که برای اینکه نوشته تبلیغاتی روی بیلبورد به درستی و کامل خوانده‌شود، بین ۷ تا ۱۰ ثانیه زمان داریم.اگر خدمت یا محصولی که ارائه می‌کنید، پیچیده است، توصیه می‌کنیم که از بیلبورد تبلیغاتی استفاده نکنید.برای اینکه از این زمان حداثر ۱۰ ثانیه‌ای به درستی استفاده کنید، متن تبلیغاتی خود را تنها به ۶ کلمه محدود کنید.این عدد کوچک نه براساس قانون، بلکه با استفاده از تحقیقات به دست آمده‌است.این ۶ کلمه، باید کلمات و واژگان کلیدی و تاثیرگذار باشند تا قلب مخاطب را هدف قرار بدهند.

ادامه مطلب
فلاسک تبلیغاتی به معرفی بیشتر برند کمک میکند

 

  • توجه جلب کنید

بینندگان تبلیغات نقش بسته برروی بیلبوردها عابران پیاده و افرادی که وسایل نقلیه می‌رانند، هستند.با در نظر گرفتن این نکات، به گونه‌ای تبلیغات را طراحی و برروی بیلبورد اجرا کنید که توجه آن‌ها کاملا به شما جلب شود اما باعث از بین رفتن تمرکز آن‌ها نشود.شاید کمی سخت به نظر برسد اما سعی کنید حتما تعادل را در تبلیغات رعایت کنید.

 

  • استفاده از عکس‌های خلاقانه

همیشه قرار نیست چشم‌های مخاطب در ۱۰ ثانیه فرصت طلایی، کلمه بخواند.مطمئنا تاثیری که عکس در این مدت زمان بسیار کم دارد، قوی‌ترین نوشته‌ها هم نخواهند داشت.در تهیه و تولید این عکس‌ها حتما به محصول تولید شده، مخاطب و آن‌چه قرار است شما برای او انجام دهید، دقت کنید.خوشبختانه این روزها عکاسانی که تجربه بالایی در حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغات برخوردارند، وجود دارند.اگر قصد دارید از عکس جذاب برای جلب مخاطب استفاده کنید، حتما به سراغ یکی از این عکاس‌ها رفته و از دانش او استفاده کنید.

 

  • استفاده از تعداد زیاد بیلبورد

یکی از قانون‌های طلایی و حیاتی در زمینه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر این است که از تعداد زیادی بیلبورد و در نقاط مختلف شهر استفاده کنید.در خصوص بیلبورد تبلیغاتی، اصطلاحی به نام GRP وجود دارد که با یک عدد بین ۱ تا ۱۰۰ مشخص می‌شود.عدد GRP نشان دهنده حداقل درصد از جمعیت منطقه‌ایست که بیلبورد در آن‌جا واقع شده‌است.اگر این عدد ۵۰ باشد، استفاده از آن منطقی است.مطمئنا بیلبورد با GRP 100 در صورتی که وجود داشته‌باشد، بسیار گران است.پس سعی کنید از چندین بیلبورد با GRP معقول استفاده کنید.

 

  • طراحی بیلبورد خود را ساده نگه دارید!

    اولین قانون طلایی هر طراحی این است که آن را ساده نگه دارید و همین امر برای بیلبورد تبلیغاتی شما نیز صدق می کند. بینندگان هدف شما راننده هایی هستند که وسایل نقلیه خود را با سرعت  از ۵۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه ها رانندگی میکنند. بنابراین، آنها فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه برای خواندن آگهی بیلبورد فرصت دارند. سه مؤلفه ی اساسی، یک تصویر قانع کننده، یک عنوان منحصر به فرد و لوگوی شرکت خود را در آن قرار دهید. قرار دادن عناصر غیر ضروری در تبلیغات، درک پیام مورد نظر شما را برای بیننده دشوار می کند. نام تجاری در بیلبورد شما ضروری است. به یاد داشته باشید که شماره تلفن و وب سایت کسب و کار خود را در فضا قرار دهید. هر چقدر بیلبورد ها ساده و زیبا طراحی شوند قدرتمندتر خواهند بود.

 

  • اندازه همه اجزا را متناسب نگاه دارید

در بیلبوردی که طراحی کرده‌اید علاوه بر متن و پیام تبلیغاتی، عکس و لوگوی برند شما نیز وجو دارد.برای اینکه همه اجزای این تبلیغ متناسب باشد، حتما اندازه این اجزا را نیز در تعادل با هم نگه دارید.برخی از کسب و کارها علاقه زیادی به درج لوگو با اندازه بسیار بزرگ دارند.شاید برای اینکه برند در ذهن مخاطب بماند، این روش مناسب باشد اما ممکن است پیام تبلیغاتی که بسیار مهم‌تر از لوگوست، به درستی دیده نشود.همین اشتباه بزرگ، احتمال دارد کل کمپین تبلیغاتی شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود به اهداف پیش بینی شده نرسید.

 

  • گفتن را خاتمه دهید!به نشان دادن بپردازید

حتما بیلبوردهایی را دیده‌اید که متنی برروی آن وجود ندارد و تنها اشکال و تصاویر هستند که با شما ارتباط برقرار می‌کنند.در برخی موارد لازم است، بیلبورد هیچ متن یا پیامی نداشته‌باشد اما از یک قانون طلایی تبلیغات پیروی کند و آن درگیر کردن ذهن مخاطب و بیننده است.در بسیاری از بیلبوردهای سه بعدی از این قانون طلایی و متفاوت تبعیت شده‌است.پس در مواقع ضروری حرف نزنید و تنها نشان دهید که چه می‌کنید.

 

  • در طراحی بیلبورد تبلیغاتی شش کلمه ایده آل است .

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی جایی برای طرح‌ های انتزاعی و کپی ‌های طولانی نیست، زیرا بینندگان زمان زیادی برای ورود به آن‌ها ندارند. به همین دلیل تنها کاری که باید انجام دهید استفاده از شش کلمه برای انتقال پیام برند است. بسته به طول محتوا و راحتی خواندن آن می توانید چند کلمه دیگر به آن اضافه کنید اما در طراحی بیلبورد تبلیغاتی به عنوان یک قانون کلی بهتر است بدانید که متن شما هر چقدر کمتر باشد بهتر است. کمتر کردن کلمات یک تبلیغ ممکن است کار دشواری باشد اما به خاطر داشته باشید سر تیتر هایی که پاراگراف های کوچکی هستند خوانده نخواهند شد.

 

  • پیچیدگی را زیاد نکنید

بیلبورد تبلیغاتی یک میزان فضای مشخص را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما با هر شیوه‌ای مخاطب را به فکر انداخته یا با استفاده از قلاب ذهنی، او را کاملا درگیر خودتان کنید.برای این کار جدای از پیام تبلیغاتی، می‌توانید از عناصر و المان‌هایی استفاده کنید تا بیننده وادار شود در مورد شما تحقیق کند و بیشتر از قبل بداند.این کار خوب و عالیست اما در انجام آن زیاده‌روی نکنید.چون ممکن است بیننده را از خودتان آزرده کنید.

 

  • در طراحی بیلبورد تبلیغاتی از بعد سوم استفاده کنید!

یکی از راه ‌های جلب توجه مخاطبین استفاده از چلنیوم با برجسته سازی لوگو و نوشته های بیلبورد است. برجسته سازی نوشته‌ ها علاوه بر جلب توجه مخاطبین موجب افزایش زیبایی ظاهری و یکنواختی در طراحی بیلبورد خواهد شد.

 

  • برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی، محصول را به خوبی بشناسید!

برای اینکه تصویری که برای اکران روی یک بیلبورد طراحی می کنید، جذاب و از طرفی کارآمد باشد، باید محصولی که قصد تبلیغ آن را در این تصویر دارید به طور کامل بشناسید.شما به عنوان یک طراح بنر باید همه ابعاد و جنبه ها و ویژگی های محصول یا خدمات مورد نظر را شناخته و به آن اشراف داشته باشید. دسته بندی ،مدل، شکل ظاهری ، کاربرد و… از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانند به شما در خلق یک اثر پر محتوا و جالب کمک کنند.

 

 

 

جمع‌بندی:

به صورت مختصر و کوتاه قوانین طلایی و کلیدی در خصوص طراحی بیلبورد تبلیغاتی را بیان کردیم.برای اینکه بهترین خروجی ممکن از هزینه و وقت صرف شده برای این تبلیغات را دریافت کنید، حتما این قوانین را در یاد داشته‌باشید.مورد بعدی که بسیار به شما کمک خواهد کرد، دیدن و بررسی نمونه تبلیغات صورت گرفته توسط همکاران یا دیگر کسب و کارهاست.در هر صورت از یادگیری و الهام گرفتن از کارهای دیگران غافل نباشید.علاوه بر ارائه خدمات طراحی بیلبورد تبلیغاتی در این مجموعه خدمات مشاوره برای تهیه و انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نظیر : پاوربانک تبلیغاتی،ست مدیریتی زنانه ، ست مدیریتی تبلیغاتی،سالنامه و …  هم به مشتریان ارائه می‌شود.همچنین خدمات طراحی لوگو و دریافت تمام اطلاعات از مشتری قبل از اقدام به سفارش از دیگر خدمات مجریان در زمینه تبلیغات و بازاریابی کسب و کار شما عزیزان است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *