عناصر طراحی پوستر

با کلیدی ترین عناصر طراحی پوستر که نگاه مشتریان را جذب میکند آشنا شوید

عناصر طراحی پوستر نکته بسیاری مهمی است که بسیاری از طراحان پوستر آن را نادیده می گیرند. طراحی پوستر برای رساندن پیامی به مخاطب طراحی می شود و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. بسیاری از شما قبلا پوستری را طراحی کرده اید. طراحی پوستر اصول مربوط به خود را دارد تا شما را به هدف خود برساند. پس عناصر طراحی پوستر را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در این مقاله از چاپخانه مجریان قصد داریم عناصر طراحی پوستر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین پوستر را طراحی کنید.

عناصر طراحی پوستر

عناصر طراحی پوستر یکی از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی پوستر رعایت شود. از جمله این عناصر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواندن از راه دور را آسان کنید

پوستر باید از راه دور قابل خواندن باشد. اطلاعات کلیدی و کلمات کلیدی را بزرگ بنویسید یا آنها را بولد کنید تا مخاطب را به سمت خود بکشاند. در پوستر خود سلسله مراتب ایجاد کنید. سلسله مراتب به خود شما و مخاطب کمک می کند مسیر را گم نکنید و دچار سردرگمی نشوید. سلسله مراتب شما می تواند به شرح زیر باشد:

  1. عنوان

بزرگ ترین نوشته در پوستر شما باید عنوان باشد. برای عنوان یک فونت خوانا و زیبا انتخاب کنید تا چشم مخاطب را به خود جلب کند.

  1. جزئیات اصلی

عناصر طراحی پوستر شامل دقت در جزئیات می شود. در کجا و چه زمانی؟ این دو نمونه سوالی است که در صورت لزوم باید پاسخ داده شود. اندازه اطلاعات باید کوچک تر از عنوان باشد تا توجه مخاطب به آن جلب شود یا می توانید اگر فضای کافی دارید، از همان فونت بزرگ استفاده کنید.

  1. متن کوچک

لایه آخر شما شامل تمام اطلاعاتی است که مخاطب به آن نیاز دارد. اطلاعات و جزئیات را با فونت کوچکتر در پوستر قرار دهید.

کنتراست تصویر را تقویت کنید

پوستر شما در یک نگاه باید توجه مخاطب را به خود جلب کند. تضاد بین رنگ ها می تواند بسیار به شما کمک کند. استفاده از رنگ های تیره و روشن را فراموش نکنید. کنتراست تصویر یکی از عناصر طراحی پوستر است که بسیار اهمیت دارد. یک پالت رنگی خاص برای خود مشخص کنید و در طیف های رنگی متضاد در پوستر خود استفاده کنید.

به موارد زیر در ایجاد کنتراست رنگی توجه کنید:

  • از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید.
  • به پس زمینه توجه داشته باشید.
  • از رنگ های متنوع استفاده کنید.
  • از طیف های رنگی متضاد در پوستر استفاده کنید.

نکات طراحی پوستر

 

ادامه مطلب
سررسید خشتی 1402 چه ویژگی هایی دارد؟

اندازه و مکان را در نظر بگیرید

پوستر شما قرار است کجا نصب شود؟ به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید. اندازه پوستر باید با مکان نصب هماهنگی داشته باشد. اینکه پوستر شما کجا نصب می شود به شما کمک می کند رنگ پس زمینه و رنگ های مورد استفاده در پوستر را انتخاب کنید. مثلا اگر پوستر شما قرار است بر روی یک دیوار سفید قرار گیرد، استفاده از رنگ های ملایم در این پوستر کار درستی نیست.

مخاطب خود را در نظر بگیرید

همه چیز را از چشم مخاطب ببینید. در نظر گرفتن مخاطب یکی از عناصر طراحی پوستر است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید. از نوشته های سنگین و پیچیده استفاده نکنید. از جملاتی استفاده کنید که سریع پیام را به مخاطب می رساند. از استفاده از جملات طولانی اجتناب کنید. امروزه هیچ کس حوصله خواندن جملات طولانی را ندارد.

پیام و هدف خود را مشخص کنید

جملات و رنگ های استفاده شده در پوستر را با پیامی که می خواهید به مخاطب برسانید، هماهنگ کنید. مثلا اگر یک پوستر برای تئاتر حماسی طراحی می کنید از جملات کوتاه و تک کلمه های پر بار استفاده کنید و از رنگ های قرمز و تند بهره گیرید.

اصلاح کنید

پس از انجام کار حتما آن را تصحیح کنید. خود را جای مخاطب بگذارید یا از اطرافیان خود کمک بخواهید. متن باید به راحتی خوانده شود و در رنگ پس زمینه گم نشود. استانداردهای خود را مشخص کنید و بررسی کنید آیا از استانداردهای خود به خوبی استفاده کرده اید یا نه.

خلاق باشید

در انتخاب تایپوگرافی، رنگ، فونت و ترکیب بندی ها خلاق باشید. از ترکیب رنگ های کلیشه ای پرهیز کنید و سعی کنید در کار خود خاص باشید. برندهای مختلف را بررسی کنید و پوسترهای رقیبان خود  را به خوبی مشاهده کنید. نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنید و سعی کنید از آن نقاط ضعف در عناصر طراحی پوستر خود دوری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از چاپخانه مجریان سعی کردیم شما را با عناصر طراحی پوستر آشنا کنیم تا یک پوستر حرفه ای طراحی کنید. از عناصر بالا استفاده کنید و مطمئن باشید کار خود را به نحو احسن انجام می دهید. مهم ترین عناصر طراحی پوستر خلاقیت و سلیقه شما است. برای داشتن خلاقیت باید هزاران پوستر را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آنها را بدانید. از طراحی های سرسری و کلیشه ای دوری کنید. توجه داشته باشید که طراحی پوستر زمان بر است. پس زمان کافی برای طراحی خود بگذارید و مطمئن باشید در این مسیر موفق خواهید شد.

سوالات متداول

  1. عناصر طراحی پوستر چیست؟

استفاده از کنتراست رنگی، بررسی مکان قابل نصب، متن و فونت مناسب و چیدمان پوستر از عناصر مهم طراحی پوستر است.

  1. چگونه پوستر خودم را خلاقانه تر طراحی کنم؟

رنگ های مکمل استفاده کنید و کنتراست زیبایی ایجاد کنید. از خطوط اصلی برای هدایت چشم مخاطب استفاده کنید. یک تصویر پس زمینه ی جذاب طراحی کنید و در آخر اندازه و ابعاد درست را برای پوستر خود در نظر بگیرید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *