طراحی لوگو حرف و نماد| چاپخانه مجریان

طراحی لوگو حرف نماد چیست (لترمارک، مونوگرام)+ مزایا و معایب این نوع لوگوها

طراحی لوگو حرف و نماد چیست؟

لوگو چیست ؟ طراحی لوگو حرف و نماد  چیست ؟ همانطور که در مقاله های پیشین اشاره کردیم طراحی لوگوتایپ به نوعی لوگو گفته میشود که در آن از متن برای طراحی استفاده میکنند. لوگو تصویری نیز به لوگویی گفته میشود که در آن از تصاویر برای طراحی لوگو بهره میگیرند. بنابراین در این مقاله به سومین نوع لوگو یعنی لوگوی حرف و نماد خواهیم پرداخت. برخی لوگو ها به قدری گویا هستند که به محض دیدن آن ها میتوان به مفهوم آن ها پی برد. در مقابل بعضی از لوگو ها کاملا فهمومی هستند به طوری که پی بردن به مفهوم آن ها نیازمند قدری تامل و تفکر است. اما در کل این دو نوع لوگو از نظر نام گذاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو را نماد تصویری می نامند.در طراحی لوگو حرف و نماد معمولا از یک حرف فارسی یا انگلیسی استفاده میشود. سپس این حرف به وسیله یک سری سمبل ها و نماد ها پوشش داده میشوند. بنابراین این نوع لوگو به نوعی ترکیب نوشتار با نماد محسوب میشود. لازم به ذکر است اگر قصد طراحی این سبک از لوگو را برای کسب و کار خود دارید حتما به یک طراح حرفه ای مراجع نمایید. این قبیل طراحی ها ملزم به داشتن هوش و استعداد و ذوق و سلیقه بسیار بالایی است. پس هر کسی قادر به انجام آن نخواهد بود. برای اینکه تصویر واضح تری از این نوع لوگو داشته باشید میتوانید نگاهی به لوگوی مرورگر یاهو بیندازید. این لگو ترکیبی از حروف و نماد است که به شکل کاملا هوشمندانه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. اما اینکه یک لوگوی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد در قسمت بعدی بدان پرداخته میشود. در بخش بعدی به چند مورد از ویژگی های یگ لوگوی خوب و حرفه ای اشاره خواهد شد.

 

 

لوگو چیست؟

پیش از آن که به مسئله طراحی لوگو حرف و نماد بپردازیم ابتدا لازم است به مفهوم واژه لوگو یک گریزی داشته باشیم. درواقع لوگو به نوعی نشانه گرافیکی بوده که عموما به صورت سمبل، علامت، نوشتار و یا ترکیبی از آن ها نمایش داده میشود. این علائم گرافیکی معمولا توسط موسسات مختلف، شرکت ها ی تجاری، صنعتی و تولیدی و سایر بیزینس های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. این لوگو توسط یک طراح و متخصص طراحی میشود. طبیعتا لازم است فردی که اقدام به طراحی میکند از ذوق و سلیقه بالایی بهره مند باشد. یعنی فرد باید بتواند با کار گیری ابزار مختلف یک لوگوی زیبا و گویا طراحی نماید.

  • یک لوگو میتواند ترکیبی از نشانه ها، حروف و نماد باشد تا بتواند بیانگر یک برند باشد.
  • هرچقدر لوگو زیبا تر باشد تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت برند خواهد داشت.
  • لوگو شما میتواند نشانگر برند و علائم تجاری شما باشد.
  • بخشی از کسب و کار شما مربوط به هویت بصری بیزینس شماست.
ادامه مطلب
چاپخانه یعنی چه وفرآیند چاپ در آن به چه شکل انجام می شود؟

 

 

ویژگی طراحی یک لوگوی حرفه ای

حال که با طراحی لوگو حرف و نماد آشنا شدیم در این بخش به ویژگی یک لوگوی حرفه ای اشاره میشود. پس با ما باشید:

  1. اعتبار و سنخیت: یک طراح موفق و حرفه ای میتواند یک ارتباط صادقانه و دوطرفه نوع تجارت و صاحب لوگو برقرار میکند.
  2. لوگو باید بتواند با با موضوع و مفهوم بیزینس به طور کامل همخوانی داشته باشد.
  3. یک طراح حرفه ای باید لوگو را به نوعی طراحی کند که تا سالها بعد اثری ماندگار داشته باشد و نیازی به بروزرسانی نداشته باشد.
  4. لوگو باید انعطاف پذیر باشد. یعنی باید به نوعی طراحی شود که امکان تغییر رنگ از سیاه و سفید به رنگی آن تغییر کند.
  5. یک لوگو باید به قدری منحصربه فرد باشد که امکان احراز حقوق مالکیت در آن وجود داشته باشد.
  6. اگر یک طراحی کاملا حرفه ای باشد میتوان آن را به صورت آنلاین از وب سایت ها دانلود کرد و در کارهای چاپی مورد استفاده قرار داد.
  7. این طراحی باید به قدری گویا و ساده باشد و منحصر به فرد باشد تا از هر نظر کامل و کاربردی باشد.

 

 

 

نکات مهمی درباره ی طراحی لوگو

حال که به طور کامل با طراحی لوگو حرف و نماد آشنا شدید در این بخش به نکات مهمی در این باره اشاره میشود.

 

  • چنانچه شخصی با اصول ابتدایی گرافیک آشنایی داشته باشد و از خلاقیت و سلیقه بالایی برخوردار باشد قطعا میتواند برای طراحی لوگو اقدام نماید.
  • شاید پرداختن هزینه طراحی لوگو شرکتی برای شما کاری سخت باشد. اما واقعیت این است که هر چقدر برای لوگو و سایر روش های بازاریابی هزینه کنید چند برابر سود آن به شما باز میگردد.
  • چاپ یک لوگو روی یک هدیه تبلیغاتی لوکس میتواند تا مدت طولانی در ذهن مخاطبان شما حک شود.
  • یک لوگو میتواند در برند سازی بیزینس شما کمک شایانی داشته باشد.
  • از لوگو میتوان در طراحی کارت ویزیت، سربرگ و سایر اوراق اداری استفاده نمود.
  • در خرید هدایای تبلیغاتی از لوگو برای خصوصی سازی این محصولات استفاده میشود.
ادامه مطلب
استند نمایشگاهی چیست و شامل چه انواعی است؟

 

 

 

در طراحی لوگو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در طراحی لوگو حرف و نماد به نکات زیر توجه نمایید:

 

  1. حفظ سادگی در طراحی لوگو

در طراحی لوگو بهتر است سادگی و شیک بودن آن حفظ شود. یعنی بهتر است از یک الی دو رنگ و فونتی ساده برای طراحی آن استفاده نمود. با این کار بیننده به محض مشاهده لوگو متوجه پیغام آن میشود. در غیر اینصورت ممکن است بیننده تا مدتی سردرگم باشد و متوجه مفهوم لوگو نشود.

 

  1. حفظ جذابیت حتی در نسخه بی رنگ

لوگو باید به قدری حرفه ای و جذاب باشد که حتی در نسخه بی رنگ آن نیز جذاب باشد. علت این امر آن است که در روزنامه ها تبلیغات به صورت بی رنگ ارائه میشوند. پس لازم است لوگوی شما از زیبایی فوق العاده ای برخوردار باشد.

 

  1. انعکاس ماهیت کسب و کار

لوگو باید به طور واضح انعکاس دهنده ماهیت کسب و کار باشد. هر چقدر لوگو با ماهیت کسب و کار شما بیشتر در ارتباط باشد میتواند برای کسب و کار شما هویت ایجاد کند.

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *