تفاوت چاپ افست و دیجیتال|چاپخانه مجریان

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

چاپ چیست و انواع روش های چاپ به چه صورتی انجام می شود؟ تفاوت چاپ افست و دیجیتال چیست ؟ این سوالیست که هر کارفرما به وقت سفارش از خود میپرسد. ولی میتوان گفت اساسا این سوال کاملا اشتباه است. هر نوع چاپ ویژگی خاص خود را دارد. ما باید تلاش کنیم بسته به شرایط خودمان یک کدام از این روش های چاپ را انتخاب کنیم و در راستای اهدافمان به کار بندیم. عوامل مختلفی نظیر زمان، هزینه و کیفیت میتوانند در تصمیم گیری ما موثر باشند. بنابراین پیشنهاد میکنیم پیش از آنکه عجولانه تصمیم بگیرید ابتدا سعی کنید موضع خود را مشخص کنید. اینکه چقدر سرمایه دارید؟ چقدر میخواهید هزینه کنید؟ و در نهایت چه اندازه کیفیتی برای سفارشات خود میخواهید؟ با پاسخ دادن به این چند سوال ساده میتوانید نوع چاپ را انتخاب کنید. اما برای اینکه کارتان را راحت تر کنیم در این مقاله به توضیح و تشریح این دو نوع چاپ خواهیم پرداخت. پس اگر مایل هستید تا انتها با ما باشید.

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

هر یک از خدمات چاپ و انواع آن دارای خصوصیات و مزایای خاص خود هستند. بنابراین افراد بر اساس شرایط شخصی خود میتوانند از آن بهره گیرند‌. بنابراین لازم است پیش از هر گونه اقدامی اول شرایط خود را به خوبی بسنجید سپس اقدام نمایید. در ادامه این مقاله ما چاپ افست و دیجیتال را به طور کامل توضیح میدهیم. از مزایا و معایب آن نیز سخن خواهیم گفت. تا شما عزیزان بتوانید با خیال راحت و آگاهی کامل اقدام نمایید. پس ما تصمیم گرفتیم که در این صفحه به طور کامل این دو نوع چاپ را تفکیک کنیم. تا با استفاده از آن به نتیجه دلخواه خود برسید. بنابراین امیدواریم از مطالب لذت کافی ببرید.

 

ادامه مطلب
ست مدیریتی تبلیغاتی ارزان را از چه کسی تهیه کنیم

 

چاپ افست چیست؟

چاپ افست یکی از قدیمی ترین روش های چاپ است که از آن برای چاپ کتاب استفاده میکردند. این روش چاپی امروزه نیز یکی از محبوب ترین های دنیای چاپ محسوب میشود. علت این امر هزینه مناسب آن است که میتواند برای سفارشات با تیراژ بالا بسیار به صرفه باشد. این نوع چاپ توسط دستگاه های خیلی بزرگ صورت میگیرد. از این رو لازم است این دستگاه ها در چاپخانه هایی بزرگ و مجهز قرار داده شوند. فرآیند چاپ توسط این دستگاه ها طی چند مرحله صورت میگیرد. که در ادامه مطالب بدان اشاره خواهیم‌ کرد. چاپ افست برای سفارشات در ابعاد بزرگ نیز کاربرد دارد. به طوری که این نوع چاپ برای چاپ بنر کاملا مناسب است. اما با ما باشید تا فرآیند چاپ در چاپ افست را توضیح دهیم.

 

 

فرآیند چاپ افست چگونه است؟

 میخواهیم در این بخش فرآیند چاپ افست و در نهایت یکی از معایب این نوع چاپ را شرح دهیم:

  1. اولین غلتک از جنس آلومینیوم است. این غلطک پوشیده از زینک است و حاوی جوهری است که برای چاپ آماده کرده اید. بنابراین این غلتک معروف به غلتک جوهر است. این غلتک روی سیلندر صفحه سوار است و با آب درگیر است. این آب جوهر بخش هایی که لازم نیست را پاک میکند.
  2. سیلندر پایینی را سیلندر افست میگویند. این سیلندر بر خلاف جهت چرخش سیلندر بالایی میچرخد. طی چرخش سیلندر صفحه برروی سیلندر افست فشار آب سبب میشود که جوهر به صورت آینه ای برروی کاغذ قرار داده شود.
  3. آخرین غلتک معروف به غلتک فشار است‌. این غلتک نوعی استوانه است که از جنس فولاد است. این غلتک باعث میشود که تصویر غلتک افست برروی سطح چاپی، چاپ شود.

 

 

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال چیست ؟ چاپ دیجیتال نوعی چاپ است که توسط کامپیوتر و نوعی سیستم چاپ صورت میگیرد. بنابراین میتوان گفت برای چاپ دیجیتال لازم نیست فضای زیادی را درگیر کرد. از طرفی این چاپ فرآیند پیچیده ای ندارد بنابراین هرکسی قادر به انجام آن نیست. یعنی لازم نیست که فرد تخصص خاصی در این زمینه داشته باشد. این در صورتی است که در چاپ افست لازم است افراد چاپخانه از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشند. پس میتوان گفت یکی از مزایای چاپ دیجیتال در آن است که نه تنها فضای زیادی برای آن لازم نیست. بلکه افراد لازم نیست از تخصص خاصی برخوردار باشند. چاپ دیجیتال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما از طرفی هزینه بالایی را نیز میطلبد. بنابراین میتوان گفت از چاپ دیجیتال برای سفارشات با تیراژ پایین استفاده میشود.

مزایا و معایب چاپ دیجیتال و افست

  • مزایای چاپ دیجیتال 

    1. چاپ دیجیتال با سرعت بسیار بالایی صورت میگیرد.
    2. کیفیت تصاویر در چاپ دیجیتال بسیار بالاست.
    3. این نوع چاپ فضای بسیار کمی را میطلبد.
    4. دستگاه های مورد استفاده در چاپ دیجیتال سبک، کوچک و ارزان تر از دستگاه های مورد استفاده در چاپ افست هستند.
    5. در موارد فوری و ضروری چاپ دیجیتال میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
    6. برای چاپ سفارشات خاص این نوع چاپ بهترین گزینه است.
  • مزایای چاپ افست 

    1. هزینه چاپ افست بسیار مناسب است. بنابراین بسیاری از افراد با هر بودجه ای میتوانند سفارشات خود را ثبت کنند.
    2. برای سفارشات با تیراژ بالا مناسب است.
    3. برای سفارشات با ابعاد بزرگ میتواند بهترین گزینه باشد.
    4. برای چاپ کتاب، از چاپ افست استفاده میشود.
  • معایب چاپ افست

    1. سرعت چاپ در چاپ افست بسیار پایین است.
    2. کیفیت این نوع چاپ نسبت به چاپ دیجیتال کمتر است.
    3. امکان چاپ چند فایل به طور همزمان در چاپ افست وجود ندارد.
    4. فضای بسیار زیادی برای نگهداری دستگاه های چاپ آن وجود دارد.
  • معایب چاپ دیجیتال

    1. گران قیمت است
    2. برای سفارشات با تیراژ بالا مناسب نیست.

همچنین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه خدمات چاپ و طراحی و نیز برای دریافت مشاوره و خرید هدایای تبلیغاتی  لوکس و خاص نظیر خرید ست مدیریتی زنانه ، پاور بانک تبلیغاتی، جاکارتی تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی و… با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *