بسته بندی خلاق محصولات آرایشی|چاپخانه مجریان

خانم ها به چه مواردی در بسته بندی محصولات آرایشی توجه می کنند؟

خانم‌ها به چه مواردی در بسته بندی محصولات آرایشی توجه می کنند؟

بسته بندی خلاق محصولات آرایشی چیست ؟ عموما در بین تمام افراد بسیار مرسوم است که خانم‌ها نسبت به مردان با جزئیات و وسواس بیشتری خرید خود را در هر زمینه ای انجام می دهند. همه چیز را بررسی می کنند و حواسشان هست که محصولی با کیفیت و خلاق خریداری کنند.در واق خیلی سخت می توان محصول بی کیفیتی را به یک خانم با قیمت بالا فروخت. در نتیجه تولید محصول اختصاصا برای بانوان کمی نسبت به باقی بازارهایی که در زمینه های مختلف فعال هستند سخت تر می باشد. چرا که به عنوان تولید کننده باید تمام مراحل تولید و تبلیغات خود را زیر ذره بین ببرند و محصولی با کیفیت و خاص تولید کنند.  در بازار محصولات آرایشی بهداشتی این فرایند بسیار سخت تر هم می شود چرا که رقابت در این بازار در میان تولید کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی بسیار زیاد است و به وفور برندهای خارجی و داخلی در این بازار فعالیت می کنند. وقتی به عنوان تولید کننده در این بازار وارد می شوید باید توجه کنید که علاوه برکیفیت و توجه به سلامت محصول، باید به طراحی و بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی نیز توجه کنید. این دو موضوع بسیار در ماندگاری شما به عنوان تولید کننده در بازارمهم است. طراحی خاص و بسته بندی خلاق محصولات آرایشی موضوعی است که از چشم خانم‌ها دور نمی ماند و برایشان بسیار حائز اهمیت است.

طراحی و بسته بندی خلاق محصولات آرایشی:

این فقط مربوط به خانم ها نیست. همه‌ی افراد نسبت به محصولی با بسته بندی شیک، خاص و خلاقانه واکنش نشان داده و به سمت آن جذب می شوند. اما برای خانم‌ها در محصولات آرایشی بهداشتی کمی متفاوت تر است. و اولین مواجهه‌ای که با محصول دارند  بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی است و بخاطر همین مساله  این طراحی و بسته بندی بسیار مهم است. شاید وقتی در فروشگاهی به سمت محصولی می روند و بین دو محصول برای خرید شک دارند و هر دو آن‌ها به نظرش نیاز و انتظاراتش را برطرف می کندو حتی قیمت یکسانی دارند، ناخودآگاه  بسته بندی خلاق و طراحی خاص آن باعث شود سریعا محصولی را بخرند که نظرشان را جلب کرده است. پس به عنوان تولید کننده لوازم آرایش بهداشتی باید در نظر داشته باشیم که بخش مهمی از تبلیغات ما وابسته به خلاقیت و ابتکار ما در طراحی بسته بندی محصولات آرایشی وبهداشتی‌ای است که تولید می کنیم.

چه مواردی در بسته بندی محصولات آرایشی برای خانم‌ها جذاب است؟

اگر بخواهیم به صورت کلی به این سوال پاسخ دهیم، تمام مراحل بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی برای یک خانم مهم است و ممکن است در خرید او تاثیر شگرفی بگذارد. اما اگر بخواهیم دقیق تر به این مسئله بپردازیم، نظر شما را به تحقیقاتی جلب می کنیم که در ارتباط با همین موضوع انجام گرفته است. این تحقیقات توسط یک شرکت آمریکایی انجام گرفته و در آن در ارتباط  با بسته بندی محصولات آرایشی از تعداد زیادی خریدار محصولات آرایشی بهداشتی آماری ( که اکثر آن بانوان بودند)  در ارتباط با بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی گرفته شده است. طبق این تحقیقات به این نتایج رسیده اند که

۱- ۸۸% می خواهند نوشته‌ای که روی بسته بندی قرار می گیرد واضح و خوانا نوشته شود.

۲- ۷۷% از این افراد گفته اند که می خواهند این محصولات را بتوانند از دور در فرشگاه و مغازه به سادگی ببینند. در واقع بسته بندی آن به صورتی باشد که قابل تشخیص و جدا شدن  از سایر دیگر محصولات آرایشی بهداشتی باشد.

۳- ۸۴% گفته اند که می خواهند دستور العمل محصولات آرایشی بهداشتی روی بسته بندی آن مشخص باشد و بتوانند از روی بسته بندی این اطلاعات در ارتباط با محصولات را مطالعه کنند.

ادامه مطلب
با انواع سررسید میلادی و کاربردهای آن آشنا شوید + مزایا و معایب

۴- و بیش از ۵۰% این افراد گفته اند که زیبایی و طراحی و چاپ بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی برای آن‌ها بسیار مهم می باشد. و در انتخاب آن ها بسیار تاثیر گذار است.

از این تحقیقات می توانیم نتیجه بگیریم که اطلاعت محصول و طراحی خلاق بسته بندی محصولات آرایشی برای مشتری بسیار مهم می باشد. مساله ای که خانم ها به آن بسیار توجه می کنند. اگر بخواهیم خارج از این آمار صحبت کنیم، روند جلب کردن توجه مخاطب‌های هدفی که برندها در نظر دارند خیلی از اوقات ناخودآگاه اتفاق می افتد. مثلا استفاده از بعضی رنگ‌های گرم و شاد در طراحی محصولات ممکن است توجه مخاطب را بیشتر جلب کند. پس خیلی از اوقات در طراحی بسته بندی محصولات باید به روانشناسی رنگ توجه کنیم.

 

بسته بندی محصولات آرایشی در سه شکل انجام می شود:

۱: بسته بندی بیرونی محصولات آرایشی. داخل فروشگاه و انبار با این بسته بندی دیده می شوند.

۲: بسته بندی داخلی محصولات آرایشی. بعد از باز کردن بسته بندی اولیه محصول داخل این بسته بندی قرار گرفته است.

۳: بسته بندی خود محصول . مانند شیشه و پمپی که مایع یا پودر را داخل خود قرار داده است.

هر کدام از این سه بسته بندی، طراحی و متریال خود را لازم دارد. در واقع ما در حال حاضر در ارتباط با بسته بندی بیرونی محصولات آرایشی و تاثیر آن بر روی مخاطب صحبت می کنیم. چرا که اولین برخود مشتری با برند تجاری ما بسته بندی بیرونی محصولات آرایشی بهداشتی است. حال که میدانیم طراحی خلاق محصولات آرایشی بسیار مهم است حالا لازم است به این سوال جواب بدهیم که چه نکاتی در طراحی باعث می شود که کیفیت طراحی بسته بندی ما خلاقانه باشد و به چشم مخاطب بیاید. در این مقاله به چند مورد از آن اشاره ی کنیم:

طراحی خطوط، شکل و فرم بسته بندی محصولات آرایشی:

خیلی از کمپانی‌های بزرگ محصولات آرایشی بهداشتی، از خطوط پیچیده و فرم‌ها و ساختارهای شکل مانند رنگی در طراحی بسته بندی محصولات آرایشی استفاده می کنند. که بسیار هم مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفته است. مثلا از شکل‌هایی شبیه به میوه و گل و بازی کردن با فرم آن یا استفاده از خطوط منحنی و ترکیب رنگ‌های مختلف با یکدیگر در طراحی بسته بندی محصولات آرایشی استفاده می کنند. این طراحی‌های مینیمال هندسی، بسیار در خلاقانه شدن طراحی بسته بندی‌ها کمک می کند. لازم نیست که طراحی بسته بندی محصولات آرایشی بیش از اندازه شلوغ باشد. کافی است به اندازه و مینیمال از خطوط و رنگ‌ها در طراحی استفاده شود.

فونت های اختصاصی:

تمام برندهای آرایشی و بهداشتی محبوب در دنیا فونت مخصوص به خود را دارند. فونت های خاص و فانتزی مخصوص می تواند توجه خانم ها را به محصولات آرایشی بهداشتی شما جلب کند. تایپو گرافی، نماد هویت برند آرایشی بهداشتی شما است.  و مخاطب می تواند با توجه به فونتی که تنها برای برند تجاری آرایشی بهداشتی شما است به سادگی  با این فونت شما را بشناسد.  یک فونت اختصاصی و خلاق می تواند کاری کند تا مخاطب همیشه برند را در خاطر خود نگه دارد و به یاد بیاورد.

در استفاده از الگوهای جدید ریسک کنید:

در طراحی از ترکیب رنگ‌های مختلف و ترکیب فرم های مختلف استفاده کنید. اینکه الگوهای سازمان های دیگر را تکرار کنید باعث می شود خلاقیت و ابتکاری ندشته باشید و مخاطب شما را نشناسد.  این الگوهای تازه می تواند در چشم مخاطب تازه و جسورانه به نظر برسد و او را به سمت محصولات شما بیاورد. و موجب شود بازدهی فروش محصولات بالا برود و جز برندهای پرطرفدار بین مخاطبان محصولات آرایشی و بهداشتی شوید. الگوهای فانتزی و انتزاعی می تواند انتخاب خوبی برای سبک کلی طراحی بسته بندی شما باشد به شرطی که این کار حرفه ای انجام شود و در انتخاب فرم ها و شکل و رنگ‌ها دقت و وسواس به خرج داده شود. اگر طراح گرافیک حرفه ای دارید این نوع جسارت ها و خلاقیت ها را به او بسپارید و به ایده های جدید و نو در طراحی برای سازمان خود بها بدهید.

جنس یا متریال بسته بندی:

مورد دیگری که در هنگام طراحی در بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی مهم است این مساله است که این طراحی نسبت به متریالی که برای بسته بندی انتخاب شده است طراحی گردد. بسیار مهم است که در بسته بندی محصولات از متریال‌های با کیفیت استفاده کنیم. جنس بسته بندی، خود می تواند یک محصول را شیک، خاص و خلاق جلوه بدهد. غیر از این مساله که اگر هر چقدر طراحی خوبی داشته باشیم جنس یا متریال آن را بی کیفیت انتخاب کنیم هم کیفیت طراحی را پایین می آورد و هم اینکه در چشم مشتری، کل سازمان زیر سوال خواهد رفت.

ادامه مطلب
چاپ پاپ آپ و رول آپ چگونه انجام می شود ؟

فکر کنید در فرشگاهی خانمی به سمت یک محصول می رود آن را برمیدارد تا اطلاعات روی محصول را بخواند و متوجه می شود که جنس بسته بندی آن کیفیت ندارد. خوردگی دارد و جایی از مقوای آن پاره شده است. یا در بسته بندی داخلی محصول پمپ آن اشکال دارد و کمی از محصول بیرون ریخته است. در این شرایط طراحی خلاقانه‌ی محصول به هیچ وجه کمک کننده نخواهد بود. مشتری خانم محصول را سر جایش در قفسه می گذارد و هیچ وقت سراغ محصولات آرایشی بهداشتی برند شما نخواهد رفت . همانطور که در پاراگراف پیشین اشاره کردیم خانم‌ ها هنگام خرید بسیار با دقت و وسواس انتخاب می کنند. پس این نکته برای آن ها حتما مهم خواهد بود که کیفیت بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی به چه صورتی است. سازمانی که کیفیت بسته بندی خودش را در پایین ترین حالت نگه داشته است چطور ممکن است محصول با کیفیتی را به بازار ارائه بدهد؟ این سوال را حتما یک خریدار از خودش خواهد پرسید.

 

چاپ بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی:

نکته‌ی دیگری که در طراحی بسته بندی خلاق محصولات آرایشی اهمیت دارد این است که این طراحی با چه چاپی انجام می شود.

بعد از اینکه متریال را مشخص کردیم قبل از اینکه طراحی بسته بندی محصولات را شروع کنیم، مهم است که بدانیم این طراحی قرار است با چه نوع چاپی روی محصول قرار بگیرد. همانند متریال، چاپ نیز از ابزار مهم دیگری است که به ما کمک می کند کیفیت محصول را در نگاه اول به مخاطب نشان بدهیم. بدون استفاده از چاپ مناسب  و متریال با کیفیت، طراحی خلاقانه به چشم نخواهد آمد و هر دوی این موضوعات بسیار برای مخاطب مهم است. اگر چاپ مناسبی را برای بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی در نظر نگیرید ممکن است که اطلاعات محصول ناخوانا و غیر واضح به نظر برسد و همچنین ترکیب رنگی‌ استفاده شده روی محصول کم رنگ و بد رنگ به نظر برسد. چاپ خوب و با کیفیت از مسائل دیگری است که در چشم یک خانم خریدار خواهد آمد. حتما باید به چاپخانه ای معتبر و خوش نام برای چاپ بر روی بسته بندی محصولات آرایشی مراجعه کرد. به هیچ عنوان برای چاپ روی محصولات خود ریسک نکید.

 

نتیجه گیری:

تمام این مسائلی که در مقاله‌ی بالا در ارتباط با آن صحبت شد مربوط به طراحی خلاقانه بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی بود که از نگاه خریدارهای خانم به آن پرداخته شده بود. اما این همه‌ی مساله نیست. خانم ها همانطور که به کیفیت و طراحی خلاقانه توجه می کنند، به قیمت محصول و اسم برند محصولات آرایشی بهداشتی نیز توجه می کنند. اگر قیمت محصولات بیش از اندازه باشد هر چقدر هم که طراحی آن خلاقانه باشد قید آن محصول را می زنند. یا اگر محصولات، دسته بندی مناسبی برای مخاطب خود نداشته باشند و ترکیبات مناسبی را در محصول خود استفاده نکرده باشند طراحی خلاقانه هیچ کارکردی نخواهد داشت. خانم ها در ارتباط با محصولات آرایشی بهداشتی که خریداری میکنند، در ارتباط با کیفیت و تاثیرگذذاری آن با هم صحبت می کنند. و این مساله دهان به دهان می چرخد. پس حتما باید مخاطب محصولات سازمان خود را مشخص کرده و از کیفیت محصول خود مطمئن شوید تا با یک طراحی خلاق و جذاب  در بسته بندی محصولات آرایشی خود دیگر نگران بازدهی آن نباشید.

جهت دریافت خدمات مشاور تبلیغاتی، خدمات دیگر مجموعه مجریان نظیر هدایای تبلیغاتی مانند : خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان حرارتی، خرید تقویم رومیزی، چاپ سررسید و … می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با مشاوران و کارشناسان مجموعه مجریان در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *