نحوه کارکرد ماگ حرارتی|چاپخانه مجریان

ماگ حرارتی چگونه کار می کند ؟ + راهنمای خرید

آشنایی با نحوه کارکرد ماگ حرارتی

نحوه کارکرد ماگ حرارتی چگونه می باشد ؟ اکثر افراد عموماً در طول شبانه روز علاقه زیادی به نوشیدن قهوه و چای دارند. از لحاظ علمی این نوشیدنی‌های گرم در خانه یا محل کار باعث رفع خستگی و بازیابی انرژی می‌شود. امّا این نکته که نوشیدنی را در چه چیزی میل کنیم نیز، بسیار حائز اهمیت است. مخصوصاً اگر لیوانی که در آن نوشیدنی‌ می‌خوریم از جذابیت و طرح خاصی هم خوردار باشد. چراکه استفاده از لیوانی جذاب لذت نوشیدن را دوچندان می‌کند. امروزه استفاده از ماگ حرارتی جهت سرو نوشیدنی در بین عموم افراد بسیار گسترش یافته است. درواقع تا چند سال پیش کمتر کسی از ماهیت ماگ حرارتی، حتّی خبر داشت. امّا در حال حاضر ماگ‌های حرارتی بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند و همه روزه مدل‌های جدیدی از این لیوان‌ها وارد بازار می‌شوند. لیوان حرارتی یا ماگ جادویی درسته لیوان‌های سرامیکی قرار دارد. در اصل سطح ماگ حرارتی از جوهری مخصوص و حساس به دما پوشیده شده است. این نوع لیوان‌ها علاوه بر جنبه روزمره کاربردی، جهت هدیه دادن به دیگران نیز انتخابی بسیار مناسب محسوب می‌شوند.

 

 

ماگ حرارتی چیست؟

لیوان جادویی یا همان ماگ حرارتی همانطور که در مطالب بالا عنوان شد از جنس سرامیک تولید شده‌ است. این لیوان‌ها از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه به لیوان‌های معمولی هستند. امّا مهمترین تفاوت در ماگ‌های حرارتی بهره‌مندی از نوعی پوشش خاص و حساس به دماست. برای پوشش ماگ‌های حرارتی از جوهری خاص به نام سابلیمیشن استفاده می‌شود. این جوهر بیشتر در چاپگرهای سابلیمیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرایند چاپ با سابلیمیشن، جوهر به‌واسطه عبور از فاز مایع به گاز و استفاده از گرما با فشار در طی مراحل تصعید، قابلیت چاب بر روی اشیاء مختلف را دارد. این جوهر اکسیده کاملاً به دما حساس است. جوهر سابلیمیشن برروی بدنه ماگ قرار دارد در دمای عادی اتاق فاقد هرگونه طرح بوده و اغلب به رنگ مشکی دیده می‌شود.

 

 

نحوه کارکرد ماگ حرارتی چگونه است؟

در لیوان حرارتی زمانی که مایع داغی را داخل آن بریزیم، خیلی زود تغییر رنگ داده و طرح چاپ شده روی لیوان تبلیغاتی ظاهر می‌شود. سپس همزمان با سرد شدن مایع درون لیوان، رنگ ماگ هم کمتر شده و دوباره به حالت اولیه خود برمی‌گردد. معمولاً ماگ حرارتی در قیمت‌های متفاوتی در بازار مجود هستند، امّا چنانچه قصد خرید ماگ حرارتی را دارید، بهتر است آن را از جایی معتبر تهیه نمایید.

 

 

چند نوع ماگ حرارتی داریم؟

همانطور که عنوان شد لیوان‌های حرارتی از ظاهری مشابه به لیوان‌های معمولی برخوردار هستند. این ماگ‌ها در اشکال استوانه‌ای، مخروطی، فنجان و سایزهای مختلفی تولید شده‌اند. معمولاً ماگ‌های حرارتی در راستای مقرون به صرفه بودن محصول از جنس سرامیک تولید می‌شوند تا هزینه نهایی تولیدشان کاهش یابد. همچنین این ماگ‌ها در انواع دسته دار، داخل رنگی، قاشق دار، شیشه‌ای مات و اکلیلی در بازار وجود دارند. به‌دلیل این گستردگی و البته جذابیتی که ماگ‌های حرارتی در قیاس با دیگر لیوان‌ها دارند، بهترین گزینه جهت هدایای تبلیغاتی نیز هستند. از طرفی دیگر امکان چاپ هر طرح دلخواهی روی ماگ‌های حرارتی وجود دارد. این بدان معناست که لیوان‌های حرارتی پاسخگوی هر سلیقه‌ای در بازار هستند. لازم به ذکر است ظروفی که از این قابلیت برخوردارند تنها به ماگ و لیوان محدود نمی‌شوند. امروزه امکان سفارش لوازمی مثل ظرف کاپ کیک، سرویس غذاخوری و انواع پیش دستی هم به‌صورت حرارتی در اختیار عموم افراد قرار گرفته است.

ادامه مطلب
چاپ لوگو روی سررسید تبلیغاتی 1401

 

 

چه طرح‌های روی ماگ حرارتی قابل چاپ هستند؟

خوشبختانه هیچ محدودیتی جهت چاپ طرح و یا عکس برروی لیوان حرارتی وجود ندارد. آرم، لوگو، نشان، عکس، نقاشی و یا هر مورد دیگری روی این لیوان‌های جادوئی قابل چاپ بوده و این مزیت با خاصیت جادویی بودن همراه شده است. درواقع شما می‌توانید عکس دلخواه خودتان را روی ماگ‌های حرارتی چاپ کنید. موقعی که قصد طرحی اختصاصی روی ماگ حرارتی دارید، تصویر دلخواه شما توسط یک دستگاه پرینتر مخصوص چاپ شده و سپس با دستگاه دیگری با ۲۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می‌بیند. در نهایت طی مدت زمانی خاص عکس چاپ شده روی لیوان مدنظر نقش می‌بندد. در این شرایط لیوان گرم بوده و تصویر چاپ شده روی آن نیز کاملاً مشخص است. بدین جهت دیگر جایی هیچ نگرانی از خراب بودن یا پایین بودن کیفیت چاپ وجود ندارد. به موجب این امر می‌توان جهت رفع مشکلاتی مانند لک، خط، کم رنگ، پر رنگ شدن و یا کج بودن طرح به‌سادگی راه حلی پیدا کرد.

 

 

ماندگاری چاپ روی ماگ‌های حرارتی چقدر است؟

مواد لوکودای در بدنه ماگ حرارتی موجب تغییر رنگ می‌شوند. این مواد به دما حساسیت دارند و از رنگ‌های ترانما مانند شیشه هستند که با تغییر حرارت مرئی می‌شوند. همچنین این مواد از مقاومت بالایی برخوردارند و در صورت شستشو دچار آسیب دیدگی نخواهند شد. تنها باید برای ماندگاری اثر روی ماگ به این نکته تأکید داشت که خطی روی لیوان نیافتد. پس هنگام شستشو با دست هیچ مشکلی برای لیوان پیش نمی‌آید که چاپ آن از بین ببرد. امّا چنانچه با سیم ظرفشوئی و اسکاچ شسته شوند، شاید سطح بیرون خش برداشته و آسیب ببیند. پس همواره در نگهداری ماگ حرارتی باید دقت لازم را به خرج دهیم. علاوه بر موارد ذکر شده خاصیت جادویی ماگ‌های حرارتی به‌صورت دائمی است. این بدان معناست که این خاصیت جادویی از بین نمی‌رود. لیوان‌های حرارتی از طول عمر بالایی برخوردار هستند و کیفیت عکس با رعایت نکات ایمنی تا چندین سال حفظ می‌شود. چنانچه قصد هدیه دادن به شخصی را دارید، ماگ‌های حرارتی بهترین گزینه جهت این انتخاب هستند.

ادامه مطلب
تاثیر و نقش چاپخانه ها در تبلیغات و بازاریابی یک کسب و کار

 

 

آیا ماگ حرارتی برای سلامتی مضرر است؟

با توجه به اینکه ماگ‌های حرارتی از سرامیک ساخته شده‌اند و تاکنون هیچ شواهدی مبتنی بر مضرر بودن سرامیک برای بدن اثبات نشده، پس می‌توان گفت که این ماگ‌ها کاملاً بی خطر هستند. البته این ذهنیت شاید برای استفاده از جوهر سابلیمیشن بر روی لیوان است. امّا جای هیچ نگرانی نیست، چراکه این جوهر روی دیواره بیرونی این ماگ‌ها استفاد شده که آن هم از فضای داخلی لیوان جداست!

 

 

انواع ماگ حرارتی

ماگ‌های حرارتی در انواع مختلفی متناسب با سلیقه عموم افراد طراحی شده‌اند که عبارتند از:

  • ساده حرارتی
  • درب دار
  • سخنگو
  • برقی استند دار

در ادامه مقاله ماگ حرارتی چگونه کار می‌کند؟ به نکاتی مهم در زمان خرید این لیوان‌های جادویی خواهیم پرداخت.

 

 

راهنمای خرید ماگ حرارتی

ماگ حرارتی لیوان بزرگ دسته داری است که به‌واسطه گرمای حاصل از نوشیدنی، طرحی روی آن ظاهر می‌شود. حال به بررسی نکاتی مهم در زمان خرید ماگ حرارتی می‌پردازیم:

  • معمولاً جنس ماگ حرارتی از سرامیک و یا استیل است. در زمان خرید باید توجه نماییم که از استحکام لازم برخوردار باشد. جنس استیل از استحکام بیشتری نسبت به سرامیک برخوردار است، به همین جهت شاید قیمت آن هم کمی بالاتر باشد.
  • چنانچه طرح‌های موجود در بازار مورد پسندتان نیست و یا مایلید طرح دلخواه خودتان را داشته باشید، امکان چاپ برای شما به‌راحتی فراهم است.
  • حتماً امکان استفاده از ماگ را در مایکروویو و ماکروفر در زمان خرید بررسی نمایید. چراکه شاید بخواهید نوشیدنی خود را درون آن‌ها گرم کنید.
  • از امکان شستشوی لیوان توسط ماشین ظرفشویی حتماً مطمئن شوید. درکل طرح‌های ساده‌تر، امکان تمیز کردنشان بسیار راحت‌تر از طرح‌های پیچیده است.
  • ماگ‌ حرارتی دسته دار برای استفاده روزمره و یا در هنگام جابجایی، انتخاب بهتری است.
  • گنجایش ماگ حرارتی را پیش از خرید حتماً در نظر داشته باشید. چنانچه حجم بالایی از نوشیدنی را استفاده می‌کنید، ماگ حرارتی سایز بزرگ برای شما انتخابی بهتر است.
  • چنانچه مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا نوشیدنی خود را میل نمایید، معقول است که از طرح ماگ حرارتی درب دار استفاده کنید.
  • حتماً توجه نمایید که ماگ حرارتی شما از وزن سبکی برخوردار باشد که بتوانید به‌راحتی آن را جابجا کنید.
  • قاشق هم از وسایل جانبی است که باید موقع خرید لیوان جادویی در نظر بگیرد. اگر نوشیدنی خود را هم می‌زنید، خرید ماگ حرارتی قاشق دار، برایتان کاربردی‌تر خواهد بود.

شما میتوانید برای تهیه این هدایای تبلیغاتی ارزان و یا انتخاب هدایای دیگر و تهیه ماسک سه بعدی و همچنین برای قیمت سررسید ۱۴۰۲ و دیگر خدمات تبلیغاتی، جهب کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید

 

 

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *