المان های ست اوراق اداری | چاپخانه مجریان

المان های ست اوراق اداری و چگونگی طراحی

المان های ست اوراق اداری

المان های ست اوراق اداری شامل چه چیزهایی است؟ به مجموعه ی کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، یادداشت و… یک شرکت یا موسسه در اصلاع تبلیغاتی، اوراق اداری اطلاق میشود ، که میتوانید در داخل زونکن تبلیغاتی آرم دار هم ارائه دهید.

وسایل دیگری نیز از قبیل کاغذ یادداشت، لیبل محصولات، کارت های اعتباری و پرسنلی هم به نوعی از نمونه های ست اداری به شمار می آیند.

با طراحی اوراق اداری، با داشتن ایده های نو و خلاقانه و همچنین با استفاده از اصول طراحی گرافیکی و چاپ باکیفیت بالا، میتوان به یک ابزار تبلیغاتی موثر، با هزینه های کمتر و در کمترین زمان ممکن نسبت به دیگر استراتژی های تبلیغاتی دست یافت.

 

المان های سربرگ اداری

سربرگ به کاغذ هایی که دارای نشان سازمانی به جهت نگارش نامه های رسمی و اداری مورد استفاده قرار میگیرد سربرگ گفته میشود.

سربرگ ها عموما در سایز های a4 و a5 تهیه میگردد و کمتر پیش می آید که در سایز های دیگری چاپ میشوند.

در ادامه به برخی از المان های مهم در طراحی سربرگ میپردازیم؛

 

لوگو یا نشان تجاری: عموما در سربرگ های ایرانی ، در گوشه فوقانی و سمت راست برگه قرار می گیرد . اما بسته به سلیقه طراح ، قابل انتقال به سایر نقاط برگه نیز می باشد .

در واقع قانون نوشته شده و خاصی جهت قرارگیری طراحی لوگو در سربرگ وجود ندارد و در سربرگ های غیراداری و شخصی به سلیقه صاحب اثر بستگی دارد.

ادامه مطلب
سررسید وزیری تبلیغاتی 1402 برای بازاریابی

تاریخ ، شماره نامه و پیوست: غالبا در قسمت فوقانی و سمت چپ قرار دارد . سایز فونت نوشته آن کمتر از ۱۰ و بیشتر از ۱۱ نمی باشد . تاریخ ، شماره نامه و پیوست یکی از کلیدی ترین المان های سربرگ های اداری و سازمانی است.

اسم ارگان یا شرکت: محل آن در بالای سربرگ است تا در اولین نگاه ، مالکیت آن توسط بیننده تشخیص داده شود. معمولا در مورد فعالیت شرکت ، توضیح کوتاهی با فونت کوچکتر از عنوان ، در زیر آن نوشته می شود.

آدرس و نشانی: یکی دیگر از المان های کلیدی سربرگ ها ، درج راه های ارتباطی با شرکت از قبیل آدرس و نشانی دقیق ، شماره تماس تلفن و فکس ، آدرس وب سایت و ایمیل است تا در صورت نیاز به پاسخ مکاتبات اداری و رسمی ، تمامی راه های ارتباطی در دسترس مخاطب باشد.

 

 

المان های طراحی کارت ویزیت

یکی از ابزار های ساده بازاریابی طراحی کارت ویزیت است. از کارت های ویزیت در مکان ها و موقعیت های مختلفی میتوان استفاده کرد.

به همین دلیل لازم است که طراحی کارت ویزیت کاملا به طور تخصصی و حرفه ای طراحی شود، در عین ساده بودن خوانا و جذاب باشد و همچنین به مخاطبان بهتر معرفی شود تا بتواند دلیلی برای برگزیدن شرکت شما داشته باشند.

در ادامه به تعدادی از نکات لازم در طراحی حرفه ای کارت ویزیت میپردازیم؛

بخش هایی که لازم است بر روی کارت ویزیت وجود داشته باشند شامل؛ لوگو یا آرم تجاری، توضیح کوتاه و گویا از زمینه فعایت و همچنین راه های ارتباطی با شرکت یا موسسه.

ادامه مطلب
طراحی و چاپ ماگ تبلیغاتی با بهترین کیفیت برای معرفی برند شما!

توجه داشته باشید که سایز فونت های نوشته شده روی کارت ویزیت حداکثر تا ۱۲ است.

در کارت ویزیت برخلاف سربرگ اداری، از تنوع فونت های بیشتری میتوان استفاده کرد، اما اصولا استفاده بیشتر از ۳ فونت از حرفه ای بودن و زیبایی یک کارت ویزیت کاهش میدهد.

از استفاده از عکس های دارای جزئیات، به علت این که بعد از چاپ ممکن است گویا نباشد پرهید کنید.

کارت ویزیت در اندازه های استاندارد چاپ میشوند. اما اگر کارت های ویزیت عمودی را انتخاب کردید، کاهش ۲ تا ۲ میلیمتر از عرض آن جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد.

 

 

المان های طراحی پاکت نامه

ابعاد و اندازه های پاکت نامه بر اساس سربرگ در اوراق اداری سایزa4 انتخاب میشود.

به طور معمول اندازه پاکت به اندازه یک سوم ابعاد سربرگ به اضافه نیم سانتیمتر از هر دو طرف تعیین میشود.

پاکت نامه هم مانند دیگر اوراق اداری ها باید دارای لوگو، عنوان و نشانی و پل های ارتباطی یک شرکت و سازمان باشد.

به طور معمول لوگو و نام سازمان در قسمت بالای و سمت چپ پاکت قرار میگیرد. آدرس آن هم در قسمت پایین و سمت چپ نوشته میشود.

نکته مهمی که در طراحی پاکت نامه وجود دارد، قرار دادن محلی برای الصاق تمبر( در قسمت بالا و سمت راست) است وجود دارد. این ناحیه نیز باید خالی بماند.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *