طراحی پوستر چه نکاتی رعایت شد؟

مقدمه: اگر برای کسب و کار خود نیاز به طراحی پوستر حرفه ای دارید این مقاله را از دست ندهید. قبل از هرچیزی لازم است بدانیم که در طراحی پوستر چه نکاتی رعایت شود؟ سپس در این مقاله علت اهمیت پوستر را شرح خواهیم داد. در نهایت شما را برای نحوه طراحی پوستر راهنمایی میکنیم.
اما ابتدا و قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم میخواهیم چکار کنیم؟ آیا حاظر هستیم برای موفقیت در بیزینس خود هر کاری بکنیم؟ آیا حاظریم در این مسیر هزینه هایی هم بپردازیم؟ ایا حاظریم در این مسیر وقت و انرژی صرف کنیم؟ حال اگر در ذهنت به تمام این سوالات جواب مثبت دادید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پوستر چیست؟

قبل از آنکه به این موضوع بپردازیم لازم است بدانیم که پوستر چیست؟ احتمالا به طور مستمر و روزانه در خیابان ها، راه روی مدرسه و دانشگاه، شرکت ها و اماکن عمومی با پوستر ها رو به رو شده ایم. پوستر شامل یک برگه مستطیلی شکل در ابعاد متغیر است که روی آن مطالب و اطلاعیه های مهم ثبت میشود. گاهی حتی با دیدن یک پوستر در خیابان حرکتمان را آهسته کرده ایم تا ببینیم موضوع پوستر در چه زمینه ای است.
اما گاهی نیز خیلی بی تفاوت از کنار پوستر ها عبور میکنیم و هیچ توجهی به آن ها نداریم. اما چرا این اتفاق می افتد؟ چه چیزیی در جذب ما به پوستر تاثیر گذار است؟ در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

در طراحی پوستر چه کسانی مخاطب ما هستند؟

اما در این قسمت به بخشی از سوال فوق پاسخ خواهیم داد. اگر میخواهید پوستر شما باعث شود افراد در مسیرشان گام هایشان را آهسته تر کنند و بدان توجه کنند لازم است چندین نکته کلیدی در طراحی پوستر رعایت شود. در مرحله اول لازم است بدانیم که پوستر ها برای چه کسانی طراحی میشوند؟ یا به عبارت دیگر مخاطب اصلی پوستر ها چه کسانی هستند؟
در واقع پوسترها دو نوع مخاطب دارند: مخاطب عام و مخاطب خاص. منظور از مخاطب عام یعنی اینکه پوستر شما تمامی افراد جامعه اعم از زن و مرد و پیر و جوان را مخاطب خود قرار دهد. ولی منظور از مخاطب خاص آن است که پوستر شما قشر کوچکی از جامعه مثلا جوانان را مخاطب خود قرار دهد. از این رو لازم است در طراحی پوستر به این نکات توجه کرد.

ادامه مطلب
بهترین مراکز چاپ سررسید 1402 در تهران کدامند؟

در طراحی پوستر چه نکاتی رعایت شود؟

در ابتدا لازم است بدانیم که موضوع پوستر نعین میکند که طراحی به چه شکل انجام شود. مثلا سبک طراحی پوستر تجاری با سبک طراحب پوستر خبری تفاوت دارد. پس قبل از هرکاری لازم است مشخص شود پوستر مورد نظر شما در چه دسته ای قرار میگیرد.

ده اصل مهم در طراحی پوستر

  • یکی از مهم ترین عناصر جذب مخاطب در طراحی پوستر انتخاب رنگ است. شما باید دقت کنید رنگی را انتخاب کنید که مخاطباتان را به خود جذب کند. البته بدیهی است که در این زمینه تنها رنگ کافی نیست. عوامل دیگری نیز در این طراحی مهم هستند که در ادامه به آن میپردازیم.
  • پوستر را در محل مناسب نصب کنید. سعی کنید آن ها را در محیط های پر رفت و آمد نصب کنید. اما دقت داشته باشید که مثلا اگر مخاطبتان از پوستر نوجوانان هستند آن را در محلی نصب کنید که محل رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه هستند.
    اگر مخاطبتان همه اقشار جامعه است میتوانید آن را در هر جایی نصب کنید. سعی کنید پوستر را دقیقا جلوی دید نصب کنید. نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین.
  • پوستر باید دارای ابعادی استاندارد باشد. نه خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک. اما به طور کلی ابعاد استاندارد پوستر ۵۰ در ۷۰ یا ۷۰ در ۱۰۰ است.
  • سعی کنید مطالب که در پوستر استفاده میشود مختصر و مفید باشد. از زیاده گویی بپرهیزید.
  • لوگو، نام تجاری و سایر موارد مهم در پوستر ذکر شود.
  • عکس های به کاربرده شده در پوستر باید داری کیفیت بالایی باشند.
  • رزولیشن مورد استفاده در پوستر ۳۰۰ dip باشد. استاندارد رنگ هم CMYK  باشد.
  • سعی کنید سیستم خود را کالیبره کنید. زیرا رنگی که در مانیتور مشاهده میشود با رنگی که چاپ میشود متفاوت است.
  • سعی کنید در تبلیغ محصولات خود در پوستر بیشتر از مزایای آن صحبت کنید.
  • در طراحی پوستر به هیچ وجه کپی نکنید. این کار نه تنها غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است بلکه باعث میشود مخاطبانتان به شما اعتماد نکنند.
ادامه مطلب
ست مدیریتی بهترین هدیه به مدیران و مسئولان ارشد و یک هدیه تبلیغاتی انتخاباتی

کاربرد طراحی پوستر در کسب و کار

آیا طراحی پوستر در پیشرفت کسب و کار تاثیر گذار است؟ جواب این سوال قطعا مثبت است. طراحی پوستر نیز یکی از هزاران راه برای تبلیغات است. اما با این تفاوت که در سبک از تبلیغ هزینه چندانی صرف نمیشود. به طوری که طراجی پوستر یکی از بهترین و ارزان ترین راه های تبلیغ است.
شما با این روش میتوانید سخنانتان را به طور مستقیم با مشتریان در میان بگذارید. بدون آنکه زمانی برای این هم صحبتی صرف کنید. پس چنانچه صاحب یک بیزینس کوچک و نوپا هستید از تاثیر شگفت انگیز پوستر ها غافل نشوید.

طراحی پوستر را به شرکت بسپاریم یا شخص؟

همانطور که در این مقاله گفتیم طراحی  یک تخصص است. که باید بصورت کار تیمی و تحت نظارت سر تیم  متخصص که دارای توانایی و تجربه بالای ۲۰ سال است صورت پذیرد. و گزینه شما باید شرکت های تبلیغاتی – آزانس تبلیغاتی و مشاور تبلیغاتی باشد
چنانچه یک کدام از نکته ها در طراحی آن رعایت نشود نمیتواند مخاطبان مورد نظر را شما جذب کند. از این رو لازم است این کار را به کسانی بسپارید که در این زمینه متخصص بوده و کاملا حرفه ای هستند. از این رو لازم است در چنین شرایطی لیستی از چند شرکت برتر در زمینه طراحی پوستر تهیه کنید و به آن ها مراجعه کنید.
سعی کنید همه نمونه کار های این شرکت ها را ببینید تا از هر نظر خیالتان راحت باشد. با آنان صحبت کنید و ایده های خود را بیان کنید.
چنانچه توانستید با آن ها ارتباط بگیرید و اعتمادتان را جلب کردند وارد مذاکره شده و دست به اقدام بزنید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *