انواع پرچم تشریفاتی|چاپخانه مجریان

انواع پرچم های تشریفاتی + مزایای آنها

انواع پرچم های تشریفاتی

ما در این مقاله قصد داریم که به شما در شناخت و آشنایی با انواع پرچم تشریفاتی کمک کنیم. در ابتدا باید گفت که پرچم تشریفاتی دقیقا به چه چیزی گفته می شود. پرچم تشریفات به دسته ای از پرچم ها که بشکل عمودی روی زمین قرار میگیرند اطلاق می شود. گفتنی است که این پرچم ها تنوع و کاربرد بالایی دارند و تا حدودی استفاده از آن ها در محیط های رسمی امری انکار ناپذیر است. در کنار طرح ها و مدل های پرچم، شیوه چاپ روی آن نیز دارای اهمیت است. در ادامه ما به دسته بندی انواع این پرچم ها می پردازیم و آن ها را از لحاظ روش چاپ و جنس پارچه از یکدیگر جدا می کنیم. پس به شما پیشنهاد می شود که تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی: پرچم تبلیغاتی چیست ؟

 

  • پرچم تشریفاتی جیر و ساتن

به علت اینکه این دو مدل از پرچم تا حدود زیادی به یکدیگر شباهت داشته و ویژگی های یکسانی دارند، در کنار هم توضیح داده می شوند. در میان انواع پرچم های تشریفاتی این دو طرح از بقیه رایج تر بوده و کاربرد و طرفدار بیشتری هم دارند. این پرچم ها را از پارچه ساتن مات تهیه می کنند. در دو طرف این نوع پرچم ها می توان عمل چاپ را انجام. داد چرا که پرچم های ساتن و جیر دارای ضخامت مناسبی هستند و همین قابلیت است که آن را تا این حد محبوب کرده است. به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این دو مدل پرچم یعنی ساتن و جیر می توان به ابعاد آن ها اشاره کرد. ابعاد این پرچم ها معمولا ۹۰ در ۱۵۰ سانتی متر است. همچنین این پرچم ها را می توان بر روی دو مدل پایه یعنی خورشیدی و شیری نصب نمود که از طرفی دارای تنوع رنگ کمی هستند. در ادامه مقاله با یکی دیگر از انواه پرچم تشریفاتی آشنا می شویم.

  • پرچم لمینتی یا لیزری

یکی از انواع پرچم های تشریفاتی همین پرچم های لمینتی یا لیزری هستند که اخیرا توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند. ویژگی منحصر به فرد این پرچم ها، ظاهر بروز و یکپارچه آن هاست که تفاوت قابل لمسی را در مقایسه پرچم های معمولی ارائه می دهند. خاصیت دیگر این نوع از پرچم های تشریفات، جنس ساتن خاص بکار رفته در آنها است. که باعث می شود پرچم شکل ایستا و مخروطی خودش را حفظ کرده و زیبایی اش را به راحتی از دست ندهد. به گونه ای که حتی بعد از مدت ها استفاده از این پرچم ها، باز هم همان ظاهر روز اول را خواهند داشت. تا به اینجا با برخی از ویژگی های پرچم های لیزری آشنا شدید. در پاراگراف بعد به توضیحات تکمیلی در مورد این پرچم ها می رسیم.

  • چاپ روی پرچم های لیزری

در بالا به پرچم لیزری که یکی از انواع پرچم های تشریفاتی است اشاراتی کردیم، ولی در این جا به روش های چاپ روی این پرچم ها می پردازیم. این نوع از پرچم ها این قابلیت را دارند که بدون هیچ محدودیت و مرزی بر رویشان به چاپ پرداخت. شما تصور کنید که چه طرح ها و رنگ های بیشمار و زیبایی را روی آن ها می توان چاپ کرد. گذشته از آن، این پرچم ها را می توان با ریشه های دور آن و بدون ریشه نیز سفارش داد و به کار برد. اما باید به این تفاوت هم توجه داشته باشید که در مدل بدون ریشه، شکل ایستایی پرچم بیشتر حفظ می شود و حالت مخروطی به خود می گیرد. طریقه چاپ بر روی پرچم های لیزری و یا همان لمینتی هم بیان شد. بند بعدی به مزایای استفاده از پرچم های تشریفات می پردازد.

ادامه مطلب
چاپ افست چیست + مزایا و معایب و کاربرد آن

 

مزیت های پرچم تشریفات

تا این جا توضیحاتی درباره دو مدل از انواع پرچم های تشریفاتی گفته شد. اما بهتر است قبل از بیان مزیت های پرچم های تشریفاتی توضیح دهیم که از چه زمانی بکارگیری این پرچم ها در مجالس رسمی باب شده است. از آنجایی که پرچم ها به القا کردن یک ایده و مفهوم خاص کمک زیادی می کنند و معمولا در جوامع بین المللی جایی برای بیان این ایده های نهفته وجود ندارد. استفاده از این پرچم ها مرسوم شده است. و مرسوم شدن آن ها بشکل امروزی به حدود یک قرن پیش باز می گردد. اکنون مزیت ها را باز گو خواهیم کرد. مزیت اصلی پرچم تشریفاتی آن است که این پرچم ها موجب می شوند تا با ایجاد یک محیط زیبا و رسمی، آگاهی افراد را نسبت به کسب و کار شما افزیش دهند و همچنین اعتماد آن ها را تا حدودی جلب کنند تا در آینده با شما تعاملات اقتصادی بیشتری داشته باشند. در ادامه ابعاد منفی این پرچم ها هم بیان خواهند شد.

 

معایب پرچم های تشریفاتی

به صورت کلی نمی توان برای استفاده از این پرچم ها معایبی در نظر گرفت. اما شاید بتوان برخی موارد را بعنوان عیب بیان کرد که خالی از لطف نیستند. یکی از معایب این پرچم ها را می توان در بخش چاپ مورد بررسی قرار داد. پارچه های ساتن به علت خاصیت و جنسی که دارند، این توانایی را دارند که در مقابل حرارت مقاومت کنند و همین امر باعث می شود که به راحتی امکان چاپ به روش دیجیتال روی این پارچه ها فراهم شود. اما در مقابل پارچه های جیر این ویژگی را نداشته، نمی توان روی آن ها از چاپ دیجیتال استفاده کرد. تا این جای کار انواع پرچم های تشریفاتی و مزایا و معایب آن ها مورد بررسی و نقد قرار گرفت. در بخش سخن آخر یک جمع بندی کلی خواهیم داشت.

ادامه مطلب
لیوان فلزی تبلیغاتی چیست و چگونه در بازاریابی شما تاثیر گذار است؟

 

سخن آخر

ما در این مقاله دو مورد از انواع پرچم های تشریفاتی را شرح دادیم. گفتیم که چگونه استفاده کردن از این پرچم ها می تواند اعتماد و توجه مخاطبان مورد نظرمان را در محافل رسمی جلب کند. همچنین ذکر شد که این پرچم ها دارای مشکل و عیب خاصی نیستند. تنها دلیل استفاده از آن ها جلب توجه است و بیشتر جنبه زیبایی شناختی دارد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با پرچم های تشریفاتی به صفحات مرتبط همین وبسایت نیز مراجعه کنید.همچنین شما می توانید برای انتخاب و خرید هدایای تبلیغاتی نظیر : ست حافظ مدیریتی ، خودکار تبلیغاتی ، ماسک سه بعدی، لیوان حرارتی ، پاوربانک تبلیغاتی و یا خرید سررسید ، از طریق شماره تلفن های موجود در بخش تماس با ما ، با کارشناسان و مشاوران فروش مجموعه مجریان در ارتباط باشید

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *