ابزارهای تبلیغاتی

ابزارهای تبلیغاتی را بشناسیم

 

ابزارهای تبلیغاتی شامل مجموعه روش هایی هستند که به کمک آن ها میتوانیم به کسب و کار خود رونق بخشیم. همه ما میدانیم امروزه در هر نوع کسب و کاری هزاران رقیب وجود دارد. یعنی اگر شما بخواهید در شهر خود یک کسب و کار را راه اندازی کنید قطعا در همان شهر ده ها رقیب در حال فعالیت هستند. اما در میان این کسب و کار ها تنها افرادی موفق خواهند بود که برای دیده شدن خود تبلیغات انجام داده باشند. حال آنکه ما این مثال را بهیک شهر محدود کرده ایم. چه بسا کسب و کار هایی وجود دارند که دارای رقیبانی در سطح جهان هستند. برای مثال صنعت قالی بافی، تولید لوازم آرایشی، تولید دارو، تولید کیف تبلیغاتی و کفش و غیره دارای رقیبان جهانی هستند. اما چه چیزی سبب میشود که یک تولید کننده در جهان حرف اول را بزند؟

 

برند سازی

قبل استفاده از ابزار های تبلیغاتی، اولین قدم برای شروع یک کسب و کار موفق برند سازی است. یعنی لازم است از همان ابتدا کسب و کار خود را شخصی سازی کنید و یک لوگو یا یک شعار مخصوص کسب و کار خودتان را داشته باشید. در چنین شرایطی مشتریان به محض مواجه شدن با خدمات یا محصولات شما آن را شناسایی خواهند کرد. پس سعی کنید از همان ابتدا برای خود یک لوگو داشته باشید. حال هر چقدر لوگوی شما خاص تر باشد و با کسب و کارشما رابطه نزدیک تری داشته باشد، تاثیر مثبت بیشتری نیز خواهد داشت. برند شما حکم امضا یا اثر انگشت شما را خواهد داشت. بنابراین سعی کنید در طراحی لوگو از تمامی خلاقیت خود و طراح مورد نظر استفاده کنید تا یک لوگوی خاص، جدید، گویا و زیبا را متولد کنید اگر هنوز تجربه ای برای تبلیغات ندارید با شرکت تبلیغاتی مجریان تماس بگیرید.

 

کیفیت محصولات و خدمات

اگر میخواهید در زمینه تبلیغات و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی موفق باشید لازم است محصولات و خدمات با کیفیتی نیز داشته باشید. یعنی به عبارت دیگر شرط موفقیت در تبلیغات، کیفیت بالای خدمات و یا کالای ارائه شده از سمت شما است. چه بسا اگر خدمات و کالای شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، ممکن است در یک چرخه تبلیغاتی پول هنگفتی را هزینه کنید ولی به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین قبل از هر گونه هزینه ای در زمینه تبلیغات، تمام تلاش خود را روی برند سازی و کیفیت بگذارید سپس با انجام تبلیغات تیر خلاص را هم بزنید. در واقع شما ممکن است به وسیله تبلیغات تعدادی مشتری جذب کنید. حال اگر کیفیت ارائه شده از سمت شما بالا باشد مشتریان جدید شما به مشتری ثابت مبدل میشوند. در مقابل اگر کیفیت ارائه شده از سمت شما پایین باشد، شما مشتریان جدیدتان را از دست خواهید داد و هزینه هایتان در زمینه تبلیغات هدر خواهد رفت.

ادامه مطلب
مزایای ماسک پارچه ای + عجیب ترین مزایا !

 

ابزارهای تبلیغاتی

ابزارهای تبلیغاتی  زیادی وجود دارند که هر کسی بسته به بودجه و شرایط خود یک کدام از این روش ها را انتخاب میکند. در همین زمینه میتوان به دادن هدایای تبلیغاتی ارزان ، تهیه کارت ویزیت، تراکت های تبلیغاتی، چاپ بنر،چاپ پوستر، تبلیغات رسانه ای و غیره اشاره کرد. هر کدام از این روش ها دارای تاثیرات متفاوت و هزینه های متفاوتی هم هستند. برای مثال تبلیغات رسانه ای دارای تاثیرات مثبت بسیار زیادی است اما در مقابل هزینه بسیار زیادی را هم میطلبد. در مقابل تهیه کارت ویزیت دارای هزینه کم تری است و در مقابل تاثیر کمتری نیز دارد. پس در نهایت این شما هستید که بسته به شرایط و بودجه خود یک روش تبلیغاتی را انتخاب میکنید و از آن استفاده میکنید. اما در این میان یک روش وجود دارد که استفاده از آن دارای هزینه و نتیجه مطلوبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از انواع ابزار تبلیغاتی است که در سرتاسر دنیا دارای طرفداران بسیار زیادی است. در این روش تعدادی محصول با کیفیت، زیبا و کاربردی تهیه میشود. روی این محصولات لوگو یا نام تجاری کسب و کار به شکل نامحسوسی چاپ میشود. سپس این محصولات به مشتریان هدیه داده میشود. همین هدیه دارای دو تاثیر است. اول اینکه همه ما میدانیم هدیه دادن یا هدیه گرفتن باعث ایجاد یک حس بسیار خوب بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده میشود. همین حس باعث ایجاد یک ارتباط قوی و اعتماد بین کارفرما و مشتری میشود. اما دومین تاثیر این هدایا اثیر تبلیغاتی بودن آن است. چاپ لوگو برروی محصولات سبب میشود، همواره کسب وکار شما به خود مشتری و به اطرافیان مشتریتان یاد آوری شود. همین یادآوری سبب میشود مشتری شما و حتی اقوام آن نیز به یک مشتری ثابت برای شما مبدل شوند.

ادامه مطلب
پاور بانک تبلیغاتی شیائومی را به چه کسانی هدیه بدهیم

 

دیگر ابزار های تبلیغاتی

همانطور که گقته شد ابزارهای تبلیغاتی متعددی وجود دارند که شما بسته به شرایط خود میتوانید یک کدام از آن ها را انتخاب کنید. یکی از این موارد کارت ویزیت است. کارت ویزیت جز اساسی ترین و مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی است. به طوری که لازم است در کنار استفاده از سایر روش های تبلیغاتی از کارت ویزیت هم استفاده نمایید. کارت ویزیت علاوه بر این که یک روش لوکس و با کلاس برای شماره دادن به مششتری است، سبب دسترسی آسان مشتری به شما نیز میشود. به طوری که در صورت لزوم فرد میتواند به راحتی با شما تماس بگیرید و در ارتباط باشد. پس هیچ گاه از تهیه کارت ویزیت غافل نشوید.

 

بنر های تبلیغاتی

قطعا وقتی که در سطح شهر تردد داشتیه اید متوجه بنر های تبلیغاتی شده اید. بنر های تبلیغاتی نیز یکی از ابزار های تبلیغاتی محسوب میشوند. هنگامی که در ترافیک های بین شهری گیر کرده اید و کاری جز مشاهده محیط اطرافتان نداشته اید بنر های جز اولین چیز هایی بوده اند که نظر شما را به خود جلب میکنند. حال هرچقدر در طراحی بنر ها از ایده ها و خلاقیت های بیشتری استفاده شده باشد، تاثیر بیشتری در جلب توجه نیز خواهد داشت. به همین دلیل عموما همه ما در زندگی روزمره با تیتر های عجیب و غریب این بنر ها روبه رو میشویم. پس اگر قصد تبلیغات داشتید تهیه بنر میتواند یکی از روش های موثر و مفید باشد در این زمینه باشد. اما باید دقت داشته باشید که مسئولیت طراحی و چاپ بنر خود خود را به یک چاپخانه معتبر بسپارید.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *